Situācija - uz velo ir sistēma 3x9, bet ir iespēja iegādāties labu un lētu 3x10 sistēmu…
Vai uz pakaļējās rumbas kasete līdīs?
Ir vēl kādi citi sarežģījumi novēroti?
Vai vispār kāds ir mēģinājis 3x10, nav baigais sviests vai tamlīdzīgi?
Situācija - uz velo ir sistēma 3x9, bet ir iespēja iegādāties labu un lētu 3x10 sistēmu…
Vai uz pakaļējās rumbas kasete līdīs?
Ir vēl kādi citi sarežģījumi novēroti?
Vai vispār kāds ir mēģinājis 3x10, nav baigais sviests vai tamlīdzīgi?
Labs un lēts nepastāv :)
kāpēc lai nelīstu?
http://www.actionsports.de/gb/Components/Groupsets/Shimano-SLX-660-10-Komplettgruppe-3x10-fach::28904.html
Tā kā vajag sataisīt vēl vienu velo un tam tāpat vajag pārslēdzējus un šifterus, tad šis variants man šķiet tīri feins.
Kasete nav platāka? 9 zobratu kasetei ir ja nemaldos divi ‘speiseri’ pa vidu, 10-niecei tad to nav? Kā tad savādāk tur tas 10-tais zobrats ielien? Nav skaidrības man.
Nezinu, par kādiem speiseriem ir runa, bet 8, 9 un 10 ātr. kasetes lien uz vienas un tās pašas rumbas.
Gredzeni, apļi ar tukšu vidu, … nezinu kā viņus pareizi saukt, bet manai kasetei tādi ir. Kaut kur starp 3 un 4 un 6 un 7 zobratu, ja skatās no lielākā. Bet paldies par atbildi, - to es arī gribēju dzirdēt, vai lien vai arī nelien.
viņi ir tāpēc, ka pēdējie zobrati bieži ir maināmi,ja saliktu zobratu pie zobrata, tad nevarētu uz viņiem uzlikt ķēdi ;)
10zobu kasetes zobrati ir šaurāki un spaugas starp zobratiem arī ir par ~10% šaurākas. Kasetes platums ir vienāds.
p.s.
Pats braucu ar 2x9 sistēmu nevaru sūdzēties par ātrumu variāciju nepietiekamību. Kā arī sanāk lētāka ekspluaācija. Tad, kad lielākā daļa pārries uz 10 zobu sistēmu tad 9nieces ķēdes un kasetes maksās tik cik šobrīd 8nieces.
[quote=xde]Situācija - uz velo ir sistēma 3x9, bet ir iespēja iegādāties labu un lētu 3x10 sistēmu…
Vai uz pakaļējās rumbas kasete līdīs?
Ir vēl kādi citi sarežģījumi novēroti?[/quote]
Vai 10 sp šifteris arī ietilpst komplektā “labs un lēts”? Un klanis?
Man ir aizdomas, ka vismaz Latvijā neviens īsti nezin, kā uzvedīsies superšaurā 10 sp ķēde uz vnk šaurās 3x9 sp priekšējo zobratu sistēmas. Spūdīs iekšā vai nesprūdīs, un vai esošais pārslēdzēja rāmītis to labi cels augšā… Parasti ir tā, ka principā viss strādā vēl joprojām, bet “laimīgais” apgreidotājs, negribot sev atzīties, konstatē, ka strādā kaut kā sliktāk un nestabilāk.
Īsi sakot, viena (turklāt nevajadzīga) papildus zobrata dēļ aizmugurē Tu uzņemies risku iekulties daudzās tehniskajās problēmās.
[quote=Ansis][quote=xde]Situācija - uz velo ir sistēma 3x9, bet ir iespēja iegādāties labu un lētu 3x10 sistēmu…
Vai uz pakaļējās rumbas kasete līdīs?
Ir vēl kādi citi sarežģījumi novēroti?[/quote]
Vai 10 sp šifteris arī ietilpst komplektā “labs un lēts”? Un klanis?
Man ir aizdomas, ka vismaz Latvijā neviens īsti nezin, kā uzvedīsies superšaurā 10 sp ķēde uz vnk šaurās 3x9 sp priekšējo zobratu sistēmas. Spūdīs iekšā vai nesprūdīs, un vai esošais pārslēdzēja rāmītis to labi cels augšā… Parasti ir tā, ka principā viss strādā vēl joprojām, bet “laimīgais” apgreidotājs, negribot sev atzīties, konstatē, ka strādā kaut kā sliktāk un nestabilāk.
