VeloMagnēts 2012

Avatar

By gaga 03.07.2012 16:20:52

Member+ · 2,160 comments

Normunds vai tomēr Aivis saglabās līdera statusu? smile

Avatar

By Martins_L 03.07.2012 17:00:46

Member++ · 755 comments
gaga wrote

Normunds vai tomēr Aivis saglabās līdera statusu? smile

"Punktu" līderis ir Normunds, lai gan Aivim punktu ir vairāk, bet viņš un citi iekavās ieliktie šajā ieskaitē ir tā teikt Ā/K:)

Manā iepriekšējā ierakstā bija izvilkums no nolikuma (kuru, kā parasti, daudzi līdz galam neizlasa):

Martins_L wrote

kopvērtējuma trijnieks gan kungiem, gan dāmām, kā arī kopvērtējuma līderi M16 un M50 grupās par "kalnieša" un "Sprintera" tituliem necīnās

Avatar

By Dalībniece 04.07.2012 16:17:49

Member+ · 308 comments

Ziņas no Dūjām: melleņu esot daudz, kas pirmais brauc, tas visvairāk arī apēd:)
Otra labā ziņa, ka visas smilšainās stigas pēc lietiem ir labi braucamas!
Tiekamies mežā!

Avatar

By aivis750il 04.07.2012 21:21:22

Member · 75 comments

Mellenes pilns vēders, gailenes salasītas, arī stigas izbrauktas smile

Avatar

By Noro 05.07.2012 09:21:55

Member · 238 comments

Protams, ka īstais līderis ir Aivis  - tas redzams punktu tabulā. Bet, pateicoties tam, ka viņš ātri min pedāļus ne tikai Sprinta karaļa posmiņos un ir iekļuvis lielā kopvērtējuma trijniekā, man arī ar trešo vietu Sprinta karalī ir cerības tikt pie balviņas smile Vēl gan palikuši četri posmi, cīnīsimies! smile

Dūju distance bija ļoti laba. Piekļūšana pie KP64 (ja brauca pa taisno), KP65 mazā celiņa atzarā (uzreiz nepamanīju), viltīgā, uzreiz nepamanāmā taka uz KP90 (protams, pašāvu garām), kā arī daudzie ceļu izvēles varianti.

P.S. Nu re, pēc Dūjām vairs neesmu sprinta "līderis", jo dēļ tā, ka nestartēja vairāki sāncenši, arī ar tik viduvēju rezultāti esmu ticis lielā kopvērtējuma trijniekā smile))

Last edited by Noro (05.07.2012 09:26:16)

Avatar

By Martins_L 05.07.2012 11:17:13

Member++ · 755 comments

VeloMagnēts pamazām sāk kļūt arī par diezgan nopietnu pasākumu (tas vairs nav tikai treniņš un interesanta brīvā laika pavadīšana pie dabas)!

Šajā VM kārtā, iespējams, bija viens no visnopietnākajiem dueļiem visā Latvijas veloorientēšanās vēsturē!

Tēvs pret dēlu. Treneris pret audzēkni. Milzīga pieredze pret jaunību, azartu un ātrumu. Savulaik viens no Latvijas veloorientēšanās izlases ziedu laiku līderiem un pasaules ranga TOP10 braucējs pret vienu no šābrīža Latvijas junioru izlases līderiem.

Lieki teikt, ka šoreiz abi veica distanci bez kļūdām. Visu izšķīra ceļa variantu izvēle, kā arī katra kaut nelielā saminstināšanās. Pirms Noro pieminētā "āķīgā" KP90 (pēdējā kontrolpunkta) Reinim bija 8 sekunžu pārsvars pār tēvu, bet finišā Ants tomēr izrādījās par 18 sekundēm ātrāks. Te nu vietā ir vecā paruna: "meistarību nenodzersi" (NEKĀDĀ GADĪJUMĀ NEUZTVERT TO BURTISKI)

Latvijas čempionāts solās būt ļoti interesants- bez gandrīz visiem spēcīgākajiem Latvijas veloorientieristiem (daži no stiprajiem ir organizatoru nometnē) būs arī stiprie igauņi un lietuvieši, jo šīs sacensības vienlaicīgi būs arī EST-LAT līgas posms un Lietuvas kausa posms. Ne velti tam ir neoficiāls Baltijas kausa nosaukums.

