V-brake upgrade

Avatar

By tasmanian 14.05.2007 11:11:00

Member+ · 50 comments

Labdien,
Kaut kas pietruukst esoshajiem V-brakiem.
Patreiz ir Tektro 834AL. (vinju lapaa taadas vairs nav, toties ir 839 http://www.tektro.com/02products/02839alm530.php ).
.
Izpeetot cenu/svaru domaaju par Shimano LX BR-M580.
.
Jautaajumi:
1. Vai ir veerts to dariit (vai es sajutiishu kaadu atshkjiriibu)?
2. Vai ir kaadas atsauksmes par LX (cik Latvijaa taas vareetu maksaat)?
3. Kaadus bremzhu kluchus iesakiet (esmu dzirdeejis par triiskraasu, kur taadus dabuut)?
.
Paldies,
Eriks

Avatar

By Biker 14.05.2007 11:18:27

Member+ · 954 comments

kas tieši pietrūkst taviem esošajiem v-breikiem ?

No v-breikiem labas ir Avid Single Digit, XTR. diezin vai sajutīsi baigo atšķirību no Tektro- uz LX, manis ieteiktajām arī svars būs labāks.


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By karlux 14.05.2007 13:01:31

Member+ · 890 comments

nenjem taadas bremzes kuraam ir paraleelais links - tipa LX, XT, XTR (vieniigaas, kas izturees ilgaak)... siis bremzes loti aatri nobeidzas un nemaz nestraadaa labaak par labi noreguleetaam Avod bremzeem!

Bremzhu kluchus iesaku izveeleeties XTR vai lidziigus mainaamos... kraasainie ir taa - so so!

Avatar

By burkanbeins 14.05.2007 13:23:13

Member · 1,082 comments

njeeez.... man xt ar paralēlo linku strādā 2 gadus nevainojami - esmu mazliet bremžu frīks - no visiem vello, kam ir v-breiki, labāk strādājoši nav testēti. kaitina mīkstas un neasas bremzes, patīk vēlu bremzēt, bet ātri nobremzēt. priekš tādām vajadzībām xt, manuprāt, ļoti labs.

23 lati maksā viens pāris (46 lati priekšā + aizmugurē), manuprāt, x-sportā - bet varbūt citur var lētāk dabūt. svaru gan nepateikšu.

kas tieši salūzt tām paralēlā linka bremzēm? tie mazie klanīši, kas kustina padu? pašlaik strādā un neļurkājas - bet dīvaini, 2008. gada xt atkal būs bez paralēlā linka.

nu paralēlajam labums tāds, ka pads visu laiku (lai kādā leņķī būs pats v-breika klanis) atradīsies paralēli diskam. vieglāk nobremzēt, un manuprāt, šāda konstrukcija pielieto lielāku bremzēšanas spēku. ja labi noregulē un disks perfekts (nav jaukumiņš 8-nieks), tad baigi iekačā šitās bremzītes wink)

tikai vispirms aplūko rāmi - man vienam rāmim, kuram no dzimšanas bija nākuši vēl cantilever (jā, vecss vecss) nederēja jauni xt bremžuki - bija jāliek šamans bez paralēlā. bremžu stiprināšanas "špiļkas" bija pārāk augstu, vai pārāk zemu, neatceros.

Avatar

By tasmanian 14.05.2007 13:53:12

Member+ · 50 comments

>kas tieši pietrūkst taviem esošajiem v-breikiem ?
.
Laikam tas saucas miikstas :-).
Pienjemu, ka varbuut var uzlabot nomainot bremzhu kluchus/veicot kvalitatiivu reguleeshanu.
Vienkaarshi aizdomaajos, ka varbuut ir veerts nomainiit pavisam.
.
Kursh Latvijaa tirgos Avid? Varbuut Single Digit 7.

