SIA Biķeri

Biķernieku 57, tel. 7546813

Pirku tur velo un esmu ljoti apmierinaats gan ar kvalitaati, gan attieksmi. Cenas cilveeciigas. Straadaa tur velo-fanaati, kuri necenshas iesmeereet krapu un paliidz gan ar konsultaacijaam, gan ar servisu.

Veikaliņš nav liels toties pārdevēji zin pastāstīt par visu kas ir veikalā vairāk nekā tikai pateikt tas ir labs tas nav labs. Vispaar biju ļoti apmierinaats iepērkoties tur.

Apmēram divus gadus regulāri apkopju tur savu riteni un ne reizi nēsmu juties piečakarēts. Protams, tas nav supermārkets un ne vienmēr visu var dabūt tulīt, uzreiz un pa pusvelti, bet par vienu varu galvot - visam savam darbam tur dod 100% garantiju, ja kas - izlabos bez vārda runas. Ir bijis pat tā, ka Andis(BOSS) 15 min. pirms starta pkaļējo pārslēdzēju maina, kaut pašam jāiesildās.
Tev, BERGAMONT, ieteiktu nesūtīt remontēt riteni sievetes un nonākot pie mehāniķa skaidri formulēt - ko un par cik gribi.

vai tad pa 10sanjiem ir tik suudiigi spiekji?! liidz shim esmu pa taadu cenu vislaik licis un nekad tamie nav izshkiidushi! un nafig vajadziigi veci spiekji?!

[quote=Bergamont]No shii veikala es gan pa gabalu! Man vajadzeeja izspiekjot pakaljeejo ratu, paluudzu savai draudzenei aizgaadaat velo uz SIA Bikjeri! Peec kaada laika atskan man zvans - runaa veikala mehaanikjis un saka ka man galiigi suudiigi spiekji taapeec arii ir astotnieki - karoche vinja man iesaka mainiit (ja godiigi iipashi liels spec neesmu shajaa zinjaa, taapeec ja jaamaina tad jaamaina)! Uzlika man pashus suudiigaakos spiekjus 0,10 Ls (par taadu cenu nekas labs nevar buut)! Un beigu beigaas manus vecos spiekjus dzheki arii neatdeva (kaut kaa uzreiz neiedomaajos paprasiit)!
Nu nez - es diez vai tur ieshu veel kaadu reizi labot savu velo! Dzirdeeju ka taa vinjiem patiik chakareet cilveekus! Zzeel no malas izskatiijaas labs veikalinjsh! Bet apkalposhanu (preciizaak d* liishana) tur gan laba![/quote]
Nezinu kā citi mehāniķi, bet liela daļa lai ātrāk varētu nomainīt spieķus vienkārši ņem un tos pākniebj pa vidu uz pusēm nezinu vai šādus spieķus vēl kautkur var izmantot :))

[quote=Bergamont]No shii veikala es gan pa gabalu! Man vajadzeeja izspiekjot pakaljeejo ratu, paluudzu savai draudzenei aizgaadaat velo uz SIA Bikjeri! Peec kaada laika atskan man zvans - runaa veikala mehaanikjis un saka ka man galiigi suudiigi spiekji taapeec arii ir astotnieki - karoche vinja man iesaka mainiit (ja godiigi iipashi liels spec neesmu shajaa zinjaa, taapeec ja jaamaina tad jaamaina)! Uzlika man pashus suudiigaakos spiekjus 0,10 Ls (par taadu cenu nekas labs nevar buut)! Un beigu beigaas manus vecos spiekjus dzheki arii neatdeva (kaut kaa uzreiz neiedomaajos paprasiit)!
Nu nez - es diez vai tur ieshu veel kaadu reizi labot savu velo! Dzirdeeju ka taa vinjiem patiik chakareet cilveekus! Zzeel no malas izskatiijaas labs veikalinjsh! Bet apkalposhanu (preciizaak d* liishana) tur gan laba![/quote]Vecos spieķus tavai zināšanai neviens mehāniķis(ja tie spieķi beigti)neskrūvē(ja nu vienīgi nav kur brīvo laiku pavadīt),bet pārkniebj ar stangām un izmet miskastē.pamēģini pats izskrūvēt un saskrūvēt vienu ratu tad redzēsi cik laiks aiziet…un ja gribās labus spieķus tad jāsaka.vai viņs zināja ka tu sacīkstēs piedalies vai tikai pēc piena brauc?lai labi ripo.

