Nu, ja sāk rēķināt, kas ir ekonomiski visizdevīgāk, tad nopirkt pa 5-7 Ls apaļo vīli (piem veikalā Centrex skandināvu ražojuma). Pašus zobratus vismaz pāris reizes var izvīlēt, lai svaigu ķēdi nerautu pāri, un vīle arī pārāk ātri nenolietojas.
nu velns, vai spēsi noturēt ar vienādu spēku, tainā leņķī, lai visur būtu vienādi noņemta skaida? ja dažāda dziļuma čakarēs taču kopā ķēdi un tā savukārt priekšējos zobratus vai arī es kļūdos?
Prakse rāda - ja ir piešauta acs, tad tas izdodas. Rūpīgi aplūkojot arī Arkādija svaigi izslīpētus zobratus, var konstatēt, ka izslīpēts nav ideāli. Bet nevajag ideāli… ķēde piebrauks.
Runājot par gadījumu, kad jauna ķēde ar slodzi rauj pāri - tādiem zobratiem ar aci skaidri var redzēt, ka slodzes virzienā zobu līnijas ir izdilušas pārāk lēzeni (to ir izdarījusi pārāk izstaipīta vecā ķēde). Atliek ar mazāka diametra apaļo vīli tās lēzenās vietas izvīlēt dziļākas - lai pēc skata izgriezuma rādiuss atkal atbilstu zobam uz otru - bezslodzes pusi, un viss atkal strādās.
Nav glābjams gadījums, kad zobratu ir nevis nepareizi izbraukusi pārāk izstaipīta ķēde, bet, ilgstoši braucot ar smilšainu u.tml. ambrazīvu ķēdi, zobi ir nodiluši tā, ka to virsotnītēs veidojas “īleni”.
Otrādi var sviest “vecās paaudzes” zobratus, kuriem nav skunstīgu noslīpējumu (un priekšējiem zobratiem pat piekniedētas ripiņas un sliedītes), kas palīdz labāk pārslēgties, un kam ir jāatrodas zobrata norādītajā pusē.
Yeti, ja tu ar aci redzi, ka zobratam slodzes malas ir izdilušas lēzenākas, bet zobratu virsotnes vēl nav “īlentiņā”, tad ar uzmanīgu skatīšanos un pacietību izvīlēsi!