Ieteikumi priekš kalnu velo 29"

Avatar

By A.B.2006 04.01.2021 16:58:27

Member · 7 comments

Vēlos iegādāties jaunu kalnu velo ar 29", pašlaik skatos uz Merida big nine 100 ( vai 20-md) vèl scott aspect 770 (970), kādam varbūt ir pieredze ar šiem velo bijusi, kādas varbūt būtiskas atšķirības! (Budžets līdz 450 €) zinu summa nav liela, bet pašlaik neesmu gatavs atdot vairāk par velo. Lasīju ka citi iesaka pameklēt lietotu, bet labāku( tā arī nesapratu kādas var būt atšķirības). Velo domāts pagariem izbraucieniem, intensīvi pa meža takām un saknēm braukt nav domāts.

Avatar

By Barts 04.01.2021 17:50:28

Member · 762 comments

Ja nebrauksi pa takām, mežiem, tad Tev nevajag Mtb...
Re kur sterils velo gariem gabaliem, braukt un priecāties tavam budžetam. Var piepirkt klāt kādu platāku riepu un dublīšus. Būs pa smuko! big_smile

https://m.ss.lv/msg/lv/transport/bycycl … fgdxx.html

Last edited by Barts (04.01.2021 17:50:39)

Avatar

By smgd 04.01.2021 18:10:43

Member · 503 comments

iedvesmoties var no https://www.islabikes.co.uk/products/icon-jimi

gludas platas riepas dos ekselentu rites pretestību un komfortu, 1x pārslēgšanas sistēma un cietā dakša - tāds diezgan universāls velo. Iespējams kāds meistars var saskrūvēt +- budžetā no esošām daļām

Avatar

By čukča 04.01.2021 18:17:18

Member+ · 575 comments

Barts visu pareizi izskaidroja. Lietots vai nelietots, bet MTB pa 450 būs smags un lēns. Pa asfaltu tāds MTB vispār būs mocības. Labāk meklēt cx vai gravelbaiku vai hibrīdu ar 35-45mm riepu. Dažreiz te uzpeld kāds sakarīgs cx velo pa atbilstošu cenu (protams, lietots).

Avatar

By A.B.2006 04.01.2021 18:37:35

Member · 7 comments

Braukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.

Avatar

By smgd 04.01.2021 18:58:12

Member · 503 comments
A.B.2006 wrote

Braukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.

Vienalga cietā dakša, 1x un platas riepas, varbūt apsverams arī 27.5 kaut kādā 2.8 platumā.
Ja sāksi braukt sporta režīmā, varēsi upgreidot uz normālu mīksto dakšu par gandrīz vēlvienu budžetu

Avatar

By Tourist 04.01.2021 19:16:21

Member · 310 comments

Ja plāno bieži, komfortabli un pietiekoši ātri braukt pa smilšainiem vai dubļainiem ceļiem vai pa sniegu, tad es iesaku pārdomāt par pietiekošu riepas platumu.  Konkrēts izmērs gan būs iemaņu un vēlamā ātruma jautājums.
Galvenā velo detaļa ir rāmis, tāpēc koncentrējies uz tā piemērotību un kvalitāti. Viss pārējais ir izejmateriāli vai maināmas lietas.
Zinu, ka daudzi mani tagad kritizēs, bet es balsoju par jaunu velo vai arī, lai lietota velo pārdevējs rakstiski dod garantiju rāmim.
Man ir pieredze ar lēto MTB tikai no Trek un pieredze ir laba.

Avatar

By Maris 04.01.2021 19:57:01

Member · 1,207 comments
smgd wrote
A.B.2006 wrote

Braukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.

Vienalga cietā dakša, 1x un platas riepas, varbūt apsverams arī 27.5 kaut kādā 2.8 platumā.
Ja sāksi braukt sporta režīmā, varēsi upgreidot uz normālu mīksto dakšu par gandrīz vēlvienu budžetu

Šis teikums, jau liedz ritenim ierakstīties, vēlamajā budžetā.27.5 cietā dakša - vai nu karbons, vai kāda padārga brenda cr-mo.Riepas 2.8 platumā, arī dārgs prieks, kam vajag atbilstoša platuma aplokus. 1x vēlams ar sajūgu, atkal nauda.NW zobrats, ja neliek ķīnieti ... u.t.t... :-P

Avatar

By smgd 04.01.2021 20:44:36

Member · 503 comments
Maris wrote
smgd wrote
A.B.2006 wrote

Braukt, es braukšu pa mežu un grantenēm, bet ne intensīvi (sporta režīmā), pa asfaltu diezgan maz sanāks.