Vienreiz atkal kaut ko jaunu esmu uzzinājis. Nu par to spieķu izkniebšanu. Tad nu tā: darīt to drīkst TIKAI tādā gadījumā, ja aploce arīdzan tiks likta jauna. Paši taču saprotat kāpēc tā, vai ne?

tu par to, ka abi blakus spiekji tiek paarslogoti spiekja izkniebshanas briidii un paarslogo aploka caurumus?
taa nav tik buutiska paarslodze, iipashi ja aploks kniedeets.

tad jau spiekju izluushanas gadijumaa arii buutu jaamaina aploce.

njemos apgalvot, ka shaads apgalvojums ir paarspiileets.

bez tam, ir gadiijumi, kad spiekji ir jaakniebj, kaut vai taapeec ka spiekjojis neprofesionaalis un uz viitnes nav elljas. peec paaris gadiem spiekja galvinja sakalst kopaa ar spiekji un to nav iespeejams atskruuveet.

padoms lietotaajiem: ja juusu vecie spiekji ir labi, PIEPRASIET tos atpakalj. preteejaa gadiijumaa tie tiks paarkniebti, lai paatrinaatu procesu. jums tie noderees kautvai kaa rezerves spiekji, ja kaads izluust.

“peec paaris gadiem spiekja galvinja sakalst kopaa ar spiekji un to nav iespeejams atskruuveet.”

“sakalst” - aizdomu ēna krīt uz elektroķīmisko difuzīvo sametināšanos. Tas notiek, ja metāli ir dažādi (kontaktmetāliem ir atšķirīgi elektronu Fermī līmeņi) un starp tiem nokļūst elektrovadošs šķidrums (no netīra ūdens līdz ziemas ceļu vai jūras sālsūdenim). Tas, kas tādā gadījumā notiek ar metālu kontakta virsmām, vārdos ir grūti aprakstāms, bet rezultātu ir redzējis, jādomā, ne tikai fubar.

Eļļas iepildīšana lielā mērā tur neļauj iekļūt sālsūdenim un radīt elektrokontaktu, līdz ar to šis process nenotiek.

peec paaris gadiem spiekja galvinja sakalst kopaa ar spiekji un to nav iespeejams atskruuveet."

Tas gan tikai tādā gadījumā notiek, ja spieķis ir atslābis. Nospriegoti spieķi visu laiku ‘‘strādā’’ un vītne īpaši iekalst nedabū. Cita lieta, ja rats nostāv kādu laiku mierā, it sevišķi pēc pabraukāšanas pa sāļo sniegu ziemā.

[quote=Sturmgevers]peec paaris gadiem spiekja galvinja sakalst kopaa ar spiekji un to nav iespeejams atskruuveet."

Tas gan tikai tādā gadījumā notiek, ja spieķis ir atslābis. Nospriegoti spieķi visu laiku ‘‘strādā’’ un vītne īpaši iekalst nedabū. Cita lieta, ja rats nostāv kādu laiku mierā, it sevišķi pēc pabraukāšanas pa sāļo sniegu ziemā.[/quote]
nepiekriitu.
tieshi cieshi nospriegoti spiekji (viitnee) ir relatiivi “pasiivi”. pamatiemesls ir tas, ka vairaak spiekji sadala slodzi savaa starpaa, un atsevishkji spiekji pat (iespeejams) pilniibaa neatslaabst (ja aploce stingra)
turklaat (deelj nospriegojuma) berze viitnee ir pietiekoshi liela, lai pretotos galvinjas centieniem atskruuveeties.

taapeec arii pavirshi saspiekjotos ratos spiekji kljuust aizvien valjiigaaki ar laiku.

jo lielaakas iespeejas spiekjiem atslaabt (vieglas, elastiigas XC aploces), jo biezhaak spiekju galvinjas skruuveejas valjaa un ir nepiecieshamas korekcijas.

saalji + ziema, protams ir lielisks veids, kaa integreet visus komponentus vienaa laimiigaa korozijas veselumaa :)

