pirkt jaunu velo vai uzlabot esošo?

Avatar

By binary 07.05.2011 01:34:36

Member · 303 comments

Sveiki wink

Pirms 3 gadiem nopirku velo - Felt Q500, samērā lētais gals (Ls 280 bez atlaides, Ls 220 ar atlaidi), ātrumu pārslēdzēji shimano alvio (aizmugurē) un shimano altus (priekšā), pārējās detaļas gan jau ka līdzīga līmeņa.

Līdz šim braukāju galvenokārt pa Rīgas ielām, pa retam brīvajā laikā varbūt kādā mežā iemaldījos, nobraukums sanāca ap 1000km-1200km gadā - tādiem braucieniem velo, manuprāt, pat ļoti labs. Pagaidām mainīti ir tikai bremžu kluči (vienam komplektam vajadzēja nomaiņu, otrs vēl bija lietojams daudz un dikti). Bet tagad ir vēlme drusku nopietnāk pavazāties pa mežiem, piemēram, šogad ir vēlme piedalīties visos SEB posmos. Tad nu sāku domāt, vai manam velo tāda slodze nebūs par lielu. Gan jau ka ātri vien sāks birt detaļas - kā saka, lētais gals tomēr...

Kādas ir jūsu domas - vai tāda līmeņa velo ir kaut cik piemērots MTB maratoniem (tīri no velo izturības viedokļa, pieņemot, ka uz augstām vietām es nepretendēju, bet gluži uz 10km/h arī nebraucu)? Ja nē, tad kas būtu prātīgāk/izdevīgāk - mainīt visu velo uz labāku vai apgreidot tikai atsevišķas detaļas tad, kad tagadējās salūzt/izdilst? Ja mainīt atsevišķas detaļas, tad pirkt tikai to, kas salūzt, vai nopirkt un noglabāt plauktā kādu "detaļu komplektu", no kura pēc tam ņemt maināmās detaļas? Vai varbūt ieteiksiet kādu citu variantu?

Last edited by binary (07.05.2011 01:36:23)


do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

Avatar

By gaga 07.05.2011 01:47:06

Member+ · 2,160 comments

ja ir vieta kur glabāt divus velo, tad labāk paņemt otru labāku velo mačiem, treniņiem un esošo turēt ikdienas lietošanai

Avatar

By metalpower 07.05.2011 08:29:54

Member · 1,203 comments

ja otrs velo atšķirsies tikai par vienu vai divām grupām, tad manuprāt nav vērts tādus turēt.
vispār ar nobraukumu ~1000km gadā vajadzētu arī ķēdi un kaseti ik pa laikam mainīt, ne tikai bremžu klučus smile
ja ir uzreiz pieejams attiecīgs naudas daudzums, tad ir vērts paskatīties uz jaunu velo. ja nav aizspriedumi pret lietotām lietām, tad pa 500 Ls varēs dabūt diezgan sakarīgu braucamo sacensībām. nu un, ja nauda uzreiz nav pieejama tad protams vieglāk mainīt pa vienai detaļai, tikai te svarīgi, lai velo tev tiešām patiktu (rāmja ģeometrija tieši), lai gan pēctam var visu sakrāto pārmest uz citu rāmi smile

Avatar

By averza 07.05.2011 08:31:33

Member++ · 5,039 comments

Esmu braucis gonkās ar T**K 4300, ko dabūju par 160 Ls (cena bez atlaides bija 320), aprīkojums līdzīgs, un nekādas vainas, vienīgi svara dēļ bija grūti kalnos tikt.

Avatar

By fusio 07.05.2011 09:34:24

Member · 784 comments

pagaidi ziemu un nopērc velo par labu cenu. Pēc apraksta - normāls velo, kas droši vien nav pārāk viegls, pārāk labi neripo, pārāk labi neslēdzas ātrumi, bet katrā ziņā SEB tautas klasei pirmo gadu startējot būs pilnīgi ok.

