Vai šosejas riteņbraucēji tiks izspiesti no Rīgas loka apvedceļa?

Avatar

By Ansis 25.01.2021 15:05:25

Member++ · 3,683 comments

Pēdējā laikā lasāms par ieceri Rīgas loka apvedceļu pārveidot par automaģistrāli ar braukšanas ātrumu līdz 130 km/h. Pēc noteikumiem lēno transporta līdzekļu, t. sk. velo satiksme tur laikam būs liegta. No otras puses, pastāv noteikums, ka lēnākiem transporta līdzekļiem ir jānodrošina paralēls ceļš.
Lieki teikt, ka vasaras sezonā uz apvedceļa redzami visai daudzi šosejas riteņbraucēji, kas cītīgi trenējas.
Vai kāds zin ko vairāk?

Avatar

By Papuass 25.01.2021 15:27:19

Member+ · 2,974 comments

Šeit ir karte, kur ātrgaitas ceļi paredzēti līdz 2040. gadam:
https://www.sam.gov.lv/lv/jaunums/linka … r-sakusies

Avatar

By čukča 25.01.2021 15:34:59

Member+ · 607 comments

Sliktāk nebūs. Apvedceļš jau tagad ir ļoti bīstams. Tur ar velo nevajag meklēt piedzīvojumus.

Man uz apvedceļa pirms 2.5 gadiem fūre ar lielizmēra kravu aizķēra muguru. Saplēsa kreklu un pārgrieza ādu. Man vēl tagad 5cm rēta. Es braucu normāli aiz baltās līnijas, bet tā nav garantija.

Avatar

By kaadss 25.01.2021 15:40:44

Member · 413 comments

Max. 1-5 km pa apvedceļu esmu vilcis, un tad drošības pēc pa to granti noblietēto. Riskants pasākums. Paldies dievam vēl ir daudz ceļu, kur drošāk ir mīt.

Avatar

By averza 25.01.2021 15:49:46

Member++ · 5,039 comments

Saprotu, ka daudz kur Latvijā braukt ar velo ir bīstami, taču reizēm ir apstākļi, kad to tomēr daru: brīžos, kad satiksmes intensitāte ir mazāka, piemēram, brīvdienās; steidzamos gadījumos, kad pēc iespējas ātrāk jānonāk galamērķī; īslaicīgi kā savienojumu starp meža ceļiem; u.tml. Iemesli reizēm ir. Galu galā varbūt mans finiša punkts ir kāda māja pie apvedceļa vai vienkārši nav citu ceļu, pa kuriem nonākt līdz mērķim. Un, ja tur nedrīkstēs braukt nemaz, kāda ir alternatīva?

Starp citu, pa noblietēto granti var gadīties vēl riskantāk - virsma nelīdzena un lielāka iespēja nokrist un tieši ar galvu uz brauktuves pusi.

Last edited by averza (25.01.2021 15:51:06)

Avatar

By kaadss 25.01.2021 15:51:19

Member · 413 comments

auto big_smile

Avatar

By Ivars27 25.01.2021 16:09:08

Member · 368 comments

Teorētiski, ideālajā pasaulē tādam autoceļam būtu jābūt komplektā ar veloinfrastruktūru.

Trakākais jau tas, ka, realizējot LV iecienīto "vienkāršo"'pieeju (kā CSDD nostāja Brīvības ielas sabiedriskā transporta joslas reizē: "ja bail, brauciet pa ietvi"), Siguldas šoseja līdz Vangažiem riteņbraucējiem būs slēgta.

Avatar

By Ansis 25.01.2021 17:39:03

Member++ · 3,683 comments
čukča wrote

Sliktāk nebūs. Apvedceļš jau tagad ir ļoti bīstams. Tur ar velo nevajag meklēt piedzīvojumus.

Nepieredzējis fūres vai piekabes vadītājs var aizķert kaut vai uz laukuma, bet vismaz posmā Jūrmalas šoseja - Jaunmārupe - Jelgavas pārvads apvedceļš ir plats un tāpēc visai drošs. Es tur visu jaunību esmu braucis, un tagad tur daudzi brauc.
Piedzīvojums ir Ventspils šosejas A10 posms Kūdra - Ķemeru pagrieziens, kas droši vien ir šaurākais no visiem A kat. posmiem.

