Velotransporta risinājumi Rīgā

Kamēr ziema, ārā auksts un mazāk laika pavadam uz saviem braucamajiem gribu uzsākt diskusiju par velotransporta attīstību Rīgā. Vēlāk visas apkopotās idejas varētu apkopot, pieslīpēt un bīdīt Rīgas domes virzienā. Rakstam visu, kas ienāk prātā, sākot ar konceptuālām idejām un beidzot ar konkrētiem priekšlikumiem!

Pats sākšu ar nelielu ievadu:

  1. Rīgā šobrīd ekstistē tikai divi veloceliņi: Centrs - Imanta (Jūrmala), Centrs - Mežaparks (pagarināts līdz Vecmīlgrāvim). Veloceliņi tiek miksēti ar gājēju zonām bieži tās pat nenodalot. Spilgts piemērs Centrs - Mežaparks - vienīgā vieta, kur celiņš ir nodalīts no gājēju zonas ir gar Meža kapiem. Rezultātā gājēji un velosipēdisti viens otram traucē.

  2. Praktiski vispār nav drošu velonovietņu. Ar drošām jāsaprot tādas, kuras tiek vai nu apsargātas, vai kurām ir video novērošana. Noteikti ir arī dažādi tehnoloģiski risinājumi, kas ļauj par nelielu samaksu droši novietot savus braucamos.

Redzējums attiecībā uz veloceliņiem:

  1. Pirms katras ielas rekonstrukcijas jāizvērtē veloceliņa/velojoslas nepieciešamība un rekonstrukcijas gaitā tā jāierīko.

  2. Jāveido veloceliņi nevis uz ietvēm, bet gan kā velojoslas uz ielas braucamās daļas, līdzīgi kā tas ir citās normālās Eiropas pilsētās. Tas padarītu velosatiksmi daudz ātrāku un ērtāku!

OK - speram vaļā!

Iedvesmai varat ielūkoties šajā saitē:

http://www.rdsd.lv/?ct=velosatiksme

Aizmirsti… tikai ne Latvijā…

Kādēļ gan ne? Tāpat šobrīd visi braucam pa ielām kopā ar auto, izsaucot daudzu autovadītāju neapmierinātību. Papildus velo joslas ierīkošana tikai paaugstinās drošību. Atsaldeņi, kuri neievēros nekādas joslas būs vienmēr, bet tad jau tas būs policijas uzdevums tādus izķert.

http://www.rdsd.lv/box/files/kartes/velocelini803.jpg
pēc 10 gadiem veloceliņi būs izbūvēti atbilstoši zaļajām līnijām :)

policija netik gala ar agresiviem autovaditajiem un tiem kas novieto auto neatlautas vietas un tad vel velamies lai vini kontroletu velo joslu. mana skatijuma tas ir galigi garam. kamer nemainisies sabiedribas attieksme pret csn nekas nemainisies. ir redzeti ari velokurjeri kas parbrauc krustojumu pie sarkanas gaismas, viniem vajadzetu radit priekszimi velosipedistiem, bet kas notiek???

Ko iesakat tie, kas kritize velojoslu? Atstat visu ka ir vai velocelinus veidot uz ietvem?

Opā. Nevar būvēt velojoslu, jo policija netiek galā ar agresīvajiem braucējiem. Un kad pēc jūsu domām izmainīsies sabiedrības attieksme pret csn?

Nekad :) tā ir vnk mentalitāte. Tāpat kā braukā Indijā un visur citur - tāda vnk dzīve.

Vai vēlies teikt, ka esam pilnīgā $%^@#, nekad no turienes ārā netiksim un nav jēgas ieviest nekādus uzlabojumus riteņbraucējiem? Drūms skats Tev uz dzīvi! Es gan ar tādu perspektīvu neesmu gatavs samierināties! :)

ja jau lauksaimniecībasi problēmas, vēl lielākas problēmas ir velo-infrastruktūras sakaŗtošanai. Bet lielāko daļu sastāda tieši mentalitāte - cilvēki brauks ar auto kā traki, neviens valdībā neatļaus būvēt veloceļu uz kopējā ceļa. Ja nu pēkšņi visi valdībā un citās pakļautās un akrīgās nozarēs 97% velo-entuziasti/profi ar skatu uz gaišo nāktni un t.t. :)

