Par Gravel bike +/-

Avatar

By tomtoms 08.07.2020 11:36:28

Member · 2 comments

Sveicināti,

Interesējos par gravel bike. Dažādos interneta rakstos un youtube apskatos, tieši gravel bike tiek nostādīts kā "The only bike you need". Cik no tā ir patiesība pie nosacījuma, ja mani velo maršruti nav saistīti ar lieliem nobraucieniem un kāpumiem, bet gan ietver grants ceļus un neceļus, meža ceļus un kāpu zonas takas? Kā ir ar ergonomiju 130-170km pārbraucienos pa lauku ceļiem/nomaļām šosejām u.t.t. ?
Šobrīd ir pavecs 2014-15 gada Cube LTD un domāju ir vērts upgreidoties vai nē, ja no pavasara līdz rudenim novizinos kādus 5k km?

Un protams, uz kādiem velosipēdiem ir vērts skatīties no personīgās pieredzes un varbūt ir ko piedāvāt vai ieteikt?

Paldies.

Last edited by tomtoms (08.07.2020 16:13:34)

Avatar

By peteris 08.07.2020 12:04:00

Member · 431 comments
tomtoms wrote

Sveicināti,

Interesējos par gravel bike. Dažādos interneta rakstos un youtube apskatos, tieši gravel bike tiek nostādīts kā "The only bike you need". Cik no tā ir patiesība pie nosacījuma, ja mani velo maršruti nav saistīti ar lieliem nobraucieniem un kāpumiem, bet gan ietver grants ceļus un neceļus, meža ceļus un kāpu zonas takas? Kā ir ar ergonomiju 130-170km pārbraucienos pa lauku ceļiem/nomaļām šosejām u.t.t. ?
Šobrīd ir pavecs 2014-15 gada Cube LTD un domāju ir vērts upgreidoties, no pavasara līdz rudenim novizinos kādus 5k km?

Un protams, uz kādiem velosipēdiem ir vērts skatīties no personīgās pieredzes un varbūt ir ko piedāvāt vai ieteikt?

Paldies.

aizņemies no kāda un pamēģini smile

man neceļiem gribās priekšā mīksto dakšu, bet lauf vai lefty oliver ir sasodīti dārgi sad

milzīga nozīme ir riepām - universālas riepas neesmu redzējis - kas ērti un labi ripo pa granti, tās ir daņķīgākas uz asfalta, bet dublim piemērotākas riepas pa asfaltu pavisam slikti ripo (100% subjektīvi secinājumi bez jebkādiem maniem mērījumiem)

Avatar

By Valerius 08.07.2020 12:21:04

Member · 251 comments

Trek 920 smile

Avatar

By Maris 08.07.2020 12:47:25

Member · 1,207 comments
tomtoms wrote

Sveicināti,

Interesējos par gravel bike. Dažādos interneta rakstos un youtube apskatos, tieši gravel bike tiek nostādīts kā "The only bike you need". Cik no tā ir patiesība pie nosacījuma, ja mani velo maršruti nav saistīti ar lieliem nobraucieniem un kāpumiem, bet gan ietver grants ceļus un neceļus, meža ceļus un kāpu zonas takas? Kā ir ar ergonomiju 130-170km pārbraucienos pa lauku ceļiem/nomaļām šosejām u.t.t. ?
Šobrīd ir pavecs 2014-15 gada Cube LTD un domāju ir vērts upgreidoties, no pavasara līdz rudenim novizinos kādus 5k km?

Un protams, uz kādiem velosipēdiem ir vērts skatīties no personīgās pieredzes un varbūt ir ko piedāvāt vai ieteikt?

Paldies.

Vispirms jāsaprot, kādas ir attiecības ar dropbāru.

Avatar

By 321 08.07.2020 12:55:41

Member · 6,179 comments

Manuprat, saja izvele visvairak jaskatas uz ramja izmeru, mtb tomer var but mazaks ramja izmers.

Man patik mtb sture...

Avatar

By EdgarsA 08.07.2020 13:19:08

New Member · 24 comments

Uz doto brīdi esmu no šosejas velo pārsēdies uz gravel velo. Lielākais iemesls pārejai bija tieši veidot interesantākus braucienus. kuri ietver šosejas, grantenes, meža ceļus un takas.
Darbadienās ar to braucu uz darbu 10km uz vienu galu. Brīvdienās garāki maršruti ap 50-100km. Nu jau nobraukti ap 1000km un esmu pilnībā apmierināts.

