"Veloceliņi" un to izmantošanas pienākums

Sveiki. Jau ilgu laiku rokos internetā, csdd un csn, klausos, ko citi saka - saskaros ar pretrunīgu informāciju. Tātad, vēlos saprast, kādos gadījumos velosipēdistam pēc likuma ir jāizmanto “veloceliņš”. Lūdzu atbildēt tikai tiem, kuri saprot noteikumus, kā arī būtu labi ar avotu.

  1. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts braukt pa brauktuvi…
    Tātad pastāv 3 veida veloceliņi, kas nav uz brauktuves:
  2. KOPĪGS velosipēdu un gājēju ceļš(nav noteiktas vietas,kur katrs brauc, bet var lietot abi)
    2.Velosipēdu ceļš
  3. Velosipēdu un gājēju ceļš(katram sava puse)

Šajā punktā skaidri minēts, ka obligāti jāizmanto tikai, ja blakus brauktuvei ir 2. un 3. variants
Tomēr CSDD ir sava definīcija, pēc kuras būtu aizliegts braukt pa brauktuvi, ja blakus ir jebkurš no veloceliņa variantiem.
http://berniem.csdd.lv/content/index.php/satiksmes-drosiba/velosipedu-vaditaji/velobrauceja-iespejas
Apnicis visu laiku strīdēties ar policiju, kad ne es, ne viņi īsti nevar izskaidrot šī noteikuma būtību.

Tad,lūdzu, varat paskaidrot, kā ir patiesībā ? Daudzi arī saka, ka jāizmanto tikai, ja ir velosipēdu ceļš.

TLDR
Kuros gadījumos aizliegts braukt pa brauktuvi? Ja blakus ir KOPĪGS velosipēdu un gājēju ceļš////// Velosipēdu ceļš///// Velosipēdu un gājēju ceļš?

Būtība ir tā, ka policija nezin ceļu satiksmes noteikumus.

Nezinu kā īsti ir, bet stāsts sekojošs.
Minu pa ceļu no Ogresgala uz Ogri un tālāk. Ar gaismām priekšā un aizmugurē, spilgts krekls. Šogad pēc n-tajiem gadiem, Ogrē pie Kartonfabrikas veikala municipāla policija liek piestāt malā. Bla bla bla tāds un tāds satiksmes noteikumu punkts, jābrauc man ir pa dalīto veloceļu, bet ne pa braucamo daļu. Punkts nr. 3 Caps2003 komentā. Papļāpāju ar šiem pa dzīvi, ieteicu pašiem izbraukt pa to veloceliņu kādreiz lai saprot kā ir braukt, kad bērni vecāku nepieskatīti tur skraida pa labi pa kreisi, suņi garās pavadās vazājas, kurus var uztīt uz ratiem, gados vecāki cilvēki, kuriem vienalga, kas uzzīmēts uz tā veloceliņa un kara laikā metušies zem tanka un velosipēdu neuzskata par šķērsli. Bet nu neko, teica- jāmin pa veloceliņu un viss. Varot es tiem visiem, kas staigā pa veloceliņu aizrādīt un ar pirkstu pakratīt. Kā gājēji tur staigā, viņus neuztrauc, galvenais lai mēslus netaisa.
Bet kaut kur lasīju, ja ir dalītais veloceliņs ar gājējiem, tad it kā varot nebraukt pa to, var braukt pa ceļa braucamo daļu. Meklējot google info ar visādiem atslēgas vārdiem, to rakstu vairs neatrodu.
Arī interesē, kā īsti tur ir.

1.kārt- strīdēties ar policiju lieks laika patēriņš. Es vai nu atzīstu savu vainu, vai nu aicinu mierīgā tonī un smaidot kopā izlasīt CSN.

2.kārt - kas nav skaidrs? Pats raksti- Šajā punktā skaidri minēts, ka obligāti jāizmanto tikai, ja blakus brauktuvei ir 2. un 3. variants

[quote=Caps2003]Sveiki. Jau ilgu laiku rokos internetā, csdd un csn, klausos, ko citi saka - saskaros ar pretrunīgu informāciju. Tātad, vēlos saprast, kādos gadījumos velosipēdistam pēc likuma ir jāizmanto “veloceliņš”. Lūdzu atbildēt tikai tiem, kuri saprot noteikumus, kā arī būtu labi ar avotu.

  1. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts braukt pa brauktuvi…
    Tātad pastāv 3 veida veloceliņi, kas nav uz brauktuves:
  2. KOPĪGS velosipēdu un gājēju ceļš(nav noteiktas vietas,kur katrs brauc, bet var lietot abi)
    2.Velosipēdu ceļš
  3. Velosipēdu un gājēju ceļš(katram sava puse)

Šajā punktā skaidri minēts, ka obligāti jāizmanto tikai, ja blakus brauktuvei ir 2. un 3. variants
Tomēr CSDD ir sava definīcija, pēc kuras būtu aizliegts braukt pa brauktuvi, ja blakus ir jebkurš no veloceliņa variantiem.
http://berniem.csdd.lv/content/index.php/satiksmes-drosiba/velosipedu-vaditaji/velobrauceja-iespejas
Apnicis visu laiku strīdēties ar policiju, kad ne es, ne viņi īsti nevar izskaidrot šī noteikuma būtību.

Tad,lūdzu, varat paskaidrot, kā ir patiesībā ? Daudzi arī saka, ka jāizmanto tikai, ja ir velosipēdu ceļš.

