Velonovietnes Rīgas centrā

Hei, tauta! Ir iespēja izteikt viedokli!

http://www.delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=20198666

Parādam, ka mums tas ir svarīgi, lai “runas vīri, kam ir spēks rokās” nevar teikt, ka tas nevienam nav vajadzīgs!

[quote=gianfranco]…
kamēr latvijā nekas nemainīsies ar kriminogēno situāciju…[/quote]
it kā jau tas ir aktuāli iekš visas pasaules…
salīdzinājums:
pieslēdz labu ripuli pie staba, vai ar briljantzaļo (zeļonku) uzraksti sev uz pieres “es ienīstu savu braucamo…”

  1. nav man 1000+ latu dargs braucamais;

  2. ja ta bus maksas velonovietne, tad glabatajs nes ari pilnu materialo atbildibu.

  3. ja ta ir apsargajama velonovietne (reali apsargjama, nevis ar kaut kadam noveroshanas kameram), tad neredzu iemeslu, kadel tur nenovietot ari 2000+ latu vertu braucamo, lai gan prieksh kam ar tadu braukt uz V-Rigu? :)

[quote=Rolis]…

  1. ja ta bus maksas velonovietne, tad glabatajs nes ari pilnu materialo atbildibu.
    …[/quote]
    info labticīgajam velo novietotājam:
    VISAS autostāvietas dod nomā zemi auto īpašniekiem… un NENES (zinu ka krieviskojums) pilnīgi nekādu atbildību par pašu auto… un tas liek domāt, ka ar velo novietnēm būs tas pats…

He, he - gribētu redzēt, kā viņi nomās zemi velo novietošanai! :) Vai tiešām nodos nomā vienu kv.m. zemes!? :) Ja tās būs normālas maksas velonovietnes, tad tām vajadzētu atbilst glabājuma līguma noteikumiem. Tādā gadījumā glabātājs ir pilnībā atbildīgs par tam uzticētajām mantām.

Nav jau jēga te spriedelēt kā būs. Ikviens variants būs labāks par šo, kad šādu velonovietņu nav vispār. Tādēļ ideja ir atbalstāma un visi, kuriem tas ir aktuāli, var izteikt savu priekšlikumus RD!

it kā neredzu starpību - 1 vai 100 m2…
autostāvvietās tiek/tika sabojātas automašīnas… skāde pārsniedz jebkura šeit esoša velo vērtību… apmaksāja bojātās a/m KASKO pakalpojuma sniedzējs…

Ir EU zeme, kur lielākā daļa pārvietojas ar velo - tā ir Nīderlande. NL pastāv vairāku tipu stāvvietas.

  1. Apmēram tādas pašas, kā Rīgā jau šurtur ir redzamas.
  2. Maksas iežogoti laukumi ar sargu. Katram velo izsniedz talonu - viens kabatā, otrs uz riteņa
  3. Izīrējami slēdzami skapji pie satiksmes mezgliem. Cilvēks ar vilcienu vai busu atbrauc līdz šai vietai un tālāk pārvietojas ar Velo
  4. Atbildīgi darba devēji ierīko slēdzamas telpas - velo stāvvietas pie ofisiem. ofisa apsargam ir velonovietnes videonoverosana.
    Un neskatoties uz to visu Nīderlandē katru gadu tiek nozagti un pārdoti tālāk 20% no velo. Ņemot vērā, ka tur velo ir vairāk kā iedzīvotāju un dzīvo tur 16 miljoni cilvēku tas cipars ir ļoti labs. Lielākā daļa zagto riteņu gan ir vismaz 20 gadus veci un parasti tiek zagti no 1. tipa stāvvietām

Šī tēma tika apskatīta forumā pirms kāda laika, saistībā ar velo zādzībām pie Olimpijas tirdzniecības centra.
Rīgas Domes ideja kaut ko daŗit lietas labā ir atbalstāma. Taču esam reālisti - tās ir modernizētas novietnes, ar nosaukumu “piestutē riteni un ej, ceri ka to pēc tam atradīsi”. Skaidrs, ka labāk šitāda novietne, nekā pie kokiem, ceļazīmēm un notekām pieāķēti ričuki.
Atgriežoties pie agrāk solītā par apsargājamām novietnēm pie centriem - jautājumu sākam lēnām bīdīt. Varbūt kāds eksperiments izdosies.
Taču uzreiz saku - skaidrs, ka pilnu materiālo atbildību neviens neuzņemsies. Tomēr jebkura drošibas sistēma (video, atslēgas, skapji, sargs, vai vienkārši būris) noteikti būs drošāka par parastu dzelzs stieni ielas malā.
Un ļaudis, saprotiet, ka ritenis pa 1000 LVL un vairāk laikam jau nav tas priekšmets ko atstāt bez uzraudzības:)

