Vai šosejas riteņbraucēji tiks izspiesti no Rīgas loka apvedceļa?

Avatar

By KasparsS 27.01.2021 12:44:35

Member+ · 2,280 comments

Mums nav vajadzīgi 130 ceļi. Jā, 110 var kur ir 2+2, ar ļoti mazām izmaksām to var palielināt no 90.

Iesaku painteresēties kāpēc tas Kuldīga Ventpils ceļš tāds ir un arī daudzi citi. Patiesībā, visticamāk, tas nav saistīts ar pašu ceļa standartu kādam jābūt, bet pa to, ka būvnieks nedrīkst izmantot lielāku zemes platību. Iedomājies ceļš atņems daļu no Tava meža vai zemes/pļavas lai grāvis nebūtu tik dziļš. Tā ir liela problēma Latvijā, ko atrisināt ir ļoti dārgi.
To, kāpēc kaut kas ir šaurāks palicis, saistīts ar to, ka agrāk būvēja pēc padomju savienības principiem - tagad ir konkrēti standarti, skatās intensitāti utt.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By subgrade 27.01.2021 12:52:27

Member · 162 comments
KasparsS wrote

Nezinu kā aizsākās šīs foruma fantāzijas par Latvijas bāņiem, bet Latvijā 130 noteikti nebūvēs tuvākos 30 gadus, 110 šosejas varbūt būs, varbūt, tikai atseviški posmi, piemēram, Jūrmalas no nākamā gada.

Nav gluži tiesa. 130 km/h droši vien tiešām nebūs vēl labu laiku - pat ja Rīgas apvedceļu pārbūvēs, nešķiet reāli tur vairāk par 110. Ķekavas apvedceļš gan ir paredzēts uz 120 (līdz Rīgas apvedceļam), tiesa, to vēl varbūt precizēs. Tā noteikti vairs nav fantāzija, faktiski jau pērn bija jāpasludina konkursa uzvarētājs, tikai ievilkusies piedāvājumu vērtēšanas procedūra. (edit: uzvarētājs ir pasludināts, aizkavēšanās saistīta ar pretendenta finansējuma apstiprināšana, jo šis tiks būvēts kā publiskās un privātās partnerības projekts, t.i., sākotnējais finansējums pretendentam jāpiesaista pašam)

Kas attiecas uz lielākām projektēšanas izmaksām bānim - projektēšanas izmaksas nepārsniedz 5% no kopējām izmaksām (pie pašreizējām LV cenām reti sasniedz 3% lielākiem objektiem), tā ka tam nav lielas nozīmes.

Last edited by subgrade (27.01.2021 13:13:26)

Avatar

By KasparsS 27.01.2021 13:11:49

Member+ · 2,280 comments
subgrade wrote

Kas attiecas uz lielākām projektēšanas izmaksām bānim - projektēšanas izmaksas nepārsniedz 5% no kopējām izmaksām (pie pašreizējām LV cenām reti sasniedz 3% lielākiem objektiem), tā ka tam nav lielas nozīmes.

Nē, 130 2+2 1km maksā 6-6,5milj.
90-110 2+2 1km maksā 4-5milj.
30% starpība. Neskaitot uzturēšanu.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By subgrade 27.01.2021 13:14:22

Member · 162 comments
KasparsS wrote
subgrade wrote

Kas attiecas uz lielākām projektēšanas izmaksām bānim - projektēšanas izmaksas nepārsniedz 5% no kopējām izmaksām (pie pašreizējām LV cenām reti sasniedz 3% lielākiem objektiem), tā ka tam nav lielas nozīmes.

Nē, 130 2+2 1km maksā 6-6,5milj.
90-110 2+2 1km maksā 4-5milj.
30% starpība. Neskaitot uzturēšanu.

Tās ir kopējās, nevis projektēšanas izmaksas.

Avatar

By KasparsS 27.01.2021 13:15:47

Member+ · 2,280 comments
subgrade wrote
KasparsS wrote
subgrade wrote

Kas attiecas uz lielākām projektēšanas izmaksām bānim - projektēšanas izmaksas nepārsniedz 5% no kopējām izmaksām (pie pašreizējām LV cenām reti sasniedz 3% lielākiem objektiem), tā ka tam nav lielas nozīmes.

