Vai kādam ir bijusi līdzīga ķibele un kā ar to tikāt galā? Sākumā domāju, ka čīkst tapēc, ka jauni ruļļi, bet nu jau ir nobraukti vairāki treniņi un nekas nemainās. Braucu ar baiku, riepas Ritchey Tom slick 26.0x1.0 (protektors-pavisam niecīga skujiņa), piepumpētas kaut kur pie max 7 atm. Neticās, ka riepas būtu vainīgas. Varbūt attālums starp cilindriem ir vainīgs? Un kādiem šiem attālumiem jābūt pareiziem? Varbūt vēl kāds iemesls? Būšu ļoti pateicīgs, ja kāds sniegs padomu, jo grūti izturēt pie tādas skaņas braukt kaut stundu. Paldies!
Uz plastmas rulli bija tapat, notiriju veltņus un riepas ,palika klusāk.Paskaties cilindrs bus tads lipīgs ,tādēl ari skaņa kā braucot aršosejnieku pa mīkstu asfaltu.
Tā arī varētu būt, ka nav tīri ruļļi jeb riepas. Man gan čīkst tikai pieceļoties kājās un svārstot velosipēdu.
OK, pamēģināšu nomazgāt gan riepas, gan cilindrus un tad pateikšu rezultātus.
Bet kā, lai pareizi noregulē attālumus starp cilindriem?
Ja ir liela vēlēšanās var pēdējo cilindru pabīdīt 2cm uz priekšu.pārejos labāk neaiztikt.Tad ritenis nebūs bedrē.Ceļoties kājās ,svārstot čīkst jo tiek taisīta zivtiņa,tas ir zaudē taisnvirzienu.
man kādu laiku bija čīkstoņa arī ar gandrīz plikām riepām - maza skujiņa, tāpat bija - sapratu, ka pavisam izbēgt no tās nevar, nemainot riepas. piepumpējot stingrāk gan mazliet samazinājās - tīri tehniski domājot, čīkst gumija, beržoties gar rulli tajā vietā, kur rullis riepu iespiež. Sanāk, ka riepām tiešām jābūt zvērīgi (mazliet pat virs max atļautā), jo spiediens tajos pāris centimetros ir daudz lielāks, nekā uz asfalta, tāpēc riepa ieliecas un tajā vietā čīkst. tad nomainīju ar Trekā iegādātām pavisam plikām Bontrager 1.3 collu, laikam - un nekādas čīkstoņas, minies un šalc. Atceros, kad vēl bija vecās, mēģināju rulli ieziest ar cepamo eļļu (nu ekskluzīvi būtu ar vīnogu kauliņu eļļu, bet var ar parasto, rapša vai saulespuķu) - tā kā ar šo ričuku braucu tikai “pa iekšu”, un riepas bija tīras, tad šis vēl mazliet palīdzēja pret čīkstēšanu. Tomēr nevajadzētu eksperimentēt ar šādu pašdarbību, ja tas pats ričuks ar tām pašām riepām tiek izmantots arī laukā - tad rullis drīz vien būs tik netīrs, ka pārvērtīsies par kvadrātu :D
Paldies par padomiem!
Problēmu atrisināju, izdarot divas lietas:
Riepas piepumpēju pavisam nedaudz virs Max. Un, atsaucoties uz janis-v padomu, pēdējo aizmugurējo cilindru pabīdīju uz priekšu tā, lai velo vairs nav “bedrē”.