Esmu tautas klases 2. koridora braucējs. šogad sanāk tā mazāk pabraukt un sāk arī apnikt tautas klases sprints (ņemot vērā arvien “pieaugošo MTB trašu” sarežģītību SEB maratonos). sarunās ar draugu pavīdēja doma pāriet uz sporta klasi. pamatojums - lielāks gabals, mazāki ātrumi (sporta klases pakaļgalā), mazāks stress (jo sporta klases braucēju līmenis un kultūra tomēr ir klasi augstāka), vairāk baudas no braukšanas (mazāk stumšanās, mazāk sastrēgumu - vismaz pirmajā aplī, otrajā jau būs pilnīgi paralēli). nu un arī viena nobrauktā kilometra izmaksas sporta klasē sanāk divreiz mazākas (par to pašu naudu nevis viens, bet divi apļi) :)
nu tad jautājums - cik daudz mūsu spriedumos ir patiesības un cik prātīgs ir šāds solis???
visvairāk no sporta klases atbaida tieši iespēja palikt neglābjami pēdējam, t.i., palikt vienam un garajās grantenēs tas nav nekas patīkams.
Domāju, ka jautājums ir par citu. Par to cik laika un naudas (laiks=nauda=papildu ķēdes un kasetes un zobrati) vari atļauties ziedot treniņiem. Jo lai brauktu sporta klasē ir nopietni jābrauc vismaz 3x nedēļā (un ne jau pa 30km), pretējā gadījumā sacensības pārvēršas par sevis mocīšanu un veselībai tas noteikti nenāk par labu.
Citādi visi spriedumi ir loģiski un tiem pievienojos.
Viss atkarīgs no mērķa. Braucu sporta klases “pakaļgalā”, un neesmu to nožēlojis. Pagājušogad braucu tautas klasē, bet man nepatika stundu stāvēšana starta koridorā, jo pie šīs sprinta distances un lielā dalībnieku skaita, vietai koridorā liela nozīme. Sporta klases trūkums ir mazais dalībnieku skaits, kādēl var iznākt braukt arī vienatnē. Es piedalīšanos sporta klasē uztveru kā treniņu Igaunijas sacensībām, un vairs neceru, ka pie mums ši proporcija (tauta/sports) mainīsies.
es jau rakstīju - braucu tautas klases otrajā koridorā. nu laikam tur var iebraukt arī netrenējoties (ja ir laba bāze), bet par sevi varu pateikt, ka savas trīs reizes nedēļā gan cenšos izmīties (būtu vairāk brīva laika, brauktu vairāk). un vienā piegājienā nobraukt 80 km arī problēmas nesastāda (viegli tas nav, bet esmu braucis un ir ok). jautājums ir par to, kāds līmenis ir sporta klases beigu daļas braucējiem??? vai nesanāks tā, ka visa sporta klase vienotā barā no starta aizmin uz 45-50 km/h un es jau pēc pāris km esmu viens un cīnos visu atlikušo apli ar sevi un garlaicību??? vai arī sporta klase sāk prātīgi, izveidojas grupas un spice lido prom, bet ir arī tādi, kuriem mērķis ir nobraukt līdz galam un ātrumi nav tik lieli…
vēlos piesaukt arī te bieži lasīto par Igauņu gonkām - lielākā daļa mūsējo tur brauc sporta klasē garo gabalu, Latvijā - tautas klasē… pamatojums - sporta klasē brauc pārāk maz cilvēku un tie kas brauc, ir baigie sportisti…
Es personiigi MTB saaku ar 2005.g. SEB pedeejo (Smiltenes) posmu, kuraa no tautas klases beigaam uzraapos liidz kkaadai 170-180. vietai…vairs neatceros…
…shogad peec ilgaam paardomaam tomeer izdomaju starteet sporta klasee…pashlaik kopveertejumaa esmu 46.vietaa, kaut gan tas man pasham neliekas objektiivi, jo ne jau visu uz visiem posmiem var izbraukaat! Katraa zinjaa labaakais rezultaats, ko esmu sasniedzis, ir diezgan pataals no kopveerteejuma vietas…65.vieta Kuldigaa!:)
Apzinoties savus speekus…domaaju, ka vareetu buut vairaak vai mazaak stabils tautas klases 1.koridora brauceejs…bet arii shis mineejums ir stipri subjektiivs…tautas klasee nav ko taupiit un tur jaamochii cik iekshaa, tachu sporta klasee biku jaaprot speeki sabalanseet, lai 2. aplii nepaliek sausaa:)
Par palikšanu pēdējās vietās Tev absolūti nav ko baidīties. Sporta klasē ir pietiekami stabilu braucēju, kuri brauc mērenā tempā un kurus maz satrauc kurā vietā paliks, tāpat ir meitenes, sievietes un veterāni, kuriem temps ir zemāks. Otrajā aplī sporta klases astes galu ātri noķer tautas klases trieciennieki, tā, ka vienam pamīties galīgi nesanāks.
