Riteņa (riepas) apkārtmērs.

Sveicināti.

Nonācu strupceļā ar to, kādu ciparu ievadīt velo datorā par riteņa (riepas) apkārtmēru.
Riepa ir 26’ x 1,95.

Gūglē paķēru pirmos linkus ar tabulām un katrā atšķirās (jeb neprotu paskatīties).
Pēc tīrākās matemātikas brutāli rēķinot apkārtmēru - arī nesakrīt ne ar vienu tabulu, kuru skatījos.

Viena tabula apgalvo, ka 2067, cita 2055, savukārt, pēc matemātikas sanāk 2075.

Kāds cipars īsti pareizs?

Paldies.

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=17054

Tad paņem metramēru un nomēri. Es aptinu izoleni un uz grīdas izmēru vienu, ja grib ļoti precīzi tad vairākus apgriezienus un izdali ar apgriezienu skaitu. Tabulās patiesību neatrast:)

Pilnīgas muļķības par tabulām, tādēļ jau tabulas izstrādātas lai nevajadzētu pa “lauciskam” izolācijas lentu uz grīdas līmēt.

nu nu uzbrauci meitenei. tabulas ir pilnīgs fufelis tāpat kā norādītais riepas izmērs.

Nu protams, tie kas to visu izdomājuši ir nejēgas, bet mēs paši attapīgākie…

Kaut arī pēdējais posts domāts kā sarkasms, tomēr tā ir patiesība. Dažādiem spidometru modeļiem tabulās ir pavisam atšķirīgi skaitļi, tāpat kā riepām ar it kā vienādiem izmēriem, apkārtmērs atšķiras. Tabulas no reālās situācijas reizēm atšķiras pat par 10 cm.

tas ir taapat kaa meeginjaat noteikt eiropas izmeeru amerikas apaviem pec tabulaam, ko atrod googlee. cik tabulu tik variantu. jaapskata 20 dazhaadas tabulas, tad tad njem videejo aritmeetisko, domaaju te liidziigi.

Nav iespējams trāpīt tā, lai tas cipariņš ideāli derētu visām dzīves situācijām, tāpēc nav ko “utoties” un taisīt liekus kreņķus!

MTB riepām tabulas ir tikai un vienīgi orientējošs sākotnējais izejmateriāls, jo:

  1. Vienāda norādītā izmēra riepas realitātē ir atšķirīgas.
  2. Vienāds norādītais riepas izmērs un atšķirīgs protektora dziļums arī nav atrodams nevienā tabulā- izmēros atšķirsies.
  3. Viena un tā pati riepa ar atšķirīgu spiedienu arī dos atšķirīgu apkārtmēru (distanci/ ātrumu).
  4. Tabulās neuzrādās atšķirīgi trases segumi- piem. asfalts vs. smiltis

Mērīšanas metode gan arī der tikai uz cieta seguma t.i. pirmajiem 2 vai 3 punktiem (3. punkts īpaši pedantiskiem cilvēkiem).

Ja nepatīk Dalībnieces variants, nobrauc uz šosejas 1,00km (no staba līdz stabam, vai vienalga cik km) un koriģē spidometrā ievadīto vērtību pēc formulas:

Jaunais apkārtmērs = Esošais apkārtmērs spidometrā * 1,00km / uzrādītie km spidometrā.

(apkārtmērs vietā var būt kaut kāds koeficients, dažiem spidometriem)

Lai būtu profesionāli, apkārtmēru ar permamento marķieri uzraksti uz riepas, iekavās norādot spiedienu. Kad riepa būs padilusi, pārstrīpo un blakus uzraksti jauno.

Nu protams, tie kas to visu izdomājuši ir nejēgas, bet mēs paši attapīgākie…[/quote]

apģērbu tabulas arī ir izstrādājuši cilvēki, kas kaut ko no tā saprot, tad jau pēc Taviem komentāriem sanāk, ka apģērbu mēra tikai pilnīgi lauķi, jo ir tak tabulas:)
Bet ja nopietni, tad tabulas tiešām ir tikai indikatīvs materiāls, kuru var izmantot, bet precīzāka cipara iegūšanai es izmantoju citu metodi: atzīmēju sākuma punktu, noripinu divus pilnus apgriezienus un izdalu ar divi, gan jau ka pa kādiem milimetriem var kļūdīties, bet parasti cipars atšķiras no tabulām ne tikai par dažiem milimetriem.

Es nekad nemeklēju kautkur, jo vienmēr ir ātrāk nomērīt pašam. Mana recepte: Uz grīdas atzīmē ar zīmuli atzīmi pretī ventīlim, tad uzspiežot uz priekš. rata aizripina, kamēr atkal ventīlis ir pie grīdas un atzīmē atkal. Nomēra attālumu starp atzīmēm. Tā varam līdz ~5mm precizitātei dabūt. Man ar 5mm pietiek.

Vai visvienkāršākais un visprecīzākais veids, kā izmērīt apkārtmēru, nebūtu vienkārši tā, ka aptin mērlentu ap riteni pa vidu un nomēra tā pat kā svara vērotāji mēra savas “riepas”?

Tici man - vienkāršāk ir noripināt pa grīdu! :) Bet pamēģini!
Es mērīju uz 10 apgiezieniem uz ceļa, sēžot virsū. Atzīmē sākumu, noripini, atzīmē beigas - izmēri un izdali. Kas var būt vienkāršāks! No tabulām atšķīrās par apm. 2 cm, jo man traktorenes protektors.

Tad riepa iespiežas, ripinot pa grīdu. Vajadzētu būt precīzāk.

Te viss ir perfekti aprakstīts: http://www.sheldonbrown.com/cyclecomputer-calibration.html#rollout

man vēl neviena riepai pēc tabulām nav sakritis +/-5cm robežās. jāņem vērā, ka riepu ražotāji muhļī ar cipariem, jo ir pat gadījies, ka 2.1 riepa ir reāli šaurāka par 2.0.

Gonkā distance visiem vienāda ;)
A treniņos šitā nobīde nav tik svarīga.

Par treniņiem un gonkām taisnība. Taču! Pirmkārt, cilvēks var gribēt zināt pēc iespējas precīzāku sava velo nobraukumu. Otrkārt - un te precizitāte var būt ļoti svarīga - ir tad, ja es kaut kur braucu un zinu, ka pēc 6.32km man jānogriežas pa labi. Ja spidometrs nebūs precīzi noregulēts, tad var iznākt maldīties.

Kalibrējot kompi noteikti jāveic mērījumi konkrētajai riepai ar konkrēto braucēju uz velosipēda. No prakses novērots, ka viena pilna riteņa apgreiziena attālums bez braucēja un tas pats apgrieziena attālums ar braucēju uz velosipēda var atšķirties par 10 cm!