Keramika
Šitādus rezultātus var iegūt arī ar diviem pilnīgi vienādiem gultņu komplektiem (vai pat ar tiem pašiem!), bet dažādu smēres daudzumu tajos
Go!Go!Go! Only five days left!
Sudety MTB Challenge, unknown spectator, somwhere in the middle of prologue
By Gintse 14.02.2011 11:26:49
Member · 124 commentsVeicu testu - parastie gultņi vs. hibrīdie gultņi (bleķa sliedes un bumbas no keramikas)
Testa metodika - iestiprinam ratu, iegriežam ar elektromotoru (pret rata disku ar gumijas rullīti) (pieliekam konstantu jaudu) un nomēram laiku līdz rats beigs griezties. Testu veicu 3 reizes.
Vieta - istaba ar nosacīti konstantu temperatūru un bezvēju.
Rezultāti (vidējie no 3 mērījumiem): parastie gultņi 75 sekundes, hibrīdie gultņi 114 sekundes jeb 34% ilgāk.
Vienīgais, ko nenomērīju, tas ir rata griešanās sākuma ātrumu.Rezumē: pieliekot konstantu jaudu, rats griežas par 34% ilgāk, pieļauju, ka sākuma ātrums ratam arī ir lielāks. Vēl viens novērojums - ar parastajiem gultņiem rats apstājās un palika stāvot, bet ar hibrīdajiem apstājās un pēc tam sāka griezties pretējāvirzienā līdz ieņēma stabilo stāvokli - savienojuma vieta lejā un ventīļa caurums augšā (stabilā stāvokļa ieņemšana mērījuma laikā netika ieskaitīta).
Ar šādiem gultņiem aizmugurējā ratā esmu nobraucis pagājušās sezonas beigas (ap 1k un 3 sacensības) un problēmas neesmu novērojis.
Ķēdes rullīšos hibrīdos gultņus izmantoju jau 2 sezonas.
Kādas firmas hibrīdus izmantoji un ar kādiem parastajiem gultņiem salīdzināji?
By mr. D-men 14.02.2011 11:52:33
Member · 138 commentsRati ir Mavic ar oriģinālajiem gultņiem. Hibrīdkeramiku pasūtīju no ASV (ebay) kā upgrade komplektu Mavic ratiem.
Firmu nepateikšu, jo birkas līdz nebija, bet gultņi jau ielikti ratos.
PS: Līdzīgu testu arī veicu ar aizmugurējo ratu un rezultāti bija ļoti līdzīgi - 32% ilgāka griešanās.
Last edited by mr. D-men (14.02.2011 12:35:33)
Latvietis latvietim latvietis
By A Vanags 14.02.2011 15:33:39
Local.Auth · 2,110 commentsTests uz ilggrieshanos tukshgaitaa bez slodzes, pilniigi NEKO nenoziimee!
Piemeeram, panjemsim TOP gala rumbas par piemeeru - rumbas jaunas, bliiveejumi stingri - iegriez taadu ratu, un nu aatri apstaasies taads pasaakums.
Piemeers otrais - panjemsim tiem ratiem, ar 200Ls rumbaam pretii noliksim 20Ls veertus ratus, ar Joytech vai Quando rumbaam, brauktus apm 10 000Km - dodu 100 punkti ka leetie ripulji grieziisies 5x ilgaak!!!!
Doma taada - bliiveejums ir tas, kas tukshgaitaa bez slodzes visaatraak aptur ratu. Bet uzseediniet virsuu 80Kg smagu brauceeju, un tad saliidziniet rezultaatus..
Starpcitu, ja kaads taadu testu izdomaas veikt, tad hohmas peec piemetiishu klaat vel vienu ratu komplektu, ar krievu prastajiem gultnjiem pa 40 santiimiem - rezultaats buus paarsteidzosh..
Šmerlis
By kalnminis 14.02.2011 21:46:24
Member · 1,472 commentstā griežas keramika
http://www.youtube.com/watch?v=GcQSSw7Z … re=related
By Delfins 15.02.2011 08:08:04
Member+ · 3,575 commentsTas ka brīvgaitā labi griežas praktiski neko nenozīmē. Vajag salīdzinošu testu ar aptuvenu slodzi, kāda būs dzīvē.
