Nav noslēpums, ka diezgan “nikni izskatās” MTB ričuks ar labiem aplokiem/ratiem un šaurajām “šosejas” riepām virsū, piemēram, 26 x 1.0. Izskats agresīvāks par šosejnieku.
Daudzi Vienības braucienā un Rīgas velomaratonā šādi ir aprīkojuši savus velo, ar tādiem braukā arī par Jūrmalas veloceliņu.
Tagad jautājums:
Vai ir jēga iegādāties šosejas velo priekš asfalta bāzes likšanai nākamajai sezonai, vai vienķārši nopirkt slikus savam MTB.
28 un 26 colas. Rāmis. Uzsēde…
Kāda atšķirība neprofesionālim ir starp šādiem 2 velosipēdiem?
Šis temats jau tika apspriests tepatām. Pameklē.
Ja trenēties - tad šosejnieks. MTB izvelk tikai uz tehnikas pieslīpēšanas un gonkai, trasi apskatīt, saregulēt un t.t.
[quote=scott]Nav noslēpums, ka diezgan “nikni izskatās” MTB ričuks ar labiem aplokiem/ratiem un šaurajām “šosejas” riepām virsū, piemēram, 26 x 1.0. Izskats agresīvāks par šosejnieku.
Daudzi Vienības braucienā un Rīgas velomaratonā šādi ir aprīkojuši savus velo, ar tādiem braukā arī par Jūrmalas veloceliņu.
Tagad jautājums:
Vai ir jēga iegādāties šosejas velo priekš asfalta bāzes likšanai nākamajai sezonai, vai vienķārši nopirkt slikus savam MTB.
28 un 26 colas. Rāmis. Uzsēde…
Kāda atšķirība neprofesionālim ir starp šādiem 2 velosipēdiem?[/quote]
ja tavs velo ir ar DB tad vari uzspieķot 28" aplokus uz DB rumbām un domāju ka būs labi.
Superior rūpnīca piedāvā 28" ratus, ko likt paratā ar disku bremzēm aprīkotā MTB. Noteikti, ka braukšana nebūs, kā uz šosejnieka, bet ies stipri labāk, nekā ar 26" MTB ratiem.
Lielaakoties razzotaaju, “augstaa gala” divritenniem ir DB. Taapeec tiek piedaavaati gatavi rati, ar standarta (160mm) rotoriem, ssosejas kaseti. Lai aatri un eerti vareetu nomainiit krosa vai sacensiibu ratus, trenniem vai izbraukumam pa jauno VIA baltica.
kaapeec Ferrari nerazzo rozaa?! - Taapeec ka seksuaalaas minoritaates izveelas MINI
SeYaa
Kāpēc arī šosejas treniņiem neizmantot platās krosa riepas? Vai nav tā, ka treniņam labāk būs platās riepas, jo būs grūtāk mīties?
Es kādreiz arī mainīju riepas (tikai riepas), bet, pirmkārt, apnika darbietilpīgais maiņas process, otrkārt, tā smaguma sajūta, uzkāpjot atpakaļ uz platajām riepām.
kārtējā reize, kad nepareizi trenējās. Svarīgi nevis grūtāk, bet ilgāk un konstanti (likt bāzi)
Un turklāt, kas tev liedz ar šoseju vilkt 45kmh avg? būs tikpat grūti kā ar MTB uz 35kmh… tie paši šosejas intervāl treniņi atkārto kāpšanu kalnā.
Mainās tehnika, bet nemainās pieeja pareizam treniņam.
kaut kā nevaru iebraukt dēļ kā tad īsti ies labāk? rites pretestība riepai kā uz 26" tā uz 28" praktiski vienāda, kaut arī treniņam tas nav primārais. Gaisa pretestība… ok 26" disks biki platāks, bet treniņos tak tam arī nav nozīmes?
Pie kam otrs faktors - Schwalbe apgalvo ka platākai riepai ir mazāka rites pretestība -
te raxts http://www.schwalbe.com/gbl/en/tech_info/rollwiderstand/?gesamt=22&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=143&tn_mainPoint=TechnikInfos
Man domāt ka ltie kam daudz vietas majās un var atļauties turēt vairākus velosipādus, tie izvelēsies šosejai vienu un bezceļiem otru, bet tie kam vieta vai līdzekļi neatļauj, tie nomainīs riepas un brauks…
kārtējā reize, kad nepareizi trenējās. Svarīgi nevis grūtāk, bet ilgāk un konstanti (likt bāzi)
Un turklāt, kas tev liedz ar šoseju vilkt 45kmh avg? būs tikpat grūti kā ar MTB uz 35kmh… tie paši šosejas intervāl treniņi atkārto kāpšanu kalnā.
Mainās tehnika, bet nemainās pieeja pareizam treniņam.[/quote]
Paldies par atbildi! Kārtējo reizi šeit iegūstu vērtīgu padomu.
Ar šosejas ratiem ies ātrāk. Līdz ar to pie vienādi pavadīta treniņa laika un pulsa var nobraukt vairāk km (aizbraukt tālāk), kas to pasākumu padara interesantāku.
Schwalbe tai rakstā apgalvo, ka pie vienāda spiediena. Bet mēs šosejas šaurajās riepās pumpējam divreiz-trīsreiz lielāku spiedienu un pa normālu asfaltu ripojam ātrāk par visām platajām Schwalbēm…
manuprāt šis arī ir vienīgais iemesls.
bet vai tāpēc, lai treniņā nobrauktu vairāk, vajag pirkt jaunu velo?
vai tad galvenais nav nevis nobrauktie km, bet nobrauktais laiks?
kāda atšķirība treniņa ziņā vai braucu 2h ar MTB vai 2h ar šosejas velo?