Šaize ar vītni

Tā nu tas stulbi notika, ka, skrūvējot bremžu rotoru pie rumbas, pārgriezu vienu no sešām vītnēm :( Izskrūvēju ārā, nosmērēju ar skrūvju līmi un ieskrūvēju atpakaļ. Ko darīt, vai likties mierā vai tomēr tā nevar atstāt?

var jau gluzhi labi iztikt arii ar 5 skruuveem.
veru tev ietekt paaris panjeemienus no sava repertuaara.

  1. ir taadas viitnes atjaunoshanas spiraaliites, tikai nereaali gruuti dabuut.

  2. ja tajaa vietaa uz rumbas pietiek vietas:
    njemam m6 skruuvi, nozaagjeejam galvu, PILNIIGI PERFEKTI PERPENDIKULAARI ieurbjam caurumu, iegriezham m5 viitni.
    taalaak rumbaa iegriezham m6 viitni un sho te proteezi ar epoksiidu ieliimeejam. ja kas paliek aaraa, ar fleksi nosliipee.

  3. skruuvi noklaaj ar plaanu elljas kaartu, rumbaa iepilda epoksiidu (visstipraako, “skjidro metaalu”), pirms tam caurumu attauko un skruuvi perpendikulaari iegremdee tajaa. kad epoksiids sacietee, skruuvi ar asu lauzienu izskruuvee.

Fizikas institūta mehāniķiem tā ir vai ikdienišķa šaize:) Pēc viņu pieredzes dara tā:

  1. Izskrūvē ārā kādu neielīmētu skrūvi, ar bīdmēru (sērkociņu:)) izmēra, cik dziļi skrūve rumbā ieskrūvējas, un no tā - cik mm rumbas korpusam vēl paliek pāri. Ja paliek vairāk par kādiem 3 mm, var ieurbt rumbā caurumu dziļāk (ja vajag), iegriezt dziļāk vītni, atrast un ieskrūvēt garāku skrūvi.

  2. Ja “1” nē, un nav žēl izurbt lielāku caurumu rotorā (vai tas normāli urbjas?), tad gan rotorā, gan rumbā caurumu izurbj lielāku, iegriež lielāku vītni, ieskrūvē attiecīgi resnāku skrūvi.

  3. Ja “2” nē, tad iespējams komplicēts risinājums - pārurbj rumbā caurumu ar sabojāto vītni tik lielu, cik atļauj rumbas korpuss, tad tajā lielajā caurumā iepresē buksi ar svaigu pareizu vītni vidū. Šeit var būt problēmas ar rumbas atbalstīšanu, kad to liek zem preses:(

  4. Ja “3” nē, tad braukt kā ir.

  1. braukt kā ir.

Oi, paldies! Man vislabāk patika Fubar pirmais teikums, kā arī Anša 4. padoms un Baltā 1. padoms :)

Vēl ienāca prātā pavisam ķecerīga doma. Šitām rumbām ir diezgan plāna tā vietiņa, kur tos rotorus skrūvē. Tās skrūves, kas bremzēm nāk oriģināli līdz, iznāk pat kādus 2-3mm ārā otrā pusē (un var arī paņemt kādu drusku garāku skrūvi, tā vieta to pat atļauj). Ja nu otrā pusē vienkārši pievelk ar uzgriezni?

es pilnīgi noteikti liktos mierā un iztiktu ar 5 skrūvēm. Bet, ja var tur otrā pusē kādu uzgriezni uzskrūvēt, tad jau ideāli. Vēl variants būtu nomainīt rumbu…

jauno pērkot no fox:))

Braukt kā ir.

p.s. Uzmanību pārējiem disku bremžu īpašniekiem, iemesls kāpēc tika norauta vītne visticamāk ir šāds:
skrūvējot klāt rotoru, kāda no skrūvēm tika ieskrūvēta līdz galam, rotors nofiksējas k-kādā stāvoklī un skrūvējot pārējās skrūves, vītnes daļa beržas gar rotora cauruma malu (kas savukārt ir rūdīts) un vītne skrūvei tiek saplacināta. Beigtais vītnes posms ļoti viegli Al rumbas vītni v-kārši sačakarē.
Pieļauju ka ir vēl kāds vītnes sabojāšanas paņēmiens, taču šis ir klasiskais.

ātrās braukšanas speciālisti sacensībās pa īstiem kalniem, un citām slodzēm, brauc ar rī ar 3 skrūvēm kuras izgatavotas no alumīnija vai titāna, ja tavējās ir parastās, tad noteikti neķer kreņķi un viss ir kārtībā
…izskrūvē vēl 2as

Jā, laikam jau man savu “4” vajadzēja likt kā “1”, jo diezin vai IrēnaB bremzēs tā, ka 5/6 no konstrukcijā paredzētās izturības būs par maz…

“kāda no skrūvēm tika ieskrūvēta līdz galam, rotors nofiksējas k-kādā stāvoklī un skrūvējot pārējās skrūves”

  • vai tad tā neskrūvē tikai superblondīnes? “Vākus” skrūvē klāt, ieskrūvējot caurumos visas skrūves, kuras tikai pēc tam sāk pievilkt pēc kaut kādas diagonālas shēmas. Cik atceros, (vismaz) Hayes DB instrukcijas lapelē tas bija pat ilustrēts.

Saliku vispirms visas skrūves pa vietām un pakāpeniski pievilku pretējās (tas man iedzimts :)). Šo vienu nelaimīgo vienkārši pārvilku par stipru, pēdējo reizi “ejot pāri” visām.

Laika trūkuma dēļ neuzrakstīju līdz galam, problēma slēpjas tur ka pat rūdītie speciālisti piemirst vispirms atlaist visas skrūves un tikai tad tās izskrūvēt, kategoriski nedrīkst skrūvēt ārā pa vienai skrūvei kamēr pārējās nav atlaistas(un tas diemžēl nav instrukcijās pienācīgi uzsvērts).

Lai nevajadzētu lasīt instrukcijas un lauzīt galvu, ko un kā skrūvēt, iesaku izmantot centrlock rumbas ar atbilstošiem rotoriem. Darbojas lieliski! :)

vai V-bremzes, vai kedas ar biezaam zoleem :D

varam jau arī neapdirst!!!
cik no jums rakstītu šādu topiku forumā, ka gadījies šāds fēlers, bet šis cilvēks taču vienkārši uzrakstīja, izraisīja diskusiju un no tā taču visiem labāk

kacs
Viss kārtībā, veselīgs humors :) (vismaz es to tā uztveru)

Laika trūkuma dēļ neuzrakstīju līdz galam, problēma slēpjas tur ka pat rūdītie speciālisti piemirst vispirms atlaist visas skrūves un tikai tad tās izskrūvēt, kategoriski nedrīkst skrūvēt ārā pa vienai skrūvei kamēr pārējās nav atlaistas(un tas diemžēl nav instrukcijās pienācīgi uzsvērts).[/quote]
piebilde: tas taa ir, ja rotors ir pareizi pievilkts- tas ir pirms visu skruuvju pievilkshanas pagriezts preteeji rotaacijas virzienam (pulkstenja raadiitaaju virzienaa)
ja to nedara (un daudzi nedara, ieskaitot lielas darbniicas) tad stesa uz atskruuveeshanu nav.