Ūdensšķēršļi

Avatar

By IrenaB 17.08.2004 12:57:08

Member+ · 320 comments

Teju vai katrā cienījamā sacensību trasē tie tiek iekļauti kā gandrīz obligāts elements. Šo te rakstu pagājušās sestdienas (RB festivāla) iespaidā, kad pēc vairākkārtējas upes šķērsošanas mana riteņa aplokos (telpā starp dubultā aploka sienām) vēl joprojām žļurkst ūdens un ir aizdomas, ka tas ir arī rāmja iekspusē, protams, zemākajā vietā - skalo monobloku. Ļoti ceru, ka tas nav ticis rumbās, jo tām ir blīves. Aplokos tas ir ticis acīmredzot pa spieķu (un gar ventili) caurumiem. Tā kā diez vai tas pats iztvaikos (ja jau ir tik daudz, ka var dzirdēt žļurkstināšanos), tad jāņem nost riepas, kameras, aploku lentas un kaut kā jāizžāvē. Monobloku gan vaļā neskrūvēšu, vienkārši izliešu ūdeni pa sēdekļa trubas augšu un pavēdināšu. Ā, vēl - sabojāts ir kompjūtera sensors, kas piestiprināts pie dakšas (bezvadu, tāpēc tur ir iekšā akumulātors un, acīmredzot, tā, kā arī kontaktu izmērcēšana bez sakām nav palikusi)
Taču mani urda tāds jautājums - vai tas bija to vērts? Ko gan cenšas pierādīt trašu autori un braucēji, stiepjot riteni un brienot pāri šīm upēm? Man sestdien ūdens bija līdz pus - augšstilbiem. Neredzēju, ka kāds būtu pilnībā izbraucis šo šķērsli (var jau būt, ka bija kāds, taču noteikti mazākā daļa, it īpaši, ja atceramies, ka tas tomēr bija tautas, ne sportistu brauciens). Ja ūdens nesasniedz rumbas un centra asi, tad vēl varētu pierādīt savu braukšanas meistarību un izbraukt nenokrītot. Taču, tā kā tas bija tik dziļš, tad, lai saglabātu līdzsvaru, nevarēju to riteni pat nest, nācās stumt un lūk, sekas.

Te kaut kur jau reiz bija runa par ūdensšķēršļiem un tad pavīdēja doma, ka - laba tehnika necieš no ūdens, taču sliktu nav ko žēlot. manējie aploki ir Mavic XC717 un tomēr man tos būtu žēl, un alumīnijs korodē, lai arī cik labi nebūtu aploki, kuros tas izmantots. Monobloks ir XT (BB ES-71), kas ir gana labs un arī to man būtu žēl (neticu, ka atrašanās līdz pusei iemērktam rāmī uzkrātajā ūdenī ilgstoši tam nekas nevar notikt) Rumbas - XT ar blīvēm. Nu neskrūvēšu vaļā, paļaujos uz tām blīvēm. Kompjūtera sensors - Cat Eye Cordless2, par laimi, nopērkams atsevišķi, bez kompjūtera, gan par saviem Ls 10 vismaz).

Jautājumi jums - vai jums sagādā baudu šie ūdensšķēršļi un uzskatiet, ka tos vajag, kaut arī tie bieži nemaz nav izbraucami? Vai jūs neuztrauc tas, ko tie nodara velotehnikai (es jau nerunāju par tādiem sīkumiem kā izmirkuši apavi, lai gan arī tos var sabojāt pilnīgi)? Es jau tā pēc katra lielāka smilšaini dubļaina brauciena apmēram pusotru stundu veltu riteņa sakopšanai, ķēdes utt. tīrīšanai, saeļļošanai, regulēšanai utt. Tas man sagādā prieku un mans ritenis vienmēr ir teicamā tehniskā stāvoklī. Ričuks ir domāts braukšanai visādos apstākļos un, ja labi kopj, tad smiltis, dubļi, lietus un citi apstākļi tam daudz neko nodarīt nevar. Tomēr nevaru samierināties ar tehnikas tīšu bojāšanu tam neparedzētos apstākļos. Un to, ka lieka mērcēšana ūdenī metāla detaļām (it īpaši, ar kustīgiem elementiem) nav vēlama, var izlasīt jebkurā tehniskajā literatūrā.

