Veloinfrastruktūras nākotne Rīgā
Insanti kas tas tāds par Kopīgais gājēju un veloceļš. Cik noprotu tas ir kā speciāli marķēts? Kā?
By smgd 01.09.2020 22:33:10
Member · 624 commentsInsanti kas tas tāds par Kopīgais gājēju un veloceļš. Cik noprotu tas ir kā speciāli marķēts? Kā?
Ar ko tas funkcionāli atšķiras no ietves?
By averza 01.09.2020 22:53:41
Member++ · 5,039 commentsFunkcionāli gandrīz nekādas atšķirības, bet neliela ir:
271.17. 417. zīme "Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš". Atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, kā arī pārvietoties gājējiem. Velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu. Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa, bet velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu;
Un vēl autovadītājiem patīk taurēt un braukt virsū, ja tu brauc ar velo pa brauktuvi, kur ir šāda veloietves zīme. Taču pēc CSN nav obligāti jāizmanto šīs veloietves.
By smgd 01.09.2020 22:57:44
Member · 624 commentsFunkcionāli gandrīz nekādas atšķirības, bet neliela ir:
271.17. 417. zīme "Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš". Atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, kā arī pārvietoties gājējiem. Velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu. Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa, bet velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu;
Un vēl autovadītājiem patīk taurēt un braukt virsū, ja tu brauc ar velo pa brauktuvi, kur ir šāda veloietves zīme. Taču pēc CSN nav obligāti jāizmanto šīs veloietves.
T.i. zīmi var likvidēt un nekas reāli nemainītos, izņemot csn grāmatiņas apjoms
By averza 01.09.2020 23:00:57
Member++ · 5,039 commentsArī naidu starp autovadītājiem un velobraucējiem esat sakurinājuši. Veloceliņus vajag starp pilsētām, nevis pašā pilsētā.
Ļoti dīvaini apgalvojumi. Velosipēdisti nav vainīgi pie tā, ka autovadītāji selektīvi izvēlas ieraudzīt tikai velosipēdistu pārkāpumus un attaisnot savus pārkāpumus. Piemēram, autovadītāji tipiski pārkāpj noteikumus A, B, C, D. Bet velosipēdisti - ārprāts - pārkāpj noteikumus E un F. Autovadītāji nekad nepārkāpj E un F. Bet A, B, C, D pārkāpumi ir sīkums, tos pārkāpt ir normāli, tāda ir satiksme! Bet vot E un F pārkāpt - nu tie ir velodarasti! Cilvēkiem patīk kaut ko ienīst. Autovadītāji tā vietā, lai ienīstu nekaunīgus, agresīvus, bīstamus satiksmes dalībniekus, kuri izraisa avārijas situācijas, vai ienīstu korķus vai nekvalitatīvos ceļus, izvēlējušies ienīst velosipēdistus. Tas ir vēl jo smieklīgāk, ja padomā mazliet dziļāk - tie autovadītāji, kuri visvairāk raud par velosipēdistiem-noteikumu-neievērotājiem, ja paši pārsēstos uz velo, brauktu tieši tikpat tizli un vēl tizlāk. Varu saderēt uz kāpostu.
Savukārt, par veloceliņiem pilnīgas muļķības. Valstīs, kurās ir attīstīta velo infrastruktūra - Nīderlande, Dānija, kaut vai Vācija - ir pa pilnam veloceļu gan pilsētās, gan starp tām. Un ieguvēji no tā ir pilnīgi visi. Tas, ka Latvijā viss tiek darīts caur pēcpusi - to mēs visi zinām, taču tas nenozīmē, ka tā arī jāturpina.
By wrongway 01.09.2020 23:31:18
Member+ · 1,691 commentsTurpiniet, turpiniet, es te bingo uzraus.
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By agns 01.09.2020 23:42:18
Member · 428 commentsAr auto braukt pie sarkanās gaismas ar šķiet normāli, kad velobraucējs brauc pie sarkanā, tad to pielīdzina pasaules galam.
Arī naidu starp autovadītājiem un velobraucējiem esat sakurinājuši. Veloceliņus vajag starp pilsētām, nevis pašā pilsētā.
