Elektro skūteri Rīgas ielās
Sveiciens velo draugiem! Tie, kas pārvietojas pa Rīgu ar velo, noteikti ir saskārušies ar lielu problēmu nomas elektro-lūžņiem. Viņi mētājās visur, ļoti intensīvās vietās uz trotuāriem, novietoti pa vidu, pat šķērsām, pagriezienos, pašam ir bijušas bīstamas situācijas. Man jau ir izveidota vesela bilžu galerija, bet tā ir tikai daļa no redzētā. Ja šie "biznesmeņi" šo lietu nevar sakārtot ar noteikumiem braukšanai un novietošanai, šie lūžņi ir jāaizvāc no ielām! https://manabalss.lv/par-nomas-elektros … gsanu/show
Balsojam, šērojam pa attiecīgām interešu grupām lai panāktu ielu sakārtošanu un atbrīvošanu no bīstamiem šķēršļiem.
Uzsveru, tikai par nomas skūteriem, jo privātos neesmu redzējis, ka tie mētājas un privātiem ir zolīda braukšanas kultūra!!
Uzsveru, aizvākšana ir nepieciešama, jo neviens neiespringst šo problēmu sakārtot, lai novērstu bardaku!
Lai visiem jauka un droša vasara!
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By sursurs 26.05.2023 10:29:23
Member · 870 commentsVarbūt vajadzēja šo virzīt tikai RD līmenī? Gan mazāk balsu vajadzētu, gan arī lielāka iespēja, ka sakārtots. Jo konkrēto lietu tīri juridiski laikam regulē konkrētās pašvaldības un nomas pakalpjumu sniedzēja noslēgtie līgumi. Attiecīgi ur tad būtu jābūt atrunātai novietošanai, maksimālajiem ātrumiem, utt..
Pati jau sen šito parakstīju, bet nedomāju, ka to iespējams šādi noregulēt. Tur būs pārejas periodi, utt., un cik vēl neveinģi cilvēki tiks pa vasaru notraumēti.
To elektrobrīnumu lielākā vaina ir tā, ka atšķirībā no velo, ar kuru pa pilnu ietvi tik viegli līdz 25km/h neieskriesies un nenoturēsi to ātrumu, te tik dod ručkā un gāz. Pameģinot ātrāk pabraukt pa pilnu ietvi ar velo clvēks āri sapratīs, ka vieglāk uz brauktuves. Kamēr ar šo nav problēmu, jo nav fiziski jāiesvīst uz ātruma noturēšanu..
Jābūt ir tā, ka novietošana konkrētās vietās un viss. Citur neļautu pabeigt nomu. Ja tur pilns, tad ctur jāliek. Un pamatīgiem ātruma ierobežojumiem visur, kur sanāk braukt pa ievēm..
Ja to nevar sakārtot, tad tiesām jāaizliedz pavisam. Kas grib, lai pērk savus un lai braukā. tie pa ielām nemētāsies un ar savu mantu tomēr cilvēks brauks bik uzmanīgāk.
velo 4ever