Avatar

By KasparsS 25.01.2021 17:58:53

Member+ · 2,280 comments
Ivars27 wrote

Siguldas šoseja līdz Vangažiem riteņbraucējiem būs slēgta.

Par šo lūdzu sīkāk...


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By smgd 25.01.2021 18:24:53

Member · 624 comments

130 nebūs, būs 110. Bet arī tam pēc standarta vajag blakus servisa ceļu traktoriem, velosipēdistiem un vietējai satiksmei, visur jābūt 2līmeņu šķērsojumiem. Tā karte ir TāļaL slapjais sapnis - no tā visa reāli ir rīgas apvadceļš + viabaltica. Kurzemes šoseja 2+2 līdz tukumam pēc plūsmas lieluma arī atbilstu, bet gan jau nebūs naudas. Viss cits ir pilnīgs bullshit, jo plūstmas daudzums neatbilst 2+2. Ja atradīsim naftu, tad varbūt.
Apvadceļu un jaunu posmu Vangaži-Skulte blakus RailBaltica trasei jau sāk plānot (ietekme uz vidi novērtējums)

Avatar

By Ivars27 25.01.2021 18:33:04

Member · 368 comments
KasparsS wrote
Ivars27 wrote

Siguldas šoseja līdz Vangažiem riteņbraucējiem būs slēgta.

Par šo lūdzu sīkāk...

"Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)  netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem."

Avatar

By Andersons 25.01.2021 20:15:01

Member+ · 2,638 comments
Ansis wrote
čukča wrote

Sliktāk nebūs. Apvedceļš jau tagad ir ļoti bīstams. Tur ar velo nevajag meklēt piedzīvojumus.

Piedzīvojums ir Ventspils šosejas A10 posms Kūdra - Ķemeru pagrieziens, kas droši vien ir šaurākais no visiem A kat. posmiem.

Pat pirms Kūdras, pa lielam no CircleK līdz Ķemeriem tur braukt ir nāvinieks bet dažreiz nākas braukt. Pasākums diezgan riskants.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By smgd 25.01.2021 20:29:47

Member · 624 comments
Ivars27 wrote
KasparsS wrote
Ivars27 wrote

Siguldas šoseja līdz Vangažiem riteņbraucējiem būs slēgta.

Par šo lūdzu sīkāk...

"Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)  netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem."

Es lasu, ka A2 paliks kā ir. Valdība tak tiko ietaupīja 5M un nenopirka Pfizer vakcīnas, bet AZ, kuru nav. Vai tiešām domā, ka uz A2 taisīs 2līmeņu šķērsojumus, blakus ceļu un tiltu pār dzelzceļu par _0 miljoniem?

Avatar

By mrlobber 25.01.2021 22:04:34

Member · 826 comments
smgd wrote

Es lasu, ka A2 paliks kā ir. Valdība tak tiko ietaupīja 5M un nenopirka Pfizer vakcīnas, bet AZ, kuru nav. Vai tiešām domā, ka uz A2 taisīs 2līmeņu šķērsojumus, blakus ceļu un tiltu pār dzelzceļu par _0 miljoniem?

Vakcīnas te piesaistīt "ņipričom", bet ir skaidrs, ka tos infrastruktūras plānus pie esošā (un nākotnes...) iedzīvotāju blīvuma nepavilkt, izņemot situāciju, ja Eiropa nosponsorē, nez, 90+%. Un pat tad - uzturēt taču arī vajag...

Avatar

By sursurs 25.01.2021 22:16:41

Member · 905 comments

Vienkārši nevajag klaigāt nebūs, nebū, bet brīdī,kad sāk izskatīties, ka tiek projektēts, jau ted mēģināt, meklēt visus legālos veidus kā saprast, kāds ir projekts, kā tajā līmējas ieks''a iespēja ar velo nokļūt teiksim Siguldā no Rīgās, Ādažos, utt..
Tas patss arī par apvedceļu, tad jāmeklē tie projekti, jāceļ augšā un jaškatās, kā tiks nodrošināta velo iespējas nokļūt nemetot 20km līkumu pa sapuvušu granteni vai zemes ceļu no A uz B.
Idejiski piekrītu, ka apvedceļs ar velo jau šobrīd IR nāves posms. Ja tur vēl nomale būtu platāka par 5-10cm.. Ar šo salīdzināms ir tikai A7 posms drusku aiz Iecavas, kas sākas līdz Codei, kā arī jau minētais ventspils šosejas gabals.. nu labi - vēl No Valmieras braucot ar viens gabaliņš nebija nekāda medusmaize, bet laikam tomēr bik platāks bija.. Varbūt nevajag ikurāt blakus paralēli veloceliņu (kas ar nebūtu slitki), bet ir jābūt kā minimums mazākas nozīmes asfaltētiem ceļiem, pa kuriem nonākt galamērķī, nelienot uz štrāses.