Last edited by IrenaB (17.08.2004 12:59:24)

Avatar

By ruu 17.08.2004 14:05:58

Member+ · 76 comments

Svētdien braucu Igaunijā Rakē, kur tāpat trase gājā pār kaut kādu padziļu ūdensšķērsli. Jāizsaka atzinība organizatoriem, ka šādās vietās (arī citos posmos, cik nācies būt) vienmēr ir izvēles iespēja - braukt pa taisno caur ūdeni vai blakus ar nelielu līkumu stumt apkārt pa šim nolūkam speciāli uztaisītu laipu.

Avatar

By Biker 17.08.2004 14:44:30

Member+ · 954 comments
ruu wrote

vienmēr ir izvēles iespēja - braukt pa taisno caur ūdeni vai blakus ar nelielu līkumu stumt apkārt pa šim nolūkam speciāli uztaisītu laipu.

Ja nemaldos, tad Igaunijā dalības maksa ir krietni vien lielāka par 4 Ls ?
protams, ūdens nepaildzina tehnikas un velokurpju mūžu... )
IrenaB, lai dabutu laukā ūdeni no aplokiem, vajag pēc tam vai nākošajā dienā izbraukt kādus 20 km, vispār no pieredzes esmu secinājis, ka no daudzām riebīgām skaņām uc.var tikt vaļā vienkarši braucot smile

Last edited by Biker (17.08.2004 14:56:44)


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By oshcha 17.08.2004 15:19:57

Guest

RB festivaalaa arii braucu to "maratonu". Visas 6 (4+2) reizes riteni paar upi nesu uz pleca. Pasham arii tehnika nav no sliktaakajaam LX+XT. Tomeer neredzu iipashu pamatojumu riskeet un braukt paari upei nevis nest riteni. Maximaalais domaaju var zaudeet ir kaadas 10 sekundes. Toties beigaas zini, ka ar uudens tikshanu detaljaas probleemu nav. Visi citi, kas brauca RB, kurus, redzeeju arii nesa riteni paari. Peedeejo reizi tomeer viens man priekshaa braucoshais brauca paari upei un es nesu. Tajaa staavajaa kalnaa es vinju apskreeju. Taatad ieguvums nav nekaads lielais. Domaaju, ka ciinjupar sekundeem var atstaat uz paareejo trasi.
Sportisti gan droshi vien ka brauc paari, jo vinjiem ir resursi, ir mehaanikji, kas var paarjaukt riteni peec sachiem.

Avatar

By wheelie 18.08.2004 18:41:10

Member+ · 2,599 comments

pareizi tak, var ari uz pleca parnest, kur problema - neredzu

negribi braukt pa udeni - ok, tava izvele. Baigi daudz sekundes diezvai zaudesi

Nu pa izmirkusiem apaviem ta ir ka ir... Kaut ko jaupuree ir...


keep rollin'

Avatar

By ario 18.08.2004 20:36:45

Guest

jautaajums tak bija vai taa upe tur bija vajadziiga!
man personiigi patiik upju shkeershoshana, nepatiik ka peectam botas ilgi jaazhaavee un kaajas aatraak noberzhas.
es domaaju ka arii upeem var sagatavoties - tak var mieriigi aizlipinaat seedeklja trubas galu ciet. taapat arii citus caurumus. monobloku piesmeereet ar solidolu vai tml - nu vienkaarshi izbaudiit to kaa piedziivojumu! smile

Avatar

By Grey 19.08.2004 04:23:57

Member# · 1,687 comments

Man personīgi liekas, ka upju šķērsošana ir vajadzīga, kaut vienkārši kā tehnisks elements, kā šķērslis, kura pārvarēšanai ir jānokāpj no riteņa vai arī jāpaļaujas uz veiksmīgu forsēšanu. Tas it kā padara trasi interesantāku. Protams, sievietai ir daudz smagāk stiept riteni pāri upei uz pleca nekā to pašu izdara divmetrīgs jauneklis trīs soļos.