Ļoti dīvaini apgalvojumi. Velosipēdisti nav vainīgi pie tā, ka autovadītāji selektīvi izvēlas ieraudzīt tikai velosipēdistu pārkāpumus un attaisnot savus pārkāpumus. Piemēram, autovadītāji tipiski pārkāpj noteikumus A, B, C, D. Bet velosipēdisti - ārprāts - pārkāpj noteikumus E un F. Autovadītāji nekad nepārkāpj E un F. Bet A, B, C, D pārkāpumi ir sīkums, tos pārkāpt ir normāli, tāda ir satiksme! Bet vot E un F pārkāpt - nu tie ir velodarasti! Cilvēkiem patīk kaut ko ienīst. Autovadītāji tā vietā, lai ienīstu nekaunīgus, agresīvus, bīstamus satiksmes dalībniekus, kuri izraisa avārijas situācijas, vai ienīstu korķus vai nekvalitatīvos ceļus, izvēlējušies ienīst velosipēdistus. Tas ir vēl jo smieklīgāk, ja padomā mazliet dziļāk - tie autovadītāji, kuri visvairāk raud par velosipēdistiem-noteikumu-neievērotājiem, ja paši pārsēstos uz velo, brauktu tieši tikpat tizli un vēl tizlāk. Varu saderēt uz kāpostu.
Savukārt, par veloceliņiem pilnīgas muļķības. Valstīs, kurās ir attīstīta velo infrastruktūra - Nīderlande, Dānija, kaut vai Vācija - ir pa pilnam veloceļu gan pilsētās, gan starp tām. Un ieguvēji no tā ir pilnīgi visi. Tas, ka Latvijā viss tiek darīts caur pēcpusi - to mēs visi zinām, taču tas nenozīmē, ka tā arī jāturpina.
By Inars 02.09.2020 00:20:12
Member+ · 1,304 commentsAr auto braukt pie sarkanās gaismas ar šķiet normāli, kad velobraucējs brauc pie sarkanā, tad to pielīdzina pasaules galam.
Te ir liela atšķirība kā to abi dara.
1. Autovadītājs cietu seju pirms krustojuma neizvēlas samazināt ātrumu, bet pie dzeltenā apzināti dod ručkā, jo zin, ka visos 4 brīdi deg sarkanais.
2. Velobraucēji novērtē situāciju un kad sev un citiem briesmas nerada, dur pāri (varbūt ir kāds dulls, bet tas ir mazākums). Personīgi, pa dienu stāvu pie tukša krustojuma, vakaros, pa nakti gan bliežu pāri. Kanādā autiņi arī drīkst braukt pie sarkanā, ja viss tukšs.
By Valerius 02.09.2020 00:29:21
Member · 349 commentsCilvēkiem patīk kaut ko ienīst. Autovadītāji tā vietā, lai ienīstu nekaunīgus, agresīvus, bīstamus satiksmes dalībniekus, kuri izraisa avārijas situācijas, vai ienīstu korķus vai nekvalitatīvos ceļus, izvēlējušies ienīst velosipēdistus.
Vo, vo. Tas ir vispār cilvēka, ne tikai autobraucēja dabā, vai satiksmē, vai politikā utt. Mums Jēkabpilī ir "velo nelegālais" tilts (https://goo.gl/maps/Hb4bqJVri56ctwy46), kas ir 60 gadus vecs ar mega šaurām ietvēm, kur gājējiem dažreiz patīk rādīt ar pirkstiem uz zīmēm un kasīties par to, kāpēc brauc pa ietvi ar velo, tā vietā, lai pajautātu pilsētas tēviem, kā tur var samainīties divi bērnu ratiņi vai divi ratiņkrēsli.
By kaska 02.09.2020 00:54:24
Member · 892 comments...Mums Jēkabpilī ir "velo nelegālais" tilts (https://goo.gl/maps/Hb4bqJVri56ctwy46), kas ir 60 gadus vecs ar mega šaurām ietvēm, kur gājējiem dažreiz patīk rādīt ar pirkstiem uz zīmēm un kasīties par to, kāpēc brauc pa ietvi ar velo, tā vietā, lai pajautātu pilsētas tēviem, kā tur var samainīties divi bērnu ratiņi vai divi ratiņkrēsli.
Diezgan skaidri saprotams, ka zīme attiecas uz ietvi tilta R pusē. Tikai, kādēļ otrā tilta galā R puses ietvei nav tādas zīmes?
Tikmēr, otrā tilta galā, ceļa A pusē...
https://www.google.com/maps/@56.498397, … 2!1b1!2i41
...rodas iespaids, ka šeit zīme attiecas uz brauktuvi, nevis ietvi:
Varbūt vietējiem ir skaidrojums?