Avatar

By despecs 07.05.2011 10:47:38

Member · 1,745 comments

ja velo braucot 40 un vairāk km liekās ērts, nekas netirpst utt, tad nav jēgas neko mainīt tikai dēļ labākām detaļām. Ar to es gribēju teikt, ja ģeometrija un izmērs ir atbilstoša augumam, tad nav ko cepties, vajag tik mīt. Iedvesmai vari palasīties velotrenini.lv , tur salīdzināts kā ietekmē braukšanu svara vērotāju ieteikumi un kā pareizi treniņi u.c. ar to saistītas lietas.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By binary 07.05.2011 11:31:10

Member · 303 comments

gaga, dzīvoklī jau tagad iebūvētā skapja vietā stāv divi velo (viens man, viens sievai) - trešajam vietas īsti nav un nebūs smile

metalpower, ķēdi ir doma kaut kad nomainīt, tik nezinu - zobratus arī aiztikt vai nē. It kā neizskatās padiluši. Un ja jāmaina arī zobratus, tad jādomā, uz kādiem. Varbūt ir vērts mainīt ar visu pārslēdzēju uz ko labāku? Pakaļējā rumba arī esot padilusi - varbūt to arī jāmaina uz labāku, nevis tādu pašu?
Naudas jaunam/lietotam velo šobrīd nav un tuvākajā laikā nebūs. Tā ka kaut kādā mērā jautājums ir, vai lauzt šo pašu līdz pēdējam un tad, kad vairs nav braucams, mainīt visu velo, vai arī pakāpeniski ieguldīt šajā.

fusio, nezinu, vai uz ziemu sanāks pirkt labu velo. Pirmkārt nezinu, vai līdz ziemai būs nauda, otrkārt ziemā nez vai braukšu. Ripošana it kā apmierina, ātrumi *ikdienā* slēdzas normāli. Reizēm gan jāpiepalīdz priekšējam ātrumam pārlekt uz 3. zobratu, bet to vajag reti. Trasē gan laikam aizmugurējie ātrumi reizēm negribēja līdz galam pārslēgties...

metalpower, despecs, velo kopumā tiešām šķiet ērts un pierasts pēc izmēra un ģeometrijas. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc aizdomājos, ka varbūt nav vērts mainīt visu velo. Tirpt nekas netirpst (plaukstas gan bija pajēlas pēc SEB 1. posma, bet tā lielā mērā ir treniņa trūkuma un maximā pirkto cimdu vaina; cimdi jau ir nomainīti), nogurums visās malās visticamāk ir no spēka trūkuma (sēdošs darba/dzīves veids), nevis konkrētā velo ģeometrijas dēļ... Varbūt vienīgi stūre varētu būt drusku citādāk izliekta, varbūt stūres rokturi (tie gumijotie stūres galā) varētu būt ērtāki, jo reizēm dienu pēc lielākas braukšanas sāp plaukstas locītava, atspiežoties uz rokas. Pēc maratona arī divas-trīs dienas kreisā locītava drusku sāpēja. Bet nu mainīt visu tikai stūres dēļ būtu kaut kā stulbi smile


do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

Avatar

By despecs 07.05.2011 12:07:14

Member · 1,745 comments

pēc tava pēdējā komenta neredzu vajadzību kautko mainīt, ar tām ručku mainīšanām arī labāk prātīgi, domāju, ka vairāk tiešām ir nedaudz garāku gabalu pieraduma vaina un tikai, protams, ja taisies braukt vēl garākas distances, tad tam ir jau būtiska nozīme.

Man pašam bija nedaudz savādāk, veselu gadu SEBos un citur pabraukāju ar pilsētnieku (neko sliktu nevaru teik, ja negribētos braukt vēl agresīvāk, tad droši, ka paliktu pie sava pilsētnieka), šī gada laikā sapratu, ka tas patīk un tagad nokomplektēju sev atbilstošu MTB tipa braucamo. Tavā gadījumā viennozīmīgi brauc ar to kas ir un pirms kautko atjaunini uz labāku, 7x padomā vai tiešām tas ir investīciju vērts.

Par kasetes maiņu.
Ja nevar atrast kādu meistaru kam uzjautāt godīgai atbildei(vairums teiks, ka jāmaina 100% jebkurā gadījumā), tad iesaku mainīt gan kaseti gan ķēdi, jo jauna ķēde pabrauktai kasetei leks pāri zobratiem! Kaseti vari saglabāt, ja nu gadījumā jaunā nobeidzās(nolūzt kāds zobs vai tml.), bet ķēde vēl braucama, tad to var nomainīt utt.