Vienalga cietā dakša, 1x un platas riepas, varbūt apsverams arī 27.5 kaut kādā 2.8 platumā.
Ja sāksi braukt sporta režīmā, varēsi upgreidot uz normālu mīksto dakšu par gandrīz vēlvienu budžetu

Šis teikums, jau liedz ritenim ierakstīties, vēlamajā budžetā.27.5 cietā dakša - vai nu karbons, vai kāda padārga brenda cr-mo.Riepas 2.8 platumā, arī dārgs prieks, kam vajag atbilstoša platuma aplokus. 1x vēlams ar sajūgu, atkal nauda.NW zobrats, ja neliek ķīnieti ... u.t.t... :-P

Taisnība, budžeta variantam parasti 29er rati būs vislētāk.
Lētākais slēdzis ar sajūgu laikam deore 10sp ap 35eur, un kaut kāds sunrace NW zobrats arī nav kosmoss, protams tourney būs par daždesmit eiro lētāk

Avatar

By smgd 04.01.2021 21:09:34

Member · 503 comments

Man liekas gatavu/jaunu velosipēdu tajā cenu kategorijā jāpārdomā, jo būs dārgi upgrade - paliek tikai rāmis, rati, bremzes

Avatar

By Maris 04.01.2021 21:28:17

Member · 1,207 comments

Var tik droši ņemt to Meridu un miers.Tās budžeta detaļas, nav nemaz tik sliktas.Pirmām kārtām jāsaprot, vai tā visa padarīšana tiešām patīk.Ja viss aiziet un sāk just nepieciešamību, tad var sākt domāt par uzlabojumiem.Labi, ja klaņi ir ar skrūvējamajiem zobretiem, tad var noraut nost liekos zobratus un uzskrūvēt vienu NW, kaut gan kasetes diapazons var izrādīties, par īsu, ja ir piemēram 11-32...Gan jau riepas būs 2.1, kas arī būs ok.

Avatar

By smgd 05.01.2021 09:47:54

Member · 503 comments

es nesaprotu, lielajiem ražotājiem ir piecgades līgumi par lētajiem pārslēdzējiem 5centiem gabalā noslēgti? tas priekšējais slēdzis tak tāpat kādam jāpieskrūvē, pārslēdzējs jāliek, trosīte jāpieliek, jānoregulē - taivānā bērnu darbs taču arī nav par brīvu.
Tā vietā lai uzliktu wide-range kaseti un kādu ķēdes mierinātāju+NW.

Bet iespējams tā ir tāda līdzenumu filozofija, jo īstos kalnos cik saprotu 2x sistēma vēlaizvien rullē

Avatar

By Inars 05.01.2021 20:37:45

Member+ · 1,210 comments

Nepatīk man ģeometrija big9-100, big7 ir labāks, rāmis labāks touring izbraucieniem. Mana izvēle - Crossway XXX. Var uzmest vismaz 50mm riepas. Viss sagatavots ekipējuma pielikšanai, ja nu kādreiz vajag.
Skots tāds vanckars, un mehāniskās disku bremzes nevajag wink

Par lētajiem slēdžiem. M3000-4000 grupa ir ļoti laba, savai cenai atbilstoša. XX/XTR amatieriem ir kā rozes cūkām aka navnaudukurlikt big_smile  Un ko dod tie 87 grami ieguvuma ar nw un stulbu milzu kaseti aizmugurē ?

Avatar

By Maris 05.01.2021 21:05:07

Member · 1,207 comments
Inars wrote

Nepatīk man ģeometrija big9-100, big7 ir labāks, rāmis labāks touring izbraucieniem. Mana izvēle - Crossway XXX. Var uzmest vismaz 50mm riepas. Viss sagatavots ekipējuma pielikšanai, ja nu kādreiz vajag.
Skots tāds vanckars, un mehāniskās disku bremzes nevajag wink

Par lētajiem slēdžiem. M3000-4000 grupa ir ļoti laba, savai cenai atbilstoša. XX/XTR amatieriem ir kā rozes cūkām aka navnaudukurlikt big_smile  Un ko dod tie 87 grami ieguvuma ar nw un stulbu milzu kaseti aizmugurē ?

Cilvēks raksta, ka vēlās kalnu, respektīvi, mtb riteni, nevis touring tipa.NW priekšrocība, domāju nav gramos, bet lieko priekšējo zobratu, slēdža un pārslēdzēja neesamību.Respektīvi - mazāks čakars.Ikdienas braucējam, ar 34 (36) priekšā un 11-36 aizmugurē ir vairāk, kā pietiekami.Mehāniskajām disku bremzēm, nav ne vainas, bet gan no citas cenu kategorijas...

