Velosipēda reģistrācija CSDD

Avatar

By Delfins 04.06.2010 11:28:17

Member+ · 3,575 comments

Un kas notiks ar tiem, kas velo paši liek un restaurē? Numurs nav.. `modelis` nav..  Ierakstīs super-puper-custom-karboninieks melnā krāsā bez uzraksta?

Tam jau nav jēga, ja vien tāda spīdiga bļamba kā apdrošināšanai netiks ieviesta. Braukā bez uzlīmes? Sods... vai tiec turēts aizdomās. Tāpat kā ar auto, ja nav teh. pase/tiesības un citi doki.
Bet tad velo pirkšana bez pārreģistrācijas nav iespējama (visi iepriekšējie zagtie un nezagtie tiks `legalizēti`)
Un kustomizētai versijai gan jau ka vajadzēs visus papīrus (detaļu pirkšanas čekus un t.t.)

Last edited by Delfins (04.06.2010 11:29:23)

Avatar

By mr. D-men 04.06.2010 11:36:49

Member · 138 comments

Vajadzēs pārbūves projektu, ja piemēram vēlies pāriet no Shimano uz SRAM vai no amortdakšas uz cietdakšu smile


Latvietis latvietim latvietis

Avatar

By Grafomāns 04.06.2010 11:41:47

Member · 186 comments

Pie viena vajadzētu reģistrēt arī zandales - 20Ls par labo un 20Ls par kreiso.
It kā zagtus riteņus nevarētu detaļās palaist.


Qu'ils mangent de la brioche

Avatar

By Grey 04.06.2010 11:43:49

Member# · 1,688 comments

Atzīšos, ka mani personīgi šī informācija nesaista, tāpat kā visas citas tēmas par pilsētas braukšanu.

Domāju, ka viņi tur reģistrēs tikai rāmja numuru, datus par īpašnieku un citas atsevišķas pazīmes, kā, piemēram, "krāsa", "amortizators", "bagāžnieks" utt. Varbūt vēl citas detaļas, kurām ir S/N. Domāju, ka nekādu uzlīmju nebūs. Domāju, ka tas nebūs obligāts pasākums.

Avatar

By LOOK 04.06.2010 12:08:21

Member# · 2,703 comments

Man gan patiktu, ja tiktu reģistrēti pilnīgi visi velo rāmji, kuri pārvietojas pa ielu. Protams maksa varētu būt simboliska, bet tas ievērojami ierobežotu zagļu iespējas. Un arī pašu spēkiem uzbūvēts velo būtu reģistrējams, zaglis tak to nedarīs. Reģistrs ar piešķirtiem Nr ir vienīgais puslīdz nopietnais solis tirgus sakārtošanai. Agrāk tas viss bija, tikai atmira neaktualitātes dēļ (nezaga riteņus tādos apmēros).


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Grey 04.06.2010 12:12:20

Member# · 1,688 comments

Ja reģistrēs visus, tad tikai viens solis paliks līdz valsts numuru zīmju piešķiršanai.

Avatar

By Delfins 04.06.2010 12:31:14

Member+ · 3,575 comments
LOOK wrote

bet tas ievērojami ierobežotu zagļu iespējas

Kādā veidā? Manuprāt tas tikai veicinātu... Cilvēki pa dullo domās, ka reģistrs tagad visu "nokārtos" un atstās vēl vairāk velo un zagļiem būs lielāks sortiments pie velostāvvietas.
Cita lieta, ka pircējs vienmēr prasīs dokus. Bet tādu nebūs daudz. Resp. melnais tirgus vienmēr būs. Tāpat kā benzīnam un cigaretēm.

Avatar

By MrKey 04.06.2010 12:50:50

Member · 429 comments

Business as usual


Only perfect practice makes perfect.

Avatar

By Inars 07.06.2010 13:17:13

Member+ · 1,303 comments

Nu un, būs reģistrs? Kurš kontrolēs? Pieņemsim, uztaisīs šmonu, kādā rajonā, atņems puišelim riteni, saplūks aiz auss un viss. No saviem aizgā'jušajiem neviens pat tieši tāds nav redzēts uz ielas. Dārgais gals, kuri uz pasūtījuma, tiek sadalīti un izvesti no LV.