Varbūt ne tā uzrakstīju. Biju domājis spieķus, kas ir vaļā, nevis drusku atskrūvējušies, taču kāda gan tam visam nozīme. Tevi, Fubar atceros no ROTOSA. Kā tad tur īsti bija? Vai joprojām uzskati, ka FSA un TRUVATIV klaņiem pie montēšanas nav rāmim jāfrēzē centra malas, kur šamos skrūvē iekšā? Atceros , ka savulaik Tu šito noliedzi ar putām uz lūpām. B-) B-)B-) B-)

jaa, veel joprojaam uzskatu, ka taa ir matu skaldiishana, un tas nafig nav vajadziigs.
putaam uz luupaam? nez vai. pasaule nesaaks griezties preteejaa virzienaa, ja kaads to malu arii nofreezees.

tev briizhiem taa drusku diivaini ar izpratni, kam ir noziime un kam nav, Andi. tas nu profam nepiestaav ;)

Es varu tikai pivienoties tam, ka centri ir jāslīpē. To nu es zinu gan kā ilggadlejs mehs, gan kā braucējs. Prasi, kuram meham gribi.

REIZEEM [quote]centri ir jāslīpē.[/quote]
davai nepaarspiileesim.

pastāstiet, par kādu slīpēšanu jūs tur runājat? Izskaidrojiet visiem, varēsim tad nobalsot. Un vai tikai Truvativ un FSA?
Vai nu ražotājs taisīs figņu, kas nav derīga tulītējai lietošanai?

ne shajaa teemaa.

Nu ko, ir viedokļi, taču tie ir bez argumentiem (vismaz nav uzrakstīti). Līdz ar to nabaga foruma apmeklētājs tagat ir neziņā, piefrēzēt to centru vai arī nē. Teikšu viedus vārdus, visiem ir taisnība, taču vai šo operāciju veikt, vai neveikt nenosaka centra caurules malu neparalelitāte. To patiesībā nosaka sistēma (monobloks) kura tur nāks iekšā. Tātad ja monobloks ir ar korpusu no viena gabala (vairums Shimano modeļu), tad tas centrējas vītnē un gulņus neietekmē centra caurules malu šķībums, tātad neko nav jāfrēzē (lieks laika un līdzekļu tēriņš). Savukārt ja monobloks ir izjaucams (piem. DuraAce vai Compagnolo) tad malas ir vēlams nofrēzēt, lai montāžas brīdī tā stiprāk pievelkot nesabojātu gultņu sēžas vietas. Taču ja tiks izmantota jaunā sistēma ar ārējiem gultņiem, tad malu paralelitāte nosaka kā šie gultņi atradīsies plaknē (ja gultņi nostāsies savstarpēji katrs savā plaknē tad tie ilgi nekalpos), šādam scenārijam piefrēzēt malas noteikti rekomendēju.

Santa Klauss fon Lapland

Ja kas Grey pārcel uz atbilstošo sadaļu (visu topiku).

edit: kameer es rakstiiju savu palagu, LOOK jau daudz ko pateica :)

vot uz shito NEKAD nedriikst paljauties :) question everything!

iet runa par freezeeshanu, kad raamim centra “bortu” plaknes tiek freezeetas, liidz taas ir paraleelas viena otrai, un perpendikulaaras centra asij.
liidziigs process ir jaaveic tai raamja daljai, kur tiek stiprinaatas chashkas.

(konkreeti tiek aprunaati TRUVATIV GIGAPIPE un FSA(?) monobloki)

KAAPEEC TAS RADAAS?

reiz sensenos laikos centra ass sastaaveeja no 2 bljodaam, konusiem un bumbinjaam.
ja bumbinju rotaacijas plaknes nebija paraleelas, tas noveda pie attieciigaa mezgla paarlieku aatras nolietoshanaas. pie tam centru nav iespeejams preciizi noreguleet.
taapeec gan viitnei bija jaabuut preciizai, lai chashka neatrastos sliipi vertikaalajaa plaknee, gan arii raamja malas bija jaafreezee.