Pirms pārej uz sporta klasi, padomā vai varēsi savā tempā pieveikt distanci, paskaties rezultātos, kādi ātrumi bijuši sporta klasē (realitātē ir drusku zemāki, nekā internetā). Ja kilometrāža Tevi nebaida, tad tik sāc gatavoties.
Sporta klasē distance ir garāka un šeit ir nopietni jāpadomā par ēšanu un dzeršanu distancē. Daudzi brauc ar divām dzēriena pudelēm, līdzi ņemot enerģētiskās želejas vai batoniņus.
Mana pieredze: 1. kaut kāda fona informācija: Pirms 2005. gada Kuldīgas posma vispār nebiju nekādās sacensībās piedalījies un ar nekādu sportu nodarbojies. Kuldīgā toreiz tautas klasē un knapi tiku līdz galam. Biju ~400. vietā no 500. Pēc tam Ērgļos un Smiltenē arī nebija diži labāk.
It kā jau nožēlojami rezultāti, bet izdomāju šogad iet uz sporta klasi. Nopirku kurpes, drēbes, paminos pa ziemu bodībaikus.
Argumenti bija dažādi - negribējās mīcīties tajā pūlī, kas šogad ir vēl krietni lielāks (gan no sākuma, gan šaurākās vietās beigu galam nekāda braukšana nesanāk); augstāka kultūra; nevajag gaidīt stundu uz startu; šogad maksa vienāda; ir glaimojoši braukt kopā ar nopietniem minējiem, pat ja nespēju ar viņiem sacensties.
Secinājumi pēc 4 nobrauktiem posmiem šogad: Līdz galam esmu ticis visos posmos. Puslīdz normāls rezultāts gan bija tikai pirmajā posmā (g.k. uz tā rēķina, ka bija vairāk dalībnieku, tostarp arī vājāki par mani). Pārējos posmos biju galīgi astes galā. Galvenokārt nepietiekamas fiziskās sagatavotības dēļ. Ir sanācis braukt arī vienam, tomēr parasti atrodas vismaz kāds kompanjons. Kopvērtējumā no tiem, kas ir nobraukuši visus 4 posmus, esmu laikam 3 vai 4 no beigām. Jāatzīst gan, ka tagad pa vasaru neesmu trenējies gandrīz nemaz.
Jā, ēst tiešām sāk gribēties beigās - papildus motivācija tikt pie putras. :)
Ja tev lielākais gandarījums nav tieši no tā, ka esi apdzinis, teiksim, 80% konkurentu savā vecuma grupā, tad droši vari nākt uz sporta klasi.
:)
Paldies par ieteikumiem. par dzērieniem un ēdieniem jau tagad tiek domāts (rūgtā skola - vienā no pirmajām gonkām (2004. gadā) braucot bez dzeramā Siguldā pēdējos 2 km gāju kājām, pieturoties pie riteņa,jo biju tik ļoti izsmēlis sevi, ka pat paiet taisni bija grūti). arī tautā braucot ņemu 2 0,7 pudelītes ar powerbar dzērienu (izdzerta tiek viena vai mazliet vairāk) un arī vienu želeju apēdu.
un vieta man arī nav svarīga (ne tautas, ne arī sporta klasē) - galvenais nobraukt, lai pašam prieks. un tautas klasē vienīgais, kāpēc pievēršu uzmanību vietai, ir koridoru sadale. sporta klasē tas vairs nav tik aktuāli, jo distance daudz garāka un dalībnieku arī ir tikai kādi 200 ne vairāk (tie paši 2 koridori arī sanāk :) )
nu liekas, ka Ērgļos būs jāpamēģina uzbraukt Gaiziņā… :)
[quote=egils13]:)
Paldies par ieteikumiem. par dzērieniem un ēdieniem jau tagad tiek domāts (rūgtā skola - vienā no pirmajām gonkām (2004. gadā) braucot bez dzeramā Siguldā pēdējos 2 km gāju kājām, pieturoties pie riteņa,jo biju tik ļoti izsmēlis sevi, ka pat paiet taisni bija grūti). arī tautā braucot ņemu 2 0,7 pudelītes ar powerbar dzērienu (izdzerta tiek viena vai mazliet vairāk) un arī vienu želeju apēdu.[/quote]
pa kuru laiku tu tik daudz izdzer/apēd? tautas klasei tiešām ir sprints - ciks un galā!!!