Last edited by despecs (07.05.2011 12:09:55)


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By ktn 07.05.2011 12:38:02

Member+ · 1,642 comments

Ja pēc sēdošā dzīvesveida gribi sportot, tev kāds gads vai divi pakāpeniski jātrenējas, lai viss organisms vispār anatomiski adaptētos jaunam dzīvesveidam. Būs daudz laika pārdomāt gan stūres izliekumus, gan iznesumu garumus, gan visu pārējo... Ja tā uzreiz forsēsi, tad slimnīca jau gaida... smile


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By binary 07.05.2011 13:02:02

Member · 303 comments

despecs, es vienkārši domāju - ja ar samērā prātīgu ielu braukšanu, piemēram, tā pati rumba izbeidzas 2-3 gadu laikā, tad tādā agresīvākā braukšanā viņa pat gadu varētu neizturēt. Tāpēc ir doma par ko kvalitatīvāku. Bet nu viens kolēģis izteicās, ka šajā velo nav vērts ieguldīt (uzreiz jāmaina visu velo), otrs - "a kas tev viņā nepatīk?", tb ka ja pa lielam apmierina, tad nav vērts mainīt visu velo, bet uzlabot tikai atsevišķas vārīgās/neapmierinošās daļas. Divi cilvēki - divi pilnīgi pretēji viedokļi. Tad nu tagad pats starp abiem šiem viedokļiem svārstos. Gribēju uzklausīt vairāku cilvēku viedokļus smile
Ručkas pagaidām neplānoju mainīt. Vispirms jāpavēro, kā rokas jutīsies ar jaunajiem cimdiem, jo vecie cimdi tika pirkti tikai pret vēju, lai plaukstas augšdaļu pasargātu no sausuma un plaisām ādā. Tagad ir nopirkti  Specialized BG Gel - kā piemērīju, sapratu, ka jāņem. Pārējie piemērītie "neuzrunāja". Varbūt vienīgi var kaut kad, kad būs lieka nauda, paņemt šāda tipa ručkas, bet nu tad vispirms jāpalasa, ko cilvēki par tādām raksta.

MKetners, nu nav tā, ka 24/7 sēžu pilnīgi bez slodzes. Drusku jau izkustos, bet reizēm saprotu, ka vajag vairāk. Iepriekšējos gados ar velo vien uz darbu braucu, ja vien ārā nebija -10°C (tādā temperatūrā bremzes vairs nestrādāja; pie -5°C vēl bija OK) vai nebija vēl šādas tādas lietas darāmas, kuru dēļ jābrauc ar auto. Tad vēl ar lokšaušanu drusku nodarbojos - arī sanāk gan izkustēšanās, gan slodze (pasīvāka gan nekā riteņbraukšanā, taču pietiekami liela). Cita lieta - man vidējais ātrums mežos drīzāk līdzinās 13-17 km/h, nevis 25-30 km/h smile Nu un maratonā arī braucu tā, kā organisms atļauj - ja jutu, ka ir par daudz, tad kādu gabalu bez kompleksiem pabraucu lēnāk.


do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

Avatar

By despecs 07.05.2011 13:34:19

Member · 1,745 comments

Ja rumbas tiek koptas(laicīgi smērētas, un laicīgi novērsta brīvkustība), tad kalpo diezgan labi, pie tam ar tādu 1 Mm noskrējienu gadā neuzskatu ka ir kas vairāk vajadzīgs. SEBi gluži nav tā vieta, kur rumbai būtu tā lielākā slodze, protams te atkarīgs arī no braucēja svara, jo tas ir galvenais(arī tehnika), kas papildus taupa vai deldē rumbu u.c. detaļas.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By ojars 07.05.2011 20:39:35

Member · 5 comments

No finansiālās puses un savas pieredzes ,izdevīgāk ir  uzlabot esošo. Neredzot velo ,bet pēc tā, ko uzrakstīji,varētu nomainīt ķēdi un
kaseti .Bet ,ari tas atkarīgs no tā ,kā kopts velo.

Avatar

By binary 07.05.2011 22:16:51

Member · 303 comments

Nu kopts patiesībā diezgan pašvaki, tas vēl jāmācās... Bet nu ļurkāties nekas neļurkājas, krakšķēt nekrakšķ, ķēdi kā protu, tā laiku pa laikam arī saeļļoju.


do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

Avatar

By metalpower 07.05.2011 22:51:51

Member · 1,203 comments

aizstiep līdz meistaram lai novērtē ķēdi un kaseti un pie vajadzības, lai nomaina.