Avatar

By Lauric 08.07.2020 13:25:55

Member · 636 comments

Tautā palēnam uzsūcas mīts,ka gravel bike tiešām grantenem ir labs.No personīgās pieredzes noteikti varu teikt,ka komforta tur nav nekāda.Jā,gravelis ir kā visurgājējs stokā ražots,bet labs (lasi ideāls) tas nav nekur.Sikumos neieslīkšu.Tas mans vērtejums.

Avatar

By Pekse 08.07.2020 13:38:19

Member · 268 comments

Kāda grantene, ja piebraukta nav nekādas vainas, ja ar "trepi", smilšu risēm vai dolomīta šķembām tad nekā laba jau tur nav. Gravelis ir labs gariem braucieniem un tūrismam jo ar platajām riepām ir ērtāk gan pa pilsētu gan lāpītu asfaltu un bonuss ir iespēja braukt pa granti vai meža ceļu. Universālas riepas nav, gribēsi braukt visu būs 2 kmpl asfalts/grants un grants/mežs. Jā, bet bonuss ir iespēja veidot interesantākus maršrutus pa mazbrauktākiem ceļiem. Bet ja ar dropbaru attiecību nav tad ērti nebūs.
Papildus gravelis ir labs agros pavasaros un vēlos rudeņos kad ceļa malas ir piegružotas un negribas šosejnieku dzenāt ...

Last edited by Pekse (08.07.2020 13:44:59)

Avatar

By egils13 08.07.2020 14:18:50

Member+ · 1,193 comments

Treniņiem gravels nav labs, jeb nav labāks par šosejnieku vai MTB. Bet tūrismam/pabraukāšanai tas ir ļoti labs, jo pa asfaltu ar gravel ir braukt ērtāk un ātrāk nekā ar MTB un par grantenēm ar gravel ir braukt labāk nekā ar šosejnieku smile
Esmu vizinājies arī pa mežiem (tai skaitā arī pagājušā gada oktobrī Siguldas Grandfondo 100+km) - braukt var, bet ar MTB, protams, nesalīdzināmi labāk.
Tā kā neesmu sportists un nevaru atļauties mājās turēt riteņus katram dzīves gadījumam, tad esmu apmierināts ar kompromisu:
MTB - treniņiem pa mežu un MTB gonkām;
Gravel - braukt uz darbu, kilometru krāšanai pa šosejām/grantenēm.

Es gan vairs sen nepiedalos šosejas sacensībās un velobraucienos. Ja kāds aktīvi brauc gan MTB, gan šoseju, tad laikam gravel tipa velo būtu lieka vienība.

Avatar

By tomtoms 08.07.2020 16:25:00

Member · 2 comments

Ar dropbaru attiecības ir bijušas. Šad tad izlaižu līkumu ar vecu Peugeot šosejnieku, bet mīnus tieši tas, ka maršruts ar to šauro riepu ir diezgan limitēts.
Pagājušo weekendu bija 160km trips pa mixētu ceļu segumu 30% meža ceļš (skuju taka), 10% piejūras ceļš, 30% asvalts un 30% grants segums. Un par tādu baigo trepi ar ar mtb nebija baigi ērti braukt, jo rieksti ir rieksti. Izbraucu līkumu ar paziņas Merida Big Nine NX Edition 19. gada modeli, salīdzinājumā ar manu LTD kā Mercedes, pret žiguli, visvairāk jau ergonimijas ziņā. Arī visos pārējos aspektos, bet domāju vai paņemot to Gravel vietā es spēšu izmantot to mtb potenciālu.
Gravels nevienam paziņam nav un nav no kā aizņemties un paprovēt.

Tādus pagarākus gabalus pa šoseju man bija patīkamāk braukt ar veco Peugeot šosejnieku nekā MTB. Varbūt vienkārši ekspektācijas no gravela ir pārāk augstas, bet no otras puses citās zemēs UK/Holande gravels ir diezgan strauji iekarojis simpātijas.

Last edited by tomtoms (08.07.2020 16:25:37)

Avatar

By 321 08.07.2020 16:29:36

Member · 6,179 comments

Karbona sedekla stute

Avatar

By IvarsM 08.07.2020 16:31:31

Member · 287 comments

Šis čalis, manuprāt, ļoti labi apraksta atšķirību:
https://www.youtube.com/watch?v=gCYWmoBSFdE

Avatar

By 436 08.07.2020 16:54:03

Member · 775 comments

Grants ceļi pie mums ir kā loterija - ir kur ar aizvērtām acīm var braukt ar 23mm riepām, ir vietas, kur uzbērta bieza šķembu kārta un pat ar MTB 2'' riepām jādomā, kā izbraukt.