Ir kāds ko tādu testējis vai google atradis?
Ka tik lai nesanāk kā ņūtona šķidrumam - tieš pretējs efekts, pie lielākas "slodzes"/"impulsa" dabūjam lielāku (rites) pretestību (es tā vispārīgi pateicu kā piemēru).
By mr. D-men 15.02.2011 08:53:42
Member · 138 commentsTas ka brīvgaitā labi griežas praktiski neko nenozīmē. Vajag salīdzinošu testu ar aptuvenu slodzi, kāda būs dzīvē.
Ir kāds ko tādu testējis vai google atradis?Ka tik lai nesanāk kā ņūtona šķidrumam - tieš pretējs efekts, pie lielākas "slodzes"/"impulsa" dabūjam lielāku (rites) pretestību (es tā vispārīgi pateicu kā piemēru).
To var veikt, tikai nepieciešams ir pietiekoši garš angārs ar ideāli līdzenu, cietu grīdu (bezvējš, pamats līdzens, ciets un plakans), 3 ratus ar parastajiem gultņiem (jāuzmetina 3 ritenis kuram uzkraut 120kg), palaišanas mehānisms.
Tests varētu būt tāds, ka uzmetina 3riteni (taisnvirziena kustībai), uzkrauj virsū 100 - 120 kg (lai uz katru ratu ir nosacīta 40kg slodze), palaišanu veic ar atsperes palīdzību (impulss virzes kustībai vienāds) un nomēra noripināto ceļu.
Lai eksperimentam būtu mazāk mainīgo, tad rati jāliek bez riepām, svars jāliek statisks.
Protams kādam vajadzētu arī to visu nofinansēt
Latvietis latvietim latvietis
By Delfins 15.02.2011 10:35:58
Member+ · 3,575 commentsMega gludu grīdu nevajag, pietiek ar sliedēm. Ar sliedēm pat precizāk būs, jo vienmēr būs viena traektorija/nelīdzenumi, pat ja būs nelielas "bedres" tas tikai vairāk parādīs nobīdes. Protams, kā jau eksperimentā - vismaz 10x veikt mērījumus katram gadījumam.
By Grey 15.02.2011 12:09:52
Member# · 1,688 commentsMan liekas, šeit angāru nevajag, var vienkārši pie slodzes uzlikt uz ruļļa un iegriezt ratu līdz konkrētam RPM, un savākt datus.
Protams, jēga no šī testa ir visai maza.
By elektrolitr 15.02.2011 14:27:00
Member+ · 608 commentsPirms veikt ārkārtīgi sarežģītus un darbietilpīgus eksperimentus ar gultņiem, iesaku aplēst jēgu no tā visa.
Kas attiecas uz berzes spēku gultņos, es redzēju dažādos rakstos ciparus no 1 līdz 3 vatiem. Pat ja keramiskais gultnis samazinās to padarīšanu divreiz, tad ieguvums (aptuvenais) varētu būt max 1.5W. (Ansis noteikti sarēķinās, cik daudz sekundes tas ļaus vinnēt sfēriskam riteņbraucējam vakuumā!) Tas ir tās pašas kārtas, kas skūtas kājas vs dabiskais apmatojums. Pat nomainot kreklu pret mazāk vaļīgu, ieguvums varētu būt kādas 3-5 reizes lielāks.
Un, pilnīgi noteikti, ja šo testu vietā izbraukt dažus kārtīgus treniņus, jaudas ieguvums varēs būt 10x lielāks!
Go!Go!Go! Only five days left!
Sudety MTB Challenge, unknown spectator, somwhere in the middle of prologue
By Delfins 15.02.2011 15:08:13
Member+ · 3,575 commentsKas attiecas uz berzes spēku gultņos, es redzēju dažādos rakstos ciparus no 1 līdz 3 vatiem.