Nē, 130 2+2 1km maksā 6-6,5milj.
90-110 2+2 1km maksā 4-5milj.
30% starpība. Neskaitot uzturēšanu.

Tās ir kopējās, nevis projektēšanas izmaksas.

Aa, nepareizi izlasīju. Sorry


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By smgd 27.01.2021 18:30:07

Member · 624 comments
KasparsS wrote
subgrade wrote

Kas attiecas uz lielākām projektēšanas izmaksām bānim - projektēšanas izmaksas nepārsniedz 5% no kopējām izmaksām (pie pašreizējām LV cenām reti sasniedz 3% lielākiem objektiem), tā ka tam nav lielas nozīmes.

Nē, 130 2+2 1km maksā 6-6,5milj.
90-110 2+2 1km maksā 4-5milj.
30% starpība. Neskaitot uzturēšanu.

90-110 arī ir ar divlīmeņu šķērsojumiem, bez apgriešanāš vietām utml?

Avatar

By KasparsS 27.01.2021 21:35:02

Member+ · 2,280 comments
smgd wrote
KasparsS wrote
subgrade wrote

Kas attiecas uz lielākām projektēšanas izmaksām bānim - projektēšanas izmaksas nepārsniedz 5% no kopējām izmaksām (pie pašreizējām LV cenām reti sasniedz 3% lielākiem objektiem), tā ka tam nav lielas nozīmes.

Nē, 130 2+2 1km maksā 6-6,5milj.
90-110 2+2 1km maksā 4-5milj.
30% starpība. Neskaitot uzturēšanu.

90-110 arī ir ar divlīmeņu šķērsojumiem, bez apgriešanāš vietām utml?

Tāpēc rakstu, ka ~4-5milj. Atkarīgs no daudziem faktoriem.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By Ivars27 16.02.2022 20:02:40

Member · 368 comments

Iespēja izteikt viedokli par par topošo automaģistrāli un velosipēdistu vietu tajā:

"No 8. līdz 28. februārim norisinās ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējā sabiedriskā apspriešana par perspektīvā jaunā Tallinas šosejas (A1) posma būvniecību. Tajā iedzīvotājiem ir iespēja iepazīties ar izstrādātajām autoceļa sākotnējām alternatīvām un izteikt savus priekšlikumus, kurus saskaņā ar iespējām izvērtēs tālākajā projektēšanā.

Ar paredzētās darbības iesniegumu var iepazīties LVC, kā arī Saulkrastu, Limbažu un Siguldas novadu mājaslapās, arī apspriedes organizatora interneta vietnē no 2022. gada 8. līdz 28. februārim. Šajā laikā arī iespējams sūtīt rakstiskus viedokļus par paredzētās darbības ietekmi uz vidi Vides pārraudzības valsts birojam Rūpniecības ielā 23, LV-1045, Rīgā, tālr. 67321173, www.vpvb.gov.lv, e-pasts: vpvb@vpvb.gov.lv."

https://www.la.lv/ka-glabt-adazus-un-ba … ium=widget

Avatar

By KasparsAA 16.02.2022 21:25:02

Member · 375 comments

interesanti, sākumā izremontē veco, atņem cilvēkiem zemi, sabūvē jaunas sētas, tad tomēr izdomā, ka neder, būvējam jaunu big_smile    ja jau būvēs apvedceļu, kko tur balsot par velokustību būtu lieki, krietni atslogoti saulkrasti ar baltezebū būs baudamāks maršruts par kkādu izbūvētu velojoslu lauka vidū starp fūrēm un dzelzsceļu

Avatar

By elektrolitr 16.02.2022 22:04:38

Member+ · 605 comments

Domā? Pat novērtējumā uz vidi rakstīts, ka esošajā A1 80%*  noslodzes ir vietējie, kas pa jauno ceļu nebrauks
Es drīzāk sagaidu, ka vispār aizliegs tur braukt ar velo, precedents jau ir

* cipars neprecīzs, slinkums skatīties vēlreiz tajā dokumentā

Last edited by elektrolitr (16.02.2022 22:06:19)


Go!Go!Go! Only five days left!
Sudety MTB Challenge, unknown spectator, somwhere in the middle of prologue

Avatar

By agns 16.02.2022 22:13:40

Member · 425 comments

Būvniecība plānota pēc 2030 gada.