Jā, tā ir tehnikas bendēšana, un tomēr man liekas, ka, teiksim, kārtīga dubļu gonka atstāj lielākas sekas nekā ūdensšķērslis. Es arī sezonas sākumā stipri aizdomājos par pro-inventāra dārdzību, ar ko sastopas ikviens no mums, kas atļāvies nopietnāk aizrauties ar kādu sporta veidu. Liela daļa ir spiesti ļoti ekonomēt, lai tikai tiktu pie puslīdz normāla un konkurētspējīga inventāra. Tas īsti nav normāli. Un pro-inventāra uzturēšana arī ir dārga. Un faktiski šajā te situācijā cilvēks sāk taupīt inventāru un nevis gūt no tā maksimālu atdevi.

Avatar

By Lauva 19.08.2004 06:20:25

Member+ · 76 comments

Manā uztverē pēdējā laikā trašu veidotāji šauj pāri strīpai ar ūdens šķēršļiem. Man nebūtu iebildumu pret Ērgļiem, kad pēc upes līdz finišam ir 100m, nav pretenziju par Siguldu, kur ātrumā iznesies cauri upītei, bet Baiļos . . . Nu nesaprotu kādēļ ir jāsaslapina bikses un velokurpes lai justos labi, nesaprotu, kādēļ ritenis jānes, jāpeldina vai jāstumj pa ūdeni, ja tas radīts braukšanai. Es piekrītu, ka var pastāvēt tāda sacensību forma, kad trase sastāv no viniem šķēršļiem, bet tas nav MTB maratons, kā paši organizātori raksta nolikumos, tas velk uz piedzīvojumu sacīkstēm. Neaizmirsīsim, ka trase visiem viena, gan vīriem spēka gados, gan 14 gadīgiem zēniem un meitenēm, gan dāmām +30. Baiļos mana 13g.vecā meita brida pāri upei līdz jostasvietai, pats pēc finiša atsildijos bufetē ar 300g. degvīna lai nesaaukstētos. Man tas vajadzīgs??? Domāju ka nē. Tādēļ arī izlaidu Kandavu, jo neredzēju jēgu brist pāri Abavai. Tieši tā arī rīkošos turpmāk, vienkārši nepiedalīšos mačos ar peldēšanas elementiem. Šodien ir iespēja izvēlēties sev piemērotu sacensību formu.


My bike is my passion

Avatar

By Lauva 19.08.2004 06:45:57

Member+ · 76 comments

=>Biker
Dalības maksas apmēram nav nekāda sakara ar organizātoru centību. Personīgi man sen skaidrs, kadēļ Igaunijā "zāle zaļāka", proti, apskatot to pašu esport.ee nav grūti saskaitīt, ka katru nedēļas nogali notiek vismaz 3 ar MTB saistīti pasākumi. Un katrs organizātors cenšas piesaistīt maksimāli daudz dalībnieku, tādēļ nav iespējama situācija, kad nav nomarķēta trase vai 5 reizes pēc kārtas tiek piečakarēti bērni vai tiesneši nevar saskaitīt dalībniekus finišā. Vienkārši nākošo nedēļas nogali tiks izvēlēts cits, izdarīgāks organizātors. Pie mums Japiņš ar savu, tā saucamo aģentūru, iecelts svēto kārtā, (drīzāk gan pats sevi iecēlis), rezultātā, mēs bieži saņemam surogātu. Bet, tā jau ir cita tēma . . .


My bike is my passion

Avatar

By tumšais 19.08.2004 18:11:29

Member+ · 485 comments

>lauvam
Šeit nu gan tu šauj pār strīpu. Pilnīgi piekrītu secinājumam par Igauniju. Kvantitāte pāraug kvalitātē, un lielais dalībnieku skaits arī sekmē sacensību organizāciju. Tomēr nevajag mest ar akmeni Japiņam, kas kaut ko dara. Organizē pats sacensības un izkonkurē viņu ar labāku organizāciju, trasēm utt. Un kad mums katru nedēļas nogali būs 3 pasākumi, varēs izvēlēties tīkamākās un celsies arī to kvalitāte. Man gan šobrīd nerodas iespaids, ka bez Japiņa aģentūras mums ir daudz darīt gribētāju.

Avatar

By putns 19.08.2004 19:24:40

Guest

Esar'i piekrītu tum'sajam. Nevajag krist virs'u tiem, kas mēģina padarīt mūsu dzīvi daudz krāsaināku