Kā pēc braucieniem ātrāk atpūtināt kājas.

Avatar

By maziņais 27.07.2019 19:46:35

Member · 91 comments

Kā pēc triju dienu braucieniem ātrāk atjaunināt kājās spēku, pēc pirmās dienas 100km pabraukt var tik pat ātri bet, izbraucu jau ne deviņos, bet pēc divpadsmitiem un tādu pašu attālumu nobraukt vairs nav spēka, pēc 50.km jau domā kad griezties riņķī un braukt uz māju pusi, trešajā dienā jau var izbraukt lai lēnā garā paripināt. Ceturtajā dienā vairs jau esmu nekāds.


Scott

Avatar

By jurisf 27.07.2019 21:06:21

Member · 946 comments

Cik pirms tam ikdienā tika braukts?
Vai iesildies un atsildies?

Moš masieri vajag wink

Avatar

By creative_77 27.07.2019 21:08:57

Member+ · 518 comments

Skatoties kāds mērķis? Kurš brauc uz Palangu?

Avatar

By Robzer0 27.07.2019 21:45:46

Member · 266 comments

Cepti pelmeņi un alus, palīdz vienmēr.  Nu un virs 12000 nomīti kilomteri gadā.


Avatar

By maziņais 27.07.2019 22:40:47

Member · 91 comments
jurisf wrote

Cik pirms tam ikdienā tika braukts?
Vai iesildies un atsildies?

Moš masieri vajag wink

Iesildos kamēr izbraucu no pilsētas, ja to var nosaukt par iesildīšanos, kad piebraucu pie mājām pirmā doma ir kā tikt istabā. Pirmajā dienā parasti nobraucu +100km, otrajā dienā jau lēnāk apmēram 50-80km, trešajā (kā šodien) ar grūtībām jau 50km, rīt domāju pa Biķernieku mežu paskriet un galvenais pavingrot. Katru reizi izbraucot ir doma pirms iebraukšanas pilsētā, kad esmu tuvāk mājām, iebraukt mežā un izvingroties, :: laikam vienmēr esmu tā noguris ka vienmēr aizmirstu. Iesakiet kā braukt katru dienu un neizdegt?


Scott

Avatar

By Robzer0 27.07.2019 22:45:18

Member · 266 comments
maziņais wrote
jurisf wrote

Cik pirms tam ikdienā tika braukts?
Vai iesildies un atsildies?

Moš masieri vajag wink

Iesildos kamēr izbraucu no pilsētas, ja to var nosaukt par iesildīšanos, kad piebraucu pie mājām pirmā doma ir kā tikt istabā. Pirmajā dienā parasti nobraucu +100km, otrajā dienā jau lēnāk apmēram 50-80km, trešajā (kā šodien) ar grūtībām jau 50km, rīt domāju pa Biķernieku mežu paskriet un galvenais pavingrot. Katru reizi izbraucot ir doma pirms iebraukšanas pilsētā, kad esmu tuvāk mājām, iebraukt mežā un izvingroties, :: laikam vienmēr esmu tā noguris ka vienmēr aizmirstu. Iesakiet kā braukt katru dienu un neizdegt?

  Ir cilvēki, kam bail izdegt, ir cilvēki, kas mauc līdz savu spēju robežai. kam tu taupies? Varbūt velo nav priekš tevis?


Avatar

By maziņais 27.07.2019 22:51:51

Member · 91 comments
Robzer0 wrote
maziņais wrote
jurisf wrote

Cik pirms tam ikdienā tika braukts?
Vai iesildies un atsildies?

Moš masieri vajag wink

Iesildos kamēr izbraucu no pilsētas, ja to var nosaukt par iesildīšanos, kad piebraucu pie mājām pirmā doma ir kā tikt istabā. Pirmajā dienā parasti nobraucu +100km, otrajā dienā jau lēnāk apmēram 50-80km, trešajā (kā šodien) ar grūtībām jau 50km, rīt domāju pa Biķernieku mežu paskriet un galvenais pavingrot. Katru reizi izbraucot ir doma pirms iebraukšanas pilsētā, kad esmu tuvāk mājām, iebraukt mežā un izvingroties, :: laikam vienmēr esmu tā noguris ka vienmēr aizmirstu. Iesakiet kā braukt katru dienu un neizdegt?

  Ir cilvēki, kam bail izdegt, ir cilvēki, kas mauc līdz savu spēju robežai. kam tu taupies? Varbūt velo nav priekš tevis?