Ps. Par punktu ieskaitēm informācija būs nedaudz vēlāk- tur vēl būs daudz un dažādas rokādes.

Avatar

By Martins_L 16.07.2012 23:28:57

Member++ · 755 comments

Trešdien (18.07) tiekamies Ložmetējkalnā!
http://www.magnets.lv/?p=macs&fid=654

Avatar

By Martins_L 30.07.2012 21:25:59

Member++ · 755 comments

Rīt ir iespēja izbaudīt Trīsciema apkārtnes ātrākās takas. Sacensību centra plāns- http://www.magnets.lv/?p=macs&fid=659

Avatar

By Martins_L 01.08.2012 11:05:30

Member++ · 755 comments

Punktu līderi pēc 8 kārtām.

"Kalnu" ieskaite:

-.    Aivis Zetmanis          97   (šobrīd 1. vieta kopvērtējumā)
1.    Edgars Bričonoks      60
2.    Raivis Reinsons         56
-.    Normunds Orlovs       52   (šobrīd 3. vieta kopvērtējumā)
3.    Reinis Grende           45
4.    Ants Grende             42
5.    Atis Krūmiņš             39
-.    Ingrīda Šmite            38   (šobrīd 1. vieta kopvērtējumā dāmu grupā)
-.    Uģis Voiceščuks         36   (šobrīd 2. vieta kopvērtējumā)
6.    Guntars Mankus        29

"Sprinta" ieskaitē:

-.    Aivis Zetmanis           110   (šobrīd 1. vieta kopvērtējumā)
-.    Normunds Orlovs         95   (šobrīd 3. vieta kopvērtējumā)
-.    Uģis Voiceščuks           62   (šobrīd 2. vieta kopvērtējumā)
1.    Raitis Muižnieks           37
-.    Ivars Pucens               37   (šobrīd M50 grupas kopvērtējuma līderis)
2.    Reinis Grende             36
3.    Jānis Malcāns              35
-.    Edgars Bričonoks         35   (šobrīd "kalnu" ieskaites līderis)
-.    Ingrīda Šmite              30   (šobrīd 1. vieta kopvērtējumā dāmu grupā)
5.    Raivis Reinsons           30

Atlikušajās 2 kārtās abās nominācijās vēl ir iespējams izcīnīt max 50 punktus.

Avatar

By Martins_L 13.08.2012 12:38:37

Member++ · 755 comments

Rītvakar norisināsies "Piecu ezeru VeloMagnēts" (VM 9 kārta). Marķējums uz sacensību centru no Sužiem (netālu no Jaunciema). Sacensību centra shēma šeit- http://www.magnets.lv/?p=macs&fid=665

Sīkāks apraksts:
Ezeru skaits uz vienu laukuma vienību šeit ir līdzvērtīgs Zilo ezeru zemei- Latgalei. Tiesa gan ainaviski šie pierīgas ezeri nav tik izteiksmīgi- tie ir purva ezeri.
Distancēs dalībnieki  lielā ātrumā pabrauks garām Līņu ezeram, apbrauks apkārt Vidus ezeram un Maku ezeram (pie tiem, diemžēl, normāli piebraukt nevar), distanču beigās būs KP pie paša Piekūnīša. Un vēl būs viens neliels (???) pārsteigums.
Tiem dalībniekiem, kuri distancē redz arī kautko vairāk par karti un ceļiem, būs iespēja arī papriecēt acis- izcirtumos mazas priedītes skaisti izceļas uz gaisīgo smilgu fona, arī mežā un pat uz mazajiem celiņiem aug skaistas smilgas un tas vēl nav viss...
 
