Titāna MTB rāmji?

Kāda ir mērķauditorija šiem rāmjiem, kādi +/- salīdzinot ar Alu vai Karbona?
Ir vērts? Teiksim, jauns, samērā pazīstama brenda rāmis, par ~500 Ls?

Pats,nēesmu braucis ,bet cik ir lasīts tad tie kas sāk braukt ar titānu ,citu nemaz vairs negrib,vairāk info par titānu var atrast krievu saitā www.birota.ru

http://www.commencal.com/bike/mtb/2008/pdf/vip_titane.pdf
Pats braucu ar ši ražotāja MTB, brends ir ļoti pazīstams DH aprindās, bet jautājums vairāk ir par titāna rāmi kā tādu.

DEAN no ASV specializējas titāna rāmjos

http://www.deanbikes.com/menu.htm

brends ir ļoti pazīstams DH aprindās[/quote]
:) nu cik nu pazīstams, ar norku nesalīdzināsim.

titāns ir slavens ar savu elastīgumu. rāmis amortizē gandrīz kā softtail. bet pats braucis neesmu.
pie mīnusiem min šo pašu lietu- esot neslāpētas atsperes efekts- tipa kam patīk tā šūpāšanās, a kam galīgi nepatīk.

Būtu jauki ja kāds varētu iedot izbraukt ār tādu “atsperu rāmi”…

Dzirdēju dažas atsauksmes par Titāna rāmjiem:
Atsaucoties uz iepriekš teikto varu tikai papildināt.
Titāna rāmji ir elastīgāji par aplumīnija vai ogļplasta rāmjiem, cilvējiem, kam patīk agresīvi mīties celties kājās un sprintot šie rāmji nav tā labākā izvēle, bet “tinēji” ir vienkārši autā no sajūsmas par līdzeno un konfortablo gaitu…

Arī man radās pāris jautājumi, šai ziņā zinošākajiem šī foruma dalībniekiem: Vai ir un Kāds ir svara ieguvums salīdzinājumā, piemēram ar Alumīnija rāmi? Vai esi noskaidrojis cik ir svars šādam rāmim? Ja neskaita to ka rāmis ir no pietiekami eksotiska materiāla, kādi vēl ir ieguvumi no Titāna rāmju lietošanas? Ilgmūžība (cik ātri/lēni šie rāmji paliek mīsktāki)

Tad jau titāns sanāk tāds mazais fūlītis ;)

Titāns kā materiāls ir ievērojami dārgāks par alumīniju, bet metināšana lētāka, dēļ labajām titāna metināšanas īpašibām + arī metināšanas kvalitāte ir labāka. Līdz ar to šādu rāmju kvalitatīva izgatavošana ir pa spēkam arī mazākām darbnīcām, tāpēc arī šīs darbnīcas visai ieži piedāvā veidot titāna rāmjus pēc savas iedomātās ģeometrijas par sakarīgām cenām. Baumo ka Titāna rāmji kalpo ilgāk par alumīnija, kas izskaidrojams ar metināšanas tehnoloģijas īpatnībām (laba kvalitāte)…
Pats esmu izmetis vienu mazu līkumiņu pagalmā ar Titāna rāmi, bet nekādu būtisku atšķirību tik īsā testā gan noteikt nevarēju, nepieciešams vismas ~1.5h braucens pa kārtīgu XC trasīti…
Titāna rāmji svara ziņa ir par ~100-200g vieglāki par labiem alumīnija analogiem
Protams labās materiāla īpašības, ķīmiskā izturība, temperetūru maiņu izturība, tērauda stiprība, alumīnija vieglums neizslēdz nekvalitatīva izgatavotāja faktoru…
Latvijā ir pieejami divu veidu Titāni:

  1. “Ķīmiskais” titāns ko izmanto ķīmiskajā rūpniecība, neņem gandrīz neviena skābe, mīksts, labi apstrādājams, ievērojami lētāks, velobūvē diemžēl neizmantojams dēl mikstuma, bet plaši izplatīts LV (man ir mazas aizdomas, ka tieši šo titānu izmanto daudzi LV masteri…)
  2. “Konstrukciju” titāns (zinātniski pareizu nosaukumu nezinu) ciets un izturīgs, daudz grūtāk apstrādājams izmantojams velo būvē…