Avatar

By smgd 05.01.2021 23:40:24

Member · 503 comments

Budžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x  - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?

Last edited by smgd (05.01.2021 23:50:01)

Avatar

By Inars 06.01.2021 00:40:42

Member+ · 1,210 comments
smgd wrote

Budžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x  - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?

Nu ir bišk šķirboks starp 80eur 12sp un 12eur 9sp kaseti. Tālāk nav nemaz vērts turpināt. Ir redzēti 1x9, kuri nav budžeta. Kāpēc turas pie 2/3x ? Cilvēks pērk MTB, nu lūk, izrādīsies, ka ar 1x9 setapu viņš nespēs izbraukt tur, kur vajag. Iesūdzēs ražotāju wink  Līdzenumiem ir Nexus utml izstrādājumi. LV ir milzu iespējas ražot sev 1x sistēmas, ja lielie brendi neredz pāris tūkstoš velo nišu big_smile
Tēma ar ko aizsākās? Cilvēks vēlas mtb, īstenībā viņam nemaz nevajag mtb, piedāvāju hibrīdu, man pārmet, ka cilvēks vēlas mtb.
2-3 priekšējie zobrati nav ne vainas, var izbraukt ikdienas apģērbā, nepakļaujot bikšu staras saplēšanai wink

Avatar

By Maris 06.01.2021 08:48:52

Member · 1,207 comments
Inars wrote
smgd wrote

Budžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x  - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?

Nu ir bišk šķirboks starp 80eur 12sp un 12eur 9sp kaseti. Tālāk nav nemaz vērts turpināt. Ir redzēti 1x9, kuri nav budžeta. Kāpēc turas pie 2/3x ? Cilvēks pērk MTB, nu lūk, izrādīsies, ka ar 1x9 setapu viņš nespēs izbraukt tur, kur vajag. Iesūdzēs ražotāju wink  Līdzenumiem ir Nexus utml izstrādājumi. LV ir milzu iespējas ražot sev 1x sistēmas, ja lielie brendi neredz pāris tūkstoš velo nišu big_smile
Tēma ar ko aizsākās? Cilvēks vēlas mtb, īstenībā viņam nemaz nevajag mtb, piedāvāju hibrīdu, man pārmet, ka cilvēks vēlas mtb.
2-3 priekšējie zobrati nav ne vainas, var izbraukt ikdienas apģērbā, nepakļaujot bikšu staras saplēšanai wink

Nu vismaz, cilvēkam, ir dota viela pārdomām, ko īsti viņam vajag :-P

Avatar

By smgd 06.01.2021 10:23:41

Member · 503 comments
Inars wrote
smgd wrote

Budžeta gala komponentes ir ok, bet kāpēc no viņām nekombinē modernāku 1x sistēmu, bet spītīgi turas pie 2x vai 3x  - lai var bukletā iedrukāt 24 vai 27 ātrumus, jo tas ir krutāk nekā 9?

Nu ir bišk šķirboks starp 80eur 12sp un 12eur 9sp kaseti. Tālāk nav nemaz vērts turpināt. Ir redzēti 1x9, kuri nav budžeta. Kāpēc turas pie 2/3x ? Cilvēks pērk MTB, nu lūk, izrādīsies, ka ar 1x9 setapu viņš nespēs izbraukt tur, kur vajag. Iesūdzēs ražotāju wink  Līdzenumiem ir Nexus utml izstrādājumi. LV ir milzu iespējas ražot sev 1x sistēmas, ja lielie brendi neredz pāris tūkstoš velo nišu big_smile
Tēma ar ko aizsākās? Cilvēks vēlas mtb, īstenībā viņam nemaz nevajag mtb, piedāvāju hibrīdu, man pārmet, ka cilvēks vēlas mtb.
2-3 priekšējie zobrati nav ne vainas, var izbraukt ikdienas apģērbā, nepakļaujot bikšu staras saplēšanai wink

nav jau obligāti 1x13, 1x9 ar kaut kādu 11-40 kaseti + ķēdes mierinātājs arī būtu ok

Avatar

By Tomazz 06.01.2021 10:30:11

Member · 237 comments

Esmu redzējis daudz cilvēkus uz Latvijas un Rīgas ceļiem, kuriem nav nekādas nojausmas, ko darīt ar tiem 24-27 ātrumiem - piepūstiem vaigiem min pauguros augšā ar lielajiem zobratiem. Tāpat arī nav nojausmas par rāmja ģeometriju un spēju braukt attiecīgajā pozā vairāk nekā aplīti iekš veikala. Arī pārliecība "braukšu mežā" mēdz ātri mainīties pēc velo iegādes. Savam pirmajam velo sūdīgu atsperdakšu ātri vien nomainīju uz cieto.

cilvēks pat nav norādījis, vai tas ir pirmais velo un kāda viņam vispār ir pieredze braukt pa Latvijas ne-ceļiem. varbūt izbrauks pirmoreiz trepi un vēlme pāries?