Pāris reizes gadā sanāk tur mīt zīlēt
Last edited by kaska (02.09.2020 00:58:15)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By kaska 02.09.2020 01:18:39
Member · 892 commentsT.i. zīmi var likvidēt un nekas reāli nemainītos, izņemot csn grāmatiņas apjoms
Uz "ietves parastās" gājējs ir kings un velosipēda vadītājam ir jādara viss, lai gājējs netiktu traucēts vai apdraudēts.
Uz "veloietves" jeb Kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa gājējs un velosipēda vadītājs ir vienlīdzīgi - abiem jādara viss, lai otrs netiktu traucēts vai apdraudēts.
Kā arī...
Šī brīža CSN paredz, ka velosipēda vadītājam ir jāpārvietojas primāri pa "velo infrastruktūru" un brauktuvi. Tikai izņēmuma gadījumos drīkst braukt pa "ietvi parasto" (200.3).
Pieņemu, ka Kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš no "ietves parastās" atšķiras ar to, ka velosipēda vadītājs drīkst braukt pa to jebkurā gadījumā, nevis tikai izņēmuma gadījumos (lai gan 200. punkts šo neapstiprina ).
Last edited by kaska (02.09.2020 01:26:28)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Devil_Inside 02.09.2020 07:58:20
Member · 446 commentsKopīgais tiek apzīmēts ar 415. zīmi.
Principā, gandrīz kā parasta ietve, bet braucot ar velo drikst uzbļaut gājējiem, kas divatā/tijatā blakus iedami aizņem visu ceļu.
IMHO, no visiem variantiem visriebīgākais veidojums ir uz Brīvības ielas. Tas nav veloceliņš. Tie ir simtiem mazu veloceliņu, kas beidzas teju pie katras iebrauktuves.
By sursurs 02.09.2020 10:34:45
Member · 946 commentsPar sākotnējo topiku: nu es agrāk varbūt arī biju pa vdam starp 1o un otro, vairāk sliecoties uz pirmo tipu, bet nu kopš ieviesās bērns, ir radušās korekcijas un te nu mans rezumē ir tāds, ka sakarīga, droša veloinfrastruktūra ir tāda,pa kuru var DROŠI braukt 3-4gadīgs bērns, kurš PROT braukt taisni un turēties kaut kādā aptuvenā joslā.
Un tas, ka es pati braukāju un biju/esmu pieradusi pie tā, ka mani 3x dienā kkur cenšas nonest,nogriezt ceļu, nepamana (par spīti lampiņām un vēl nekaunos arī vesti vilkt braucot tur kur vairāk/ātrāk auto brauc), tas NENOZĪMĒ, ka tas ir ok. Respektīvi, atbildam uz jautājumu - kāda būtu tā infrastruktūra, pa kuru mēs paši kopā ar bērniem varētu braukt un vēlāk palaist savus bērnus pašus braukt uz/no skolas (no 10g laikam ar tiesībām drīkst jau pats).
Un TĀDAi jābūt infrastruktūrai. Lai bērns, kurš spēj nobraukt normāli taisni, nezigzagojot, varētu darīt vecāku virsvadībā un bērns, kurš zina un ievēro CSN varētu droši braukt pats.
Attiecīgi tam ir jābūt pietiekami nodalītam visam no auto (ja ir atļautais ātrums tur auto virs 20-30km/h), pietiekami platam, lai varētu normāli samainīties divi velo, nespiežoties malā - respektīvi tā - ar pamatīgu rezervi). Nav problēmu ar 100m līkumu līdz blakus ielai, bet 1+km līkums jau gan vairs nav interesanti. Diemžēl jāatzīst, ka centrā arī normālās velojoslas nekam no šī visa neatbilst. Man ir vairākkārt nācies veikt kaut kādus asus manevrus, lai uz velojoslas esot, izvairītos no auto, ka griež virsū, utt. Par ielu malām, tur noteikti viss visiem skaidrs. Vai veloceļam ir jāiet CAURI pieturai? Ja ir veloceļa un gājēju ceļa zīme kaut kur, tad tai ietvei jābūt būtu pietiekami platai, lai tur normāli izmainītos divi velo un blakus vēl divi gājēji. Citādi tā ir ietve (i to sūdīga).