By GL2 26.05.2023 10:38:15
Member · 108 commentsVarbūt vajadzēja šo virzīt tikai RD līmenī? Gan mazāk balsu vajadzētu, gan arī lielāka iespēja, ka sakārtots. Jo konkrēto lietu tīri juridiski laikam regulē konkrētās pašvaldības un nomas pakalpjumu sniedzēja noslēgtie līgumi. Attiecīgi ur tad būtu jābūt atrunātai novietošanai, maksimālajiem ātrumiem, utt..
Pati jau sen šito parakstīju, bet nedomāju, ka to iespējams šādi noregulēt. Tur būs pārejas periodi, utt., un cik vēl neveinģi cilvēki tiks pa vasaru notraumēti.
To elektrobrīnumu lielākā vaina ir tā, ka atšķirībā no velo, ar kuru pa pilnu ietvi tik viegli līdz 25km/h neieskriesies un nenoturēsi to ātrumu, te tik dod ručkā un gāz. Pameģinot ātrāk pabraukt pa pilnu ietvi ar velo clvēks āri sapratīs, ka vieglāk uz brauktuves. Kamēr ar šo nav problēmu, jo nav fiziski jāiesvīst uz ātruma noturēšanu..
Jābūt ir tā, ka novietošana konkrētās vietās un viss. Citur neļautu pabeigt nomu. Ja tur pilns, tad ctur jāliek. Un pamatīgiem ātruma ierobežojumiem visur, kur sanāk braukt pa ievēm..
Ja to nevar sakārtot, tad tiesām jāaizliedz pavisam. Kas grib, lai pērk savus un lai braukā. tie pa ielām nemētāsies un ar savu mantu tomēr cilvēks brauks bik uzmanīgāk.
100% piekrītu, RD jau 2x rekastīju bet pat atbildes nebija!
Ja tā lieta tiktu sakārtota, iekārtotas novietnes, kur nevienam netraucē, skūteri novietojot tādā kā kontaktā, kas fiksē paņemšanu, atgriešanu, braucēji tiktu izglītoti par pārvietošanās noteikumiem, ķiverēm utt. Man nav problēmu ka viņi ir, bet gan par to, ka tie mētājas visur. Lietotāji novieto kur traucē, gājēji tos iemet zālājā, pļāvējs pļaujot met tos atpakaļ, traucē visiem, tikai ne biznesmeņiem un lietotājiem.
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By GL2 26.05.2023 10:43:17
Member · 108 comments22 Martā nosūtīju epastu:
Satiksmes un transporta lietu komiteja
Olafs Pulks
atbildes nekādas.
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By sursurs 26.05.2023 10:45:48
Member · 870 commentsJa sāktu tos mest uz brauktuvēm, es domāju tā lieta sakārtotos dauuuudz ātrāk..
Jo šobrīd - uzskrēji virsū tam mēslam, nožāvies - pats vainīgs. Kad tiem sāktu virsū braukt auto, bojājot automašīnas un mēģinot piedzīt regresa kārtībā zaudējumus no RD un/vai pakalpojumu sniedzējiem, ātri vien visi attaptos, ka lētāk ir sakārtot. Citādi šobrīd visi tik aizbildinās ar lietotāju "kultūru" un tā viss arī turpinās jau kuro gadu.
velo 4ever

By KasparsAA 26.05.2023 11:02:36
Member · 321 commentsuz ceļā tie objekti nemētājas. nav problēmas)))

By GL2 26.05.2023 11:15:00
Member · 108 commentsTie ir visur, arī uz ielām braucamās daļas! https://photos.app.goo.gl/4RgyTswTz3w4taJd6
iela uz Braslas pārbrauktuvi!
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By peepers 26.05.2023 11:19:34
Member · 59 commentsMan gan vienalga,cilveks nav tramvajs apies apkart.skatities uz ceļa vajag,nevis bakstit telefonus.

By Mihails 26.05.2023 11:24:08
Member · 340 commentsVarbūt vajadzēja šo virzīt tikai RD līmenī? Gan mazāk balsu vajadzētu, gan arī lielāka iespēja, ka sakārtots. Jo konkrēto lietu tīri juridiski laikam regulē konkrētās pašvaldības un nomas pakalpjumu sniedzēja noslēgtie līgumi. Attiecīgi ur tad būtu jābūt atrunātai novietošanai, maksimālajiem ātrumiem, utt..
Pašvaldībām ir tiesības regulēt tikai jautājumus , kas norādīti Pašvaldību likumā, vai arī ja likumā/MK noteikumos ir deleģējums pašvaldībām.
Last edited by Mihails (26.05.2023 11:25:50)

By Mihails 26.05.2023 11:27:36
Member · 340 commentsJa sāktu tos mest uz brauktuvēm, es domāju tā lieta sakārtotos dauuuudz ātrāk..
Jo šobrīd - uzskrēji virsū tam mēslam, nožāvies - pats vainīgs. Kad tiem sāktu virsū braukt auto, bojājot automašīnas un mēģinot piedzīt regresa kārtībā zaudējumus no RD un/vai pakalpojumu sniedzējiem, ātri vien visi attaptos, ka lētāk ir sakārtot.
Ja ir miesas vai velosipēda bojājumi, arī neviens neliedz mēģināt piedzīt zaudējumus.

