Tirpst plaukstas, ko darīt

Avatar

By jaja 20.04.2020 23:38:40

New Member · 1,274 comments

Sveiki!

Uz ko norāda plaukstu tirpšana  zemajā šosejas stūres tvērienā? Rokas par tālu, par zemu citi varianti?


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By KasparsS 21.04.2020 00:03:52

Member+ · 2,253 comments

Uz mazo kilometrāžu.


Avatar

By jaja 21.04.2020 00:16:17

New Member · 1,274 comments

Tukša atbilde.  Es pilnīgi noteikti varu izslēgt ar roku gandrīz jebkuru klasisku velosipēdistu. Problēma nav roku spēkā, bet  visticamāk novietojumā. Tirpšana ir ļoti pakāpeniska un aptuveni 30 min braucot zemajā stāvoklī jau diezgan stipri aizsitās. Es gan skatos ka šoserētāji ļoti daudz brauc turot rokas uz ragiem. Tā protams nekas netirpst, tik man tā pozīcija izliekās ļoti neērta + vēja pretestība lielāka.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By Lauric 21.04.2020 07:32:17

Member · 652 comments

Šoreiz jāpiekrīt Kasparam.

Avatar

By Buks 21.04.2020 07:54:57

Member+ · 692 comments

Varbūt vaina ir tajā, ka tiek balstīts svars uz rokām, kā arī, iespējams pārāk stipri iekrampējies stūrē.
Pēc manas saprašanas - braucot pa līdzenumu, konstantā ātrumā, rumpja svars ir jātur tikai ar rumpja muskuļiem.
Ja velo sākts lietot pēc ziemas miega, tad, visticamāk ir "Pavasara dirsiņas" sindroms. Parasti līdz Jāņiem ir sen jau pārgājis! wink


Bērnībā puikas mērīja krāniņus ar lineālu, bet pieaugot - ar hronometru.

Avatar

By čukča 21.04.2020 08:26:42

Member+ · 601 comments

Ar pareizu uzsēdi slodze/atbalsts uz rokām ir minimāls. Visam svaram un atbalstam jāgulstas uz pedāļiem un beņķi. Smaguma centram jābūt apmēram virs pedāļu ass. Ja liela slodze uz rokām, tad jāpabīda beņķis atpakaļ. Vai arī jāpaceļ stūre un/vai jāuzliek īsāks iznesums.

Vēl var pamēģināt paaugstināt pedalēšanas kadenci līdz 95-105. Ar augstu kadenci, kājas dod vienmērīgu atbalstu un samazina slodzi uz rokām.

Patiesībā, zemajai pozīcijai "dropos" pie nelielas intensitātes nav jābūt ļoti ērtai. Man pašam "dropos" paliek ērti tika kad temps jau diezgan augsts un pulss gandrīz sarkanajā zonā. Ja 30 minūtes vari komfortabli pabraukt, un tikai tad rodas diskomforts, tad jau, iespējams, neko nevajag mainīt.


Avatar

By adix 21.04.2020 08:44:09

Member+ · 1,191 comments

Tur ir tik daudz iespēju no kā tirpt, ka viss augstāk minētais katrs var būt iemesls vai tikai kāds no vaininiekiem.
Vaini no viena teikuma forumā neatradīsi wink
Tik pat labi, pie agrsīvas uzsēdes un atliektas galvas var būt nospiesti kādi nervi kakla rajonā, kas atstarojas kā tirpšana uz rokām, klasiskajā gadījumā sākas ar plaukstas apakšu un mazāko pirksiņu...Nevienam mums muguras nav 100% veselas un ja kakla skriemeļos un diskos ir kāda problēma, tad iespējams Tev to zemo aero nemaz nevajadzētu praktizēt ikdienas braucieniem wink

Avatar

By jaja 21.04.2020 13:22:07

New Member · 1,274 comments

Ar sprandām problēmu nav.   Neatradu smukas skaidras šoserētēju bildes no sāniem ar klasiski pareizu ķermeņa stāvokli(dažādos tvērienos), lai varētu salīdzināt ar savu bildi. Tas iespējams uzreiz dotu atbildi par roku novietojuma leņķiem. Cik tālu un cik zemu.
Par to mazo kilometrāžu tāpat nepiekrītu. Es jūtu ka šī tirpšana paliks šādā stāvoklī pat ja gadā 10k vietā nobraukšu 20k.

Jēgas no servisu uzsēdes regulēšanas jēgas nebūs domāju. Bet aizmīšos līdz ZZK  un parunāšas par šo tēmu, ja būs ar ko parunāties protams.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By markoomark 21.04.2020 13:48:51

Member · 122 comments

3 mēnešu nodzīvoju ar tirpstošiem pirkstiem. Pat pie daktera aizvilkos (nebija nekādas jēgas).