Avatar

By krisk 08.07.2020 16:56:33

Member · 119 comments

No savas pieredzes varu tekt ka katrai disciplinai ideāli derēs tam radītais. Bet gravel ir tas kas iemaldās šoseja/gravel/cx. Pats braucu ar graveli jau vairākus gadus un izmantojot attiecīgās riepas var panākt visai labu riti pa šoseju un granti. Ir trīs lietas kas ar graveli būs neērtas. Krateklīga pļava/grants, akmeņi un protams pamatīgas saknes.

Avatar

By wowser 08.07.2020 20:18:05

Member · 24 comments

Ir kāds braucis ar 27'' ratiem un resno riepu gravelī?
Pats neesmu, tāpēc viedoklis tikai pēc citu viedokļiem. Bet šis, šķiet, varētu daudz ko atrisināt.

Avatar

By 321 08.07.2020 20:26:18

Member · 6,179 comments

Iereklamesu, ka Polju firma Kross tagad ari komplekte terauda gravel https://kross.eu/en/bikes/road/gravel/e … haki-matte

Avatar

By triscilveks 08.07.2020 22:07:09

Member · 375 comments
IvarsM wrote

Šis čalis, manuprāt, ļoti labi apraksta atšķirību:
https://www.youtube.com/watch?v=gCYWmoBSFdE

Manuprāt viņa salīdzinājums neattiecas uz Latvijas apstākļiem. Ne mums kāpumi, ne jēgā nobraucieni, tāpēc es nepiekristu, ka latvijā mtb hardtail būtupiemērotāks par gravel bike.

Pašam man ir 2 velo : šoseja un cx (+/- tas pats gravel bike vien ir). Šoseja man ir primārais braucamais, bet ar savu cx, kad izbraucu, visi ceļi un reljefi ir pieejami. Attiecīgi varu braukt ļoti dažādus un interasatus treniņus. Piemēram, sāku pa asfaltu līdz mežam, tad meža grants un meža ceļš līdz carnikavas piejūras parkam, gar juru tieku līdz vecāķiem un tad minu mājup vai nu pa asfaltu vai pa mežu, kā vēlos. Tā kā pārsvarā braucu ne asfaltu tad uzliku 40mm diezgan pumpainas riepas. Arī pa asfaltu ok ripo, bet protams ātruma rekordi nebūs. Asfalta izbraucieniem var rezervei turēt gludo 26 vai 28 mm riepu.
Pirms gada, kad pašam bija tikai cx velo bez problēmām varēju nobraukt gan 4 stundas pa granti un mežu, gan 110 km aplus pa asfaltu. Ļoti universals velo, tāpēc rekomendēju ņemt gravel.


Trek 6500

Avatar

By unlim 08.07.2020 22:12:07

Member · 96 comments

Bija Mares pirms tam. Galvenais iemesls pārejais uz MTB bija velme piedalīties Vivusos un sebos...Ko obligāti iesaku - Karbona dakša.

Avatar

By woodz 08.07.2020 22:22:31

Member · 569 comments

Moderns šosejas ritenis tagad iet ar disku bremzēm un pietiek vietas 32mm un pat platākām riepām,
ar būt ar visiem dubļu sargu stiprinājumiem, tāpēcc ātriem grants posmiem šosejas ritenis iet uz urrā un "gravel" riteņa vietā var būt viegls mtb ar ātrām riepām.


You look funny

Avatar

By kazhinsh 08.07.2020 22:41:25

Member · 62 comments

No savas pieredzes, ja būtu viens ritens jāizvēlas tas būtu CX aparāts ar to principā var izbraukt visur, kur ar MTB un var tikt līdzi arī šosejniekam, kā arī uzliec bagāžnieciņu un laid tūristiņā.
Es nezinu gan kā ar ģeometriju gravel bike vai nav kā šosejai tika resnākas riepas var iebāst. CX tomēr garāks un daudz feināk manevrējas meža takās kā šosejnieks. Garākos gabalos pa šoseju uzliekot piemērotāku riepu ar feini iet uz priekšu.

