Velo politika Kopenhāgenā

īsi un labi par tur notiekošo. Būtu ko pamācīties. http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/8223800.stm

Paldies par linku. Pasaka nieka 750km attālumā.
Manuprāt, ņemot vērā arvien lielāko velosipēdistu īpatsvaru Rīgā (un tāpēc, ka tas tagad ir modē citās Eiropas pilsētās), RD deputāti arvien vairāk pievērsīsies šim jautājumam.

pats 2 gdus dzīvoju Dānijā (gan ne Kopenhāgenā) un visur pamatā pārvietojos ar riteni, salīdzinājumā ar Latviju pasaska, visur veloceliņi, ja ne atsevišķš celiņš tad vismaz josla uz šosejas nodalīta speciāli riteņbraucējiem, pilsētās trotuāri sadalīti divās daļās (gājējiem un riteņbraucējiem), veloceliņi (arī ārpus pilsētas) apgaismoti un tas viss bija 10 gadus atpakaļ.

Skaisti jau ir, bet pie mums šādu veloceliņu riteņu novietnes diemžēl būtu tukšas arī tādēļ, ka kriminālais īpatsvars daudz lielāks…

Paredz, paredz sodu – ja noķers, to klasificēs kā sīko huligānismu. :)

Turklāt nevienu gājēju tas siluets nekratīs. Es negribu būt tas vispesimistiskāk noskaņotais, taču tā ir.

Katru rītu eju pa Mežaparka – centra veloceliņa posmu starp Tēraudlietuves ielu un Vairoga ielas tiltu – kur platā aleja. Tur ir skaidri uzzīmēta nepārtraukta līnija un ik pēc kāda gabala riteņbraucēja siluets. Gājēji tik un tā iet pa nepareizo pusi, pat mātes ar bērnu ratiņiem. Arī pietiekami daudz riteņbraucēju nez kāpēc pārvietojas pa gājēju pusi.
Tas pats arī uz Krimuldas serpentīna – ir līnija, ir ceļazīmes, ir uzkrāsoti silueti, bet gājēji tāpat to ignorē. Tur pat sūda elektromobilis brauc pa velojoslu. Droši vien līdz brīdim, kad ar kādu saskriesies, jo vārdiskos paskaidrojumus, ka tas tur nedrīkst atrasties, vadītāji izliekas nesaprotam.

man nāksies tevi apbēdināt… pieredze rāda, ka pat uz musu celiņa, kur ir plata sarkana josla - gajeji izvelas tiesi so sarkano joslu!..
Un par velo-zimejumu - tie ari neskatas neskatas ne uz saniem, ne lejaa, ne augsa…

es domāju, ka pesimismam nav pamata. lielas pārmaiņas notiek ļoti lēni. Ja paskatās kā ir situācija mainījusies 10 gadu laikā - cik daudz velobraucēju ir parādījušies, cik daudz veikali, zīmoli, gonkas, veloceliņi utml., tad tomēr ir skaidri redzama pozitīva tendence.

Arī Kopenhāgena līdz esošam stāvoklim nenonāca pāris gadu laikā. Jāatceras tomēr, ka tur ir 2 būtiski atšķirīgas lietas:

  1. uz auto ir 180% (!!!) akcīzes nodoklis
  2. tur ziemas ir maigas un katru dienu vidusmēra tante ar velo var mierīgi braukt

mums jau ari tas faktors, ka velo nav kur likt, ja brauktu visa gimene… dzivokliši šauri un t.t… a biezie jau ar auto močī

Nu varbūt izveicam akciju, kā savā laikā ir taisījis “apeirons” attiecībā uz invalīdu piekļuvi veikaliem, attiecībā uz sabiedrisko vietu velo piekļuvi. Tipa izvērtējot pēc noteiktiem kritērijiem (apsargājama velo novietne, ērti piebraukt ar velo) vieta (veikals, pašvaldības iestādes, kino, tml.) var tikt atzīta par draudzīgu velosipēdistiem, saņemt attiecīgo uzlīmi un tikt iekļauta xc.lv (vai veloriga.lv) sarakstā ar draudzīgajām vietām velosipēdistiem.

no savas pieredzes es būtu gatavs diezgan tālu mīties uz a la RIMI, ja varētu tur braukt ar velo - sanāktu apvienot patīkamo ar lietderīgo. Citādi braukā ar ričuku, a uz veikalu tāpat jādarbina lielais dzelzis…