Protams, reidos atsavinātie velo varētu nonākt atpakaļ pie saimnieka, kas viennozīmīgi ir pluss.  Par pēdējo nosperto pat negājām tērēt savu laiku rakstīt iesniegumu.

Avatar

By LOOK 07.06.2010 14:58:23

Member# · 2,703 comments

Demagoģija nevietā. Reģistrs viennozīmīgi ir ceļš uz sakārtotību, taču vai valsts ir gatava to uzņemties. Vai tad slikti ka autotransportam var uzzināt tā vēsturi. Turpretīm 90to sākumā visādi tumšie autiņi pa rokām ceļoja relatīvi brīvi. Ja kāds negrib reģistrēt savu velo, tas lai paliek viņa ziņā. Taču ja gribi piedalīties satiksmē, esi tik laipns un piereģistrē savu braucamo. Starp citu ja puišelim nav velovadītāja apliecība, viņam uz ielas nav jāparādās, viņš ar savu velo var vizināties pa pagalmu un reģistrācija var viņu neskart.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By hilss 07.06.2010 15:13:46

Member+ · 865 comments

Manuprāt, ja būs kopējais reģistrs, īpašniekam būs vieglāk atgūt nozagto velo.
Katrā ziņā es esmu par tādu reģistru. Ar kaut ko ir jāsāk

Avatar

By MrKey 07.06.2010 15:34:26

Member · 429 comments

Reģistra izstrāde pietuvinātā kantorī: 100 000 Ls vai vairāk
Reģistrācijas maksas: ~5 Ls utt.
Soda naudas godprātīgiem velosipēdistiem par veloreģistra pārkāpumiem: xx Ls

Neesiet naivi... ja velo reģistrs strādātu tik labi, tad tas jau sen būtu ieviests citur. Automašīnas taču tāpat zog un reizēm pat kaimiņvalstu policija aiztur Latvijas policistu, kurš transportē zagtu auto. Velo reģistrs tikai radīs papildus izmaksas, sarežģīs parasto iedzīvotāju dzīvi un atvieglos zagļiem darbu, kas domās, ka var droši atstāt savu velo. Vai kāds ir dzirdējis ko vairāk par policijas solījumu izlikt ēsmas velozagļiem? Ir kāds noķerts?


Only perfect practice makes perfect.

Avatar

By Antuanete 14.06.2010 12:55:41

Member+ · 676 comments

Par "it kā veloreģistru" - http://mosties.org/ieraksti/1268/

Tvīterī ceļo saite uz portālu veloreg.lv, kurā reģistrējot velosipēdu, tiek solīts atvieglot nozagtu velosipēdu atgūšanu. Daudzi no tiem, kas ziņu nodeva tālāk, acīmredzot īsti pat neiedziļinājās, kas tas ir par pasākumu un pat nepieļāva domu, ka tā varētu būt maldināšana.

Avatar

By Devil_Inside 14.06.2010 13:46:06

Member · 438 comments

Ir vēl tāds veloregistrs.lv, bet arī nav reģistrēts DVI un WHOIS nevieš uzticību.

Gan jau drīz vēl kāds līdzīgs saits uzradīsies. Zagļiem (labākajā gadījumā spameriem) kāds ir pametis oriģinālu ideju kā tikt pie noderīgas informācijas.

Avatar

By black 14.06.2010 19:13:06

Member+ · 457 comments

Neesmu saistīts ne ar vienu no .lv esošajiem veloreģistriem, taču vairākas reizes knapi, knapi atturējos no domas pašam mēģināt veidot šādu veloreģistru. Tikko atgriezos no Zviedrijas, kur veloreģistrs strādā uz urrā. Lielbritānijā, starp citu, arī. Problēma Latvijā ir publikas vēlme 'noriet' jaunas idejas un ideju autoru nespēja savas idejas publikai izskaidrot.

