Gan es, gan citi šī foruma dalībnieki, kuri ikdienā pārvietojas pa Jūrmalas veloceliņu, zina tā tehnisko stāvokli uz doto brīdi. Tas ir aizaudzis, dažviet pārvietoties ir kļuvis bīstami. Tādēļ izdomāju painteresēties atbildīgajās iestādēs.
Tātad pēc 2 nedēļu gaidīšanas esmu saņēmis oficiālu vēstuli no Rīgas domes satiksmes departamenta (RDSD):
Par veloceliņu “Vecrīga - Imanta”
Atbildot uz Jūsu 12.06.2009. e-pasta vēstuli, informējam, ka Kurzemes rajona ielu uzturēšanas komandītsabiedrība “RT Road” veic veloceliņa “Vecrīga - Imanta” brauktuves tīrīšanu vienu reizi nedēļā.
Papildus informējam, ka Rīgas domes Satiksmes depertaments ir nosūtījis vēstuli Rīgas domes Vides departamentam ar lūgumu veikt koku zaru un krūmu zāģēšanu, lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi “Vecrīga - Imanta” lietotājiem.
Direktors E. Strods
Sazvanījos un precizēju, ka RSDS pārziņā ir veloceliņš līdz Babītes ctacijai. Tādēļ esmu nosūtījis vēl 2 vēstules. Vienu Jūrmalas pašvaldībai, otru Babītes pag. pašvaldībai. Šādas te:
Labdien!
Vēlos paust savu sašutumu par Jūrmalas veloceliņa tehnisko stāvokli (uzturēšanu). Arī to veloceliņa posmu, kurš atrodas jūsu pārziņā. Vēlos informēt, ka tas ir pamatīgi aizaudzis. Un ņemot vētā veloceliņa lielo noslogotību, par to ir bīstami pārvietoties.
Vēlētos uzzināt, kad ir plānota krūmu un koku izciršana no veloceliņa malām, ja tāda ir vispār plānota?
Asfalta segums, protams, arī ir sliktā stāvoklī. Varētu vēl saprast līdzekļu trūkumu seguma atjaunošanai, taču krūmu izzāģēšana būtu noteikti jāveic steidzmā kārtā.
Ar šo vēstuli paužu arī citu cilvēku viedokli, ne tikai savējo.
Cerot uz atsaucību
Skatoties pēc kartes vislielākās nekārtības ir tieši Babītes pagasta veloceliņa daļā. Tāpat esmu novērojis Jūrmala un Rīga ziemā tīra sniegu, bet Babīte nē :)
Gaidīsim atbildes vēstules.
Paldies par iniciatīvu!
Tagad gan vēstules jāadresē Babītes novadam, vienīgais labums, ka novada dome droši vien sēž turpat Babītē.
Es pat varu prognozēt atbildi uz vēstuli - tā kā veloceliņu pārsvarā izmanto Rīgas un Jūrmalas kundziņi, nevis cienījami Babītes pagasta/novada iedzīvotāji, lai tad bagātās pilsētu pašvaldības pašas tīra to celiņu :)
Ziemā derētu painteresēties RDSD par tādiem veloceliņa posmiem Rīgā, kurus NEKAD netīra (piemēram, paralēli Jūrmalas gatves pārvadam).
Malacis!
Nudien, veloceliņš tā pašreizējā stāvoklī un noslogotībā ir viena no bīstamākajām vietām Rīgā un tās apkārtnē. Pat uz šaurajām Krustpils ielas un Jaunciema gatves, kurās abās ir intesīva satiksme un brauc arī fūres, es jūtos drošāk nekā uz Jūrmalas veloceliņa labā laikā, kad jāizbrauc starp/garām daudzajiem pretimbraucējiem, lēnajiem braucējiem, pa-visa-celiņa-platumu-gājējiem, bedrēm un vēl jāizsargājas no krūmiem.
Forši par tām vēstulēm, es jau ar sāku domāt cik ilgi tur vēl varēs izspraukties. Nupat pamanīju,ka Jūrmalas puse savu celiņa daļu abās pusēs ir izpļāvusi - nopriecājos, ka šie beidzot atjēgušies, bet iespējams, tas tik Tavu vēstuļu iespaidā.
Rīgas daļa nav tik aizaugusi, bet nu Babītes posmu drīz būs ērtāk veikt pa sliedēm:))
Paldies Atim par iniciatīvu, vistrakākais arī ir posms aiz Babītes stacijas, it seviški viens līkums aiz stacijas, kur krūmi jau ir uzauguši līdz veloceliņa pusei.
Bet par to seguma tīrīšanu reizi nedēļā gan izklausās pēc blefa.
Patiešām, Ati, liels PALDIES!! es droši tikai nopurpinātu un basta. Varbūt nākotnē šādā veidā vēl var painformēt? bet laikam rakstīt, ka smaka no izgāztuves ( ir vienā posmā) ir briesmīga, laikam nav jēgas…:((
Labdien!