Šobrīd teiksim, mani interesē kā es varu iekļaujoties 9km vienā virzienā aizbraukt ar bērnu līdz Čiekurkalnam no Ķengaraga. Laikam variants pa Piedrujas un tālāk Braslas ielā gar fūrēm nebūs baigi interesants. Vai kaut vai uz centru - ja nevajag Vecrīgas pusi, bet teiksim Tallinas, utt, ielas, tad tur visur ir daži sakarīgi posmi (plata ietve - nav problēmu), bet arī pietiekami daudz tizlu krustojumu, kur bērns viens pats nekad pāri nevarēs tikt, šauru ietvju, utt.. Nevajag velocliņu līdz durvīm, bet tā kā Rīga ir pietiekami plata visos virzienos, visām blakus apkaimēm būtu jābūt normāli savienotām..
Last edited by sursurs (02.09.2020 10:36:00)
velo 4ever
By subgrade 02.09.2020 13:55:12
Member · 164 commentsKopīgais tiek apzīmēts ar 415. zīmi.
https://dbs.lv/wp-content/uploads/2015/ … age451.png
Principā, gandrīz kā parasta ietve, bet braucot ar velo drikst uzbļaut gājējiem, kas divatā/tijatā blakus iedami aizņem visu ceļu.IMHO, no visiem variantiem visriebīgākais veidojums ir uz Brīvības ielas. Tas nav veloceliņš. Tie ir simtiem mazu veloceliņu, kas beidzas teju pie katras iebrauktuves.
Jau piecus gadus šai zīmei ir 417. Nr., bet 415. ir gājēju ceļš. Bet nu tas tā, nianses.
Veloceļš (teorētiski) beidzas tur, kur ir uzstādīta attiecīgā zīme (414, 420, 422), Brīvības ielā tādu pie katras iebrauktuves nav, un nav arī pie katra krustojuma, kā dažviet ir redzēts. Tātad, ja vien nav velosipēdistu luksofora, tur visur velosipēdistiem ir priekšroka pret auto, kas brauc iekšā vai ārā. Cita lieta, ka tas ir uz papīra un vienmēr ir jārēķinās ar to, ka kāds var izlīst priekšā.
Par velo luksoforiem uz Brīvības ielas gan varētu pacepties. Mega īsie luksofora zaļie periodi, tikai lai neapgrūtinātu labo pagriezienu autovadītājiem, ko veic katrs 200-tais... Atzīšos, ja tur pa Brīvībani braucošajiem ir zaļais, tad tikai nočekokju vai kāds negriež pa labi un bliežu pāri, pie sarkanā velo signāla, jo nu tas ir stulbums. Tad vēl idiotiskā poga G.Zemgala gatves un pāris citos krustojumos, pēc kuras nav absolūti nekādas vajadzības, kā to lieliski nodemonstrēja covid laika pogas pastāvīgi iedarbinātais stāvoklis, kas nekādi neietekmēja auto satiksmi krustojumā. Ko gan tās max 10 sekundes tur var ietekmēt? Nē, nu ja tiešām tā labā pagrieziena intensitāte ir liela, tad ir jātaisa tam papildsekcija ar atsevišķu lukosofora fāzi un miers.
By Mikka 02.09.2020 14:49:25
Member · 142 commentsMūsu drošā nākotne.
https://www.delfi.lv/auto/zinas/zebra-p … d=52431149
Tā arī tā infrastruktūras nauda aizies stabiņu tirgotājiem un stabiņu spraudējiem.
Vakar tādiem mietiņiem izveidotu saliņu ieraudzīju arī Mazajā Krasta ielā. Nodomāju, kādi gan gājējiīem tur ielas vidū vajadzība apstāties. Tagad skaidrs - tāpat vien, lai ielas nebūtu. Lai sniegu grūtāk tīrītu, lai vairāk bremzētu un gāzētu. Bet patiesībā - lai naudu apgūtu
By Ivars27 02.09.2020 14:49:53
Member · 374 commentsPar velo luksoforiem uz Brīvības ielas gan varētu pacepties.
Tiem nav nekāda jēga, jo paralēli velo pārbrauktuvei ir regulēta gājēju pāreja, pa kuru arī pie zaļā drīkst šķērsot brauktuvi.
By dizpark 02.09.2020 14:50:35
Member · 921 comments2. Velobraucēji novērtē situāciju un kad sev un citiem briesmas nerada, dur pāri (varbūt ir kāds dulls, bet tas ir mazākums). Personīgi, pa dienu stāvu pie tukša krustojuma, vakaros, pa nakti gan bliežu pāri. Kanādā autiņi arī drīkst braukt pie sarkanā, ja viss tukšs.