Avatar

By burkanbeins 14.05.2007 14:19:30

Member · 1,082 comments

ja vēlies perfekti noregulētas cietas bremzes, apskaties, vai diskā nav astotnieks - ja ir, paņem un izspieķo to, pabrauc kādus 2 km pa pampakiem ātrā tempā, lai disks iebraucas, tad piespieķo vēlreiz. atskrūvē trosīti, kas pienāk pie viena no v-breikeim. ņem gājiena regulēšanas skrūvi, kas ir pie bremžu roktura, un pievelc trosīti apmēram 5 - 6 apgriezienus, jeb izskrūvē 3mm laukā to skrūvi. piefiksē ar kontrējošo uzgriezni. atskrūvē vbremžu klučus ar 6mm (ja nemaldos) seškanti. ar vienu roku piespied abus bremžu klaņus pie diska, ar otru atskruvēto padu vienā v-breiku pusē novietā tādā leņķī un pozīcijā, lai ideāli gulētu uz diska (jeb aploces). ideāli nozīmē - lai visa pada apakša atspiestos pret aploci, un leņķim jābūt tāda, lai pie atlaistām bremzēm padi neberzētos gar riepu. kādreiz ieteica padus regulēt tā, lai tie ir mazliet slīpi arī attiecībā pret aploces virsmu - lai pirmā sāk bremzēt pada priekšējā daļa, tādējādi it kā vieglāk dozējamas bremzes, turklāt aploce pati savā veidā "pievelk" padu klāt, bremzējot. tagad (nu jau 7 gadus laikam) pie v-breikiem īpaši uzsvaru uz šito neesmu dzirdējis, pie tam v-breikiem to grūtāk izdarīt. tādas, liec padu paralēli aplocei, piespied viņu ar pirkstiem, lai, pievelkot seškanti, neaiziet līdz ar pievilkšanas spēku pa pulksteņrādītāja virzienu. pads nedrīkst būt ne par augstu (lai neiet uz riepas) ne par zemu (lai pada apakša nepārsniedz aploces iekšējo malu). piespied pašu padu pie diska, piespied arī v-breiku pie diska, un pievelc ar seškanti, tā kārtīgi wink)

visu to pašu atkārto otrā pusē. saspied bremzes kopā un ar tādu pašu seškanti pievelc trosīti pie v-breika. pārbaudi, lai tā smuki un pareizi iet cauri metāla līkumiņam, un lai līkumiņa gals ir fiksēts otra v-breika troses turētājā. pievelc vēlreiz visus seškanšus - gan uz padiem, gan trosītes. paspaidi bremžu ručku uz stūres - jābūt pilnīgi cietai. tā bremžu ručkas kustība, ko tu jutīsi tagad, būs:

1) ručkas izdilums
2) apvalka saraušanās zem slodzes un trosītes stiepšanās
3) v-breiku klaņu liekšanās
4) nu nebiju domājis, bet kopš nesenas jauna rāmja iegādes - arī dakšu cauruļu (nu priekšā mazāk ticams, bet aizmugurē iespējams) kustība pie bremžu "spēka tās atliekt"

palaid vaļīgāk trosīti līdz cietībai, kas pašam apmierinoša. tagad pēdējais - ņem mazu skrūvgriezīti, un noregulē v-breiku izejas stāvokli. abiem v-breikiem sanāk būt paralēli vienam otram, bet ne vienmēr tie ir taisni. ja stāvēs jau izejas pozīcijā šķībi, viens v-breiku klanis sāks kustēties ātrāk, toties otrais, iespējams, berzēsies gar aploci arī bez bremzēšanas. uz v-breika pamatnes pie tās atsperes, kas viņu velk atpakaļ, ir skrūvītes abiem v-breikiem. šīs abas noregulē tā, lai, no riteņa aizmugures (vai priekšas) skatoties, bremzes stāv taisni, un lai abi v-breiki uz ručkas nospiešanu reaģē vienā mirklī, nevis viens pirmais - otrs pēc tam. minimāla nobīde var būt, bet tikai neliela. kuras puses atsperes nospriegošanas skrūvi pievilksi, tās puses v-breiks panāks nostāk no aploces, savukārt otrā pusē - pietuvosies. pēc katras skrūvītes pavilkšanas ciet/vaļā paspaidi bremžu ručku, lai v-breiki nostājas īstajās, ieregulētajās vietās.