Nu tad kāds ir jau notestējis un cipars zināms. Topiku var slēgt
PS: ja brauc ar 300W, tad attiecīgi 1..3W = ~0.2%, kas uz 1h būtu 7sec. Bet tas ir "pliks" un rupjš aprēķins.
By Kaspars 15.02.2011 16:15:33
Banned · 2,164 commentsPirms veikt ārkārtīgi sarežģītus un darbietilpīgus eksperimentus ar gultņiem, iesaku aplēst jēgu no tā visa.
Kas attiecas uz berzes spēku gultņos, es redzēju dažādos rakstos ciparus no 1 līdz 3 vatiem. Pat ja keramiskais gultnis samazinās to padarīšanu divreiz, tad ieguvums (aptuvenais) varētu būt max 1.5W. (Ansis noteikti sarēķinās, cik daudz sekundes tas ļaus vinnēt sfēriskam riteņbraucējam vakuumā!) Tas ir tās pašas kārtas, kas skūtas kājas vs dabiskais apmatojums. Pat nomainot kreklu pret mazāk vaļīgu, ieguvums varētu būt kādas 3-5 reizes lielāks.
Un, pilnīgi noteikti, ja šo testu vietā izbraukt dažus kārtīgus treniņus, jaudas ieguvums varēs būt 10x lielāks!
Tur noteikti nav 1w uz gultni, tur, tur ir stipri, stipri mazāk. Bet ko uztraukties par vata simtdaļām, ja puse brauc ar Tufo riepām (lasi - 10w zudums uz riepu)
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By Ansis 15.02.2011 21:28:56
Member++ · 3,687 commentsJa brauc ar 300W, tad attiecīgi 1..3W = ~0.2%, kas uz 1h būtu 7sec. Bet tas ir "pliks" un rupjš aprēķins.
Tā rēķināt varētu tikai tad, ja v=v(P) grafiks būtu cauri (0,0) punktam ejoša taisne. Bet tā ir izteikta līkne, kurai stāvums strauji samazinās (gaisa pretestības nelineāra pieauguma dēļ). Vajag ap P=300W līknes punktu paņemt atvasinājumu dv/dP, lai redzētu tur līknes pieskares slīpumu, un aprēķinā izmantot to.
By Brakkis 15.02.2011 21:48:12
Member+ · 958 commentsJa tiek piesaukts Ansis, atbildi gaidu kā konču bērnībā! Malacis!
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By Delfins 16.02.2011 09:54:33
Member+ · 3,575 commentsTā rēķināt varētu tikai tad,..
Bet pēdējo teikumu neizlasīji..
By Eduards 16.02.2011 10:26:03
Member# · 2,686 commentsPrieks, ka beidzot sākām runāt par to, ka ieguvums ir tikai vatu daļas, kas kopējā bildē ir nebūtisks lielums.
Par Tufo riepām gan nesapratu. Kas ir tā puse kas ar viņām brauc? (no World Cup Elites?) Un kāds zudums ir tiem, kas ar Tufo nebrauc?
By mr. D-men 16.02.2011 12:54:42
Member · 138 comments2 gultņi priekšējā ratā
4 gultņi aizmugurējā ratā
2 gultņi pedālrumbā
4 gultņi pedāļos
2 gultņi ķēdes rullīšos
kopā 14 gultņi (!)
Vati vai vatu daļas, bet rezultātu tomēr rēķina sekundēs, grozies kā gribi.
Protams, ka lielākā problēma ir neergonomiskā seja, rumpis, kājas ......... izpalikušais treniņš vai vakardienas aliņš
Latvietis latvietim latvietis
By Kaspars 16.02.2011 19:31:50
Banned · 2,164 commentsPrieks, ka beidzot sākām runāt par to, ka ieguvums ir tikai vatu daļas, kas kopējā bildē ir nebūtisks lielums.
Par Tufo riepām gan nesapratu. Kas ir tā puse kas ar viņām brauc? (no World Cup Elites?) Un kāds zudums ir tiem, kas ar Tufo nebrauc?
http://biketechreview.com/tires/rolling … a#comments
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By KKTK 17.02.2011 08:59:17
Member+ · 2,298 commentskopā 14 gultņi (!)
