Tuvākajos gados Rīgā paredzama strauja velosatiksmes īpatsvara palielināšanās, jo palielinās transporta izmaksas, pieaug vieglo automašīnu skaits, kas tiešā veidā ietekmē sabiedriskā transporta mobilitāti, un tiek realizēti veloinfrastruktūras projekti, sacīja velosipēdistu portāla “veloriga.lv” redaktors Romāns Meļņiks.
““Aprēķins ir vienkāršs - lietota automašīna nopērkama par laba velosipēda cenu, bet tas, kuru transporta līdzekli izvēlēsies Rīgas iedzīvotāji, atkarīgs no apstākļiem, kādi būs radīti viena vai otra transporta lietotājiem,” klāstīja Meļņiks.”
Autiņam jau jāpērk apdrošināšana katru gadu, serviss un bendža ikdienā :)
Velo ka sabiedriska transporta aizstajejs ir ideals variants. Es domat, ka velokultura saks masveida attistities, kad autovaditaji vairs nevers durvis prieksa valja un neignores velosipedistus.
Paziņojums ir laba lieta, tikai varbūt no sākuma tos celiņus varētu arī uzcelt, ne tikai kartē ievilkt… Un, starp citu, nekāda veloceliņa Centrs-Jūrmala dabā nav ;) Veloceliņš ar tam atbilstošiem CSN noteiktiem apzīmējumiem sākas Ķīpsalā un beidzas kādu gabalu pirms Babītes dz.st. stacijas paugura galā. Tālāk līdz Priedaines dz.st. iet asfaltēts koplietošanas ceļš (ietve?), ko tradicionāli izmanto arī riteņbraucēji, bet nav nekādu zīmju, kas liecinātu, ka pa to nedrīkstētu braukt piem. ar auto, moto vai pajūgu, ko arī dara. Veloceliņa tālāko virzību aiz Lielupes tilta līdz šim īsti neesmu atkodis, bet tā gan jau citas pašvaldības jurisdikcija ;) …
Nu nē, tas ‘viņš’ vēl kādu gabalu turpinās, bet vairākās vietās mīklaini izbeidzas un atkal tikpat negaidīti parādās, līdz Kāpu ielas galā nostabilizējas un tad jau kādu gabalu iet normāli…
Rigas domes deputāti varētu raportēt par jauna veloceliņa atklāšanu Salaspils virzienā bez liekiem izdevumiem,izmantojot jau esošo Krasta ielas bezgalplašo trotuāru (kuru arī gājēji praktiski neizmanto). Kura partija norīs šo ideju ar pliku āķi’? Un vēl: lieliska biznesniša- kas uzsāks lauku saimniecībām un arī pilsētniekiem tik nepieciešamo velorikšu ražošanu Latvijā? Un vēl: mūsu pilsētas tēvi tik ļoti raud,ka esot tik šauras un velosatiksmei nereālas ielas,kamēr uz Rīgu atbraukusī Eiropas velogalvaspilsētaS ĀMSTERDAMAS pārstāve TV intervijā oficiāli ''zēlojas par A msterdamas šaurajām ielām un apskauž šai ziņā ideālo!\ Rīgu! Tā ka vajag tikai rakt un revolucionarizēt stāvokli tālāk! Nav ko gulēt -īpaši Zaļajiem un Zemniekim Saeimā! Iztīrīsim Rīgu no štancēt’ā bleķa kaudzēm ielās! Skūterus tajās vēl varētu atstāt…
Es domat, ka velokultura saks masveida attistities, kad autovaditaji vairs nevers durvis prieksa valja un neignores velosipedistus.