Ja pareizi sapratu tavu jautājumu, kam es taupos, es katru reizi braucot mēģinu sadalīt spēkus lai var izbraukt visus 100km un nākamajā dienā braukt atkal, kaut ko es nepareizi daru ja nākamajā dienā kāju muskuļi sāp, ar iešanu nav problēmu, kājas nesāp, bet kad vajag spiest uz pedāļiem sāk sāpēt kājas, it īpaši ja jābrauc kalnā.


Scott

Avatar

By maziņais 27.07.2019 23:01:42

Member · 91 comments
Robzer0 wrote
maziņais wrote
jurisf wrote

Cik pirms tam ikdienā tika braukts?
Vai iesildies un atsildies?

Moš masieri vajag wink

Iesildos kamēr izbraucu no pilsētas, ja to var nosaukt par iesildīšanos, kad piebraucu pie mājām pirmā doma ir kā tikt istabā. Pirmajā dienā parasti nobraucu +100km, otrajā dienā jau lēnāk apmēram 50-80km, trešajā (kā šodien) ar grūtībām jau 50km, rīt domāju pa Biķernieku mežu paskriet un galvenais pavingrot. Katru reizi izbraucot ir doma pirms iebraukšanas pilsētā, kad esmu tuvāk mājām, iebraukt mežā un izvingroties, :: laikam vienmēr esmu tā noguris ka vienmēr aizmirstu. Iesakiet kā braukt katru dienu un neizdegt?

  Ir cilvēki, kam bail izdegt, ir cilvēki, kas mauc līdz savu spēju robežai. kam tu taupies? Varbūt velo nav priekš tevis?

"  Varbūt velo nav priekš tevis?  " No velobraukšanas mani neatrunās NEVIENS, tas nekas ka nebraucu tik ātri kā SEBos..


Scott

Avatar

By Robzer0 27.07.2019 23:04:43

Member · 266 comments
maziņais wrote
Robzer0 wrote
maziņais wrote

Iesildos kamēr izbraucu no pilsētas, ja to var nosaukt par iesildīšanos, kad piebraucu pie mājām pirmā doma ir kā tikt istabā. Pirmajā dienā parasti nobraucu +100km, otrajā dienā jau lēnāk apmēram 50-80km, trešajā (kā šodien) ar grūtībām jau 50km, rīt domāju pa Biķernieku mežu paskriet un galvenais pavingrot. Katru reizi izbraucot ir doma pirms iebraukšanas pilsētā, kad esmu tuvāk mājām, iebraukt mežā un izvingroties, :: laikam vienmēr esmu tā noguris ka vienmēr aizmirstu. Iesakiet kā braukt katru dienu un neizdegt?

  Ir cilvēki, kam bail izdegt, ir cilvēki, kas mauc līdz savu spēju robežai. kam tu taupies? Varbūt velo nav priekš tevis?

Ja pareizi sapratu tavu jautājumu, kam es taupos, es katru reizi braucot mēģinu sadalīt spēkus lai var izbraukt visus 100km un nākamajā dienā braukt atkal, kaut ko es nepareizi daru ja nākamajā dienā kāju muskuļi sāp, ar iešanu nav problēmu, kājas nesāp, bet kad vajag spiest uz pedāļiem sāk sāpēt kājas, it īpaši ja jābrauc kalnā.


Ir jābrauc vairāk, tas arī viss. Nevar nobraukt katru dienu 100km, ja katru dienu nebrauc 100km? Saproti ideju?


Avatar

By maziņais 27.07.2019 23:08:46

Member · 91 comments
Robzer0 wrote
maziņais wrote
Robzer0 wrote

  Ir cilvēki, kam bail izdegt, ir cilvēki, kas mauc līdz savu spēju robežai. kam tu taupies? Varbūt velo nav priekš tevis?

Ja pareizi sapratu tavu jautājumu, kam es taupos, es katru reizi braucot mēģinu sadalīt spēkus lai var izbraukt visus 100km un nākamajā dienā braukt atkal, kaut ko es nepareizi daru ja nākamajā dienā kāju muskuļi sāp, ar iešanu nav problēmu, kājas nesāp, bet kad vajag spiest uz pedāļiem sāk sāpēt kājas, it īpaši ja jābrauc kalnā.


Ir jābrauc vairāk, tas arī viss. Nevar nobraukt katru dienu 100km, ja katru dienu nebrauc 100km? Saproti ideju?