Avatar

By woodz 08.07.2020 23:35:04

Member · 569 comments

Kāpēc ņemt cx, ja tagad ir velosipēdi,kas paredzēti tūristiņam un visam citam? Cx pēc būtības visai specifisks. Bb augstāk un top tube īsāks,lai pa tām smiltīm un dubļiem maltos.  Varbūt cena salda, taču visādi ar to cx var būt. Varbūt nebūs pudeļu stiprinājumu utt.

Ar gravel ģeometriju dažādi. Ir tie klasiskie kā šosejas ar vietu platākām riepām un ir progresīvāki, vairāk uz mtb pusi. YouTube cyclingtips bija gravel riteņu apskati, tad tur arī viņi diezgan sakarīgi pastāstīja par tiem riteņiem.

Last edited by woodz (08.07.2020 23:37:25)


You look funny

Avatar

By krisk 09.07.2020 00:40:12

Member · 119 comments

CX ir domāts sacensībām Gravel tomēr vairāk izbraucieniem

Avatar

By locinsh 09.07.2020 09:42:16

Member · 175 comments

Katram būs savs komforta līmenis konkrētos apstākļos. Braucu ar Giant Anyroad Aluxx gan pa šoseju, gan pa granti, gan pa meža takām. Plus tāds ka var iebāzt platākas riepas un var vairāk variēt ar spiedienu riepās- šosejai lieāks, zmītei mīkstākas.
Šā vai tā gribētos priekšā kaut kādu amartizāciju, piemēram no Specialized Futureshock, tapēc pamazām skatos Diverge virzienā, protams karbona versijā lai arī nedaudz noņem no aizmugures.
Tā riepu testēšana sanāk diezgan padārga, negribas jau nevienam nopirkt riepas pa 40-60eur gabalā, nobraukt 200km un saprast ka kaut kur nestrādā big_smile
CX noteikti nebūs universālākais velo, jo ir īsāks rāmis, kas vairāk laikam atbilst definīcijai sporta šosejnieks ar platākām riepām.
Var domāt arī par touring šosejnieku, piemēram Giant Defy ar disku bremzēm. Pēc interneta datiem varēs iebāzt 32mm riepas un tur jau var piemeklēt kādas Dual road riepas.

Avatar

By MarkedOne 09.07.2020 11:50:34

New Member · 23 comments

Pats braucu ar CX ričuku, teikšu ka vairāk par asfaltu un grantenēm praktiski nav izmantojams. Bija braukti pāris SEB, tā ir nāve ar to ričuku. Pēc tam nopirku XC MTB ričuku un ar CX tagad braucu tikai pa šosejām.
Ja mērķis asfalts, grantenes un nelieli meža izbraucieni var ņemt gravel ričuku.
Ja grib universālu ričuku kas var braukt uz šosejas, SEBus un Vivusus - nebūs, gravel nav "The only bike you need".

Avatar

By kazhinsh 09.07.2020 22:40:45

Member · 62 comments

Hmm, tagad  man tāda nesaprašana. Vai nu cannondale caadx nav cx ričuks vai es ko citādāk saprotu. Visi šosejnieki, kas man ir bijuši ir ar īsāku riteņu bāzi un asāku dakšas leņķi kā caadx, tad nesaprotu kā jums cx var būt īsāks par šoseju? Es nezinu, ar caadx esmu vilcis pa šoseju man šķiet pietikami, granteni, pa pilsētu, var mierīgi uzlekt biš, mtb trail'iem pat tādiem, kur pat fūlīti prasītos, bet izbraukt var visu, tapēc šķiet dikti universāls ritens nevis tik cx sacenēm.

Avatar

By IL29 09.07.2020 23:10:14

Member · 2 comments

Nesen arī radās jautājums, vai gravel bike formāts Latvijā vispār strādā.

Apkaimē, kur sanāk mīties, ir divu veidu grants ceļi: LVM "ielas", kas ir tik stingras un gludas, ka pa tām varētu braukt ar tīru šosejnieku, un grantinieki, kas ir tik irdeni un ar tādu trepi, ka pat ar FS MTB ar Maxxis DHF/R 2.3 braukšana vienkārši sit masā. Un ja jau neiet ar tādu traktoru, kāda pa tādu ceļu var būt braukšana at šaurākām riepām?

Enivej, es padomātu par Canyon Grail AL, kas ir relatīvi viegls, ar šosejas riteņa ģeometriju un plašām iespējām piemēroties maršrutam, izmantojot platākas vai šaurākas riepas.