By Mihails 26.05.2023 11:35:03
Member · 340 commentsKoplietošanas e-skrejriteņu aizliegums diez vai atrisinās novietošanas problēmu, jo to vietā parādīsies koplietošanas e-velosipēdi, e-mopēdi (gan vienus, gan otrus piedāvā Skok, vienīgi to pagaidām ir par maz) vai vēl kaut kādi brīnumi. Un aizliegt visu nebūtu prātīgi.

By GL2 26.05.2023 11:44:50
Member · 108 commentsKoplietošanas e-skrejriteņu aizliegums diez vai atrisinās novietošanas problēmu, jo to vietā parādīsies koplietošanas e-velosipēdi, e-mopēdi (gan vienus, gan otrus piedāvā Skok, vienīgi to pagaidām ir par maz) vai vēl kaut kādi brīnumi. Un aizliegt visu nebūtu prātīgi.
Izlasi līdz galam manu ziņu, aizliegt un novākt ir galējais variants, jo iznomātājs necenšas ieguldīt infrastruktūrā un sakārtot savu biznesu!!
Šī problēma jau pāris gadus, neviens neko nedara!
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By 436 26.05.2023 12:00:43
Member · 818 commentsUz veloceliņa krustojumā pirms Alfas tās miskastes regulāri stāv. Tur veloceliņš jau tā ir šaurs un pusi no tā vēl nokrāmē ar tiem lūžņiem. Gribētos satikt tos Boltistu pi***us procesā, kad viņi tos tā novieto.

By Mihails 26.05.2023 12:04:26
Member · 340 commentsIzlasi līdz galam manu ziņu, aizliegt un novākt ir galējais variants, jo iznomātājs necenšas ieguldīt infrastruktūrā un sakārtot savu biznesu!!
Vajag vienkārši noteikumus, kur uz ietvēm drīkst novietot divriteņu transportlīdzekļus, un kur nē, un sodus par to neievērošanu.
Bet par pārvietošanās drošību - e-skrejritenis ir ļoti traumatiska lieta (daudz vairāk par velosipēdu, par to ir pētījumi), galvenokārt mazo riteņu dēļ - iebraucot bedrē vai apmalē, uzreiz kritiens, bremzēšanas ceļš aptuveni divreiz lielāks, nekā velosipēdam pie tā paša ātruma. E-skrejriteņu nomaiņa pret e-velosipēdiem situāciju būtiski uzlabotu. Varētu e-skrejriteņiem ierobežot maksimālo ātrumu līdz kādiem 15 km/h vai aizliegt braukt pa ietvēm (vismaz vietās, kur atļautais ātrums ir līdz 30 km/h un brauktuvei ir asfalta vai betona segums).

By GL2 26.05.2023 12:11:27
Member · 108 commentsIzlasi līdz galam manu ziņu, aizliegt un novākt ir galējais variants, jo iznomātājs necenšas ieguldīt infrastruktūrā un sakārtot savu biznesu!!
Vajag vienkārši noteikumus, kur uz ietvēm drīkst novietot divriteņu transportlīdzekļus, un kur nē, un sodus par to neievērošanu.
Bet par pārvietošanās drošību - e-skrejritenis ir ļoti traumatiska lieta (daudz vairāk par velosipēdu, par to ir pētījumi), galvenokārt mazo riteņu dēļ - iebraucot bedrē vai apmalē, uzreiz kritiens, bremzēšanas ceļš aptuveni divreiz lielāks, nekā velosipēdam pie tā paša ātruma. E-skrejriteņu nomaiņa pret e-velosipēdiem situāciju būtiski uzlabotu. Varētu e-skrejriteņiem ierobežot maksimālo ātrumu līdz kādiem 15 km/h vai aizliegt braukt pa ietvēm (vismaz vietās, kur atļautais ātrums ir līdz 30 km/h un brauktuvei ir asfalta vai betona segums).
100%
Ir pāris paziņas kas krituši un smagas traumas guvuši, kolēģis pēc kritiena pārdeva privāto skūteri un nopirka velo + ķivere viņam galvā visu laiku!
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By 321 26.05.2023 14:32:33
Member · 6,347 commentsVar parcelties dzivot arpus pilsetas ®

By 436 26.05.2023 14:49:13
Member · 818 commentsVar parcelties dzivot arpus pilsetas ®
Ārpus pilsētas liela daļa jau ir pārcēlusies - tikai katru rītu un vakaru viņi sēž sevis pašu radītos sastrēgumos un smirdina gaisu, bet tā jau ir cita tēma...

