izpētīju wrenchscience lapā dotos padomus rāmja izvēlē(tai skaitā veicu visus norādītos mērījumus) un gala rezultātā parādījās arī tāds te lielums-‘‘saddle height’’=70.64cm Tā īsti nesaprotu no kurienes līdz kurienei tas būtu jāmēra? Kāds vecmeistars man paskaidroja ,ka formula esot gaužām vienkārša. Sēdekļa augstumu pareizi varot pieregulēt attiecīgi-sēžot ar pilnu atbalstu jānolaiž viens klanis līdz lejai un tad būtu jāvar kājas pēda pabāzt apakš pedāļa taisnā leņķī attiecībā pret stumbeni. Pamēģināju,bet man takā prasās augstāk. Un vēl nava īstas skaidrības par pedāļkurpēm-nezinu kā būtu pareizi pieregulēt kurpes stiprinājumu-sekojoši ar kuru pēdas vietu mūtu jāspiež pedālis? Vairāk ar pirkstgaliem vai vairāk ar vidu? Vai kāds lūdzu varētu mazliet apgaismot?
ps-rāmja izmēru viņi ar man tā jokaini piemeklēja. Pēc viņu domām man nepieciešams c to top 17’’ ,bet es jau tagad braucu ar 19’’ un godīgi sakot man prasās takā bišči lielāks. Kur lai meklē patiesību?
Par augstumu: tapat ka meginaju tikai kad uzliec papedi uz pedala un tad kajai jabut pilnigi iztaisnotai.
Par kurpem: Ikska kaulam jabut precizi pret pedala assi.
Domaju ka vecmeistars teiks topasu. :)
tas jau sanāk biki augstāk un kāja tātad biki pa daudz uz vidu man stāv. Bet tā pieregulēšana uz ass pusi un atpakaļ gan laikam ir pēc katra indviduālajām izjūtām?
Vecmeistars saka klasisko variantu, bet brauceeji ir dazjaadi un ir iznjeemumi.
Piemeeram man ir 16’’ raamis, kaut esmu 187cm, un ir arii XC profos dzjeki kas ir liela auguma, bet brauc ar S raamiishiem.
Padoms vienkaarsh - izmeegjini dazjaadus variantus, un tad jau arii nonaaksi pie taa kas Tev labaaks.
Tad jūs liekat man justies mazliet lempīgi-man ar maniem 180cm liekas 19’’ par mazu.
Un tā īsta sajūta rodas tik pēc kādiem 20km -līdz ar to visnotaļ problemātiski ar to pamēģināšanu.
Nu ja gribi justes kaa uz shosejnieka, tad ok.
Bet ar mazu raamiiti savi plusi ir - manevreejoshaaks, reizeem tas noder, un vieglaaks…
Pāris mačus šogad (nu jau laikam pagājašo)paspēju noprovēt -manevrēšanai nebija ne
vainas,bet sēdekļa stute līdz max atzīmei arā un prasījās tā kā vēl mazliet.
Un to vieglumu līdz sezonai ir doma panākt pazaudējot citus izmērus nevis rāmja.
priekš 180cm 19" rāmis ir ideālā kombinācija. Kas tas ir par rāmi, kurš ir tik jauks, lai gan šķiet par mazu? Ja stute ir uz max, tad vari uzlikt garāku stuti (400mm), jo šobrīd visdrīzāk stāv 350mm.
tikai nesmajas,bet tas ir kalahari 550,pie kam 4130Chromoly.
Un cik man zināt tad alumīniju neviens nehromē.
Ļoti ceru nākamsezon startēt ar ko biki vieglāku.
Tur ar to stuti ir kreņķis,tas diametrs ir lielāks,līdz ar to problemātiski
dabūt garāku
Stuti gan jau var piemeklet, ta nu toc nebutu problema. GAlvenais nesedies uz 17" ar saviem 180cm. :)
Paldies!
Ui. Šitas tiešām smags jautājums. Ar tiem izmēriem un lielumiem un augstumiem - šķiet nav precīzas formulas ko uz papīra uzlikt. Pāris gadi arī man pagāja (ar draugu, treneru, wrnchsience u.c.) palīdzību, kamēr tiku pie īstā rāmja, iznesuma un sēdekļa regulējumiem.
Šķiet A Vanagam taisnība - ka pirmkārt jāpamēģina, lai saprastu kas vispār iet pie sirds. un tad tik eksperimentē ar regulējumiem ± centimetrs vai divi, kamēr jūties labi.
P/S … Par sēdekļa augstumu - es uz stutes ievilku vairākas strīpiņas (apm 2 cm robežās). Ja jābrauc garais plakanais maratons vai šoseja - tad sēžu augstāk, ja briesmīgais XC (piemēram TREK Riekstukalnā vai Dubļainā Sniegpārsla) tad sēžu zemāk - … Treniņos pa vidu.
Un tad kad piegurst tad gribas tā augstāk pacelt to beņķi, bet tad atkal tā
pedalēšana ar tik taisnām kājām tā īsti nevedas(domāju vilkšana uz augšu).
Bet vispār jau šitādos laika apstākļos tā braukšana ir krietni savādāka nekā vasarā.
Vakar vēl tā tīri neko pabraucos ,bet šodien dūša sāk saplakt.
Cerēs ,ka tas baltais draņķis vai nu nokusīs vai arī pie.sals
Un es tomēr cerēju ,ka iraid tāds visiem derošs un pilnīgi pareizs regulējiens.
Dikti grauž tā šauba ‘‘vai nu šitā bij labi,vai tā kā vakar bij ta kā labāk’’
Pareizs sēdekļa augstums: kad no 2003.g. Latvijā atdzima triatlons, daži puiši sāka šo jautājumu ļoti nopietni pētīt, jo gribējās gan labi nobraukt ar riteni (pārsvarā šoseja), gan pēc tam vēl varēt paskriet. Cik mēs atradām rakstus, padomus, un eksperimentējām paši, vismaz 80% attiecās uz vecum veco klasiku: sēdekli vajag likt tik augstu, lai ar pilnīgi taisni nostieptu kāju varētu uzlikt velokurpes papēdi uz pedāļa, kad tas atrodas maksimāli zemā stāvoklī. Tas ir attiecībā pret šosejas velokurpēm ar LOOK vai KEO stiprinājumu. Baikam vajag mazliet zemāk - bet lielā mērā tāpēc, ka uz MTB kurpes papēža (ja mērījumu veic ar MTB kurpi) mēdz būt visai dziļas zoles rievas, un to vajadzētu matemātiski noņemt nost.
Taču, ja paskatās Tour de France, pārņem tīri vai šausmas. Daži sēž tik zemu, ka liekas, ka jebkuram velotrenerim nevajadzētu ļaut savam audzēknim tā braukt… labi vismaz, ka tādu braucēju nav daudz.
Vasarā nobrauksi dažas garās distances un uzreiz atradīsi savu īsto, komfortablo augstumu.
Jau nobraucu + kādi 4reiz50km pa nedēļu ,bet īstās pārliecības kā nav tā nav.
Šodien atkal pie trīsdesmitā sāku bīdīt augša lejā:(
Nobrauc 20 - 30 km un jutiisi. ja sap mugura vai tirpst rokas, tad kaut kas nav ka vajag. tad ari var parregulet citadi.
vispār jau cerēju saņemt atbildi uz šo jautājumu