Avatar

By smgd 06.01.2021 11:40:00

Member · 503 comments

No otras puses - 27 ātrumu brīnumu ar sūdīgu dakšu varēs vieglāk pārdot, nekā custom built 1x ar cieto dakšu

Avatar

By Tomazz 06.01.2021 12:38:04

Member · 237 comments

True, bet tad aplis kādam sāksies no gala.

Avatar

By Inars 06.01.2021 16:07:35

Member+ · 1,210 comments

Un ko, izgāzt kaudzi naudas, lai garāmminējs Tomass būtu apmierināts wink
Personīgi, neatceros, kad būtu pārslēdzis kādu no 24 ātrumiem pēdējo 6 mēnešu laikā, bet tas mani pilnīgi nerausta. big_smile
Šosejai arī visi rausta ručkas, tur jau nu itnemaz nevaig 20-24 ātrumus :?

Avatar

By Tomazz 06.01.2021 16:56:50

Member · 237 comments

Viņam jāpērk hibrīds, lai Inars būtu apmierināts?

tu komentē vairāk nekā pārslēdz ātrumus?

Avatar

By A.B.2006 06.01.2021 19:21:32

Member · 7 comments

Paldies par viedokļiem un ieteikumiem. Sapratu to ka pirmā problēma varètu būt ar dakšu. Par tiem ātrumiem pagaidām stabili palikšu ar3x9 jo braukšu pa mierīgo vismaz pašlaik neliekās aktuāls vairāk dakša uztrauc.

Avatar

By kaadss 06.01.2021 20:00:03

Member · 295 comments

ja pa mierīgo, tad arī neiespringsti uz dakšu.

Avatar

By A.B.2006 28.01.2021 09:38:34

Member · 7 comments

Lasot komentārus aizķēros, aiz domas par gravel tipa velo (cyclocross). Pameklējot kautkādu infu sāku apdomāt, protams tas vairāk nav manā budžeta ietvaros jo jauna velo sākuma cena 1000€ +, kas pieejams pie mums atradu merida mission cx 300 se (te ir problèmas ar rāmja izmèru ir pieejami tikai xl, bet to tabulu kuru atradu no minimāla auguma atpalieku par 6cm un tabulā bija rakstīts aptuvenais augums, saprotu ka reāli vajadzètu uz vietas pameiğinàt velo). Vēl atradu cube cross race.  Vai vispār ir jèga skatīties lèto galu gravel tipa velo? Vèl interesanta versija ir ar merida crossway principā cenas sākot 500€ bet nav viņiem šosejas tipa stūre. Cik noprotu gravel tipa velo ātrāk kustèsies pa asfaltu par mtb un mierīgi var braukt pa granteni un meźiem, tikai cik noprotu būs jaizvèlàs pareizā izmèra riepas. Atkal pašam viela pārdomām !!!

Avatar

By subgrade 28.01.2021 11:54:11

Member · 124 comments

To, cik ātri kustēsies katrs velo pa asfaltu, nosaka dažādi faktori - pirmkārt, tas ir "motors", otrkārt - aerodinamika (gk. poza), treškārt - riepas (ne tik daudz platums, kā protektors un riepas konstrukcija). Svaram vērā ņemama nozīme ir tikai pret kalnu un paātrinoties.

Vai tu zini, ka tev to šosejas stūri vajag? Jā, tā ļauj ieņemt aerodinamiskāku pozu, kas gan var būt neērta, ja nav attiecīgās muskuļu grupas uztrenētas, un ir pieejamas vairākas roku pozīcijas. Tai pašā laikā "taisnajai" stūrei slēdži un bremžu ručkas būs lētākas pie salīdzināmas kvalitātes, nekā šosejas "brifteri". Ja ātrums nav prioritāte, tad otru taisnās stūres problēmu - vienveidīgu roku pozīciju, kas ir nogurdinoši ilgos braucienos - var vienkārši atrisināt ar ragiem.

Principā sākumā uz dārgo galu skatīties nav vērts, labāk paņemt kaut kādu mēreni universālu, daudzmaz normālas kvalitātes ričuku ap tiem pašiem 400-500, pabraukt kādu laiku un saprast, kāda tipa braukšana interesē un kas ir tas ko gribas.