Pilnīgi piekrītu!! Autovadītājiem reti kad ir cieņa pret velosipēdistu kā satiksmes dalībnieku. Tu godīgi brauc, ievēro visus noteikumus, bet šie vēl kko ņemas un taurē, un vēl pasaka - “jedģ po dorožku!!” -nu, nē, pret apmalēm ratus dauzīt kkā nepatīk! nez, laikam šiem skauž, ka korķos pabrauc garām, bet nu forši nav, kad nevietā noliek…
Manuprāt, šāda čīkstēšana īsti neiederas šajā forumā. Aploces deformējas? Nevajag lekt no metra augstuma, brauc pa kāpnītēm :).
Jāatzīst, ka uz ielas velosipēdistam ir mazliet grūtāk kā autovadītājam, tas ir neizbēgami. Tomēr man šķiet, ka labam braucējam, kurš cenšas iespējami labi sadarboties ar pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem, problēmām nevajadzētu būt. Pašam braucot ar velosipēdu nekādas sadursmes ar automašīnām nav bijušas, taču autovadītāja karjera gan nav tik spīdoša. Pirmais upuris bija onkulis ar tūristu Ropažu ielā, kurš iedomājās, ka galvenais ceļš ir galvenais ceļš arī tumsā. Otrs varonis bija Inčukalna iedzīvotājs, kurš ar bioetanolu uztankojies brauca pa abām ceļa malām reizē. Abos gadījumos nekāda skāde netika nodarīta, taču šie arī ir izcili paraugi kā nedrīkst braukt.
Ja visās ielās sakārtos malas, tad nav īpašu problēmu arī braukt bez kaut kādiem spec. infrastruktūras izveidošanas.
Pats jau gadus braucu pa rīgas ielām un nekādu problēmu… jā - caurdurt var riepu, bet tas arī viss… par aploka saliekšanu vispār pirmā dzirdēšana. Man lētie šosejas aploki iztur visas sliedes.
Kā jau teicu, jāsakarto malas un šoferiem ir jāatstāj nedaudz vietas, tā lai spoguļus neaizķer. A to tā šoferu šaha izkārtojums ir jau pieriebies.
Vakar apskatīju Briseli ar velosipēdu. Kā jau rīdziniekam bija nepierasti, ka gandrīz uz visām ielām ir atzīmētas velo joslas, pa vienvirziena ielām velosipēdisti drīkst braukt pretējā virzienā. Gājēji un autovadītāji arī uzvedās normāli. Tā sapriecājos, ka pamatīgi nolikos uz slapjām trmvaja sliedēm, un vakars beidzās slimnīcā ar izmežģītas plaukstas ievilkšanu vietā un drošības pēc arī ģipsi. :(
Lai atklātu jaunizbūvēto veloceliņu no centra uz Mežaparku, pirmdien Rīgas mērs Jānis Birks kopā ar žurnālistiem plāno kopīgi izbraukt un novērtēt jauno veloceliņu."
Ja jau visi te tā žēlojas, tad es arī pažēlošos.
Mani visvairāk, kā Jūrmalas veloceliņa braucējam, tracina tas tunelis pie Imantas pārbrauktuves. Tur taču tek fekālā kanalizācija no tās “Pēdējās cerības”! Nezinu vai visi tik ātri brauc, ka nepamana, bet, kad braucot cauri tunelim apšļakstos ar to draņķi, tad kaut kā vairs tur nemaz negribas braukt. Ēsmu pat iemanījies pa pareizo trajektoriju braukt ar lielu ātrumu un īstajā brīdī palekties, lai izvairītos no apšļakstīšanās.
Uzskatu, ka tas nu ir liels kauna traips mūsu veloceliņu infrastruktūrā.
Diez vai Birks nebūs noīrējis velorikšu, ar divriteni nobraukt veselu veloceliņu (un vēl pa slapju asfaltu!) - tas ir nopietns pārbaudījums ;)
Žēl, ka jāstrādā, nudien šito skatu negribējās palaist garām!
Patika vieta uz Hospitāļu(?) ielas, kur celiņš iet gar pašām parādes durvīm 5st mājai ;) Jauka iespēja 4 vai 6 reizes izvairīties no pēkšņi atverošamies duravām…