Velo rullis vai velotrenažieris?

Gribēju noskaidrot jūsu viedokli. Tā kā man nav bijusi darīšana ne ar velo rulli, ne ar velo trenažieri - bodybike laikam :-), tad gribētu jūsu ieteikumus ko izvēlēties. Budžets varētu būt līdz Ls 150, bet nav īsti skaidrības par to, kurš no šiem abiem aparātiem būtu piemērotāks sagatavošanai priekš jaunās sezonas?

[quote=Labais]Par šo jau ir diskutēts …

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=1852

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=239[/quote]

Vai kāds ir pasūtījis šo velo rulli no Bikes Baltic vai no citurienes? Kāda ir kvalitāte? Vai tie cilindri ir pietiekami izturīgi no tā plastmasas sakausējuma?
http://bikesbaltic.com/product_info.php?cPath=64&products_id=301

Pasūtīju pagājšgad no Bikes Baltic to ar alumīnija cilindriem. Kvalitāte par cenu pieņemama, pēc skata īpašu uzticību neievieš, taču līdz šim nekas salūzis vai izrādījis vēlēšanos salūzt nav.
Vēlama līdzena grīda (vislabāk būtu tāda, kas nav slīdīga), ja nav, tad visai uzpariktei ir tendence pārvietoties pa istabu uz priekšu. Ja gribas kārtīgi iegriezt, (kad spidometrs nosacīti rāda ap 50+ km/h) sāk tā vibrēt, ka ātrāk negribas. Tādā reizē var nomest arī siksnu.
Ar baiku stabilāka sajūta, šosejnieks uz ruļļiem iznāk tik augstu, ka nepieradušam sākumā var būt pagrūtāk uzrāpties uz riteņa.
Pieļauju, ka ar plastmasas ruļļiem varētu būt nedaudz klusāks. Riepa, kas pārvietojas pa sviedriem nopilējušo rulli, reizumis čīkst kā negudra. Nomainīju riepu un palika labāk.

es nopirku no bikes24.de shaadu rulli
http://www.bike24.com/p21774.html

nav nekādu sūdzību. man jau nu baigi patīk tā ‘nestabilā’ sajūta. manuprāt rullim ir daudz priekšrocību attiecībā pret BB.

Jau 3šo nedēļu minu rulli ar plastmasas cilindriem. Nav nekas slikts sakāms. Jā ,pirmais iespaids par kvalitāti bija tāds šaubīgs, viss tāds prasts un plasmasīgs, bet darbībā nekādu problēmu. Cena laba (http://bikesbaltic.com/product_info.php … cts_id=301) un domāju ka varēs mīt ne vienu vien nesezonu. Iepriekš jau rakstīju, ka pat ar stipri padilušām mtb riepām skaņa liela. Kaimiņi var nesaprast. Esmu lietojis trenažieri kur iestiprina tikai aizm ratu un arī man uz ruļļa ir patīkamākas un galvenais reālākas braukšanas izjūtas. Veiksmi visiem un gatavojamies nākošai sezonai !!

Paldies 4444 par atsauksmēm. Tad i jāņem ciet laikam :-)

Cik bieži nedēļa Jūs sēžat uz ruļļa un cik ilgi (ar kādu pulsu, cik km pēc spidometra)?

Man sanāk 2 nedēļā pa 1h ar pulsu 130 (mans aerobais slieknis) bez nekādas treniņu metodikas.

Šobrīd kādas stundas divas nedēļā, pulss 125, ātrums ap 35kmh, bet decembrī-martā sākot no 12 līdz 20 stundām nedēļā.

Tad jau sanāk ka Tu nedēļā vienu pilnu 24-stundīgu dienu veltīsi rullim.

Būtu jau labi, bet tik daudz tikai rullim nesanāks… Bet ja vēl pieskaita mākslīgo kāpšanas sienu 2x pa 3 stundām nedēļā, tad sportam kopumā septītā daļa nedēļas patiesi.

Par treniņiem un to intensitāti droši vien jājautā kādam zinošākam (piem cello). Personīgi man ir tā, ka 35 km/h ar pulsu 125 točna nevaru noturēt (varēt jau varu bet uzskatu ka nav vajadzīgs), bet 130-135 pulsu uz 25-28km/h minu apm.3X nedēlā pa 1h. Pulsi un slodzes ir ļoti, ļoti atšķirīgas katram. Par intensitāti arī ir katram savādāk, bet domāju ka: 1. mērķis nākošai sezonai (ko gribi sasniegt velo rezultātos), 2. nepārķert sagatavošanas posmā pa ziemu 3. sabalansēt sportiskās aktivitātes, jo ziemā ir daudz ko darīt arī bez riteņa un pat ieteicams( slēpošna, rolleri, slidošana, skriešana, svaru zāle un tml.). Ja cīnies par godalgotajām vietām, tad padomi būtu jāuzklausa no profiņu puses.

jautājiens par riepām uz rollera. vai būtu nepieciešamība igādāt kādas bez šipiem - nu kaut kādas zemprofila :-) ?
skaņas apslāpēšanas un laidena brauciena nodrošināšanai.