Tas ir kā? Braukt pa 80 km katru dienu, ne 100+80+50km?


Scott

Avatar

By Robzer0 27.07.2019 23:14:23

Member · 266 comments
maziņais wrote
Robzer0 wrote
maziņais wrote

Ja pareizi sapratu tavu jautājumu, kam es taupos, es katru reizi braucot mēģinu sadalīt spēkus lai var izbraukt visus 100km un nākamajā dienā braukt atkal, kaut ko es nepareizi daru ja nākamajā dienā kāju muskuļi sāp, ar iešanu nav problēmu, kājas nesāp, bet kad vajag spiest uz pedāļiem sāk sāpēt kājas, it īpaši ja jābrauc kalnā.


Ir jābrauc vairāk, tas arī viss. Nevar nobraukt katru dienu 100km, ja katru dienu nebrauc 100km? Saproti ideju?

Tas ir kā? Braukt pa 80 km katru dienu, ne 100+80+50km?


Vienkārši brauc! Nav svarīgi, cik daudz, cik ātri, cik ilgi, bet brauc! Jo tu tagad tu gribi visu uzreiz. Tas tā nenotiek!


Avatar

By Ansis 27.07.2019 23:15:25

Member++ · 3,681 comments

1. Sastādi katras dienas braucienā patērēto un ar ēdienu uzņemto kcal bilanci. Vai tu ar katru dienu nebrauc aizvien dziļākos mīnusos?
2. Ja nav masiera, painteresējies par kontrasta dušām asinsvadiem.

Avatar

By 436 27.07.2019 23:20:37

Member · 822 comments

Tev vienkārši nav pietiekoši izturības. nevar tā ne no kā uzreiz katru dienu braukt 100niekus. Saprotu, ka brauc nesen!? Brauc īsākas distances, pa 50km katru dienu,... kad jūti, ka ir OK, tad pamazām palielini distanci,,, vai arī vvienu dienu brauc 100, otru dienu - 50 un tā uz maiņām, kad ir ok, nobrauc divas dienas pa 100.

Avatar

By maziņais 27.07.2019 23:26:33

Member · 91 comments
Robzer0 wrote
maziņais wrote
Robzer0 wrote

Ir jābrauc vairāk, tas arī viss. Nevar nobraukt katru dienu 100km, ja katru dienu nebrauc 100km? Saproti ideju?

Tas ir kā? Braukt pa 80 km katru dienu, ne 100+80+50km?


Vienkārši brauc! Nav svarīgi, cik daudz, cik ātri, cik ilgi, bet brauc! Jo tu tagad tu gribi visu uzreiz. Tas tā nenotiek!

Patīk braukt tālu un ilgi, tas attālums iespējams ir lielāks nekā vajadzētu.


Scott

Avatar

By maziņais 27.07.2019 23:31:16

Member · 91 comments
436 wrote

Tev vienkārši nav pietiekoši izturības. nevar tā ne no kā uzreiz katru dienu braukt 100niekus. Saprotu, ka brauc nesen!? Brauc īsākas distances, pa 50km katru dienu,... kad jūti, ka ir OK, tad pamazām palielini distanci,,, vai arī vvienu dienu brauc 100, otru dienu - 50 un tā uz maiņām, kad ir ok, nobrauc divas dienas pa 100.

Laikam tas būtu pareizi braukt īsākus gabalus, bet gribās taču tālāk no Rīgas. Bieži atpakaļceļā, iebraucot Rīgā no Siguldas puses ar maksimāli sasprindzinātām kājām uzbraucu tajā kalniņā kurš sākas uzreiz aiz Statoila.


Scott

Avatar

By maziņais 27.07.2019 23:37:19

Member · 91 comments

Man jau  vairākus gadus atpakaļ Arkādijs teica, tev nevajag braukt tik daudz, tu brauc vairāk kā Vainšteins, toreiz es vēl braucu ar sporta velosipēdu.


Scott

Avatar

By maziņais 27.07.2019 23:53:41

Member · 91 comments
Ansis wrote

1. Sastādi katras dienas braucienā patērēto un ar ēdienu uzņemto kcal bilanci. Vai tu ar katru dienu nebrauc aizvien dziļākos mīnusos?
2. Ja nav masiera, painteresējies par kontrasta dušām asinsvadiem.