Apvidus: Ceļu tīkls vidēji blīvs, pārsvarā ātrgaitas, taču dažviet krustojumi ir grūti pamanāmi. Taku nav daudz, bet tās ir labi braucamas.  Stigas ir gan grūti braucamās, gan arī perfekti braucamas (kartē viss būs redzams). Reljefs- ir tikai viena vērā ņemama kāpu grēda, pārējais apvidus ir diezgan plakans.

Distances: Visu distanču sākuma daļa būs ļoti ātra un diezgan vienkārša, tālāk, kā jau ierasts, katra distance pēc dalībnieku spējām- īsā distance būs viegla un vienkārša, vidējā- ne viegla, ne grūta, bet garā distance kā jau garā distance. Visām distancēm beigās būs Piekūnīša KP un jau solītais pārsteigums.

Karte: Speciālā MTB-O karte. Augstumlīknes ik pēc 2,5 metriem. Par pārējo- pagaidīsim vakara laika prognozi. Iespējamie varianti (informācija būs naktī):
Mērogs 1:20 000. Kartes formāts- A4 (30x21cm) vai Mērogs 1:15 000, kartes formāts 30x30cm.

“Sprinti”: Šoreiz būs 3 “sprinta” KP (papildus “sprints” anulētā iepriekšējās kārtas sprinta vietā).
“Kalni”: Kalnu punktu ieskaitē būs 2 KP jau pieminētajā kāpā.

Distanču parametri pa gaisa līniju:
Velo1 (īsā) distance: 7,8 km, 9 KP (reāli jānobrauc ap 9-10 km)
Velo2 (vidējā) distance: 10,9 km, 14 KP (reāli jānobrauc apmēram 15 km)
Velo3 (garā) distance: 14,7 km, 21 KP. (reāli jānobrauc apmēram 20 km)

Esiet ļoti uzmanīgi šķērsojot ceļu, pa kuru autotransports dodas uz Magnētu, kā arī uz citiem ceļiem, jo īpaši slikti pārredzamās vietās!!!

Avatar

By Martins_L 13.08.2012 22:27:55

Member++ · 755 comments

Info par rītdienas kartēm.
Pamatā būs vieglāk lasāmās M1:15000, 30x30 cm formāta kartes, bet būs pieejamas arī A4 formāta M1:20000 kartes.

Avatar

By Martins_L 26.08.2012 07:41:59

Member++ · 755 comments

Ceturtdien, 30. augusta pievakarē pie Garkalnes norisināsies 2012. gada sezonas pēdējā (dažiem arī izšķirošā) VeloMagnēta kārta.

No sportiskā viedokļa, visās kopvērtējuma nominācijās saglabājas pamatīga intriga (ir zināma tikai 1. vietas ieguvēja dāmu grupā, viss pārējais vēl var radikāli izmainīties).
Bet šajā kārtā būs ne tikai sportiskais azarts, bet būs arī neliels piedzīvojuma elements- viens no KP atradīsies uz CCCP armijas bunkura jumta. Pie šī KP var piebraukt pat nenokāpjot no velosipēda (piebraukšana pa marķējumu), bet pie paša punkta labāk tomēr nebraukt (KP būs uz 1,5 metru plata “ceļa” kādus 3-4 metrus virs zemes).
Sīkāka informācija būs šeit (tad kad būšu pabeidzis karti un distances)- http://www.magnets.lv/?p=macs&fid=673

Laipni aicināti visi, kas grib pamēģināt kas tas tāds. Kas zin', varbūt iepatīkas:)

Starts kā vienmēr- jebkurā sev tīkamā laikā no 16.00 līdz 19.30. Finišu slēdz tumsa (21.00).

