Sveiki.
Pirms diviem gadiem iegādājos Gary fisher kalnu velo un tagad ir vēlme veikt nelielas izmaiņas lai tas pārtaptu ērtāks un ātrāks braukšanai pa šoseju.
Galvenais jautājums ir par stūres maiņu no taisnās uz šosejas velo tipa stūri, jeb par lietām kas uz tās atrodas. Lai uz šīs stūres dabūtu virsū bremzes un ātruma pārslēdzēju, tad vienīgais variants ir likt virsū pārslēdzēju un bremžu apvienoto rokturi?
Vai arī, ja pagaidām tādu neiegādājos, tad tas ir reāli likt tagadējo bremžu ručku un ātrumu pārslēdzu?
Piekrāj un iegādājies šosejas velo…
Netaisi porno uz MTB
[quote=HercSM]Sveiki.
Lai tas pārtaptu ērtāks un ātrāks braukšanai pa šoseju.[/quote]
Ērtāks nepaliks, bet ātrāks atbilde ir ļoti elementāra - min ātrāk pedāļus :)
Pie šīs utopiskās idejas laikam agri vai vēlu nonāk lielākā daļa MTB īpašnieku:)
Īsā atbilde - aizmirsti par dropbar (šosejas stūri) uz baika.
Garāk:
Ar šosejas stūri MTB nepaliks par šosejnieku - rāmja ģeometrija kaut vai. Pārslēgus uz stūres vajadzēs šosejiskos un tur sākas nākamā sērija:) Pieverot vēl acis uz to, ka šie pārslēgi labi maksā, jāatceras, ka arī šādas tādas nesaderības rodas. Kaut vai bremzes - baikam visticamāk ir hidraulika. Šosejai ir mehānika. Attiecīgi vai nu mainam bremžu supportus uz mehāniskajiem ar trosītēm, vai arī ķīmiķojam kaut kādas pārejas no mehānikas uz hidrauliku.
Vārdu sakot, izmaiņas nebūt nav nelielas - tas jau pavelk uz pārbūvi.
Ieteikums - ja šoseja ir tā pa retam, uzlikt guļstūri.
Bet ja šoseja ir tā pamatstihija, tad ir vērts nomainīt visu velo (vai arī kā otru) - vai nu tīrasiņu šosejnieku, vai arī cyclocross.
Braukšanai pa šoseju, ja apmierina esošā ģeometrija, pietiks ar riepu nomaiņu pret, teiksim 1,25-1,5’’ slikiem. svara samazināšanai var uzlikt cieto dakšu, pagarināto vai īso, atkarībā no gaumes, un joprijām varēsi droši gāzēt arī mežā.
Jaunas šosejas ručkas ( šifteri+bremžu rokturi) no Ultegra/Dura-Ace maksā tik pat cik gadu lietots treniņu līmeņa, samērā kvalitatīvs, šosejnieks, teiksim ar 105 sēriju, labiem alu ratiem ( ja nerūp gramu skaitīšana).
Protams var ieteikt šosejnieku, to neaizstāj nekādas izvirtības ar mtb… un tad, kas zin… pēc laika vēl sagribēsies ITT, un varēs tik brīnīties kā naudiņa cilpo :)
Porno tas skaitās tikai Eiropā, kur pat vēl 29eru mode spītīgi lēni ienāk. ASV, piemēram, tāds visai cienījams un tur zināms cilvēks, ko varbūt šeit daudzu zin kā Shiggy (On One, Titus rep) no mtbr foruma, izmanto līkos ragus uz saviem MTB. http://mtbtires.com/features/bikes/why_dropbars.html un tādi “pornogrāfi” viņi ir tur daudz
Mēs šeit vienkārši esam pārāk aizspriedumaini un pārāk piedomājam pie sava izskata (nez, ko kaimiņš padomās), kamēr amerikāņi min pa saviem hardcore single track’iem, turoties pie dropbāriem.
varbūt bullhorn der izskatās smuki, priekšā var atstāt tikai vienu zobratu @ ss
Jāaa, kaut kas noteikti ir jādomā tālāk. Bet man nav vēlme tur piedalīties lielos mačos vai katru brīvu brīdi uz tā velo sēsties lai blieztu pa šoseju. Ari mtb netika pirkts, lai pa mežu brauktu, un vēljoprojām to nemaz neesmu darījis. Dzīvoju Jelgavā un braucot pa ielām liekas, ka nekādu mežu nemaz nevajag.
Vēl ir tas, ka man apkārt nevienam zināmam cilvēkam nav tā šosejnieka lai pamēģinātu, bet par cik ir tas, ko teicu sākumā, tādu iespējams nemaz negribas pirkt.
Iemesls, kāpēc vēlos to porno uz tā velo izveidot ir tāds, ka ar šo pašu ir veikti pārbraucieni pa šoseju un tas piesaista.
Bremzēm nav hidraulika, ir mehāniskās.
[quote=alx]
Garāk:
Ar šosejas stūri MTB nepaliks par šosejnieku - rāmja ģeometrija kaut vai.[/quote]
Tas arī nemaz nav vajadzīgs, lai es to par tādu varētu saukt.
Sākuma varētu pietikt Tev ar stūres nolaišanu max zemu ( esošās), izņemot visus speserus, ja tev tādi ir zem iznesuma. ja nav, tad viss ok.
uzliec sliku riepiņas, uzmontē šosejas tipa kaseti ( kur zobrati lielāki paliek tik pa vienam, 2 lielākie var pa 2 zobi), tas braucot iedos paildu komfortu, ka visām situācijām varēsi piemeklēt atbilstošu pārnesumu,lai nav ne par vieglu, na par grūtu.
Stūre, manuprāt, ir pēdējais ko mainīt. Uzliec cieto dakšu, dzlzs īsā maksās ~10 Ls, alu, garā ~ 40 Ls ( jauna). Šīs izmaiņas neprasa pārāk lielus ieguldījumus, bet manāmi uzlabo braukšanu un samazina velo svaru un rites pretestību, attiecīgi palielināsies tā atsaucība uz pedāļu griešanu. Par dropbāru varēsi padomāt vēlāk, kad jau būsi savedis atbilstoši citas lietas, tad sapratīsi, vai vispār vaig.
Nevajag to dropbāru likt, būs pārāk daudz investīcijas jāveic, tie pasi šosejas bremžu/pārslēdzēju rokturi, daudz lētāk ir uzlikt stūres radziņus lai var roku pozīcijas pamainīt braucot un aerodinamikai clip-on gulstūre, ir tīri labas un absolūti ne dārgas ~1 labas riepas cenā ieks FeelFree Maskavas 68.
Bez distanceru izņemšanas (pareizāk - pārlikšanas virs iznesuma, lai nav jāzāģē dakšas štoks), DzintarsP aizmirsa arī pieminēt to, ka pašu iznesumu varbūt ir iespējams apgriezt otrādi, tādejādi pazeminot stūres augstumu.