Domāju skaitīt kalorijas ir priekš jums, kuri braucot trenējas lai sasniegt konkrētu rezultātu, lai piedalīties sacīkstēs, par kāju muskuļu masāžu vajadzēs pameklēt mazliet vairāk informāciju.


Scott

Avatar

By čukča 28.07.2019 00:36:20

Member+ · 607 comments

+1 pelmeņiem un sešpakai.

Avatar

By maziņais 28.07.2019 00:52:31

Member · 91 comments

Laikam man jāmācās braukt ar galvu, esmu ievērojis ka, pat lēni, ap 15-20km/h braucot spiežu uz pedāļiem sasprindzinājis kājas muskuļus, ar spēku cenšoties panākt lielāku ātrumu, kaut arī tai pašā laikā var sākt braukt lēnāk un pārslēdzot ātrumus uz augšu panākt gandrīz to pašu ātrumu. Ātruma priekš manis nekad nav par daudz, ne pa meža ceļiem, ne pa takām, ne pa grants segumiem.


Scott

Avatar

By snaikers 28.07.2019 08:40:12

Member+ · 283 comments
maziņais wrote

Laikam man jāmācās braukt ar galvu, esmu ievērojis ka, pat lēni, ap 15-20km/h braucot spiežu uz pedāļiem sasprindzinājis kājas muskuļus, ar spēku cenšoties panākt lielāku ātrumu, kaut arī tai pašā laikā var sākt braukt lēnāk un pārslēdzot ātrumus uz augšu panākt gandrīz to pašu ātrumu. Ātruma priekš manis nekad nav par daudz, ne pa meža ceļiem, ne pa takām, ne pa grants segumiem.

Kadence!

Avatar

By FunOnka 28.07.2019 09:29:56

Member · 149 comments
maziņais wrote
Ansis wrote

1. Sastādi katras dienas braucienā patērēto un ar ēdienu uzņemto kcal bilanci. Vai tu ar katru dienu nebrauc aizvien dziļākos mīnusos?
2. Ja nav masiera, painteresējies par kontrasta dušām asinsvadiem.

Domāju skaitīt kalorijas ir priekš jums, kuri braucot trenējas lai sasniegt konkrētu rezultātu, lai piedalīties sacīkstēs, par kāju muskuļu masāžu vajadzēs pameklēt mazliet vairāk informāciju.

Algu par trenēšanos man nemaksā, taču kļūdies par 1. punktu ja brauc 2 stundas + (ņemot vērā tevis norādītos ātrumus, tad noteikti sanāk vairāk).
Braucot virs 50km, vienmēr paņem līdzi kādu ogļhidrātu avotu. Manā gadījumā ogļhidrātu pulveris (dekstroze + maltodekstrīns), taču konfektes, banāni, maizītes arī ir lieliski varianti.
Braucot tērējam ap 30-60g ogļhidrātus stundā. Pieņemsim ja esi paēdis brokastis ar 80g ogļhidrātu un pēc tam dodies 4 stundu braucienā, pēc aptuveni 2 stundām būsi jau iztērējis savu enerģijas avotu un protams, būs grūti turpināt. Ja sākot no otrās stundas apēdīsi kaut pāris banānus vai pat cukurotas konfektes, būs daudz vieglāk noturēt stabilus enerģijas līmeņus.
Esmu šo speciāli testējis skrienot. Noskrēju nedaudz virs 10km, palika grūti - kājas nogurušas, labprāt skrietu mājās. Uzņēmu 50g ogļhidrātus un sekunžu laikā jūtami atjaunojas enerģija, kā arī pat Stravā bija skaidri redzams kā ātrums atkal paceļas. Pēc tā varēju noskriet vēl tikpat.
Tātad, jāzin cik kalorijas tu dienā patērē un attiecīgi savam mērķim (pazemināt, noturēt, palielināt svaru), izrēķināt (ar online kalkulatoru) cik kalorijas dienā ir nepieciešamas un vismaz aptuveni pie tā pieturēties. Tāpat arī braucot vismaz paciņu gumijas lācīšu paņem līdzi, lai vari uzņemt papildus ogļhidrātus (cukurs jeb simple carbs ir labi braucot, complex carbs labāk ir iepriekšējā vakarā).

