ja vēlies perfekti noregulētas cietas bremzes, apskaties, vai diskā nav astotnieks - ja ir, paņem un izspieķo to, pabrauc kādus 2 km pa pampakiem ātrā tempā, lai disks iebraucas, tad piespieķo vēlreiz. atskrūvē trosīti, kas pienāk pie viena no v-breikeim. ņem gājiena regulēšanas skrūvi, kas ir pie bremžu roktura, un pievelc trosīti apmēram 5 - 6 apgriezienus, jeb izskrūvē 3mm laukā to skrūvi. piefiksē ar kontrējošo uzgriezni. atskrūvē vbremžu klučus ar 6mm (ja nemaldos) seškanti. ar vienu roku piespied abus bremžu klaņus pie diska, ar otru atskruvēto padu vienā v-breiku pusē novietā tādā leņķī un pozīcijā, lai ideāli gulētu uz diska (jeb aploces). ideāli nozīmē - lai visa pada apakša atspiestos pret aploci, un leņķim jābūt tāda, lai pie atlaistām bremzēm padi neberzētos gar riepu. kādreiz ieteica padus regulēt tā, lai tie ir mazliet slīpi arī attiecībā pret aploces virsmu - lai pirmā sāk bremzēt pada priekšējā daļa, tādējādi it kā vieglāk dozējamas bremzes, turklāt aploce pati savā veidā “pievelk” padu klāt, bremzējot. tagad (nu jau 7 gadus laikam) pie v-breikiem īpaši uzsvaru uz šito neesmu dzirdējis, pie tam v-breikiem to grūtāk izdarīt. tādas, liec padu paralēli aplocei, piespied viņu ar pirkstiem, lai, pievelkot seškanti, neaiziet līdz ar pievilkšanas spēku pa pulksteņrādītāja virzienu. pads nedrīkst būt ne par augstu (lai neiet uz riepas) ne par zemu (lai pada apakša nepārsniedz aploces iekšējo malu). piespied pašu padu pie diska, piespied arī v-breiku pie diska, un pievelc ar seškanti, tā kārtīgi ;))
visu to pašu atkārto otrā pusē. saspied bremzes kopā un ar tādu pašu seškanti pievelc trosīti pie v-breika. pārbaudi, lai tā smuki un pareizi iet cauri metāla līkumiņam, un lai līkumiņa gals ir fiksēts otra v-breika troses turētājā. pievelc vēlreiz visus seškanšus - gan uz padiem, gan trosītes. paspaidi bremžu ručku uz stūres - jābūt pilnīgi cietai. tā bremžu ručkas kustība, ko tu jutīsi tagad, būs:
- ručkas izdilums
- apvalka saraušanās zem slodzes un trosītes stiepšanās
- v-breiku klaņu liekšanās
- nu nebiju domājis, bet kopš nesenas jauna rāmja iegādes - arī dakšu cauruļu (nu priekšā mazāk ticams, bet aizmugurē iespējams) kustība pie bremžu “spēka tās atliekt”
palaid vaļīgāk trosīti līdz cietībai, kas pašam apmierinoša. tagad pēdējais - ņem mazu skrūvgriezīti, un noregulē v-breiku izejas stāvokli. abiem v-breikiem sanāk būt paralēli vienam otram, bet ne vienmēr tie ir taisni. ja stāvēs jau izejas pozīcijā šķībi, viens v-breiku klanis sāks kustēties ātrāk, toties otrais, iespējams, berzēsies gar aploci arī bez bremzēšanas. uz v-breika pamatnes pie tās atsperes, kas viņu velk atpakaļ, ir skrūvītes abiem v-breikiem. šīs abas noregulē tā, lai, no riteņa aizmugures (vai priekšas) skatoties, bremzes stāv taisni, un lai abi v-breiki uz ručkas nospiešanu reaģē vienā mirklī, nevis viens pirmais - otrs pēc tam. minimāla nobīde var būt, bet tikai neliela. kuras puses atsperes nospriegošanas skrūvi pievilksi, tās puses v-breiks panāks nostāk no aploces, savukārt otrā pusē - pietuvosies. pēc katras skrūvītes pavilkšanas ciet/vaļā paspaidi bremžu ručku, lai v-breiki nostājas īstajās, ieregulētajās vietās.
šīs pēdējās skrūvītes, kas regulē atsperu cietību, pēc regulēšanas prasās pēc katras 10-ās nopietnākas izbraukšanas. apmēram ;) tās var izmantot arī, lai regulētu, cik cieti būs jāspiež rokturis, lai sabremzētos. kaut gan to var regulēt arī ar pašas atsperes gala ielikšanu pirmajā, otrajā vai trešajā caurumiņā uz rāmja - pie špiļķas, uz kuras montējas pats v-breiks.
nu tā - ja pēc šādas regulēšanas vēl nepatīk savas bremzes, var droši domāt par naudas tērēšanu jaunām ;))
laikam viens no pēdējiem aprakstiem pasaulē par v-breiku regulēšanu - drīz jau visi būsim disko gaismās ;) bet kamēr var braukt ar v-breikiem, tas notiek pat ļoti labi!