Atbildot uz Jūsu vēstulē uzdoto jautājumu par veloceliņu, varu paskaidrot sekojoši: dotais veloceliņš nav Babītes pašvaldības īpašums un līdz ar to arī nav bijis pašvaldībai uzturēšanā, jo tas atrodas Latvijas dzelzceļa zemes nodalījuma joslā uz dzelzceļam piederošās zemes, tāpēc par tā tehnisko stāvokli un uzturēšanas darbiem atbild veloceliņa īpašnieks, nevis pašvaldība.
Tā kā tā nav pirmā reize, kad esam, saņēmuši mūsu iedzīvotāju aizrādījumus par Jūrmalas veloceliņa posma, kas atrodas Babītes pagasta pašvaldības administratīvajā teritorijā, slikto tehnisko stāvokli, tad tuvākajā laikā nosūtīsim Latvijas dzelzceļam oficiālu vēstuli ar lūgumu veikt pasākumus veloceliņa sakārtošanā.
Ar cieņu,
Babītes novada pašvaldības ceļu speciālists,
Antra Parisa
Rekā, izrādās, ka Latvijas dzelzsceļš atbildīgs par veloceliņa sliktāko posmu. Šlesers, laikam ar velosipēdu nebrauc :D
Karoče, neviens neko nedarīs, jo neviens ne par ko neatbild. Beigās protams atklāsies, ka celiņš ir servitūts un servitūta ceļš jāuztur kārtībā tā lietotājam.
Beidzot esmu saņēmis pašu svarīgāko atbildi:) Šādi man atbildēja “Latvijas dzelzsceļš”:
God. A.Šteinberga kungs!
Pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados Rīgas pilsēta par saviem līdzekļiem izbūvēja veloceliņu Rīga - Jūrmala Rīgas pilsētas, Babītes pagasta un Jūrmalas pilsētas teritorijā, kas daļēji atrodas dzelzceļa zemes nodalījuma joslā. Veloceliņš nav akciju sabiedrībai Latvijas dzelzceļš piederošs pamatlīdzeklis, līdz ar to LDz nevar uzņemties atbildību par tā apsaimniekošanu.
Par to, ka veloceliņš šobrīd ir neapmierinošā stāvoklī (bojāts, aizaudzis asfalts) informējām Rīgas domi un lūdzām to izskatīt iespēju salabot un sakopt veloceliņu, kā arī iesniegt priekšlikumus par tā apsaimniekošanu.
Latvijas dzelzceļš iespējami ātri centīsies atrisināt jautājumus ar Rīgas domi par veloceliņa apsaimniekošanu un novērst bojājumus.
Ar cieņu,
Māris Ozols
Mediju attiecību vadītājs,
Sabiedrisko attiecību daļa
VAS “Latvijas dzelzceļš”
No tā atliek secināt, ka Babītes pagastā atrosdošās veloceliņa daļas apsaimniekošana kopš tas ticis izbūvēts tā arī nav nevienas instances pārziņā! Tas arī izskaidro tā pašreizējo stāvokli.
Tagad viss atkarīgs no Rīgas domes, cik ātri tā reaģēs, cik ātri pieņems attiecīgos lēmumus. Vienīgi, iespējams, ka Rīgas dome pateiks, ka tas nav Rīgas pils. teritorijā un nav viņu kompetencē. Tad viss sāksies atkal no gala.
Nezinu vai man būtu jēga tagad rakstīt Rīgas domei par veloceliņu… Nu vismaz ceru, ka manai rakstīšanai ir bijusi kāda jēga, un rezultātā kautkas notiks vismaz mazleit ātrāk.
Beigu beigās, kamēr izdosies tomēr kādu atbildīgo atrast, kamēr atbildīgais noreaģēs, tad jau atnāks rundens, nobirs lapas, nopūs zāle un problēma pati no sevis atrisināsies :) Un tad teiks, ko ta tu mums lieki traucē…
Paldies, Tev, par pūlēm vērst šo sasāpējušo jautājumu uz labo pusi. Ja tā var teikt, tad domās, droši vien, ne es vienīgais esmu ar Tevi! :)
Kādam jāizvieto kāda reklāma uz veloceliņa, tad jau laika gaitā pieteiksies īpašnieks un paprasīs reklāmas nodevu, bet līdz tam reklāma par brīvu :) :) :)
[quote=hilss]Beigu beigās, kamēr izdosies tomēr kādu atbildīgo atrast, kamēr atbildīgais noreaģēs, tad jau atnāks rundens, nobirs lapas, nopūs zāle un problēma pati no sevis atrisināsies :) Un tad teiks, ko ta tu mums lieki traucē…
Paldies, Tev, par pūlēm vērst šo sasāpējušo jautājumu uz labo pusi. Ja tā var teikt, tad domās, droši vien, ne es vienīgais esmu ar Tevi! :)[/quote]
Nu tā gluži nebūs. Celiņs ir aizaudzis gadiem. Lapas nobirs, bet zari paliks. Un nākamvasar vajadzēs braukt ne paceliņu, bet pa pļavu, blakus celiņam!