Uzliku mīkstās ručkas, padzēru magniju, ar laiku pašas pārgāja. Šad tad garajos gabalos ar šoseri pa bedrēm ietirpstas uz īsu brīdi, bet bez paliekoša efekta.

Es arī lieku uz "kilometrāžu", bet nevis plikiem km, bet gan laiku, cik vienā piegājienā pavadi uz velosipēda. Tb parasti tieši garajos pārbbraucienos 3-4h un uz augšu sāk līst ārā vājās vietas - mugura, spranda utt.

Tas tā mana pieredze, bez pretenzijām uz galīgo patiesību.

Avatar

By jaja 21.04.2020 17:46:57

New Member · 1,274 comments

Sanāk tipiskam proporcionālam cilvēkam ka plaukstas vidus ir vienā līnijā ar pieri.
Prototips.png
Man rokas sanāk ~5cm tālāk, kas domājams arī ir cēlonis tirpšanai.

Last edited by jaja (21.04.2020 17:47:25)


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By Mr.Dimants 21.04.2020 18:24:53

Member · 14 comments


Un zemais tvēriens nav domāts ilgstošai braukšanai.


Trek Procaliber 9.7
BMC Roadracer SL01

Avatar

By čukča 21.04.2020 18:25:01

Member+ · 601 comments
jaja wrote

Sanāk tipiskam proporcionālam cilvēkam ka plaukstas vidus ir vienā līnijā ar pieri.
https://i.ibb.co/VS5pRVp/Prototips.png
Man rokas sanāk ~5cm tālāk, kas domājams arī ir cēlonis tirpšanai.

Nu Tavam čalim ritenis vienu izmēru par mazu. Un vēl saslēdzies krusteniski, tā ka aizmugurējais pārslēdzējs turās uz godavārdu. Baigais čaiņiks. Zemāk ir laba bilde, kā izskatās agresīva pozīcija dropos. Tādai, protams, vajadzīga spēcīga mugura/vēders un zināma lokanība.
.
Handlebar-reach.jpg


Avatar

By jaja 21.04.2020 20:06:35

New Member · 1,274 comments

Bilde smukāka bet princips nemainās. plaukstas vidus pret pieri.
Ok  nomainīšu stuti un iznesumu, tā kādus 4 cm varu noņemt.

Un zemais tvēriens nav domāts ilgstošai braukšanai.
Skaidrs ka nav, bet  vismaz 1h vajadzētu varēt to pavilkt. Noteikti ietekmē arī stūres par stipru turēšana. Jāpierod pie šosejas stūres. Citādi man tāda sajūta pastāvīgi ka izleks no rokām wink


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By triple_double 21.04.2020 22:18:46

Member · 75 comments

Atbilde diez gan vienkārša - paskaties uz savu plaukstu. Sākoties plaukstai starp "spilventiņiem" arī iet visi asinsvadi, kas pie ilgstošiem cirkulācijas apgrūtinājumiem dod tirpšanas sajūtu plaukstai. Vienkāršākais veids ir nopērkot cimdus ar gēliņiem uz plaukstām - parasti ainsvadiem priekšā nav gēls. No sākuma nebūs super ērti, bet nebūs nospiesti asinsvadi. Ar laiku pierod un kļūst par mīļākajiem cimdiem. Protams, jāpiedomā par to, tā pat kā ar dibena piecelšanu no beņķa ik pa laikam.
Bet jāpiekrīt, ka par tiem kilometriem - zināmu laiku pavadot uz velo izveidojas savs viedoklis par šīm lietām.

Avatar

By KasparsS 21.04.2020 22:23:28

Member+ · 2,253 comments

Cik garu iznesumu domā likt? Man ir viens 80mm liekas.


Avatar

By agns 21.04.2020 22:32:03

Member · 379 comments

šeit ātrāk par šo ar bija jau topiks, atceros, ka bija atkarīgs no cimdiem arī, ar gēlu vai bez.

Avatar

By jaja 21.04.2020 22:46:23

New Member · 1,274 comments

80 ir pašlaik virsū. Pasūtīju iznesumus 50 un 60 variantus un 0 offset stuti.

Pilnie cimdi man ar minimālu gēlu. Paliks siltāk  redzēs kā ar īsajiem būs, tie ar pufīgu gēlu iekšā.

Last edited by jaja (21.04.2020 22:48:03)


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By Kr1staps 22.04.2020 00:10:14

Member · 54 comments

Es laikam sāktu ar uzsēdes regulēšanu un tikai pēc tam domātu par iznesuma/stūres/ iespējams pat velo maiņu... Kaut kā 50 - 60mm iznesums šosejas ģeometrijā galīgi nelīmējas kopā... Bet tas mans subjektīvais viedoklis...