1)Par novietnēm - apsargātas (tiešām apsargātas, nevis tikai ar videonovērošanu) novietnes jāizveido stacijā un autoostā. Ja būtu 100% droša velo atstāšana, daudzi attālajā Pierīgā dzīvojošie varētu braukt uz Rīgu ar vilcienu vai autobusu, bet pa Rīgu ar riteni. Maksa par atstāšanu - samērā simboliska. Galu galā, ja novietne ir ierīkota, tad ir jāapmaksā tikai sarga darbs, un var aprēķināt novietnes lielumu un maksu, pie kuras tas ir reāli.
otrs novietņu tips, kuru vajadzētu ieviest - automātiskās kastes, kur iestumj velo, iemet naudiņu un saņem žetonu/atslēgu, ar kuru vēlāk velo izņemt. Samērā zagļu drošs risinājums (protams, ja neizrīkojas kā ar dažu labu aizvilktu bankomātu :))
2)Prioritātei velo infrastruktūras izveidē jābalstās uz iedzīvotāju skaitu mikrorajonos, nevis uz to, kur cilvēki varētu ar ričuku plezīrā braukt. Jāveido kārtīgi veloceliņi uz centru no Purvciema, Pļavniekiem, Ziepniekkalna u.tml., kārtīgi atrisinot arī visus šķērsošanas jautājumus (piemēram, Mūkusalas apli).
Zinot domes birokrātiskā aparāta darbības ātrumu- ja tagad sāks domāt, tad pēc 5 gadiem būs uzcelts. Tiesa, pašlaik visos departamentos budžets ir tā nocirpts, ka naudas projektu izstrādei droši vien nav palicis nemaz, un velo infrastruktūra nebūs prioritāte.
3)Veidojot Park&ride objektus, autostāvvietās jāparedz arī iespēja nomāt/uzglabāt savu velosipēdu kā alternatīvu sabiedriskā transporta izmantošanai.

Atbildot uz neuzdoto jautājumu par to, kāpēc bija jātaisa smalks veloceliņš uz Mežaparku, ja tas praktiski neko nedod pilsētas atslogošanā no autotransporta (jo neba nu Mežaparka savrupmāju iedzīvotāji uz darbu brauks ar velo) - projekts tapa pirms 4-5 gadiem, kad atbildīgajās instancēs uz velosipēdu raudzījās kā izklaides, nevis ikdienas pārvietošanās līdzekli. Tagad situācija varbūt ir mazliet mainījusies uz labo pusi, bet tik un tā - iesniedzot jebkādus priekšlikumus, ir jāspiež uz to, ka velosipēds IR ikdienas transporta līdzeklis un kā tādam arī ir jāplāno infrastruktūra.

Ideja par veloceliņu uz Mežaparku nav slikta, jo īpaši atzīstams varētu būt pagarinājums uz Vecmīlgrāvi. Protams jāatzīst, ka šie celiņi ir vairāk paredzēti atpūtas braucieniem uz Mežaparku vai tālāk uz Vecāķiem. Ja būvētu celiņu satiksmei, tad prioritātei vajadzētu būt maršrutam Vecmīlgrāvis - Viestura prospekts - Sarkandaugava - Centrs.

Dzēsts saistībā ar reklāmas noteikumiem.

Iedvesmai no Japānas! :)

http://www.youtube.com/watch?v=wE4fvwTBtno

Rīgā gan mums pietiktu arī ar pieticīgākiem risinājumiem! :))

[quote=Rolis]Iedvesmai no Japānas! :)

http://www.youtube.com/watch?v=wE4fvwTBtno

Rīgā gan mums pietiktu arī ar pieticīgākiem risinājumiem! :))[/quote]
Jā pasapņojām…

Jaunu veloceliņu ierīkošana, būvešana ir ļoti apsveicama, bet man šķiet, ka ir aizmirsts par pavisam pašaprotamu lietu - veloceliņu uzturēšanu, remontu un uzlabošanu !!!
Daudzi jau zina kāds izskatās, atļaušos teikt, ka pats populārākais - Jūrmalas veloceliņš. Šogad tur izbraukt jau būs pavisam grūti. Tas ir kapitāli aizaudzis, vietām puse ir nodrupusi, un segums ir vienkārši vecs un nolietojies (ar šosejnieku braukt pagrūti). Un ar uzlabošanu esmu domājis horizontēlo apzīmējumu atjaunošanu, seguma remontu, un citu apzīmējumu uzstādīšnu, lai celiņš paliek vieglāk atrodams, drōšāks un patīkamāks riteņbraucējiem. Domāju, ka šāds veloceliņa tehniskais stāvoklis noved pie nevienas vien traumas un negadījuma.
Mans viedoklis ir tāds, ka vispirms jāsakārto esošās lietas, kas varbūt neprasa tik lielus finansiālus ieguldījumus, un tikai pēc tam jāķeras pie jaunu projektu realizēšanas.

Vot tie toch ir pidari, kas tas forshas joslas pa kuraam briniskiigi vareja ar kleberkasti triekt neieklaava posmaaa kuru remonteeja starp Ozolniekiem un Dalbi. Vismaz taaa izskatijas no masinas. KLAUNI!

Interesants projekts, bet pieņemu, ka zagļu un vandāļu jautājums Rīgā būtu vismaz tikpat aktuāls kā Parīzē!

http://www.diena.lv/lat/politics/arzemes/vandali-apdraud-parizes-veloprojektu

Itkā jau esot tā, kad būvējot/rekonstruējot ceļu ir ES prasība arīveloceliņu izbūvēt blakus, bet LV tas tiek apiets, jo neesot jau jēga no veloceliņa šosejas posma vidū. Piemēram, Ozolnieki- Dalbe. Ceļu rekonstruēja, bet veloceliņu neizbūvēju, jo tāda nebija ne Ozolniekos ne tālāk uz Rīgas ceļa, bet tagad veloceliņš ir uzbūvēts viscaur Ozolniekiem un tur arī beidzas…