Kas bijis Amsterdama, būs droši vien ievērojis, ka visi tie velo lūžņi, kas pieķēdēti pie kanālu margām ir mazāk vērti kā tā atslēga ar ko tie tiek sargāti. Nevienu riteni virs 300eur ceļa malā tur neviens neatstāj pat ar 5 atslēgām.
Starp citu Nīderlandē riteņu ekscentri nav populāri, arī sēdekļa stuti velk ar skrūvi, diez kāds tam iemesls :)

piekrītu eagle, dānijā arī uz ielām lūžņi mētājas. Dāņu čomi stāstīja, ka uz augstskolu braukā ar vecmāmiņas 1949 gada izlaiduma riteni, jo tādu vakarā pie kroga nomest nav žēl (un ja piedzeras un nevar vairs vispār pabraukt, tad no rīta to ričuku turpat arī atrod). Arī Dānijā gadā tiek nozagti 9precīzāk - pazūd) ap pus miljonu velosipēdu. BEt tie noetieki nav dārgie ritēni.
Dānis arī stāstīja, ka reiz no rīta atklājis ka riteņa nav. Pēc nedēļas konstatējis ka ritenis ir pie kāda veikala pārsimt metru attālumā. Viņiem rietēnu nejauša samainīsānās vai aizņemsānās esot notrmāla. (protams, nelāgi, ja tavu jauno 1000LVL vērto samaina pret analoģiska ražotāja bet 1949 gada modeli :D

Nesen gāju gar Skonto staionu - ideāla vieta kur ierīkot velo maksas glabātuvi. Būtībā centrā, netālu veloceliņš uz Mežaparku, žogs apkārt ir, kāds to vietu tomēr apsaimnieko un apsargā. Gan jau dabūtu grūti kadru, kas žetoniņus apmaina pret velo dabūt.
Ak jā, daudziem būtu ērti ierasties uz mačiem, koncertiem un izstādēm nesēžot propkās. Tātad iespējams vairāk klientu stadionam - padomājiet par to ;)

Narkašu zeme? Pilna ar imigrantiem?

[quote=eagle]Kas bijis Amsterdama, būs droši vien ievērojis, ka visi tie velo lūžņi, kas pieķēdēti pie kanālu margām ir mazāk vērti kā tā atslēga ar ko tie tiek sargāti. Nevienu riteni virs 300eur ceļa malā tur neviens neatstāj pat ar 5 atslēgām.
Starp citu Nīderlandē riteņu ekscentri nav populāri, arī sēdekļa stuti velk ar skrūvi, diez kāds tam iemesls :)[/quote]
piekriitu ari nekur neesmu redzejis dargus vellukus piekedetus parsti ripina ka tik uz priekshu iet bet pie mums jau ka pie nigam…

nevajag kompleksot, tas ka ārzemēs brauc ar kaku nenozīmē, ka mums kakā jākāpj, jo īpaši ja velo sniedz prieku!

nevajag kompleksot, tas ka ārzemēs brauc ar kaku nenozīmē, ka mums kakā jākāpj, jo īpaši ja velo sniedz prieku![/quote]
Ārzemēs ar “kaku” brauc uz darbu, jo domāšana ir savādāka un intelekts arī.
Savā laikā bija topiks par Vanšu tiltu…OK…kāds palasīja…kas mainījās…nekas…mauc pretējā virzienā, un POWERY, labi, ka pabrauc malā…bet tagad sākas citas problēmas…
Piemērs: braucu aizvakar no Hanzas ielas uz mājām, ne īsti pa trotuāru, ne pa ceļu, kā sanāk…respektīvi, kur laiž, beidzot nokļūstu uz Vanšu tilta, OK, nobraucu, tālāk…Olimpija…skaidri rakstīts…zīme…VELO/GĀJĒJI…un kas notiek, visi sevi cienoši gājēji iet pa veloceliņu, un vēl Tev uzdirš…vietas nav…nedaudz neizturēju…un vienam pajautāju…