Nu ja piemeeram es tur ikdienaa paarvietotos- nav jau tik gruuti izbraukt 1x ar rolleri, motorzaagji un litru degvielas un apzaagjeet visu to kas traucee, jo skaidrs ka nekas nevienam nepieder un neviens ne par ko nav atbildiigs…
Aha, brīdī, kad kāds tur parādīsies ar zāģi rokās, atradīsies gan, kam pieder :) Visticamāk, mežs pieder kaut kādai Rīgas mežu aģentūrai vai līdzīgai iestādei; varbūt arī Latvijas valsts mežiem - pavicini cirvi, uzreiz mežsargs atskries. Mēģināšu noskaidrot, kā tur ar īpašniekiem, varbūt ir iespējams kaut kā vienoties ar meža apsaimniekotāju par krūmu ciršanu, un tad jau var domāt, kā to paveikt.
Paldies, Ati, par iniciatīvu un darbošanos visu braucēju vārdā - kazi, kaut ko izdosies panākt. Ir precedenti ar gadījumiem, ka pašvaldība apsaimnieko citas pašvaldības teritorijā esošu objektu - pie Cēsīm Niniera ezers atrodas Priekuļu pagasta teritorijā, bet atpūsties tur dodas vairums cēsnieku, tāpēc vismaz kādu brīdi krastu tīrīšanu organizēja Cēsu pilsēta. Vēlēšanas gan aiz muguras, bet varbūt uz kaut ko līdzīgu var arī Rīgas pilsētu pierunāt :)
[quote=endr4]Nu ja piemeeram es tur ikdienaa paarvietotos- nav jau tik gruuti izbraukt 1x ar rolleri, motorzaagji un litru degvielas un apzaagjeet visu to kas traucee, jo skaidrs ka nekas nevienam nepieder un neviens ne par ko nav atbildiigs…
?[/quote]
bet zāģēšana ar Latvijas Valsts Mežiem jāsaskaņo. Lielrīgas pārvaldi visticamākais…
Sarakstīšanās ir apgājusi riņķi un pēc RDSD ieteikuma rakstu atkal Babītes pagastam, šoreiz jau nopietnāku, šādu te vēstuli:
Labdien!
Atkal rakstu veloceliņa Rīga - Jūrmala uzturēšanas jautājumā.
Neskatoties uz Jūsu solījumiem sazināties ar Latvijas Dzelzsceļu, sazinājos ar Latvijas dzelzsceļu personīgi šajā jautājumā. Latvijas dzelzsceļš informēja, ka nevar uzņemties atbildību par veloceliņa apsaimniekošanu, jo tas nav viņiem piederošs pamatlīdzeklis. Un solīja vēsrties Rīgas domē, lai risinātu šo jautājumu. Savukārt Rīgas domes pakļautībā esošais Rīgas domes Satiksmes departaments, protams, norādīja, ka uztur veloceliņu tikai savas administratīvēs teritorijas robežās.
Ja, Jūs palasītu likumu pantus, tad pārliecinātos, ka atbildība par dotā veloceliņa posma uzturēšanu ir jāuzņemas tieši Babītes pagastam, jo:
“likums par pašvaldībām”, II nodaļas, 15.panta, 2.punkts noska, ka pašvaldībai jāgādā par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību tajā skaitā arī ceļu uzturēšanu.
veloceliņam nav jābūt Babītes pagasta īpašumam, lai Babītes pagasts būtu atbildīgs par tā uzturēšanu, atšķirībā no Jūsu apgalvotā. Skat. “Ceļu satiksmes likuma” I nodaļas, 1.panta, 2. punkts
Tālāk “Ceļu satiksmes likuma” II nodaļas, 6.panta, 1.punkts noska, ka ceļa pārvaldītājam t.i. Babītes pagastam, ir jānodrošna, lai ceļš pastāvīgi tiktu uzturēts satiksmei drošā stāvoklī.
Jūs varētu ņemt piemēru no Jūrmalas pašvaldības, kura nesen ir izpļāvusi veloceliņa malas. Atliek secināt, ka atšķirībā no Babītes pagasta, Jūrmalas pašvaldība neuzveļ atbildību citiem.
Tātad, lūdzu atliciniet nedaudz līdzekļus vismaz krūmu izzāģēšanai un zāles nopļaušanai!
Ar cieņu,
Atis Šteinbergs
Ja Babītes pagasts arī šoreiz centīsies novirzīt no sevis atbildību, tad ceru uz jūsu, velobraucēju atbalstu :)
Jo mēs to varētu, piemēram, pamatojoties uz “Ceļu satiksmes likuma” II nodaļas, 6.panta, 8.punkta:
“atlīdzināt personām zaudējumus, kuri tām radušies šo pienākumu neizpildes gadījumā”
;