KAS IR MAINIIJIES?

veel nesen lielaakoties mums bija situaacija, kad abi gultnji atrodas vienaa sleegtaa, nospriegotaa korpusaa (kaa Shimano)
abas chashkas to tikai nostiprina raamii, nekaadi neietekmeejot sisteemas darbiibu. vienai no chashkaam borta nav, kontrgredzens parasti arii nav.

cits variants: sleegtie gultnji ievietoti chashkaas, sisteemas nospriegoshanu veic to instaleejot. 3d BMX tipa klanji, Truvativ monobloki, dazhi leetie monobloki uz kvadraatu, kaa arii visi jaunie Holowtech II Shimano klanji un citu firmu liidziigi risinaajumi (jaunaa skola, gultnji atrodas raamim aarpusee, un nav vairs monobloka kaa taada)

sheit atkal atgriezhas nepiecieshamiiba abiem gultnjiem tikt pareizi nospriegotiem uzstaadiishanas briidii.
tiem jaabuut paraleeliem vienam pret otru un perpendikulaariem pret asi.

taalaak mans subjektiivais viedoklis (un es arii neesmu biblotekaars)

shitais nu ir tiirs “fine tuning”, ja vien raamis nav defektiivs. tad taa ir nepiecieshamiiba.
kaapeec tiek izcelti Truvativ un Fsa? nezinu kaapeec FSA, jo cik man zinaams tiem ir “klasiskas” “chashkas”
manupraat oshibochka koleegjim sanaaca.
kaapeec Truvativ? taapeec ka:

  1. tiem gultnji nav integreeti korpusaa, taapeec ir juutiigaaki pret to poziicijas nobiidi vertikaalaa plaknee.
  2. abaam chaskaam ir “borti”, atshkjiriibaa no citu firmu izstraadaajumiem, kur parasti borts ir tikai viens, zobratu pusee.
    liidz ar to paraadaas prasiiba, lai ABAS puses buutu relatiivi taisnas, ne tikai zobrata puse.

mani pretargumenti pret shiis darbiibas ah#$nno nepiecieshamiibu:

  1. GALVENAIS: sleegtais gultnis (vairumaa gadiijumu) pats pozicionees sevi chashkaa, izmantojot materiaalu elastiibu un izmeeru pielaides, ja vien nebuus nekustiigi tajaa nostiprinaats (nav maniits taads risinaajums)
    tas ir mehaanikja uzdevums, gultnjiem “paliidzeet”, instaleejot sisteemu. taa kaa nobiides no plaknes deelj nenofreezeetaam malaam ir nelielas (0.5-1 graadi), gultnis bez probleemaam pielaagosies un sho nobiidi likvidees- ja vien taa aareejaa chaula buus ieelljota vai iesmeereeta (jaabuut shaa vai taa)
    (lietotaajam nav nepiecieshams izprast shaadu paliidzeeshanu, savukaart meham man nebuutu jaastaasta kaa tas daraas)

“tolerantaakam” vai leetaakam gultnim 0.5 graadu “lauziens” vispaar buus “pie kaajas”

2.ko liidz freezeetas malas, ja ir monobloka pozicioneeshanai ir jaaizmanto preseetas shaibas starp monobloku un raami (Truvativ un “jaunaas skolas” klanji)? tad freezeejam arii shaibas?

  1. relatiivi atsegto sleegto gultnju gadiijumaa viens izbrauciens pa stipru lietu/ upiites forseeshana/ neuzmaniiga nomazgaashana ar spiedienu var buut letaala gultnjiem. ar to jaareekjinaas. tad kaapeec taa saspringt?

4.“vecaa” Shimano gadiijumaa (monobloks) nelielas neprecizitaates centra bortos var apgruutinaat monobloka instalaaciju, un tikai to. ja raamis ir alumiinija, monobloks pats izveidos sev “ligzdu”, nonjemot lieko materiaalu. ja arii chashka ir alumiinija, deformeesies gan chashka, gan raamis, kameer tiks sasniegts “pilns kontakts” kaapeec ir svariigs pilns kontakts bortam ar raami? lai monobloks neskruuveetos valjaa, neizmantojot papildus liidzekljus (liime utt)

  1. kaadi 90 % no raamjiem ir pietiekoshi preciizi, lai nebuutu vajadziibas tos freezeet, arii leetais gals.

  2. dalja no daargajiem raamjiem tiek freezeeti jau ruupniicaa, kaa peedeejais fine- tuning pirms paardoshanas. dazhiem freezee pat DB stiprinaajumus.

  3. riit, jau zb, ar labu nakti :)