KasparsAA wrote

interesanti, sākumā izremontē veco, atņem cilvēkiem zemi, sabūvē jaunas sētas, tad tomēr izdomā, ka neder, būvējam jaunu big_smile    ja jau būvēs apvedceļu, kko tur balsot par velokustību būtu lieki, krietni atslogoti saulkrasti ar baltezebū būs baudamāks maršruts par kkādu izbūvētu velojoslu lauka vidū starp fūrēm un dzelzsceļu

Last edited by agns (16.02.2022 22:14:42)

Avatar

By subgrade 17.02.2022 11:45:04

Member · 162 comments
KasparsAA wrote

ja jau būvēs apvedceļu, kko tur balsot par velokustību būtu lieki, krietni atslogoti saulkrasti ar baltezebū būs baudamāks maršruts par kkādu izbūvētu velojoslu lauka vidū starp fūrēm un dzelzsceļu

Šim piekrītu, tas maršruts kā tāds velobraucējiem nav ne aktuāls (īsti nesavieno apdzīvotas vietas), ne interesants. Ja brauc kaut kādu maršrutu Rīga - Murjāņi - Saulkrasti - Rīga garā, tad iecerētās šosejas posmam tāpat ir alternatīva pa pustukšiem esošiem ceļiem caur Sēju, vai (ar lielāku līkumu) caur Bīriņiem.

Avatar

By Ivars27 17.02.2022 13:01:13

Member · 368 comments
subgrade wrote
KasparsAA wrote

ja jau būvēs apvedceļu, kko tur balsot par velokustību būtu lieki, krietni atslogoti saulkrasti ar baltezebū būs baudamāks maršruts par kkādu izbūvētu velojoslu lauka vidū starp fūrēm un dzelzsceļu

Šim piekrītu, tas maršruts kā tāds velobraucējiem nav ne aktuāls (īsti nesavieno apdzīvotas vietas), ne interesants. Ja brauc kaut kādu maršrutu Rīga - Murjāņi - Saulkrasti - Rīga garā, tad iecerētās šosejas posmam tāpat ir alternatīva pa pustukšiem esošiem ceļiem caur Sēju, vai (ar lielāku līkumu) caur Bīriņiem.

Ir gan kāda nianse - apspriežamais posms ir daļa no automaģistrāles jeb ātrgaitas ceļa: apvedceļš - Siguldas šoseja - jaunā Tallinas šoseja, un, kā zināms - pa ātrgaitas ceļiem  velosipēdistu kustība ir aizliegta (CSN 276.47.punkts). Tā kā Anša pirmajā ierakstā pieteiktā tēma par  galveno pierīgas ceļu slēgšanu velosipēdisteim kļūst tikai aktuālāka.

Avatar

By smgd 17.02.2022 14:03:37

Member · 624 comments

Ātrgaitas ceļiem blakus jābūt paralēlajam ceļam lēngaitas tehnikai. Kā to iespiest esošajā apvadceļa trasē - 1M$ jautājums.

Avatar

By agns 17.02.2022 14:05:18

Member · 425 comments

kaut kādi mazie paralēlie, savienojošie ceļi jau sazimēti ir, kur varēsi braukt ar velo un traktoriem smile
http://www.enviro.lv/E67_IVN/

Ivars27 wrote
subgrade wrote
KasparsAA wrote

ja jau būvēs apvedceļu, kko tur balsot par velokustību būtu lieki, krietni atslogoti saulkrasti ar baltezebū būs baudamāks maršruts par kkādu izbūvētu velojoslu lauka vidū starp fūrēm un dzelzsceļu

Šim piekrītu, tas maršruts kā tāds velobraucējiem nav ne aktuāls (īsti nesavieno apdzīvotas vietas), ne interesants. Ja brauc kaut kādu maršrutu Rīga - Murjāņi - Saulkrasti - Rīga garā, tad iecerētās šosejas posmam tāpat ir alternatīva pa pustukšiem esošiem ceļiem caur Sēju, vai (ar lielāku līkumu) caur Bīriņiem.