taisniba jau tev ir:) bet tas laikam pēc sajūtām. man personīgi pietiek ar vienu velo pudelīti (turklāt nestandarta 0.6 l), + varbūt vēl dzeršanas punktā kādu malciņu ierauju :)
kad braucu rīgas velo maratonā tad paskatījos ka bus jābrauc 50 + km domāju vāks…noslāpšu :) paņēmu līdzi 2 velo pudeles, rozīnes, riekstiņus, šokolādi - karo4 apkrāvos nepajokam, diemžēl rezultātā velo izdzēru tikai vienu velo pudeli, otru vedu mājās tapat kā visus gardumus :) kopš tā laika sev nosolījos divas vairs neņemt! es personīgu pastiprināti dzert sāku jau dienu, dažreiz pat divas iepriekš un katrā ziņā pirms starta daudz izdzeru (saprāta robežās protams). nezinu kā tas ir no fizioloģiskā viedokļa, bet kaut kur lasīju ka tā varot darīt, un pa brīnumu palīdz! pilnīgi piekrītu ka dzert gribās jau pēc pirmajiem 5 km tad arī kārtīgi padzeros un tālāk salīdzinoši bieži mazliet apslapinu lūpas, un beigās kādus 5 - 3 km pirms finiša piebeidzu pudeli, lai ir spēks tā smuki nobeigt!
man gan tās velo pudeles īpaši netīk, nu nav diez ko ērti :) es sāku mest acis uz “kamieļiem”, varbūt kāds var padalīties pieredzē? visvairāk baida, ka pastiprināti svīdīs mugurai, lai gan svīst jau tā pat :)
bieži tajā burzmā tieši var padzerties, jo braukt tā pat nevar -burzma traucē, šādi netiek zaudēts laiks, pretēji, piemēram, vālējot uz 30 - 40 pa granteni. par izkrišanu taisnība, no tād vajag ļoti uzmanīties, cik nu tas vispār ir iespējams. starp citu sīkie kas brauc pašā aizmugurē visas pudeles parasti nolasa :D man tā teica kāda montavit braucēja
[quote=egils13]jautājums ir par to, kāds līmenis ir sporta klases beigu daļas braucējiem??? vai nesanāks tā, ka visa sporta klase vienotā barā no starta aizmin uz 45-50 km/h un es jau pēc pāris km esmu viens un cīnos visu atlikušo apli ar sevi un garlaicību??? vai arī sporta klase sāk prātīgi, izveidojas grupas un spice lido prom, bet ir arī tādi, kuriem mērķis ir nobraukt līdz galam un ātrumi nav tik lieli…
vēlos piesaukt arī te bieži lasīto par Igauņu gonkām - lielākā daļa mūsējo tur brauc sporta klasē garo gabalu, Latvijā - tautas klasē… pamatojums - sporta klasē brauc pārāk maz cilvēku un tie kas brauc, ir baigie sportisti…[/quote]
sporta klases beigas nav nemaz tik garlaicigi, kaut kur aptuveni puse gan aizmin uz 45 km/h bez stresa, bet parejie sadalas attiecigi kaut kur ik pa 5km/h mazakas grupas, bet ja esi potencials beigu braucejs tad viena bridi var sanakt vienam pabraukt kaut kur uz 1. aplja beigam, man piemeram pirma motovacija sakuma bija tikt 2.apli pirms tautas klases. (tas protams atkarigs no aplja garumiem, tautas klases starta laika), nu un tad kad tauta tevi savac tad pirmajiem ~100 nevaresi turet lidzi tempa zinja jo rejini vinji tikai ir sakushui, bet talak ja ir ieksha var smuki iesesties aste, bet ja tev ir savs tepms, tad labak braukt taja.
ar Igauniju ir ta, ka tur visa sacensiba tiek koncentreta uz garo gabalu ar domu, ka isti isais gabals (tjipa chainjikiem) nemaz nav, bet ja kads tomer grib, tad kaut kas ir iespejams. Bet lielaka dalja no latvieshiem kas tur mauc ari Latvija mauc garo gonku, parejos kas Latvija tomer brauc tautas klase es vienkarsi nesaprotu, jo Latvijas gonkas tautas klase pilnigi nav salidzinamas ar Igaunjiem.
varu teikt tikai vienu, ja jau tev tada doma ir tad sen bija laiks braukt sporta klase, kaut ari busi beigas, es par to stresu nekjeru, sakuma vari uzstadit motivaciju nomaukt lidz galam nenolustot
Nevajag aizmirst,ka EST sporta klasē tomēr nav tik lieli gabali (vidēji 50 km) un viens aplis, nerunājot par garo Ērgļu posmu. Mēs šeit dzenamies pēc UCI punktiem.
…ko nu par distances garumu te…katram brauceejam savs trumpis…vienam 70km pa granteni kaa divus pirkstus…cits atkal vnk nomirst…bet tai pashaa laikaa 50km kalnainaa…tehniskaa distancee otraadi…
Par tiem UCI p-tiem! Daudz jau nu te LV ir kur peec vinjiem dziities…:) kam nu tos vajadzes…primaaraas domaajams neebuus SEB gonkas…