TREK Emonda 5 SL 2020
SCOTT Spark 900 RC Team 2020
TREK Fuel EX 9.7 2019
TREK Pro Caliber 9.7 2018

Avatar

By KasparsS 22.04.2020 00:14:02

Member+ · 2,253 comments

Aizej uz Hawaii Biķernieku 11, parunā ar Robertu, uzregulē uzsēdi, pabrauc 1-2 mēnešus un jutīsi starpību. Roberts uzreiz pateiks cik garu iznesumu vajag, cik augstu sēdekli, cik tuvu/tālu sēdekli, cik austu stūri... pašam testējot, mainot iznesumus beigās var sanākt dārgāk.


Avatar

By akmens 22.04.2020 09:14:14

Member · 50 comments

Nezinu par kādu izslēgšanu Tu runā.bet ir tāds ļoti spēcīgs braucējs Fabio Aru,tad lūk,viņš balstā guļus ne reizi nevar atspiesties.Par viņa spējām ātri pabraukt laikam neviens nestrīdēsies.Jā,runā .ka Imantas ZZK arī ir viens no labākajiem uzsēdes speciājistiem.Vat jau protams tērēt naudu detaļās,ar izslēgšanas metodi,lai veicas.Starp citu.paskaties Youtubā kādu Tout deFrance posmu,varbūt nāks kāda apskaidrība.

Avatar

By Eddy 22.04.2020 11:04:12

Member · 287 comments

A ko darit ja pakalja tirpst? smile
Es nopietni - tieshi uz shosejas divritenja, ik pec 20 min jacelj dupsis, savadak vairs nejut.

Avatar

By zemmy 22.04.2020 11:06:44

Member · 23 comments

Ja ir pārāk liels spiediens uz rokām, tad vēlviens variants ir beņķa degunu pacelt uz augšu, respektīvi leņķi pamainīt. Tikai skaties, ka olas nesāk tirpt nost.

Avatar

By akmens 22.04.2020 11:31:32

Member · 50 comments

Ja pakaļa tirpst,tas ir pavasara dirsas sindroms.Kā jau te rakstija parasti līdz Jāņiem pārejot,man gan ātrāk.

Avatar

By kandrejevs 22.04.2020 11:32:25

Member+ · 720 comments
Eddy wrote

A ko darit ja pakalja tirpst? smile
Es nopietni - tieshi uz shosejas divritenja, ik pec 20 min jacelj dupsis, savadak vairs nejut.

pacel pakaļu biežāk.


Giant anthem advanced pro 1

Avatar

By adix 22.04.2020 12:36:07

Member+ · 1,191 comments
Eddy wrote

A ko darit ja pakalja tirpst? smile
Es nopietni - tieshi uz shosejas divritenja, ik pec 20 min jacelj dupsis, savadak vairs nejut.

Sāktu labāk ar sēdekļa augstuma, leņķa un attāluma pret pedāļu centru regulēšanu un ja nu kas arī papētītu par dažādu platumu sēdekļiem no dāžadiem ražotājiem.
Pakaļu šim nolūkam var nomērīt gan Veloprofā priekš Bontrager, gan ZZK priekš Spešuka un laikam vēl kur....

Avatar

By Tourist 22.04.2020 22:34:34

Member · 369 comments

Pēc manas pieredzes palīdzēja brīvāki cimdi un/vai pareizs uzturs  un/vai uzsēde. Plus treniņos var braukt ar guļstūri...

Avatar

By art_is 04.05.2020 14:26:13

Member · 278 comments
jaja wrote

Tukša atbilde.  Es pilnīgi noteikti varu izslēgt ar roku gandrīz jebkuru klasisku velosipēdistu. Problēma nav roku spēkā, bet  visticamāk novietojumā. Tirpšana ir ļoti pakāpeniska un aptuveni 30 min braucot zemajā stāvoklī jau diezgan stipri aizsitās. Es gan skatos ka šoserētāji ļoti daudz brauc turot rokas uz ragiem. Tā protams nekas netirpst, tik man tā pozīcija izliekās ļoti neērta + vēja pretestība lielāka.

Jà turoties augšā uz bremžu rokturiem nav ērti, tad lejā dropos arī nebūs. Pirmkārt ir jābūt ērti, rokās turot augšā tur, kur sākas bremžu rokturi, lai ātrumu skegšanas un bremzes ir pa rokai, pēc tam jau jādomā par braukšanu dropos. Iemesli var būt vairāki - ņemot vērā, ka saki, ka vari izslēgt riteņbraucēju ar vienu roku, iespējams braucot dropos plecos/sprandā veidojas liels tonuss, paceļot galvu, lai redzētu ceļu tas pieaug vēl vairak, ķermeņa svars gulstās uz rokām utt. Regulēt uzsēdi būtu pratīga doma.


Sports. Miers. Draudzība. Velo uzsēdes regulēšana: ej.uz/bikefitartis