Ir gan kāda nianse - apspriežamais posms ir daļa no automaģistrāles jeb ātrgaitas ceļa: apvedceļš - Siguldas šoseja - jaunā Tallinas šoseja, un, kā zināms - pa ātrgaitas ceļiem  velosipēdistu kustība ir aizliegta (CSN 276.47.punkts). Tā kā Anša pirmajā ierakstā pieteiktā tēma par  galveno pierīgas ceļu slēgšanu velosipēdisteim kļūst tikai aktuālāka.

Last edited by agns (17.02.2022 14:08:05)

Avatar

By smgd 17.02.2022 14:09:27

Member · 624 comments
KasparsAA wrote

interesanti, sākumā izremontē veco, atņem cilvēkiem zemi, sabūvē jaunas sētas, tad tomēr izdomā, ka neder, būvējam jaunu big_smile    ja jau būvēs apvedceļu, kko tur balsot par velokustību būtu lieki, krietni atslogoti saulkrasti ar baltezebū būs baudamāks maršruts par kkādu izbūvētu velojoslu lauka vidū starp fūrēm un dzelzsceļu

satversmes preambulā rakstīts, ka pie mums viss caur dibenu jādara.

Ne tikai Baltezers, arī Saulkrastu apvedceļš būs jālikvidē, jo neatmaksāsies uzturēšana - jaunā šoseja pieslēdzas Saulkrastu Z galā, ja visu satiksmi pārvirza pa jauno ceļu.

Vienīgi pat 130kmh versijā laika-izmaksu kalkulācija varētu nebūt par labu jaunajam Vangažu-Saulkrastu ceļam, tomēr ievērojams līkums, papildu izmaksas un neliels laika ieguvums. Fūrēm piespiedīs braukt apkārt ar zīmēm

Avatar

By raiter 18.02.2022 13:17:54

Member+ · 3,346 comments
Ivars27 wrote

Iespēja izteikt viedokli par par topošo automaģistrāli un velosipēdistu vietu tajā:

"No 8. līdz 28. februārim norisinās ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējā sabiedriskā apspriešana par perspektīvā jaunā Tallinas šosejas (A1) posma būvniecību. .....

Ceturtdien bija sabiedriskā apspriešana (Sākotnējā), no kurienes kļuva skaidrs, ka projekts ir mazliet sasteigts, nav skaidra pamatojuma (vaivispār vajag, kapēc, kad un kur), kā arī ir pamatīga iedzīvotāju pretestība. Jo šoseja brutāli uzzīmēta pāri / gar mājām un dārziem (tā vietā lai to būvētu caur mežiem un neapdzīvotām vietām). Plus arī visu jau šeit minētie argumenti, par Saulkrastu apvedceļa jēgas zudumu utt.  Tā kā apspriešanā piedalījās gan Satiksmes ministrs, gan 3 pilsētu mēri un, gan vēl dažas "ļoti svarīgas personas", tad A1 projekts ir zem jautājuma.
Bet par riteņbraukšanu:  Sarunas gaitā tika minēts par velo celiņa izbūvi gar Saulkrastu šoseju un vēl šur tur.  Bet vai tas būs velo celiņš atpūtniekiem (līdz 15kmh) vai normāls ceļsš arī sporta riteņiem, to gan nezinu.


Avatar

By KasparsAA 18.02.2022 14:02:33

Member · 375 comments

nekur nepastāvs tādi veloceliņi kur var droši kruīzēt ar 35 nesastopot māmiņas un bobinārijus

Avatar

By subgrade 18.02.2022 14:15:48

Member · 162 comments
smgd wrote

Ne tikai Baltezers, arī Saulkrastu apvedceļš būs jālikvidē, jo neatmaksāsies uzturēšana - jaunā šoseja pieslēdzas Saulkrastu Z galā, ja visu satiksmi pārvirza pa jauno ceļu.