velo 4ever

Avatar

By KasparsS 25.01.2021 23:29:07

Member+ · 2,280 comments
Ivars27 wrote
KasparsS wrote
Ivars27 wrote

Siguldas šoseja līdz Vangažiem riteņbraucējiem būs slēgta.

Par šo lūdzu sīkāk...

"Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)  netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem."

To es izlasīju, bet kāds sakars ar to, ka slēgs satiksmi priekš velo? No kurienes tāda aplamība?


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By smgd 25.01.2021 23:46:08

Member · 624 comments
mrlobber wrote
smgd wrote

Es lasu, ka A2 paliks kā ir. Valdība tak tiko ietaupīja 5M un nenopirka Pfizer vakcīnas, bet AZ, kuru nav. Vai tiešām domā, ka uz A2 taisīs 2līmeņu šķērsojumus, blakus ceļu un tiltu pār dzelzceļu par _0 miljoniem?

Vakcīnas te piesaistīt "ņipričom", bet ir skaidrs, ka tos infrastruktūras plānus pie esošā (un nākotnes...) iedzīvotāju blīvuma nepavilkt, izņemot situāciju, ja Eiropa nosponsorē, nez, 90+%. Un pat tad - uzturēt taču arī vajag...

Tie laiki ir cauri, kad eiropa kaut ko par 90% sponsorēja. Par savu naudu dod dievs uzturēt saimniecību, lai esošais ceļu tīkls paliek +- kā ir

Avatar

By hilss 26.01.2021 09:36:51

Member+ · 865 comments

Ja nu kaut kas tiks pārbūvēts pamatā tikai par ES naudu, tad tie ceļi, kuri ietilpst ES galveno ceļu tīklā.
Pie mums Via Baltica ar atzaru uz Ventspili. Vairākus gadus atpakaļ bija rakstīts, ka tās būs ātrgaitas šosejas ar 2 joslām katrā virzienā. Šim projektam ir arī izdalīta milzu nauda visas ES teritorijas mērogā. Vienīgais, par mūsu reģionu kaut kā pēdējā laikā viss ir apklusis.
https://ec.europa.eu/transport/themes/i … e/ten-t_en

Avatar

By smgd 26.01.2021 11:11:19

Member · 624 comments
hilss wrote

Ja nu kaut kas tiks pārbūvēts pamatā tikai par ES naudu, tad tie ceļi, kuri ietilpst ES galveno ceļu tīklā.
Pie mums Via Baltica ar atzaru uz Ventspili. Vairākus gadus atpakaļ bija rakstīts, ka tās būs ātrgaitas šosejas ar 2 joslām katrā virzienā. Šim projektam ir arī izdalīta milzu nauda visas ES teritorijas mērogā. Vienīgais, par mūsu reģionu kaut kā pēdējā laikā viss ir apklusis.
https://ec.europa.eu/transport/themes/i … e/ten-t_en

Man liekas tajā kartē ir dzelzceļi. Ceļi eiropā nerullē, grētai nepatīk, nav zaļi. Tas bija dzelzceļa elektrifikācijas projekts, kas noklājās kopā ar rus kravām. Uz ventspili pēc kuldīgas vai talsu ceļa vispār nevajag 1+1, bet vienu joslu ar kabatām, kur izmainīties smile
Un vispār Lembergs ir nobīdīts malā no siles, dzīvo no iekrājumiem un novalkā pēdējās žaketītes, ventspilij nākamos 20 gadus vajadzētu pastāvēt maliņā

Avatar

By Ivars27 26.01.2021 11:42:55

Member · 368 comments

Ja kāds pārzina Ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru - vai tur ir vieta sabiedrības pārstāvjiem iespraukties ar saviem viedokļiem par obligātu veloinfrastruktūras nepieciešamību?

Avatar

By Aģents Ilze 26.01.2021 20:49:48

restricted · 765 comments

Nē, netiks izdzīti! Vienkārši saplacināti, lai nemocās.