By Inars 26.05.2023 17:16:26
Member+ · 1,292 commentsKoplietošanas e-skrejriteņu aizliegums diez vai atrisinās novietošanas problēmu, jo to vietā parādīsies koplietošanas e-velosipēdi, e-mopēdi (gan vienus, gan otrus piedāvā Skok, vienīgi to pagaidām ir par maz) vai vēl kaut kādi brīnumi. Un aizliegt visu nebūtu prātīgi.
Izlasi līdz galam manu ziņu, aizliegt un novākt ir galējais variants, jo iznomātājs necenšas ieguldīt infrastruktūrā un sakārtot savu biznesu!!
Šī problēma jau pāris gadus, neviens neko nedara!
MB vietnē pats pirmais teikums ir par aizliegšanu
Bet es par - būs vairāk privāto ...
Kautkur jau lasīju pašvaldību līmenī par nomas vietu ierīkošanu jeb līdzīgu lūgumu. Drusk iespringstot, populāro maršrutu galapunktus ātri varētu sazīmēt. Bet tā, uz veselības veloceliņa, nobraucienā aiz līkuma kāds ziķeris bija atstājis krustām pāri veloceliņam...

By anthropophagus 26.05.2023 18:41:33
Member · 267 commentsEs neuzskatu, ka novietošana ir lielākā no problēma/bīstamība. Lielākā problēma ir privātie skrejriteņi un monocikli, kuri lido pa ietvēm/ veloceliņiem uz saviem 40km/h. Stāvošu skrejriteni vieglāk paredzēt, nekā lohu uz braucamā, kurš bez paša piepūles lido.

By peepers 26.05.2023 19:04:24
Member · 59 commentsLielākā problēma ir tajā ka iznomāts skrējritenis tiek uzskaitits pa minūtēm nevis pa kilometriem un tad tie cilvēki lido ar maksimālo atrumu nedomājot par sekām.Kā rezultātā vairums negadījumu rodās steigā.

By sursurs 26.05.2023 20:06:39
Member · 870 commentsEs neuzskatu, ka novietošana ir lielākā no problēma/bīstamība. Lielākā problēma ir privātie skrejriteņi un monocikli, kuri lido pa ietvēm/ veloceliņiem uz saviem 40km/h. Stāvošu skrejriteni vieglāk paredzēt, nekā lohu uz braucamā, kurš bez paša piepūles lido.
Nu nez, nez - mani ikdienas novērojumi tieši liecina, ka tie, kas brauc ar savējiem, brauc daudz drošāk, pārliecinošāk, gan paši ir vairāk nopakojušies, gan biežāk izvēlas brauktuves nevis zigzagus pa pārpildītām ietvēm. Arī izskatās, ka biežāk tomēr CSN pārzina.
Kamēr tie bolti un raidi - tie vnk dod ručkā uz maximumu, neskatoties iete vai kas - jo nu jā - kā jau minēja - tā minūšu cena. Tas pats arī daudziem carsharing auto novērots.
velo 4ever

By GL2 26.05.2023 21:40:04
Member · 108 commentsEs neuzskatu, ka novietošana ir lielākā no problēma/bīstamība. Lielākā problēma ir privātie skrejriteņi un monocikli, kuri lido pa ietvēm/ veloceliņiem uz saviem 40km/h. Stāvošu skrejriteni vieglāk paredzēt, nekā lohu uz braucamā, kurš bez paša piepūles lido.
Nu nez, nez - mani ikdienas novērojumi tieši liecina, ka tie, kas brauc ar savējiem, brauc daudz drošāk, pārliecinošāk, gan paši ir vairāk nopakojušies, gan biežāk izvēlas brauktuves nevis zigzagus pa pārpildītām ietvēm. Arī izskatās, ka biežāk tomēr CSN pārzina.
Kamēr tie bolti un raidi - tie vnk dod ručkā uz maximumu, neskatoties iete vai kas - jo nu jā - kā jau minēja - tā minūšu cena. Tas pats arī daudziem carsharing auto novērots.
Man tādi paši novērojumi, prīvātie bieži ir ķiverēs un brauc prātīgāk!
Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

By IAeroI 26.05.2023 22:02:57
Member · 424 commentsNobalsoju. Vienīgais kas nāk prata kad redzu zināmas krāsas lūžņus pagriezienos (piem. Rīgas piena kombināts, uzreiz aiz gājēju pārejas braucot no D. tilta puses) vai vienkārši ceļa vidu (piem. Zemitānā tilts, veloceliņš) - cū*as.