Īsi sakot, viena (turklāt nevajadzīga) papildus zobrata dēļ aizmugurē Tu uzņemies risku iekulties daudzās tehniskajās problēmās.[/quote]
Apskaties to linku. Ir tur gan šifteri, gan pārslēdzēji, gan arī klaņi. Pilns komplekts. Gribu ņemt tikai dēļ cenas. Kā jau teicu šifteri un pārslēdzēji man citam ritenim ir tāpat jāpērk. Pats neesmu baigi par 3x10, man pietiktu arī ar veco labo 3x7. :)
tad dabū labāk to 3x7. priekškam ātri dilstošas detaļas?
Es vispār tagad mēģinu pierast kurbulēt ar vienu ātrumu (pa pilsētu). citas izjūtas :)
Labi. Galvenais, ka es un arī citi nezinīši tagad zin, ka šāda sistēma arī derēs 3x9 vietā un rumbas + rāmis jāmaina nebūs ;D Par pirkšanu tad pats izdomāšu, bet cena taču ir laba, vai tad ne?
[quote=Ansis]
Man ir aizdomas, ka vismaz Latvijā neviens īsti nezin, kā uzvedīsies superšaurā 10 sp ķēde uz vnk šaurās 3x9 sp priekšējo zobratu sistēmas.[/quote]
KMC X10SL uz 2x9 sistēmas strādā ideāli.
[quote=Kaspars][quote=Ansis]
Man ir aizdomas, ka vismaz Latvijā neviens īsti nezin, kā uzvedīsies superšaurā 10 sp ķēde uz vnk šaurās 3x9 sp priekšējo zobratu sistēmas.[/quote]
KMC X10SL uz 2x9 sistēmas strādā ideāli.[/quote]
jo to lieto profi
Esmu piedzīvojis pāreju no 8 sp uz 9 sp, toreiz ažiotāža bija vēl lielāka.
Ansi, 10 sp ķēdes lieto diezgan daudzi uz 9 sp sistēmas. Jo pagaidām (lai cik paradoksāli tas neizklausītos) 10 sp ķēdes ir kvalitatīvākas un resursa ziņā salīdzināmas ar 9 sp atbilstošiem analogiem. Sevišķi labas atsauksmes bija par C10 (campa) ķēdēm, kurām resurss bija par 20% lielāks nekā C9. Ķedes platuma starpība ir tik niecīga, ka uz aci bez mērīšanas, nemaz nevar pateikt.
p.s. Fox jau norādīja, 8,9 un 10 sp kasetes ir ar vienādu kopējo platumu, bet dažādām atstarpēm starp zobratiem + arī zobratu biezumi nedaudz atšķiras. Man ir izdevies no 8 sp kasetēm salikt 9 sp kasetes nomainot starpgredzenus.
p.p.s. mans novērojums - 7101 ķēdes resurss ir gandrīz uz pusi mazāks nekā 7100, diemžēl tāds regress ir arī kasetēm utt. (un vaina nav 8,9 vai 10).
Tad, kad liela daļa ir uzrāpušies līdz X.0. vai XTR līmenim ar 9 ātrumu sistēmu bizness ir beidzies…
vajag ko jaunu.
10 ātrumi :D
P.s.
iepriekš analoga shēma bija no 8 uz 9 ātrumiem
Runājot par Campas ķēdēm, tās tiešām dzīvo ilgi, tikai vienīgais mīnuss ka uzreiz jāiepērk KMC linki, jo Campas tūlis maksā bešeno kāpostu ~100Ls. Park toolam ir mazliet lētāks tūlis, bet tāpat tuvu 50Ls. Campas ķēde shiftojas labāk un ir klusāka nekā X10SL, lai arī mazliet smagāka, bet protams, der tikai Campa sistēmām, KMC der Campa/ShimaNO un SRAM. Bet starpība starp dilšanu 9sp ķēdēm un 10sp ķēdēm ir fufelis, vismaz uz aci to noteikt nevar. Pat ja uz 3-7tKm tā starpība veido 100Km, to vienkārši nevajag ņemt vērā.
Bet atgriežoties pie tēmas - Ja vien iespējams, ieteiktu ņemt 2*10 sistēmu. Mazāk slēgšanās.
Cits jautājums. Vai uz 3x7 sistēmas var uzlikt klaņus, kuri ir paredzēti 3x9 sistēmai.
No to ka var es saprotu, bet vai pārslēdzējs priekšējais slēgsies un vai ķēde derēs?
Viss derēs, arī ķēde.
Papildinot.
Manuprāt lielākais ieguvums no 2x10 ir tas, ka ir retāk jāslēdz priekšējie pārnesumi.
Pārslēgšanās laikā starp priekšējiem zobratiem, tiek zaudēts laiks, dēļ tā ka nav iespējamas slēgties zem slodzes. ~1s uz vienu pārslēgšanās reizi.
Aizmugures pārslēgšanās notiek 4x ātrāk un to var arī darīt slodzes laikā (lai gan nevienam to nerekomendēju)
Tādā diezgan asā krosiņā ar stāviem kāpumiem un kritumiem šis faktors ir būtisks…