Keramika
Kāds ieguvums varētu būt nomainot PlanetX karbona ratiem parastos gultņus pret keramiskajiem?
By wheelie 02.02.2011 23:30:30
Member+ · 2,606 commentsBy Kaspars 03.02.2011 01:03:14
Banned · 2,164 commentsNekāds. Tādi brendi kā Lightweight un ADA lieto parastos gultņus, jo keramika nemīl lielus triecienus. Visādi kaktu kantori liek keramiskos gultņus savos ratos lai tos vieglāk nopārdodu trekniem klientiem. Tiesa, keramika ir laba tur, kur nav triecienu, piemēram pārslēdzēju rullīšos. Man patīk!
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By Armancs 03.02.2011 11:13:16
Member+ · 176 commentscitāts no Šeldona Brauna (http://www.sheldonbrown.com/):
# Ceramic bearing balls
Most bearing balls are super-hard steel. Lately, some suppliers have been promoting very expensive bearings that use ceramic balls.
These are a silly gimmick, aimed at gullible cyclists with too much money. They have no real benefit in practical use on bicycles.
"A fool and his money are soon parted."
By IMAGin 03.02.2011 12:00:45
Member · 655 commentsNez kādēļ te neviens nepiemin to plusu, ka keramiskajiem gultņiem smērs nav vajadzīgs. Pavisam nedaudz šķidras eļļas un viss notiek. Tam taču vajadzētu samazināt rites pretestību... jeb es kļūdos?
By elektrolitr 03.02.2011 12:02:39
Member+ · 608 commentsSamazina
varēsi vinnēt apmēram 1 sek uz 100 km
Go!Go!Go! Only five days left!
Sudety MTB Challenge, unknown spectator, somwhere in the middle of prologue
By Gintse 03.02.2011 13:37:52
Member · 124 commentsDoma par keramiku bija lai uzlabotu ratu griešanos.
Ja keramika ir dārga un no tās nav vērā ņemamu uzlabojumu, vai ir vērts mēģināt mainīt standarta komplektācijas gultņus pret citiem super-puper tērauda gultņiem?
By Kaspars 03.02.2011 13:43:42
Banned · 2,164 commentsUzliec normālas riepas, no tā būs jēga. No keramikas rumbās - nekādas jēgas.
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By elektrolitr 03.02.2011 14:54:26
Member+ · 608 commentssuper-puper tērauda gultņiem ir jēga tad, kad griešanas ātrumi pārsniedz 5-10 tūkst. apgriezienu minūtē. Piedāvāju paņemt kalkulatoru un izrēķināt, kādi apgriezieni ir dažādiem velosipēda gultņiem.
Go!Go!Go! Only five days left!
Sudety MTB Challenge, unknown spectator, somwhere in the middle of prologue
By Gintse 03.02.2011 18:02:48
Member · 124 commentsHmmm,
Viss iepriekš izlasītais šķiet pamatots. Tad tikai nav skaidrs, ja gultņi tik pat kā neko nemaina, kāpēc vieni rati griežas daudz labāk par citiem ?
By Delfins 03.02.2011 18:28:25
Member+ · 3,575 commentsplacebo,
jebšu, ja tā ķeramika būtu kaut 1% labāka, tad visi(daudzi) brauktu tikai ar to.
By Kaspars 03.02.2011 18:43:26
Banned · 2,164 commentsHmmm,
Viss iepriekš izlasītais šķiet pamatots. Tad tikai nav skaidrs, ja gultņi tik pat kā neko nemaina, kāpēc vieni rati griežas daudz labāk par citiem ?
Tev ir tehnika gultņu rites pretestības mērīšanai, kad tiem ir jāiztur cilvēka un velosipēda svars un jāgriežas pie lieliem apgriezieniem, tātad arī paaugstinātām temperatūrām?
Last edited by Kaspars (03.02.2011 18:43:44)
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By Brakkis 03.02.2011 19:58:20
Member+ · 958 commentsplacebo,
jebšu, ja tā ķeramika būtu kaut 1% labāka, tad visi(daudzi) brauktu tikai ar to.
Tāpēc, ka parasti jau ir vēl k-kas cits, kam jākustās līdzi - sunīši, blīvējums, koniskajiem svarīgi - cik stipri savilkti, arī tā pati smēre...
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By WEF.spk 04.02.2011 12:58:01
Member · 131 commentsHmmm,
Viss iepriekš izlasītais šķiet pamatots. Tad tikai nav skaidrs, ja gultņi tik pat kā neko nemaina, kāpēc vieni rati griežas daudz labāk par citiem ?Tev ir tehnika gultņu rites pretestības mērīšanai, kad tiem ir jāiztur cilvēka un velosipēda svars un jāgriežas pie lieliem apgriezieniem, tātad arī paaugstinātām temperatūrām?
Var taču ripināt no kalniņa,apm.100 m.patestējot dažādus-vello,riteņus,riepas.Būtiskas būs rāmja gaitas īpašības.
No auto jomas-Vācijas tirgum -gultņiem,smēriem-cita cena un kvalitāte.Uz auto riepām,raksta,rites pretestību.
MTB-mačos,ar baudu ,nobraucienos-ripinu garām 2000ls. vērtiem agregātiem,Arkādija nopelns!!!
By Kaspars 04.02.2011 13:07:27
Banned · 2,164 commentsIr tāda lieta, ka gaisa pretestība. Esi dzirdējis par tādu lietu?
No kalniņa ripināt. Mjā, gribas jau kautko pateikt...
