Reversie aizmugurējie pārslēdzēji

Ja esmu pareizi pamanījis, mūsdienās XT un XTR aizmugurējie pārslēdzēji mēdz būt arī reversie - ievelkot trosīti, slēdz uz mazāku zobratu. Jautājums, vai reversie pārslēdzēji tiek veidoti kā droša mantiņa nesaudzīgiem braucējiem, kuri parasto pārslēdzēju mēdza ar spēku slēgt pie lielas slodzes uz lielāku zobratu, tā ka draivtrains mokās izdeva Pirmā pasaules kara ieroču cienīgus tarkšķus?
Kādas ir svarīgākās atziņas par reverso pārslēdzēju?..

Kad besis, vajag mazāk spēku lai pārslēgtu. :D Tikai radītājpirksta viegla kustība. Pret kalnu slēdzas labāk pat ar visu slodzi. Tas gan vairāk atkarīgs no kasetes, cik labi slēgsies.

Pats gan veel neemu exploteejis…tachu ir paredzeets to ieproveet jaunajaa sezonaa…
Vieniigais bieds, ko saskatu, ir reti sastopamais, tachu ne neiespejamais trosiites paartruukshanas gadijums, kad paliec ar lielu collu uz grantenes, kurai neredzi galu…

Ar lielu collu paliksi uz grantenes ar parasto pārslēdzēju bet ar reverso paliksi pie mazas collas:)

Bija domāts ar lielas collas zobratu!!!

Ta nu gan problēma. Ja tā trose trūkst, var par kādiem 3 zobiem pacelt ar regulēšanas skrūvi, un var paralelogramā iebāzt zaru, un arī nebūs līdz galam.

var arī šosejas kaseti uzlikt…

Ir vēl viena svarīga lieta, ja pāriet no parastā uz reverso (vai otrādāk). Ir grūti pierast, ka slēdzas otrādāk.

Es nekad neesmu mēģinājis reverso, tāpēc jau jautāju, ar ko tas labāks par parasto. Ja vienīgā reversā pārslēdzēja priekšrocība ir drošība pret lauzējiem, tad man to īpaši nekārojas (jo es neesmu lauzējs).
Interesanti, kā reversais strādā apstākļos, kad pārslēdzēja troses apvalkos ir ierauti dubļi, un tāpēc trosīte netiek “dota ārā” no hēbeļa pa izteiktiem soļiem, bet tā lēnām negribīgi “peld” ārā? Parastajam pārslēdzējam, ja šī iemesla dēļ ķēde vēlāk pārkrīt no lielāka zobrata uz mazāku, bēda maza. Bet uz augšu mēs slēdzamies, kad braukšanas apstākļi kļūst grūtāki, tāpēc novēlota pārslēgšanās varētu sagādāt lielākus kreņķus.
Šķiet, šī problēma tiek risināta ar stingrāku pārslēdzēja atsperi (es pamīcīju pirkstos gan jaunu reverso XT, gan parasto, un tā likās). Jo stingrāka atspere, jo, ievelkot trosīti, hēbeļa mēlīte ir jāspiež ar lielāku spēku - ko reversajā sistēmā atrisina, izmantojot par ievelkošo mēlīti visu bremžu sviru (vai varbūt tomēr tā ir atdodošā?!).

Divus gadus lietoju XT reversīvos pārslēdzējus ar duālajiem šifteriem un esmu sajūsmā .Jo piemēram pieaugot slodzei ir nepieciešams viegls uzsitiens pa šifteri no apakšas un tu jau esi pārslēdzies uz lielāku aizmugurējo zobratu.

  1. Bet ja tev momentāni ir jāpārslēdzas 2x, 3x zobus uz augšu? Teixim reāli stāvs kāpums, kur sākumā ar lielu inerci ielido un tad no puses jāturpina vecmāmiņas gaņģi…
  2. Tākā esmu pieredzējis tādus dubļus, ka tikai ar lielu spēku var pārslēgt, tad to toč nespēs izdarīt slēdža atsperīte - tākā esmu skeptisks šinī jautājumā.
  3. Uzņemot ātrumu kājās stāvot. Slēgties uz mazajiem ar īkšķi ir daudz grūtāk, jo īkšis pieceļoties kājās vairs nav tajā vietā kur sēžot.
  4. Nu pierast pie tās sitēmas bezstresa pabraukāšanā ir itkā viegli, bet ka ir spiedze, tā nunekādi. Tāpat kā iemācīties braukt pie sarkanās un stāties pie zaļās gaismas - sākumā avārijas būs noteikti :D

Nu man šķiet ka reversīvie pārslēdzēji ir ideāli savienojumā ar duālajiem šifteriem ,kur īkšķis vispār netiek izmantots.Un nav bijis problēmu pirms straujiem kāpumiem ātri pārslēgties uzreiz pa kādiem 3-4 zobratiem.

Nav ko cepties par šo jautājumu! Viss tur normāli strādā jebkuros laika apstākļos, pie nosacījuma, ja trose ir tīra. Bez problēmām var arī pārslēgties uz augšu pie jebkuras slodzes! Āmen!

[quote=Guncha]Esmu mazliet apjucis detaļu meklējumos.

Vai XTR RD-M 960 SGS 2007.gada modelis darbosies kopā ar duālajiem shifteriem XT STI 2004.gada modeli (cena baigi pievilcīga) ??

http://www.actionsports.de/Shifters/Shimano-XT-STI-Einheit-2004::8154.html

Vai varbūt kāds var ieteikt labāku kombināciju ??[/quote]
SRAM X.9 vai X.0

Cik man zināms tad XTR RD-M 960 SGS ir 2003. gada modelis, un tas pavisam mierīgi darbosies ar duāliem šifteriem. Cita lieta ja aizm.pārslēdzējs nebūs low-normal, tad gan tā slēgšanās būs tāda neparocīga, kaut arī viss darbosies.

p.s. KarliB Tava piezīme par SRAM šeit bija nevietā.

:) Vai tad X.9 un X.0 nav pārslēdzēji, manā subjektīvā vērtējumā lielas, ka ir labāki… (lai gan nav reversie)
Es jau nespiežu nevienam viņus lietot, izsaku savas domas

Ja ir kāds lietojis abus (gan XTR, gan X.0), tad kurš galu galā ir labāks?

Lai cik tas nebūtu žēl-X,O

xtr

XTR