Runājot par distances pieveikšanu. Pavisam vienkārši - brauc vairāk! Ja runa iet par garu distanci, tad tik vāc kilometrus un ar laiku paliks vieglāk. Ja brauc uz 15-20km/h nebrauc uzreiz visus 100 katru dienu. Sāc ar mazāk, pieņemsim 50 un tad lēnām, ik pēc pāris nedēļām liec pa 5-10 klāt.
Bet no otras puses. Kāpēc jābrauc 100km katru dienu? Būtu vērtīgi paņemt arī kādu intervālu treniņu - ātruma attīstīšanai un spēka trenēšanai. Kā arī visas 7 dienas nedēļā arī liekas par daudz, ja kā pats saki - netēmē uz rezultātiem.

Last edited by FunOnka (28.07.2019 09:33:56)

Avatar

By maziņais 28.07.2019 10:37:00

Member · 91 comments
FunOnka wrote
maziņais wrote
Ansis wrote

1. Sastādi katras dienas braucienā patērēto un ar ēdienu uzņemto kcal bilanci. Vai tu ar katru dienu nebrauc aizvien dziļākos mīnusos?
2. Ja nav masiera, painteresējies par kontrasta dušām asinsvadiem.

Domāju skaitīt kalorijas ir priekš jums, kuri braucot trenējas lai sasniegt konkrētu rezultātu, lai piedalīties sacīkstēs, par kāju muskuļu masāžu vajadzēs pameklēt mazliet vairāk informāciju.

Algu par trenēšanos man nemaksā, taču kļūdies par 1. punktu ja brauc 2 stundas + (ņemot vērā tevis norādītos ātrumus, tad noteikti sanāk vairāk).
Braucot virs 50km, vienmēr paņem līdzi kādu ogļhidrātu avotu. Manā gadījumā ogļhidrātu pulveris (dekstroze + maltodekstrīns), taču konfektes, banāni, maizītes arī ir lieliski varianti.
Braucot tērējam ap 30-60g ogļhidrātus stundā. Pieņemsim ja esi paēdis brokastis ar 80g ogļhidrātu un pēc tam dodies 4 stundu braucienā, pēc aptuveni 2 stundām būsi jau iztērējis savu enerģijas avotu un protams, būs grūti turpināt. Ja sākot no otrās stundas apēdīsi kaut pāris banānus vai pat cukurotas konfektes, būs daudz vieglāk noturēt stabilus enerģijas līmeņus.
Esmu šo speciāli testējis skrienot. Noskrēju nedaudz virs 10km, palika grūti - kājas nogurušas, labprāt skrietu mājās. Uzņēmu 50g ogļhidrātus un sekunžu laikā jūtami atjaunojas enerģija, kā arī pat Stravā bija skaidri redzams kā ātrums atkal paceļas. Pēc tā varēju noskriet vēl tikpat.
Tātad, jāzin cik kalorijas tu dienā patērē un attiecīgi savam mērķim (pazemināt, noturēt, palielināt svaru), izrēķināt (ar online kalkulatoru) cik kalorijas dienā ir nepieciešamas un vismaz aptuveni pie tā pieturēties. Tāpat arī braucot vismaz paciņu gumijas lācīšu paņem līdzi, lai vari uzņemt papildus ogļhidrātus (cukurs jeb simple carbs ir labi braucot, complex carbs labāk ir iepriekšējā vakarā).

Runājot par distances pieveikšanu. Pavisam vienkārši - brauc vairāk! Ja runa iet par garu distanci, tad tik vāc kilometrus un ar laiku paliks vieglāk. Ja brauc uz 15-20km/h nebrauc uzreiz visus 100 katru dienu. Sāc ar mazāk, pieņemsim 50 un tad lēnām, ik pēc pāris nedēļām liec pa 5-10 klāt.
Bet no otras puses. Kāpēc jābrauc 100km katru dienu? Būtu vērtīgi paņemt arī kādu intervālu treniņu - ātruma attīstīšanai un spēka trenēšanai. Kā arī visas 7 dienas nedēļā arī liekas par daudz, ja kā pats saki - netēmē uz rezultātiem.

Paldies. Vēlreiz visu izlasīšu un mēģināšu darīt kā tu saki. Vēlreiz paldies!


Scott

Avatar

By FunOnka 28.07.2019 10:43:34

Member · 149 comments
maziņais wrote
FunOnka wrote
maziņais wrote

Domāju skaitīt kalorijas ir priekš jums, kuri braucot trenējas lai sasniegt konkrētu rezultātu, lai piedalīties sacīkstēs, par kāju muskuļu masāžu vajadzēs pameklēt mazliet vairāk informāciju.