Pirmkārt, par ideju kā tādu.
a) Neviens (pie pilna prāta esošs indivīds) neapgalvo, ka Latvijas policija ies uz ielām un kaut ko kontrolēs. Taču pilnīgi reāls scenārijs ir gadījumi, kad policija aiztur narikus ar pārdesmit riteņiem garāžā. Bez reģistra riteņu bijušajiem īpašniekiem nav nekādas cerības riteņus kādreiz dabūt atpakaļ. Ja riteņi būtu reģistrēti, viņi pa tiešo varētu atgriezties pie īpašniekiem, pie reizes, īpašnieku iesniegumiem palīdzot narikiem atrasties aiz restēm krietni ilgāku laiku.

b) Otra iespēja ir piedāvāt pārbaudīt rāmja numuru pircējiem, kas pērk lietotus riteņus. Daļai no publikas, protams, fakts, ka ritenis ir zagts, ir pie kājas, taču dažiem noteikti negribēsies kļūt par zagtas mantas uzpircējiem ar iespēju dabūt attiecīgo pantu un sasmērēt papīrus.

c) Treškārt, veloservisi var gluži vienkārši atteikties no zagtu velosipēdu remontēšanas. Cik zinu, tad servisos regulāri ir gadījumi, kad džekiņš trenūzenēs, šļirču pēdām uz rokām un miglainām actiņām atnāk nomainīt bremžu klucīšus pilnīgi jaunam Specialized S-Works. Patreiz servisi neko nevar izdarīt, pat ja izskatās totāli aizdomīgi. Ja būtu reģistrs, domāju, ka meistari pacenstos noziedot 20 sekundes laika, lai pārbaudītu, vai šis ritenis nav kādam pazudis.

Otrkārt, par biznesa modeli. Es nevaru galvot par esošajiem reģistriem, taču mērķis visticamāk nav personas kodu zvejošana internetā. Tam ir daudz labākas metodes, kaut vai slavenie 'reģistrējies un laimē iPhone 3G' sludinājumi. Veloreģistriem biznesa modelis ir gluži vienkārši uzlīmju tirdzniecība. Ja ritenim ir uzlīme, tātad tas ir reģistrēts, tātad viņu nozogot var vai nu dabūt klapatas, ja piesienas policija, vai arī var būt grūtāk viņu notirgot, pārdodot riteni tālāk. Attiecīgi, ja zaglim ir iespēja, tiks izvēlēts ritenis, kurš nav marķēts. (Uzlīmi var noplēst, taču rāmja numuru jāizgravē tāpat. Zogot riteņus komerciālos apmēros, zagļiem nāktos investēt ne vienā vien vīlē, kas gluži vienkārši nav tā vērts). Protams, sistēma darbojas tikai tad, ja visi - riteņbraucēji, policija, zagļi - zina par to, kā tā strādā. Kā jau rakstīju, tieši šāda pati sistēma lieliski strādā Skandināvijā - pēdējo 15 gadu laikā notikušas par 48% mazāk zādzības, 1/4 no nozagtajiem riteņiem tiek atrasti, izmantojot reģistru (Zviedrijas dati).

Probēmas, tātad ir divas - publikas attieksme, un tas, ka līdz šim veloreģistru ieviesējiem nav veicies ar idejas mārketingu.

Last edited by black (14.06.2010 19:21:22)

Avatar

By MrKey 14.06.2010 22:19:01

Member · 429 comments

10 gadus brīnos par divām lietām:
- to, ka velo meistariem nav datubāzīte ar spertajiem velo
- to, ka sacensībās un tautas pasākumos netiek veikta velo autentiskuma kontrole

jau tas vien, ka jebkad nākotnē var rasties problēmas, piesakoties kādā tautas pasākumā, atturēs no nezināmas izcelsmes velo iegādes t.s. "labticīgos" pircējus, līdz ar to - samazināsies pieprasījums.


Only perfect practice makes perfect.