Ar abiem titāna veidiem esmu rotaļājies un mēģinājies izgatavot dažādus nieciņus, vecajam felerim bija 3-4 titāna sīkdetaļas…

divas apakšējās firmas:
http://aebike.com/page.cfm?pageID=77
firmām ir pārstāvniecības EU…

arī http://aebike.com sūta uz LV…

Nu par tevis pieminēto rāmi varu teikt tikai vienu, tas droši vien nemaksās ~500Ls. ~1500Ls būtu tuvāk patiesībai :)

ieskaties cenā…

esmu braucis ar dažādiem šosejas un MTB ričukiem tai skaitā titāna MTB(2sezonas brīvajā laikā starp šosejas pasākumiem) rāmi Krievijā ražotu tas gan bija gadus 8-9atpakaļ.ar FS gan nav nācies braukt tāpēc nepateikšu kā ir FS=Titan.uz savas ādas(pakaļas )izbaudīju tādu pašu kratīšanos pa saknēm(Baiļos) kā ar alu un CrMo rāmi.tam titānam arī bija titāna cietā dakša.viegls viņš bija un neteikšu gan ka viņš bija Mīksts drīzāk otrādi!tajā laikā pa 250USD rāmi/dakšu pirku,bet tā jau vēsture!

Nopietni runājot titāna sakausējumi nav piemēroti konstrukcijām kur ir svarīga vibrāciju slāpēšana. Titāna rāmji nav vieglāki par Alu rāmjiem. Šosejā dažus gadus tika experimentēts ar ti rāmjiem (~90 gadu sākumā), ļoti ātri tie pazuda no sacensību aprites un tika atdzīti par pilnīgi nederīgiem. Ti rāmjiem piemīt nepatīkams blakusefekts, proti - tie ļoti nepatīkami uzvedas slaidos pagriezienos, katrs ritenis “danco” savā ritmā un braucējam ir sajuta kā uz neiejāta zirga. FS riteņus nav nepieciešamība būvēt no titāna, jo pretēji HT riteņiem amortizāciju nodrošina amortizatori nevis rāmis.

p.s. Titāna sakausējumi var izturēt ļoti lielas slodzes, taču tajā pat laikā tas var pēkšņi salūzt no iekšējiem spriegumiem pie minimāla noslogojuma vai pat vispār bez tā. Tamdēļ Titāns ir aizliegts daudzās konstrukcijās un arī aviācijā pret šo materiālu izturas ļoti rezervēti.

biški off
par LOOK teikto, čoms kādreiz brauca autokrosu un vienreiz skrūvējot savu krosa Ladu lepni paziņoja, ka viņam viss auto ar titāna skrūvēm savilkts… tiiko bij izteicis tā titāna skrūvei notrūka galviņa un trāpīja viņam tieši pa degungalu… tad bijām nepazīstami, bet man tā bij jāsmejās, ka šis ar asarām acīs (blieziens bij gana stiprs) arī sāka smieties… tā kļuvām čomi…

neko nepētīju, bet te ir kkas no LT:

http://www.4t-bikes.com

Man liekas ka tā negatīvā pieredze ir no nekvalitatīvām titāna lietām, kas izgatavotas izmantojot
nepiemērotus titāna sakausējumus un neievērojot smalkās tehnoloģiskās prasības izgatavošanas procesā.
Tas ka tam čalim Ladai tā skrūve aizgāja pa gaisu…kas zin’ kāda tā skrūve bija…tipa titāna:)
Jo savādāk man nav skaidrs kā tādi kantori kā SEVEN, KONA, COMMENCAL, BIANCHI, MERLIN, LEMOND, SUNN, RITCHEY
un vēl citi piedāvā titāna rāmjus pa bargu naudu un daudzi pat dod, to- tā saucamo, mūža garantiju.
To ka tālajos 90-tajos bija neveiksmīgi mēģinājumi…ar karbona lietām tajā laikā liekas arī bija probēmas.
A Tas LT kantoris…atvilku to viņu katalogu…tiešām interesanti, baigie naži tie leiši :)

par to Ladu… bija 1990ais… ±1gads… CCCP vēl bija… un tas bij ventilatoru rūpnīcā nosperts titāns un zvejnieku kolhozā vai Lauktehnikā no viņa virpotas skrūves… kā jau teicu -offtopiks…

Biju iemaldiijies pie Trek diilera Zürich, Switzerland. Tirgotaajs ar lielu lepnumu izraadija shosejas velo ar titaana raami. Neesot gan tiesiigs braukt UCI gonkas - svars par mazu :) Viens diivainis bija savaacis visas iespeejamaas vieglaas detalas un uzbliezis superduper.
Tas bija pavisam nesen, shovasar.

Varētu arī būt tā, ka attīstoties oglekļa šķiedras pielietošanas tehnoloģijām titāns kā augstvērtīgs materiāls vienkārši ir kļuvis neizdevīgāks. Tas tikai mans subjektīvais viedoklis.