TLDR
Kuros gadījumos aizliegts braukt pa brauktuvi? Ja blakus ir KOPĪGS velosipēdu un gājēju ceļš////// Velosipēdu ceļš///// Velosipēdu un gājēju ceļš?[/quote]

Tajā 200. punktā jau arī ir pateikts - ja ir 413 vai 419/421 zīme, tad pa brauktuvi nedrīkst.
Ja ir “KOPĪGS”, kas ir 417 zīme - tad drīkst arī pa brauktuvi.

Labrīt,

vai kādam ir pieredze par šo tēmu Zviedrijā un Somijā? Vilkt uz 30 - 40 pa velo ceļi šķiet bīstami arī tur.

Sanāk, ka visa sāls ir tajā, ka 200. punktā iztrūkst burvju vārds “kopīgs”?

Te ir toč atstāta iespēja izpausties daiļdirsējiem…

Kurā vietā? Ātrumā neieraudzīju. Tur rakstīts, ka aizliegts braukt pa brauktuvi, ja blakus ir VELOSIPĒDU ceļš. Un arī attēlā ir tieši VELOSIPĒDU ceļš. Tādi Latvijā ir tikai daži.

Sanāk, ka visa sāls ir tajā, ka 200. punktā iztrūkst burvju vārds “kopīgs”?

Nē, nav tā. Ir 2 dažādi termini - “gājēju un velosipēdu ceļš” un “kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš”. Tur ir pieminēts tikai viens no diviem terminiem. Tur netrūkst tikai viens vārds.

vai kādam ir pieredze par šo tēmu Zviedrijā un Somijā? Vilkt uz 30 - 40 pa velo ceļi šķiet bīstami arī tur.

Stokholmas apkārtnē vilkām uz 30-40 un nebija problēmu. It sevišķi, kur reljefs - tāds ātrums sanāk dabiski. Gājēju gan bija ļoti maz, bet droši vien apzinīgāki. Norvēģijā - tur tāpat kā pie mums ir populāras veloietves jeb “kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš”. Un seguma kvalitāte ir zem katras kritikas - vēl sliktāk nekā Latvijā. Tāpēc pārsvarā tos ignorēju. Viens auto piebremzēja un pasažieris pa atvērtu logu ar 397 decibelu skaļumu man ķērca virsū un vicinājās kaut ko.

Ir dzirdēti stāsti, kā Latvijā policija cenšas sodīt par nebraukšanu pa veloietvi KGVC. Domāju, ka tādos gadījumos jāver vaļā CSN kopā ar poličiem vai arī jāpārsūdz.
Vēl stulbi, ka ceļa zīme mēdz būt pretrunā ar horizontālajiem apzīmējumiem. Tādu vietu ir pat ļoti daudz. Un vēl stulbi, ka dažviet gudrās galvas uzzīmējušas atdalīto velogājējceļu, kur velo daļas platums ir metrs vai pat mazāk un kustība ir… wait for it… divvirzienu. Piemēram, Jelgavā uz Ozolniekiem vai Ogrē Mālkalnes prospekts. Marazms!

Kā jau te ir minējuši, kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš, apzīmētais ar 417. zīmi (vienkāršā valodā sakot - tāds, kur velo nav kaut vai ar strīpu atdalīti no gājējiem), neuzliek pienākumu pa to braukt ar velosipēdu. Ja ir, 413., 419. vai 421. zīme, tad ir pienākums attiecīgo veloinfrastruktūru lietot.

Pa brauktuvi aizliegts braukt arī gadījumos, ja uzstādīta 305. vai 552. ceļa zīme.

Kur L-jā ir uztādītas 552.ceļa zīmes?

Pie mums daudz kas nav no zīmēm, bet tās tāpat ir jāzina.

Tikai pajautāju, maz kur uzstādīta un es par to nenojaušu :)

Šķiet, ka nekur nav. Lai tādu uzstādītu, vajadzētu būt paralēlajam ceļam, pa kuru brauktu un ietu visi lēnie. Attiecīgi cerams, ka uz Jūrmalas šosejas neuzstādīs tādu zīmi.

Drīzākais, kur 552. zīmi varbūt varētu sagaidīt, ir uz Ķekavas apvedceļa, tur plānots atļautais 120 km/h.

271.17. 417. zīme “Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš”. Atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, kā arī pārvietoties gājējiem. Velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu. Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa, bet velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu;


271.19. 419. un 421. zīme “Gājēju un velosipēdu ceļš”. Pa gājēju un velosipēdu ceļa vienu pusi atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, bet pa otru pusi – pārvietoties gājējiem (atbilstoši zīmē norādītajam);
419. 421.

CSDD varētu izskaidrot, ko nozīmē “… ir attālināti no ceļa …” :)
Manuprāt, ja ir kaut kāds mauriņš pa vidu starp brauktuvi un šo veidojumu, tad tas ir attālināti - resp., Brīvības/Deglava ielā legāli var braukt pa ielu :)

^^^ tas ir strīdīgs moments, taisnība. Loģiski gan būtu, ka sadalošā josla starp brauktuvi un veloceļu neskaitītos attālinājums. Attālināti varētu skaitīties ielas otrā pusē (teiksim, Brīvības gatves Juglā gadījums) vai ārpus ielas sarkanajām līnijām.

Bai viņiem jāpārvietojas tādā gaitā kā uzzīmēts, vai drīkst ekstremitātes citādi kustināt arī?

tam, kas rakstīts csdd ir tieši tik pat liels likumisks spēks cik filozofijai šeit forumā.

ceļu satiksmes noteikumi, ceļu satiksmes likums un administratīvie noteikumi ir vienīgie tev saistošie, attiecīgi jāvadās pēc tiem.

Vai tāpēc mēs nācām pasaulē, lai iegrabinātu pauros miroņu izdomātos pantiņu un apzīmējumu numuriņus?