Avatar

By smgd 26.01.2021 22:30:43

Member · 624 comments

ja cels ceļu, pa ko aizliegts braukt lēni, tad traktoru un veloceļš būtu pašsaprotami. bet pie mums visādi gadās

Avatar

By Papuass 26.01.2021 22:40:42

Member+ · 2,974 comments

Nav ko uz Rīgu ar traktoru braukt, kas te kādas barikādes plānotas?

Avatar

By averza 26.01.2021 23:35:26

Member++ · 5,039 comments

Drīkstēs braukt tikai aizvējā smile

Avatar

By KasparsS 27.01.2021 09:42:09

Member+ · 2,280 comments

Nezinu kā aizsākās šīs foruma fantāzijas par Latvijas bāņiem, bet Latvijā 130 noteikti nebūvēs tuvākos 30 gadus, 110 šosejas varbūt būs, varbūt, tikai atseviški posmi, piemēram, Jūrmalas no nākamā gada.
Jautāsiet kāpēc es tik pesimistisks?
Pirmkārt - tās visas ir Satiksmes Ministrijas vīzijas, kas visticamāk nekad nenotiks, noteikti ne līdz 2040. gadam. Pat ja teorētiski notiks, man tad jau būs tuvu 60 gadiem.
Otrkārt - uzbūvēt 130 ceļu ir viena lieta, lai gan tas vienalga izmaksā daudz vairāk ar visiem servisa ceļiem utt.., bet uzturēt ir pavisam cita. Lai uzturēt ceļu kas paredzēts 130kmh braukšanai maksā arī daudz vairāk, to es varu noskaidrot precīzi, ja salīdzina 90-100kmh. Tā nauda, kas ir Latvijai paredzēta ceļiem, mēs to nevaram atļauties noteikti tuvākos 20-30 gadus vismaz. Un uzprojektēt tādu ceļu arī maksā vairāk kā 90kmh.
Tāpat kā ar auto - dārgu, labu auto var nopirkt jebkurš, bet vai to var atļauties uzturēt, nezinu gan. Braukt ar plikām riepām bez KASKO, servisot kādā garāžā, degvielu liet Rēzeknes degvielas točkā, tad varbūt.

Un vispār, pie mūsu attālumiem, tie 130kmh nav vajadzīgi, izbraukt caur Latviju 4h nevis 6h, starpība ir nebūtiska, bet tas salīdzinot attiecībā pret izmaksām - būvniecību un uzturēšanu. Ja LV būtu liela kā Polija, tad varētu gan iegūt 6h. No Rīga līdz Jūrmalai tagad būs 110kmh, nevis 90, ko mēs iegūsim? Būsim Jūrmalā par 45 sekundēm ātrāk. Wow! big_smile

Bet nekas nav liegts, varam turpināt fantazēt smile

Last edited by KasparsS (27.01.2021 10:20:09)


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By averza 27.01.2021 12:17:44

Member++ · 5,039 comments

Jūrmalas šosejas 110 posms, cik saprotu, ir 3km garš un ieguvums ir... 22 sekundes jeb no 2 minūtēm uz 98 sekundēm.

Avatar

By Inars 27.01.2021 12:28:02

Member+ · 1,303 comments
KasparsS wrote

Bet nekas nav liegts, varam turpināt fantazēt smile

+19

Vienīgas, ko nolaida podā, bet, iespējams, vēl var realizēt, spiežot uz grētas aknām, ir pasažieru satiksme pa dzelzceļu.
110/130km/h ceļiem jau bija jābūt gataviem, ES nauda ir nobirusi dziļajos grāvjos (kabatās) neatgriezeniski.
Visas atjaunotās šosejas kļuvušas šaurākas, atbilstoši ES normatīviem un šodienas plūsmai, nekas nav vērsts uz nākotni. Viņas arī kļuvušas bīstamas velobraucējiem, piemēram, Ventspils-Kuldīga 3m dziļie grāvji 1m no asfalta liek 3x padomāt vai līst uz viņa ar šosejnieku.

Ja būs ātrs apvedceļš vai ziemeļu koridors, es pa viņu braukšu ar auto. Kāds cits ceļš tiks atslogots. Nu nevaig nevienam līst ar velo auto straumē, kaut arī būtu vieta. Saudzējiet savas plaušas un vispārējo veselību.