šīs pēdējās skrūvītes, kas regulē atsperu cietību, pēc regulēšanas prasās pēc katras 10-ās nopietnākas izbraukšanas. apmēram wink tās var izmantot arī, lai regulētu, cik cieti būs jāspiež rokturis, lai sabremzētos. kaut gan to var regulēt arī ar pašas atsperes gala ielikšanu pirmajā, otrajā vai trešajā caurumiņā uz rāmja - pie špiļķas, uz kuras montējas pats v-breiks.

nu tā - ja pēc šādas regulēšanas vēl nepatīk savas bremzes, var droši domāt par naudas tērēšanu jaunām wink)

laikam viens no pēdējiem aprakstiem pasaulē par v-breiku regulēšanu - drīz jau visi būsim disko gaismās wink bet kamēr var braukt ar v-breikiem, tas notiek pat ļoti labi!

Last edited by burkanbeins (14.05.2007 14:23:02)

Avatar

By tasmanian 15.05.2007 09:16:31

Member+ · 50 comments

paldies par izsmeljosho aprakstu!

Avatar

By ginca23 22.05.2007 15:45:53

Member+ · 3,155 comments

Es jau 5gadu braucu ar parastajam shimano V-bremzem(aptuvena cena 7Ls par pari),strada ideali!


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By costx 22.05.2007 21:00:40

Member+ · 386 comments

buranbeins, nu precīzi kā es būtu rakstījis, super manuāls, kamēr pats tam iziesi cauri... tad sapratīsi un nebaidīsies pats arī citu uzsākt! Mums būs jāver savs veloserviss!

Vē varētu papildināt: regulējot tās "pēdējās skrūvītes" jāuzmanās no tā, ka pēc pievilkšanas var likties, ka viss ir kārtībā un bremzes atlec vienādi, bet pēc maza laika (~5min; laikam atsperītes pašas kaut kā saraujās līdz galam) bremzes atkal var strādāt nesimetriski un beržās gar aploku. Tā var gadīties pirms sacensībām, kad gribās nedaudz pieregulēt (lai ir perfektāk) un sanāk vēl sliktāk. Tāpēc vajag vēl otreiz pēc laiciņa. Un tad arī jāpārliecinā vai viss kārtībā.

Vēl pie bremžu efektivitātes svarīga ir tāda "tīrība" trosītēs un apvalkos, kā arī pašu apvalku (ne tik daudz kā trosīšu) vecums un nolietojamība, jo iekš apvalka ar laiku nodilst tā plastmasas (vai cita materiāla) caurulīte un apgrūtina trosītes slīdēšanu, tāpēc vēlams mainīt biežāk apvalciņus (pirms sezonas vai pat biežāk, nav jau lieli tēriņi). Tas pat vēl svarīgāk ir pie aizmugurējo pārslēdzēju trosītēm.

Vispār jau veltīgi ka tiek azmirstas tādas vbremzes, jo mūsu teritorijas apstākļiem tie ir kā radīti. Domāju, ka nākotnē mēs vēl tās atcerēsimies un vbremzes atdzims kā kautkas kruts (klasika), kā jau viss mūsdienās atdzimst. Bet neiesim vēl viņas apglabāt zārciņā, vienkārši vbremzes ir nonākušas "koka ēnas pusē un dažs labs tās nevar pamanīt tumsā, bet saulītei pagriežoties tās atkal būs apgaismotas".

Last edited by costx (22.05.2007 21:03:53)