Last edited by Kaspars (04.02.2011 13:08:32)
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By jursoo 04.02.2011 13:16:14
Member · 89 commentsEs arī ripoju no kalniņa citiem garām, bet tas ir tāpēc, ka man ir veca modeļa Authors ar dzelzs rāmi.
By QQ 04.02.2011 13:58:37
Member · 844 comments... ka keramiskajiem gultņiem smērs nav vajadzīgs.
Ja tie ir gultņi,kuros bumbas ir keramiskās, bet korpuss tērauda, tad smēre ir vajadzīga noteikti. Par pilnīgas keramikas ar sintētisku seperātoru variantu teorētiski var teikt, ka smēre nav vajadzīga - ne te rusēt kaut kas var, ne rites īpašības tā uzlabotu. Godīgi sakot, dabā tādu neesmu redzējis, tāpēc labprāt uzzinātu, kā tad ir īstenībā. Sausu keramisko gultni iegriežot, var apnikt gaidīt, kamēr tas apstāsies
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By A Vanags 04.02.2011 19:24:52
Local.Auth · 2,110 commentsPar sho teemu esmu runaajis jau vairaakkaart, bet tak taapat neviens neklausaas..
Vel piemeers - viens no muusu baalelinjiem, kursh brauc aarzemju komandaa, staastiija taadu "viena tante teica" staastinju, iz savas komandas - bij vinjiem komanda paargaajusi uz keramiskajiem gultnjiem - ne meenesis vel nebij pagaajis, kaa visi vienaa balsii sauca lai liek atpakalj vecos parastos gultnjus - turklaat ar ne mazaako rites starpiibu chalji nebij pamaniijushi..
Ja esi idiots, kuram ir daudz naudas, un grib to izteereet - luudzu, keramiskie gultnji ir domaati tieshi jums!
Šmerlis
By Baltais 04.02.2011 22:41:19
Local.Auth · 5,425 commentsJa esi idiots, kuram ir daudz naudas, un grib to izteereet - luudzu, keramiskie gultnji ir domaati tieshi jums!
ko darit tiem, kas nav idioti, bet nauda gultņiem sakrāta?
Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!
By QQ 04.02.2011 23:20:19
Member · 844 commentsko darit tiem, kas nav idioti, bet nauda gultņiem sakrāta?
Šitais labs - tiešām problēma kā uz delnas.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By A Vanags 04.02.2011 23:58:52
Local.Auth · 2,110 commentsJa esi idiots, kuram ir daudz naudas, un grib to izteereet - luudzu, keramiskie gultnji ir domaati tieshi jums!
ko darit tiem, kas nav idioti, bet nauda gultņiem sakrāta?
Atbilde sleepjaas Tevis uzdotajaa jautaajumaa.
Šmerlis
By Gintse 11.02.2011 10:30:10
Member · 124 commentsIepatikās doma par keramiku pārslēdzēju rullīšos. Varbūt ir kādi ieteikumi, kur var ko piemērotu dabūt par sakarīgām cenām priekš sram RED?
By Andersons 11.02.2011 11:42:12
Member+ · 2,639 commentsIekš Sram Red oriģinālie rullīši ir hibrīdkeramikas gultnīši, jeb tie ir jau nolietojušies?
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By Gintse 11.02.2011 12:18:57
Member · 124 commentsIekš Sram Red oriģinālie rullīši ir hibrīdkeramikas gultnīši, jeb tie ir jau nolietojušies?
Gatavojos nākošai sezonai
By wheelie 11.02.2011 15:24:16
Member+ · 2,606 commentsAri ir ideja uztjunet aizm. parsledzeju, kaa jums shis piedavajums?
prieksh Sram http://www.bike24.com/1.php?content=8;n … ,85;mid=18
Shimano http://www.bike24.com/1.php?product=642 … =18;page=1
Last edited by wheelie (11.02.2011 15:26:24)
keep rollin'
By Kaspars 11.02.2011 15:58:51
Banned · 2,164 commentsIzlasi trešo postu no augšas!
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By mr. D-men 14.02.2011 10:50:50
Member · 138 commentsVeicu testu - parastie gultņi vs. hibrīdie gultņi (bleķa sliedes un bumbas no keramikas)
Testa metodika - iestiprinam ratu, iegriežam ar elektromotoru (pret rata disku ar gumijas rullīti) (pieliekam konstantu jaudu) un nomēram laiku līdz rats beigs griezties. Testu veicu 3 reizes.
Vieta - istaba ar nosacīti konstantu temperatūru un bezvēju.
Rezultāti (vidējie no 3 mērījumiem): parastie gultņi 75 sekundes, hibrīdie gultņi 114 sekundes jeb 34% ilgāk.
Vienīgais, ko nenomērīju, tas ir rata griešanās sākuma ātrumu.
Rezumē: pieliekot konstantu jaudu, rats griežas par 34% ilgāk, pieļauju, ka sākuma ātrums ratam arī ir lielāks. Vēl viens novērojums - ar parastajiem gultņiem rats apstājās un palika stāvot, bet ar hibrīdajiem apstājās un pēc tam sāka griezties pretējāvirzienā līdz ieņēma stabilo stāvokli - savienojuma vieta lejā un ventīļa caurums augšā (stabilā stāvokļa ieņemšana mērījuma laikā netika ieskaitīta).
Ar šādiem gultņiem aizmugurējā ratā esmu nobraucis pagājušās sezonas beigas (ap 1k un 3 sacensības) un problēmas neesmu novērojis.
Ķēdes rullīšos hibrīdos gultņus izmantoju jau 2 sezonas.
Last edited by mr. D-men (14.02.2011 10:51:50)
Latvietis latvietim latvietis
By Gintse 02.02.2011 23:27:59
Member · 124 comments