Man zināmais labākais variants būtu īpaši tam paredzētā http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20hometrainer.shtml , vienīgi nav nekādu ziņu par tās patieso lietderību. Internetā pieejamās atsauksmes gan liecina, ka riepa pilda tai paredzēto uzdevumu.
Reālajā dzīvē gana labas būs vienkārši slika riepas, jo jebkāds protektors vairāk vai mazāk rūks/gaudos, savukārt sliks tikai bišķi kauks. ;)

Varbūt kādam ir īpaša recepte, kā padarīt braukšanu pavisam klusu? Domāju, tas ir īpaši aktuāli tiem, kas dzīvo daudzdzīvokļu namos.

Ar radzēm (šipiem) tiešām nevajadzētu ;), jāliek pilnīgs sliks, bez lietus rievām. Paneļmājā gan ir diezgan traki - kad iegriež, tāda forša vibrācija iet pa dz/b paneli. Jāliek apakšā kautkas masīvs, inerts, svārstības slāpējošs - gumijas paklājs, reģipsis, pietiekami blīvi mīkstie grīdas segumi, un/vai jātaisa ‘pīrāgs’ no tādiem materiāliem.

jau divas dienas esmu īpašnieks, un no tām - kādu stundu, arī lietotājs - bikesbaltic nopērkamajam rullim ar plastmasas cilindriem. par kvalitāti un ripošanu sūdzību pilnīgi nekādu - tieši otrādāk, šķiet, ka strādā viss, kā tam vajadzētu strādāt. jāpiebilst gan, ka neesmu nekad mēģinājis nevienu citu rulli, tāpēc varbūt subjektīvi, bet noteikti esmu apmierināts ar pirkumu.

par pieredzi - iemācīties noturēt līdzsvaru nav nekāda sarežģītā māksla. no sākuma var uzsākt, atstutēdamies pie sienas, vai vēl labāk - durvīs starp divām stenderēm. pats jau uzsāku bez sienas, skapja vai galda blakus - tīrā vietā. tikai sēdeklis gan jānolaiž par pāris cm zemāk, lai, atrodoties uz ruļļa un sēžot ur riteņa, ar pašu purngalu var aizsniegt grīdu. tad ar vienu kāju sāc mīt, un tālākais elementāri. brauciena laikā noturēties nav nekādu grūtību. jāsaka, ka pagaidām vēl neesmu iegādājies “absolute must” rullim - gludās riepas. aizmugurē ir ar mazām pumpiņām, un tas liek mīties ar rāvieniem. tāpēc rullim būtu nepieciešamas pilnīgi gludas un ļoti cieti uzpumpētas riepas. sakarā ar to, ka ruļļu saskares laukums ar riepu ir ievērojami mazāks, nekā asfaltam ar riepu, šajās vietās spiediens ir pietiekoši liels, lai iespiestu riepā gropi. tāpēc, ja vairāk grib nokust un īsāku laiku rullēt, jo zemāku spiedienu var turēt riepās… tas tā, ironiski. kopumā rullēšana ir diezgan nogurdinošs un sviedrējošs pasākums, kas, protams, ir labi.

jautājums lietpratējiem: ja rullējot grib mērīt savu nosacīto ātrumu, vai ir vienalga, uz kura rata liek spidometru? Sanāk, ka priekšējo ratu griež priekšējais cilindrs ar gumijas palīdzību, tātad, ja “piedziņas” jeb vidējais un priekšējais cilindrs ir vienādi pēc diametriem, tad vajadzētu būt vienalga, vai ne? jo priekšējais rats laikam tak griežas ar tādu pašu ātrumu, kā pakaļējais…??

man domāt ka šeit ātrums nav svarīgs, bet gan sekot pulsam, laikam un cik ātri riņķo kājas.

starp citu, minoties uz ruļļa ļoti labi noder ventilators!

Plastmasas ruļiem ir viens blakus efekts - statiskā elektrība, kas rodas riepai griežoties pa rulli… Vispār ir jautri pēc sviedrējošā pasākuma norauties no ledusskapja :)

Par blokmājām runājot . . . vai nu jātrenējas pusdienas laikā, kad visi ir darbā (šis variants atkrīt, jo arī es esmu darbā), vai arī ir jāsadabū garaža. Es savā nodabā minu un pēkšņi manās pagraba durvīs parādās klaimiņs, kurš laikam beidzot bija noteicis ši trokšņa atrašanās vietu un prasa, kas tas te jums par Zummm Zummm :-). Nu ko lai dara, ja cilvēki nesaprot izteikti sportisku garu. Tagad esmu pārvācies uz garāžu :-D