Tas mums nekā nepalīdz, bet, ja nemaldos, tad bija valstis/ štati, kur tieši ar velo 'drīkst' braukt pie sarkanā, ja viss ir tuks. Kaut kā tā.
By dizpark 02.09.2020 15:00:30
Member · 921 commentsMūsu drošā nākotne.
https://www.delfi.lv/auto/zinas/zebra-p … d=52431149Tā arī tā infrastruktūras nauda aizies stabiņu tirgotājiem un stabiņu spraudējiem.
Vakar tādiem mietiņiem izveidotu saliņu ieraudzīju arī Mazajā Krasta ielā. Nodomāju, kādi gan gājējiīem tur ielas vidū vajadzība apstāties. Tagad skaidrs - tāpat vien, lai ielas nebūtu. Lai sniegu grūtāk tīrītu, lai vairāk bremzētu un gāzētu. Bet patiesībā - lai naudu apgūtu
Nu, laikam konkrētais izpildījums nav tas veiksmīgākais, bet kaut kas ir jādara lai samazinātu auto ātrumu uz šāda tipa ielām -kur nav gājēju ietvju , un vajadzētu būt ātruma ierobežojumam uz 30 km/h vai vispār dzīvojamai zonai (20 km./h). Radaru visur neuzliksi, atliek gulošie policisti vai kaut kas šāds?
Kopš Waze iemācījis autopbraucējus izmantot shortcutus, intensīvs trafiks ar ātruma ierobežojuma pārkāpumiem uz šādām mazām ielām ir problēma.
By smgd 02.09.2020 17:13:53
Member · 624 commentsNu, laikam konkrētais izpildījums nav tas veiksmīgākais, bet kaut kas ir jādara lai samazinātu auto ātrumu uz šāda tipa ielām -kur nav gājēju ietvju , un vajadzētu būt ātruma ierobežojumam uz 30 km/h vai vispār dzīvojamai zonai (20 km./h). Radaru visur neuzliksi, atliek gulošie policisti vai kaut kas šāds?
Kopš Waze iemācījis autopbraucējus izmantot shortcutus, intensīvs trafiks ar ātruma ierobežojuma pārkāpumiem uz šādām mazām ielām ir problēma.
Vnk vajag mazās ielas uztaisīt necaurbraucamas. 4 betona puķupodi un zīme
By Devil_Inside 02.09.2020 21:23:02
Member · 446 commentsJau piecus gadus šai zīmei ir 417. Nr., bet 415. ir gājēju ceļš. Bet nu tas tā, nianses.
Sorry, nezinu zīmes pēc numuriem un tas bija pirmais links, kurā atradu.
Par Brīvības ielas celiņiem, Tev arī varbūt taisnība, bet man iespaids bija sabojāts jau sen atpakaļ un kopš tā laika izvairos no tiem.
Dažas reizes, kad ir bijusi nepieciešamība tiešām ātri nokļūt no viena Rīgas gala uz otru braucu pa brauktuvi. Pārējā laikā, man nav grūti izvēlēties maršrutu, kurā nav tādas "infrastruktūras".
By subgrade 03.09.2020 12:42:42
Member · 164 commentsPar velo luksoforiem uz Brīvības ielas gan varētu pacepties.
Tiem nav nekāda jēga, jo paralēli velo pārbrauktuvei ir regulēta gājēju pāreja, pa kuru arī pie zaļā drīkst šķērsot brauktuvi.
Tīri teorētiski laikam doma ir tāda, ka velo luksofors deg zaļš, kamēr auto vēl ir sarkans - lai nekonfliktētu velo un labo pagriezienu veicošie auto. Pa gājēju pāreju minot, pēc noteikumiem ir ātrums jāsamazina līdz gājēju ātrumam, tipa lai autovadītājs paspētu velosipēdistu ieraudzīt un noreaģēt - pa velo ceļu šķērsojot brauktuvi, prasības samazināt ātrumu nav. Taču to jau var atrisināt arī citādi, piemēram, izveidojot pirms brauktuves šķērsojuma šķēršļus, kas liktu samazināt ātrumu.
By sursurs 03.09.2020 13:06:12
Member · 946 commentsPar velo luksoforiem uz Brīvības ielas gan varētu pacepties.
Tiem nav nekāda jēga, jo paralēli velo pārbrauktuvei ir regulēta gājēju pāreja, pa kuru arī pie zaļā drīkst šķērsot brauktuvi.