Algu par trenēšanos man nemaksā, taču kļūdies par 1. punktu ja brauc 2 stundas + (ņemot vērā tevis norādītos ātrumus, tad noteikti sanāk vairāk).
Braucot virs 50km, vienmēr paņem līdzi kādu ogļhidrātu avotu. Manā gadījumā ogļhidrātu pulveris (dekstroze + maltodekstrīns), taču konfektes, banāni, maizītes arī ir lieliski varianti.
Braucot tērējam ap 30-60g ogļhidrātus stundā. Pieņemsim ja esi paēdis brokastis ar 80g ogļhidrātu un pēc tam dodies 4 stundu braucienā, pēc aptuveni 2 stundām būsi jau iztērējis savu enerģijas avotu un protams, būs grūti turpināt. Ja sākot no otrās stundas apēdīsi kaut pāris banānus vai pat cukurotas konfektes, būs daudz vieglāk noturēt stabilus enerģijas līmeņus.
Esmu šo speciāli testējis skrienot. Noskrēju nedaudz virs 10km, palika grūti - kājas nogurušas, labprāt skrietu mājās. Uzņēmu 50g ogļhidrātus un sekunžu laikā jūtami atjaunojas enerģija, kā arī pat Stravā bija skaidri redzams kā ātrums atkal paceļas. Pēc tā varēju noskriet vēl tikpat.
Tātad, jāzin cik kalorijas tu dienā patērē un attiecīgi savam mērķim (pazemināt, noturēt, palielināt svaru), izrēķināt (ar online kalkulatoru) cik kalorijas dienā ir nepieciešamas un vismaz aptuveni pie tā pieturēties. Tāpat arī braucot vismaz paciņu gumijas lācīšu paņem līdzi, lai vari uzņemt papildus ogļhidrātus (cukurs jeb simple carbs ir labi braucot, complex carbs labāk ir iepriekšējā vakarā).

Runājot par distances pieveikšanu. Pavisam vienkārši - brauc vairāk! Ja runa iet par garu distanci, tad tik vāc kilometrus un ar laiku paliks vieglāk. Ja brauc uz 15-20km/h nebrauc uzreiz visus 100 katru dienu. Sāc ar mazāk, pieņemsim 50 un tad lēnām, ik pēc pāris nedēļām liec pa 5-10 klāt.
Bet no otras puses. Kāpēc jābrauc 100km katru dienu? Būtu vērtīgi paņemt arī kādu intervālu treniņu - ātruma attīstīšanai un spēka trenēšanai. Kā arī visas 7 dienas nedēļā arī liekas par daudz, ja kā pats saki - netēmē uz rezultātiem.

Paldies. Vēlreiz visu izlasīšu un mēģināšu darīt kā tu saki. Vēlreiz paldies!

Lieliski! Tikai, protams, pārāk neiespringsti. Ja netēmē uz augstām vietām sacensībās, tad nav jārēķina cik katrā banānā ogļhidrātu un nav jāveic ļoti specializēti intervālu treniņi. Iesaku pasekot līdzi šim kanālam, atbildēs uz jebkuru jautājumu: https://www.youtube.com/results?search_ … cn+fueling