Vati vai vatu daļas, bet rezultātu tomēr rēķina sekundēs, grozies kā gribi.
Ko var ņemties, ja jums saka, ka komandu braucēji ar to nebrauc, tad nav tur nekāda ieguvuma. Paši te mēra kautko, rēķna tikai, lai gūtu kaut mazāko pamatojumu iztērēt naudu un "it kā" kļūtu ātrāki - aizmirstiet (par to ātrumu). Un ja vajag notērēt naudu tad dariet to, dažas sievietes arī iepērkas tikak, lai gūtu kaut kādu tur baudījumu...
By meills 18.02.2011 08:47:29
Member · 124 commentsMan šķiet ka jums visiem nav riktiigi pilns kalendaars
By Gintse 19.05.2011 19:24:58
Member · 124 commentsPar keramikas gultņiem šķiet viss tākā būtu izrunāts. Atliek noskaidrot kuri tērauda gultņi ir labākie. Ko teiksiet piemēram par PMP ražojumu?
By Kaspars 19.05.2011 21:42:29
Banned · 2,164 commentsMan šķiet ka jums visiem nav riktiigi pilns kalendaars
Ja man dotu komandas velo un maksātu par to algu, man arī būtu pilnīgs po ar ko braukt. Ja tu neesi strādājis un nezini no nozīmē nopirkt dārgu(kautvai to pašu S2) velosipēdu par sevis nopelnīto naudu, tad turi muti. Iedod ričuku šim par brīvu un tagad mētā lielo pacanu. Izaudz!
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By prx25 26.05.2011 09:15:05
Member · 200 commentsBy metalpower 26.05.2011 12:30:57
Member · 1,203 commentsreckur vēl jauks video: http://youtu.be/q4Tc1U1Tg34
tiesa gan "regular bearings" izskatās vienkārši pārvilkts, jo man mtb rats ar slēgtajiem gultņiem griežas tāpat kā "ceramic bearings" rats tajā video
By Delfins 26.05.2011 13:00:46
Member+ · 3,575 commentsBet nav neviena video ar reālu testu..... - vienāds velo, ratu komplekts, braucējs, nobrauciens. Nomērīt nobrauciena laikā veikto distanci, laiku, avg/max ātrumu.
By A Vanags 26.05.2011 22:04:52
Local.Auth · 2,110 commentsReaals tests buutu driizaak sleegtaa trekaa -lai netraucee veejsh utt, taa teikt, sterili apstaaklji.
p.s. es tikuntaa vel kaadu laiku palikshu pie taa, ka keramikas mikseejumi ir lielisks veids kaa izsuukt kaartiigu pikji no muljkju makiem + vel arvien nav mainijushies tie iemesli, kuru deelj keramika ir sliktaaka par parastajiem gultnjiem..
Šmerlis
By Ansis 26.05.2011 22:43:15
Member++ · 3,687 commentsp.s. es tikuntaa vel kaadu laiku palikshu pie taa, ka keramikas mikseejumi ir lielisks veids kaa izsuukt kaartiigu pikji no muljkju makiem + vel arvien nav mainijushies tie iemesli, kuru deelj keramika ir sliktaaka par parastajiem gultnjiem..
Ironiskākais šajā lietā ir tas, ka noteikti ir cilvēku grupiņa, kuri zin patiesus eksaktu testu rezultātus. Bet viņiem nākas klusēt. Ja kāds sāktu publicēt patiesos rezultātus šādās komerclietās, tūlīt uzrastos vairāki "autoritatīvi" oponenti, kas maizes devēju uzdevumā to patiesības graudu noknābtu.
Pielietojamā fizikā (applied physics) vadošie zinātnieki, kuriem ir idejas un ticami mērījumi, vairāk kā pusi sava darba spara ir spiesti veltīt savu darbu stratēģiskai izvirzīšanai un aizstāvībai. Tādā pasaulē mēs dzīvojam.
By elektrolitr 14.02.2011 10:55:05
Member+ · 608 comments