Tīri teorētiski laikam doma ir tāda, ka velo luksofors deg zaļš, kamēr auto vēl ir sarkans - lai nekonfliktētu velo un labo pagriezienu veicošie auto. Pa gājēju pāreju minot, pēc noteikumiem ir ātrums jāsamazina līdz gājēju ātrumam, tipa lai autovadītājs paspētu velosipēdistu ieraudzīt un noreaģēt - pa velo ceļu šķērsojot brauktuvi, prasības samazināt ātrumu nav. Taču to jau var atrisināt arī citādi, piemēram, izveidojot pirms brauktuves šķērsojuma šķēršļus, kas liktu samazināt ātrumu.
un, ja brauc ar velopiekabi, tad ar tiem šķēršļiem kā tieši jādara? Jāpārceļ velo pāri? Pie sliedēm jau vismaz agrāk bija šādu 'šķēršļu" piemēri.. Ne tie labākie.
velo 4ever
By subgrade 03.09.2020 13:34:45
Member · 164 commentsun, ja brauc ar velopiekabi, tad ar tiem šķēršļiem kā tieši jādara? Jāpārceļ velo pāri? Pie sliedēm jau vismaz agrāk bija šādu 'šķēršļu" piemēri.. Ne tie labākie.
Pie sliedēm uzstādītie labirinti ir paredzēti gājējiem, tādēļ ar velo mēdz būt sarežģīti izbraucami. Priekš velo var tak uztaisīt parocīgāku trajektoriju, ko var mierīgi izbraukt, bet ne ātrumā. Lielākā problēma būtu nodrošināt, ka tie nav apbraucami.
Tas nav nekāds ideālais risinājums, bet grūti arī pārmest autovadītājam, ka tas nogriežoties nav pamanījis kādu džigitu, kurš ar 30 km/h plēš pāri brauktuvei.
By kaska 03.09.2020 13:53:05
Member · 892 commentsNu vislabākais/vislētākais šķērslis džigitu ierobežošanai būtu atgriezties pie augstajām apmalēm
Bet nē... nevajag nekādus labirintus Brīvības ielas veloceliņš jau tāpat ir lēns.
Last edited by kaska (03.09.2020 13:54:43)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Ivars27 03.09.2020 13:59:53
Member · 374 commentsTaču to jau var atrisināt arī citādi, piemēram, izveidojot pirms brauktuves šķērsojuma šķēršļus, kas liktu samazināt ātrumu.
Lieliska doma - šķēršļi, kas liktu auto samazināt ātrumu, piemēram - gulošie policisti, iebrauktuves ietves augstumā, stabiņi, puķu podi utmldz., būtu noderīgi lielā skaitā.
By subgrade 03.09.2020 14:25:13
Member · 164 commentsPar velo luksoforiem uz Brīvības ielas gan varētu pacepties.
Tiem nav nekāda jēga, jo paralēli velo pārbrauktuvei ir regulēta gājēju pāreja, pa kuru arī pie zaļā drīkst šķērsot brauktuvi.
Nu viennozīmīgi CSN tas uzrakstīts nav, bet pēc loģikas nedrīkstētu gan. Gājēju pāreja ir ietves turpinājums, bet pa ietvi braukt nedrīkst, ja ir ierīkots velosipēdu ceļš vai gājēju un velosipēdu ceļš.
Last edited by subgrade (03.09.2020 14:26:50)
By Ivars27 03.09.2020 14:38:55
Member · 374 commentsPar velo luksoforiem uz Brīvības ielas gan varētu pacepties.
Tiem nav nekāda jēga, jo paralēli velo pārbrauktuvei ir regulēta gājēju pāreja, pa kuru arī pie zaļā drīkst šķērsot brauktuvi.
Nu viennozīmīgi CSN tas uzrakstīts nav, bet pēc loģikas nedrīkstētu gan. Gājēju pāreja ir ietves turpinājums, bet pa ietvi braukt nedrīkst, ja ir ierīkots velosipēdu ceļš vai gājēju un velosipēdu ceļš.
CSN:
2. Noteikumos lietotie termini:
2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;
2.8. brauktuve – ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām;
2.18. ietve – ceļa daļa, kas paredzēta gājējiem. Ietve piekļaujas brauktuvei vai ir atdalīta no tās;
Pēc kuras loģikas ietve ir brauktuves daļa?
By subgrade 01.09.2020 18:51:54
Member · 164 comments