Avatar

By Trekeris 28.08.2012 11:13:05

Member · 11 comments

Baigi forši, ka arī Rīgas pusē ir tāds Velo-O entuziasts kā Mārtiņš.
Kādu laiku esmu skraidījis magnētus un magnētu piedzīvojumus, bija jāpamēģina arī velo magnēts. Sāku pagājušo gadu un nobraucu pāris Mārtiņa veidotās kartes, tagad man velo-o ir magnēta disciplīna nr.1:)

Domāju, ka baigi forši būtu, ja Mārtiņš pats varētu sakonfigurēt savu RouteGadget lapu, vai sarunātu ar kādu no jau divām Latvijā esošajām lapām
http://www.routegadget.net/
Latvia
         mezu.lv (102 events, 3159 routes) Info
         Saldus OK (66 events, 1118 routes) Info
un reģistrēt tur savus posmus, lai tajos varētu dalībnieki sazīmēt savus maršrutus un apskatīties, kā citi tos ir veikuši, it īpaši jau tie, kuri brauc topā.

Šeit ir mani maršruti Mārtiņa Velo-O kartēs:
http://izskreju.mezu.lv/doma/index.php? … 12&filter=

Neesmu pie neviena guru mācījies, uz baigajiem rezultātiem nespiežu. Varu vienīgi secināt, ka obligāti būtu nepieciešams arī regulāri skriet orientēšanās disciplīnu, lai varētu saprast karti, jo uz velo ir daudz grūtāk pamanīt detaļas kartē, parasti karšu mērogi ir lielāki, arī reljefu un skrienamību kā arī veģetāciju labāk saprast kāju posmā.

Baigi palīdz savas kļūdas un maršrutu izvēles analizēt GPS tracki. Sākumā lietoju Garmin Edge 500, mežā šis velo gps logeris ir, teiksim lietas īstajos vārdos, nenormāls s..s ar savu sirf III chipsetu tā tracks vispār neatbilst tam maršrutam, kas ir reāli veikts, man gan viņš arī tiek montēts uz stūres un nedaudz tā satelītu redzamību nosedz planšete, bet nu tagad es to izmantoju tikai kā attāluma mērītāju un attālums tiek ņemts no speed sensora, nevis satelīta. Pēdējos divus posmus līdzi ņēmu Taiwānā ražotu brīnumu Wintec wbt202, pirku no Vācijas, pieejams arī e-bay, tam ir U-Blox 5 chips un logs sanāk ļoti precīzs, esmu izmēģinājis arī vairākos magnēta orientēšanās posmos un arī šī gada LAR (Latvia Adventure Raid) pasākumā kā arī žurnāla Klubs piedzīvojumu sacensībās:
http://www.endomondo.com/workouts/l5rRRAiFdS0
http://www.endomondo.com/workouts/v_VBEQrWLzM
http://www.endomondo.com/workouts/l9FR47D1CU8
Vienīgais tas nav ūdens izturīgs, tāpēc iegādājos e-bay arī OverBoard armbandu, kas nodrošinātu mitruma aizsardzību un labu satelītu redzamību logerim.

Esmu ar mieru paskriet arī bariņā magnētu sacensības un pakomentēt savas darbības, ja kādam ir interese, tad dodiet ziņu uz e-mail,
šodien (2012-AUG-28) es plānoju noskriet Sužu posmu, skrienu/eju/maldos smile pašu garāko distanci, man sanāk apmēram no 8 - 11 km parasti un laikā no 1-2 h.

Ceturtdien pēdējais posms, braucu garo distanci, varu arī nobraukt visu distanci ar kādu/kādiem, kuri grib pamēģināt.

Avatar

By Martins_L 29.08.2012 20:18:13

Member++ · 755 comments

Paldies, Trekeri, par to, ka padalījies ar savu veikumu!

Trekeris wrote

Domāju, ka baigi forši būtu, ja Mārtiņš pats varētu sakonfigurēt savu RouteGadget lapu, vai sarunātu ar kādu no jau divām Latvijā esošajām lapām
http://www.routegadget.net/
Latvia
         mezu.lv (102 events, 3159 routes) Info
         Saldus OK (66 events, 1118 routes) Info
un reģistrēt tur savus posmus, lai tajos varētu dalībnieki sazīmēt savus maršrutus un apskatīties, kā citi tos ir veikuši, it īpaši jau tie, kuri brauc topā.