Avatar

By Grafomāns 30.11.2010 13:21:09

Member · 186 comments

Domā, kamēr  izdomā. Prognozēju, ka pēc laika šis pasākums būs obligāts. Un ne jau zagļu dēļ.

http://www.delfi.lv/news/national/polit … d=35461301


Qu'ils mangent de la brioche

Avatar

By pauls 30.11.2010 13:28:01

Local.Auth · 300 comments

http://www.delfi.lv/news/national/polit … d=35461301


train low, train high - not too hard, not too easy !

Avatar

By LOOK 30.11.2010 13:43:33

Member# · 2,703 comments

Лёд тронулся, господа!


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Delfins 30.11.2010 13:57:42

Member+ · 3,575 comments

pofig.. ar lieliem burtiem..

Avatar

By KKTK 30.11.2010 14:16:56

Member+ · 2,298 comments

Tātad nozagtiem riteņiem pirmo ko darīs ir noflexēs nr.

Avatar

By Delfins 30.11.2010 14:31:04

Member+ · 3,575 comments

to jau tāpat dara by-default, man tā liekas.

Avatar

By alx 30.11.2010 15:19:17

Member · 329 comments

nu ko, nākamais solis - velo ceļu nodoklis?:)


MTB - 29er Superior 829
Road - Concorde Squadra

Avatar

By 321 30.11.2010 17:24:25

Member · 6,351 comments

Valdība otrdien, 30.novembrī, atbalstījusi Satiksmes ministrijas un VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) ierosinājumu – dot iespēju personām brīvprātīgi reģistrēt savus velosipēdus.

Tādējādi zādzības gadījumā velosipēdu būs iespējams vieglāk identificēt, kas pašlaik ir aktuāla problēma. Tāpat varēs nodrošināt arī to uzskaiti valsts reģistrā, kas sniegs aptuvenu priekšstatu par aktīvā dzīvesveida cienītāju – velosipēdistu – skaitu valstī, informē Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Eida.

To paredz jaunie Ministru kabineta noteikumi «Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi», kas apstiprināti valdības sēdē. Tie stāsies spēkā nākamajā dienā pēc publicēšanas laikrakstā «Latvijas Vēstnesis».

Tie, kuri brīvprātīgi vēlēsies reģistrēt savu velosipēdu, to ērti varēs izdarīt elektroniskā veidā CSDD mājaslapā www.csdd.lv vai dodoties uz kādu no CSDD nodaļām. Velosipēdus drīkstēs reģistrēt personām, kas sasniegušas 16 gadu vecumu, arī juridiskām personām. Tikai CSDD rīcībā būs vienīgais oficiālais velosipēdu reģistrs.

Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos precizētas arī CSDD tiesības pārbaudīt datus Šengenas informācijas sistēmā. Līdz šim pārbaudes Šengenas informācijas sistēmā veica tikai pirmo reizi Latvijā reģistrējot no ārvalsts ievestu transportlīdzekli. Turpmāk to vajadzēs darīt arī, reģistrējot transportlīdzekļu īpašnieku maiņu, noņemot spēkratu no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no valsts. Šīs papildus pārbaudes attieksies uz tiem no ārvalstīm ievestiem transportlīdzekļiem, kas Latvijā reģistrēti pēc 2010.gada 1.jūlija.

Jaunajos noteikumos precizēta taksometru reģistrācijas kārtība, mazinot administratīvo slogu. Turpmāk CSDD vairs nebūs jāiesniedz rakstisks dokuments par taksometra reģistrāciju, jo uzņēmums no atbildīgajām iestādēm to saņem elektroniski.

Tiesību akts paredz, ka bezceļu transportlīdzekļu numura zīmes turpmāk izsniegs arī sērijveidā izgatavotiem mopēdiem un motocikliem, kuru izmantošanu ceļu satiksmē izgatavotājs nav paredzējis (iepriekš tādas piešķīra tikai tricikliem un kvadricikliem).

Pilns jauno noteikumu teksts atrodams Ministru kabineta mājaslapā.

20101130160949-IMG_2172p_reids_valsts_celu_policija_250610_velosipedsts.jpg

Avatar

By Devil_Inside 30.11.2010 19:59:05

Member · 438 comments

Nē. Sākumā tehniskā katru gadu un OCTA. wink