Vienīgi pat 130kmh versijā laika-izmaksu kalkulācija varētu nebūt par labu jaunajam Vangažu-Saulkrastu ceļam, tomēr ievērojams līkums, papildu izmaksas un neliels laika ieguvums. Fūrēm piespiedīs braukt apkārt ar zīmēm

Nekas nav jālikvidē, tas iecerētais jaunais posms jau pamatā fūrēm ir paredzēts. Baltezerā-Ādažos virs 70% satiksmes ir vietējā satiksme, kas nekur nepazudīs; uz Saulkrastiem vasaras sezonā tāpat bari gāžas. Un arī tie apmēram 6000+ vieglo dienā, kas brauc pa Saulkrastu apvedceļu, nav maz.

Avatar

By subgrade 18.02.2022 14:17:54

Member · 162 comments
raiter wrote

Bet par riteņbraukšanu:  Sarunas gaitā tika minēts par velo celiņa izbūvi gar Saulkrastu šoseju un vēl šur tur.  Bet vai tas būs velo celiņš atpūtniekiem (līdz 15kmh) vai normāls ceļsš arī sporta riteņiem, to gan nezinu.

Gaidi ar maisu, ka kāds tev divus veloceļus viena vietā būvēs.

Avatar

By Tamburins 30.04.2022 12:42:29

Member · 273 comments

Ieinteresēja diskusija, jo- nesen pēc ilga pārtraukuma caurbraucu Polijai... pārtraukums diezgan liels, un starpība , tas progress vai kustība uz satiksmes sakārtošanu, salīdzinājumā ar mūsu (kaut necilajiem mērogiem)  ir istenībā dramatiska; Poļu ceļiem , ir EU līdzfinansējums vēl aizvien, ko norādijā esošie plakāti pie katra jaunbūvētā ceļa (īstenībā maģistrāles);
Tikko, sporta pēc apskatoties LVC mājas lapā, tur vispār tik 2 projekti "mētājas" par kkaadiemplānotajiem remontdarbiem, kur Ķekavas apvedceļš pat nefigurē; Labi, to varēja atrast citā sadaļā  un vienīgie šosejas blakusprodukti tika minēti pāris gājēju tiltiņi.
KasparsS diezgan precīzi formulēja, "tad jau būs 60" , kad laikam kaut kas mainīsies ceļu būvē;
Tāds vēl nedaudz no malas secinājums, mēģina izmisīgi reanimēt kaut kādas dzelzceļa līnijas uz Krievijas pusi, bet tam jau nebija un tagad arī nebūs nekādas jēgas turpmākos gadus ( bij kārtējais Linkaiša konkurss) ; To visu varēja ceļu satiksmē ieguldīt


nogi, krilja... samoje glavnoje-LRF! :D

Avatar

By kandrejevs 30.04.2022 21:05:32

Member+ · 766 comments
Tamburins wrote

Ieinteresēja diskusija, jo- nesen pēc ilga pārtraukuma caurbraucu Polijai... pārtraukums diezgan liels, un starpība , tas progress vai kustība uz satiksmes sakārtošanu, salīdzinājumā ar mūsu (kaut necilajiem mērogiem)  ir istenībā dramatiska; Poļu ceļiem , ir EU līdzfinansējums vēl aizvien, ko norādijā esošie plakāti pie katra jaunbūvētā ceļa (īstenībā maģistrāles);
Tikko, sporta pēc apskatoties LVC mājas lapā, tur vispār tik 2 projekti "mētājas" par kkaadiemplānotajiem remontdarbiem, kur Ķekavas apvedceļš pat nefigurē; Labi, to varēja atrast citā sadaļā  un vienīgie šosejas blakusprodukti tika minēti pāris gājēju tiltiņi.
KasparsS diezgan precīzi formulēja, "tad jau būs 60" , kad laikam kaut kas mainīsies ceļu būvē;
Tāds vēl nedaudz no malas secinājums, mēģina izmisīgi reanimēt kaut kādas dzelzceļa līnijas uz Krievijas pusi, bet tam jau nebija un tagad arī nebūs nekādas jēgas turpmākos gadus ( bij kārtējais Linkaiša konkurss) ; To visu varēja ceļu satiksmē ieguldīt


nezinu kur un kā meklēji, bet iepirkumos ir 66 konkursi šogad pirmajos 4 mēnešos, pērn 179 pa visu gadu.
https://lvceli.lv/celu-tikls/iepirkumi/iepirkumi/ -> ej uz eis un filtrē


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019