By anthropophagus 26.05.2023 23:06:30
Member · 267 commentsEs neuzskatu, ka novietošana ir lielākā no problēma/bīstamība. Lielākā problēma ir privātie skrejriteņi un monocikli, kuri lido pa ietvēm/ veloceliņiem uz saviem 40km/h. Stāvošu skrejriteni vieglāk paredzēt, nekā lohu uz braucamā, kurš bez paša piepūles lido.
Nu nez, nez - mani ikdienas novērojumi tieši liecina, ka tie, kas brauc ar savējiem, brauc daudz drošāk, pārliecinošāk, gan paši ir vairāk nopakojušies, gan biežāk izvēlas brauktuves nevis zigzagus pa pārpildītām ietvēm. Arī izskatās, ka biežāk tomēr CSN pārzina.
Kamēr tie bolti un raidi - tie vnk dod ručkā uz maximumu, neskatoties iete vai kas - jo nu jā - kā jau minēja - tā minūšu cena. Tas pats arī daudziem carsharing auto novērots.Man tādi paši novērojumi, prīvātie bieži ir ķiverēs un brauc prātīgāk!
Nevienu gājēju viņa ķivere nepasargās, ja viņš uzlidos ar neatļautu (jā, ar atļautu arī nebūs labi) ātrumu virsū. Elektro braucamajiem atļautais ātrums ir 25km. Braukt ar braucamo, kurš iet uz 40, nozīmē pārkāpt CSN, kurus jūs visi pieminat.
Last edited by anthropophagus (26.05.2023 23:07:18)

By peepers 26.05.2023 23:14:12
Member · 59 commentsNu nez, nez - mani ikdienas novērojumi tieši liecina, ka tie, kas brauc ar savējiem, brauc daudz drošāk, pārliecinošāk, gan paši ir vairāk nopakojušies, gan biežāk izvēlas brauktuves nevis zigzagus pa pārpildītām ietvēm. Arī izskatās, ka biežāk tomēr CSN pārzina.
Kamēr tie bolti un raidi - tie vnk dod ručkā uz maximumu, neskatoties iete vai kas - jo nu jā - kā jau minēja - tā minūšu cena. Tas pats arī daudziem carsharing auto novērots.Man tādi paši novērojumi, prīvātie bieži ir ķiverēs un brauc prātīgāk!
Nevienu gājēju viņa ķivere nepasargās, ja viņš uzlidos ar neatļautu (jā, ar atļautu arī nebūs labi) ātrumu virsū. Elektro braucamajiem atļautais ātrums ir 25km. Braukt ar braucamo, kurš iet uz 40, nozīmē pārkāpt CSN, kurus jūs visi pieminat.
Nu 25 km/h priekš šitadiem 30-40 kilogramigiem sudiem ir diezgan nopietns atrums,var dabut diezgan smagas traumas saduroties ar gajeju.
Last edited by peepers (26.05.2023 23:15:35)

By anthropophagus 26.05.2023 23:29:01
Member · 267 commentsNu 25 km/h priekš šitadiem 30-40 kilogramigiem sudiem ir diezgan nopietns atrums,var dabut diezgan smagas traumas saduroties ar gajeju.
Tur jau tā lieta, bet uz ietvēm brauc arī šādi: https://www.gpspro.lv/products/lv/328/1 … tenis.html

By peepers 26.05.2023 23:33:29
Member · 59 commentsNu 25 km/h priekš šitadiem 30-40 kilogramigiem sudiem ir diezgan nopietns atrums,var dabut diezgan smagas traumas saduroties ar gajeju.
Tur jau tā lieta, bet uz ietvēm brauc arī šādi: https://www.gpspro.lv/products/lv/328/1 … tenis.html
Tads jau nu vispar ir pašnavniecisks rīks ātrākam ceļojumam uz morgu aiz neuzmanibas.
By GL2 26.05.2023 10:07:24
Member · 108 comments