RouteGadget ieviešana bija jau šī gada plānos, bet kautkā pat nesāku kustināt. Jāmēģina būs šoziem to izveidot, jo līderu ceļu analīze ir ļoti laba teorētiskā bāze.

Par GPS.

Trekeris wrote

Baigi palīdz savas kļūdas un maršrutu izvēles analizēt GPS tracki.

Mans viedoklis ir tāds, ka vērtīgāk ir veikto ceļu zīmēt bez palīgierīcēm. Vienīgais būtiskais pluss GPS ierakstam ir tas, ka tajā pašā RouteGadget animācijā redz nevis etapa vidējo ātrumu, bet gan reālo. Tas ir ļoti noderīgi, ja vairāki spēkos līdzīgi dalībnieki ir izvēlējušies atšķirīgus ceļa variantus.
Nu vēl varbūt totālas apmaldīšanās gadījumā jau mājās sēžot GPS ieraksts ļauj saprast kur un kā ir "sēņots":)
 

Trekeris wrote

Neesmu pie neviena guru mācījies, uz baigajiem rezultātiem nespiežu. Varu vienīgi secināt, ka obligāti būtu nepieciešams arī regulāri skriet orientēšanās disciplīnu, lai varētu saprast karti, jo uz velo ir daudz grūtāk pamanīt detaļas kartē, parasti karšu mērogi ir lielāki, arī reljefu un skrienamību kā arī veģetāciju labāk saprast kāju posmā.

Orientēšanās pamatu apguvei viennozīmīgi labāk ir kādu reizi paiet ar kājām (bet var arī uzreiz ar velosipēdu), tomēr, man jau liekas, ka regulāri skraidīt nav liela nepieciešamība (ja vien arī tas neiepatīkas).

Būtībā veloorientēšanās ir tradicionālās (kāju) orientēšanās bērnu distances ekvivalents- ti. vienkāršāk vairs nevar būt. Nu, izņemot distanču plānošanā izmantotās "lamatas":) un sarežģītāku ceļu variantu izvēli.
Bet lielākie sūdi meklējami tajā apstāklī, ka ātrumi ir krietni lielāki. Tieši ātrums ir iemesls kāpēc rodas lielākā daļa kļūdu.

Avatar

By Martins_L 29.08.2012 21:32:20

Member++ · 755 comments

Dažas labas ziņas par rītvakaru:

1) Laiciņš solās būt ļoti jauks. Tieši kā radīts pabraukāšanai.
2) Visām distancēm būs pielikts 500m ITT posms sākumā un 500m arī uz finišu (bez domāšanas). Lai gan šajā apgabalā ligzdojošā zaļā vārna jau ir aizlidojusi (ja vien nav nokļuvusi kādas lapsas vēderā), tomēr arī LV "Zaļās vārnas "fanu klubs"" mierā neliekas. Katrai interešu grupai savas īpatnības:) Nācās pārcelt starta/finiša vietu.
3) Mežā nevajadzētu būt nevienai automašīnai (iebraukšana tur ir ļoti dārga- visur dabas liegumā ir "ķieģeļi" un municipāļi to baigi uzpasē). Distanču tālais gals vispār piederēs tikai riteņotājiem.

Rīt visiem velo-O distanču veicējiem pirms starta būtu vēlams iemest aci savas distances paraugkartē (starta teltī)!

Un vēl neliela šīs kārtas īpatnība (ja par īpatnību var nosaukt pasaules kausā pielietojamu lietu)- atsevišķās vietās kartē ar papildus taku ir apzīmēts labi braucamas "dzeltenās svītras" (josla bez kokiem (stiga)), kaut gan dabā reālas takas kā tādas tur nav.

Ps. Ar autotransportu zem "ķieģeļiem" nebrauciet!