Avatar

By Ansis 28.07.2019 23:26:35

Member++ · 3,681 comments

FunOnka pareizi atbild un dod skaitlisku piemēru, ka kalorijas garos braucienos jārēķina arī iesācējiem, lai izvairītos no slābanuma.
Vairāku dienu braucienos tas kļūst īpaši svarīgi, jo, ja nebūsi atjaunojis enerģijas rezerves, brauciena laikā iebraukt enerģijas mīnusos draud ar lielu lūzienu.
Lūk daži svarīgi teorijā un praksē pārbaudīti dati:
Ja ar šosejnieku puslīdz aerodinamiskā pozā min uz 30 km/h, gaisa pret. pārvarēšanai 125 W, rites berze labām riepām 40 W: 125 + 40 = 165 W = 595 kJ/h = 145 kcal/h.
Ar puslīdz labu pedalēšanas tehniku KPD ir 25%, tātad no ķermeņa šī nodarbe prasa 145 / 0.25 = 580 kcal/h.
Labākai precizitātei der pieskaitīt arī enerģijas patēriņu ķermeņa temperatūras un dzīvības procesu uzturēšanai: 75 kg braucējam ap 120 kcal/h.
Rezumējot: braucot bezvējā pa gludu ceļu uz 30 km/h summā dedzinām 580 + 120 = 700 kcal/h.
Tālāk vajag saviem enerģijas batoniņiem vai želejām uz iepakojuma izlasīt kcal un novērtēt, cik daudz stundas laikā būtu jāapēd, lai noturētos līdzsvarā. Piem. Corny Big batoniņi, kas nopērkami arī Rimi: 50 g iepakojums 220 kcal. Tātad tie būtu jāēd 700 / 220 = 3,2 gab/h. Taču jāēd ir PIRMS slābanuma (!), jo labam organismam ogļhidrātu max pārstrādes ātrums enerģijā no gremošanas sākuma ir 3 g/min, bet brauciens uz 30 km/h prasa gandrīz 4 g/min.
Der atcerēties, ka normālas koncentrācijas sporta dzēriens pēc kalorijām ir 35...60 kcal/100 ml, tātad 500 ml pudele dod max 300 kcal.
Vienas dienas braucienos parasti ēd klāt mazāk, jo enerģijai tiek lietotas arī uzkrātās rezerves.
Es to studēju, kad gatavojos triatlona Ironman 2005. gadā.

Avatar

By androns1983 29.07.2019 09:01:40

Member · 418 comments

Šis ir interesanti.

Vēl tak laikam ir svarīgi no kā tās kalorijas uzturā veidojas, ne?

Nu tur, piemēram, snickerī tās ir vairāk no cukura, bet, piemēram, kijevas kotletē - no taukvielām?

Kāda ir atšķirība cik ātri un kā organisms saņem to enerģiju?


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By egils13 29.07.2019 09:37:27

Member+ · 1,204 comments

Pārsteidz, ka neviens neko nesaka par pulsu... No apraksta rodas sajūta, ka cilvēks mēģina uz maksimāliem apgriezieniem vairākas dienas no vietas nobraukt un, tikai loģiski, ka ar katru dienu ir diezgan nopietns snieguma kritums.
Protams, braucot garus braucienus, ir jāatjauno enerģijas krājumi brauciena laikā. Bet ne mazāk svarīgi ir sekot līdzi savai sirdij (šoreiz nerunāsim par jaudu smile ). Nopērc pulsometru un pamēģini tos 100 km braukt jau no pirmā kilometra 120-130 bpm diapazonā. Sākumā liksies, ka pie šāda pulsa ātrums ir ļoti mazs, bet, uzlabojoties izturībai, arī ātrums pieaugs.
Patiesībā - ja nav iepriekšējās "bāzes" izturības sporta veidos, tad pulsometrs ir obligāta lieta, lai nesabeigtu savu sirdi, ilgstoši pārslogojot to ar anaerobām slodzēm.
Protams, gudrie teiks, ka jāiet uz LOV taisīt slodzes testu, bet ja nav mērķis baigi strukturēti trenēties, tad pievienotā vērtība tam testam ir ļoti maza. Ja mērķis ir uztrenēt izturību garos gabalos, tad pietiek ar klasiskajām pulsa zonu tabulām, kuru rezultātus piekoriģē, balstoties uz paša sajūtām brauciena laikā un pēc tam.

Avatar

By Tomazz 29.07.2019 12:14:55

Member · 312 comments

kopumā piekrītu, ka šajā diskusijā pulss un kopējā slodze, ar kādu garās distances tiek brauktas, ir svarīgāk par ogļhidrātu gramiem vai vatiem.

ar pulsu līdz aerobajam slieksnim parasti var braukt gandrīz visu dienu un pat vairākas dienas no vietas.

noskaidrot sliekšņus pulsa zonām ar slodzes testa palīdzību ir vērts vismaz 2 iemeslu dēļ:
1) pulsa zonas ļaus nepārslogot sirdi un ķermeni kopumā, izvairoties no veselības problēmām.
2) uz internetā/ierīcēs rakstītajām zonām nevar paļauties, sliekšņi var būt ļoti individuāli. pirms vairākiem gadiem taisīju savu pirmo slodzes testu un man aerobais slieksnis sākās pie 170 (bērnībā visi sporti ar sprintu saistīti, švaka bāze). Tests "ja var parunāt skrienot, tad aerobais slieksnis nav sasniegts" man nestrādāja.
3) slodzes tests var, iespējams, uzrādīt arī kādas līdz šim nepamanītas veselības problēmas sirdij vai citur.