Nomainīju ķēdi, tad braucot uz ruļļa jutu, ka aizmugurē 7,8,9 zobrats pārlec un nomainīju kaseti, tagad paprovēju velo uz ielas un ja priekšā uzlieku vidējo zobratu tad pārlec, bet ar 1 un 3 viss ok. Vai man būtu arī jāmaina priekšā tas 2 zobrats? Cik forumā lasīju, tad parasti pietiek ar kasetes nomaiņu. Vēl itkā var pievīlēt, bet tas diez vai man izdotos.
Ja nu man ir jāpērk tas 2 zobrats, tad varbūt kāds var piedāvāt “FSA 104 PCD CNC Alloy MTB Middle Chainring”, vismaz man šķiet, ka tas man ir īstais, jo man ir FSA V-Drive.
4 skrūvju sistēmai noteikti sakrīt, pats esmu skrūvējis RF zobratus uz XT klaņa (BCD = 104/64)
Ir tāds knifs, ka FSA ražo zobratus, kuriem ap skrūvju caurumiem ir vairāk “gaļas” - neiet virsū uz XT klaņa. Taču viņi ražo speciālu modeli priekš XT klaņa, ko arī norāda zobrata aprakstā.
Pietiek ieiet www.chainreactioncycles.com iekš MTB chainrings, palasīt tehniskos datos, un šīs lietas kļūs lielā mērā skaidras.
Vai tā bieži gadās, ka pēc 3000km ir jāmaina priekšējais zobrats? Varbūt nobraucot 200km tur kaut kas piebraucas un ir ok - šitā vienam forumā bija. Man vienkārši nav pieredzes un tāpēc neko daudz nezinu.
Ja tas ir vieglais alumīnija zobrats (it sevišķi Shimano LX/XT alumīnija kastroļa vāciņa cienīgas cietības materiāls), tad ar izstaipītu ķēdi pa 3000 km noteikti tam var izdeldēt zobus tā, ka lec jau pāri. Notīri vienā vietā to zobratu un, ja tas ir melns, pieliec otrā pusē gaišu papīra lapu, ja balts, tumšu lapu, un uzmanīgi paskaties uz zobu formu. Izdeltētam zobratam vnk. ar aci varēs redzēt, ka ķēdes vilces pusē zobi kļuvuši lēzenāki.
Morāle: ja brauc ar ātri dilstošajiem alu zobratiem, nebrauc ar izstaipītu ķēdi!
Shimano acīmredzami cīnās par to, lai viņu pr. zobrati būtu mazliet vieglāki kā konkurentiem. No šejienes arī materiāls. Konkrēti zinu par LX un XT (teiksim, līdz 2006.g.) - novelc ar labu vīli, alumīnija skaidiņas nobirst kā sniegpārsiņas, un pusmilimetrs novīlēts ar pāris vīles vilcieniem.
Race Face ir labi. Ļoti iespējams, ka arī FSA. Par FSA cieto pārklājumu gan mēļo, ka tas noejot nost daudz īsākā laikā nekā minēts aprakstā, bet ar visu to, tik mīksts alumīnijs kā Shimano LX/XT nav redzēts, vismaz manā praksē.
Zobrata materiāla cietību paīstam izjūt tad, kad ar vīlēm atjauno zobu formu (vecum vecais Arkādija piegājiens). Vīles tagad ir labas, un ne ļoti dārgas - zviedru raž. Centrex’ā pa 4 Ls gab.
Pasūtīju jaunu to zobratu, jo secināju, ka pats tik smuki nemācētu savīlēt un pazvanot uz vietējo velo bodi man arī teica, ka neviens to nedarīšot, un vest uz Rīgu sanāktu daudz dārgāk. Bet man vēl paliek jautājums par ķēdes maiņas biežumu, kā tad to īsti noteikt?
Man bija tieši tāda pati problēma ar 2 zobratu. Nomainīja Kaseti un ķēdi un uz 2 priekšējā zobrata slodzē pārleca… Nomainīju zobratu, problēmu vairs nebija. Par kilometrāžu nemācēšu teikt. Biju sezonu braucis, bet slikti kopu. Tagad mācos no savām kļūdām. Nākamajā sezonā centos kopt ļoti rūpīgi. Tagad jāmēģina vēl vienu sezonu izvilkt…
Nu k-ā pēdējos gados nav izdevies sastapt ķēdi kura spētu noturēties ilgāk par 1000-1200 km.
Par zobratiem runājot, XT ir no laba materiāla (7005 T4), LX un Deore tiešām ir no pārtikas alumīnija.
vecie XTR un daži TRuvativ zobrati ar hroma pārklājumu kalpo dievīgi ilgi.
Frēzētie FSA un RaceFacce augšējā gala zobrati manuprāt ir otrā vietā.
tad XT, bet pēdējos gados aizvien švakāk.
Nu ja maina pec tam kaseti, tad var ari 3000km braukt ar vienu kjedi :)
Praksee jau gribas to nomainit atrak, kautvai tada siikuma delj, lai atrumi parslegtos normali.
Ja nav zhel ieguldit Ls 10 par kjedes mazgajamo + birstiti + elljas burcinju, un vel 20 minutes sava laika veltit tirishanas procesam, tad tas noteikti atmaksajas 5x kartigi pret remonta izdevumiem. Un kjedes iet ljoti ilgi.
Var jau ari uz to skatities otradi, cik katrs augstu verte savus tiros pirkstus un brivo laiku… :)
[quote=LOOK]Nu k-ā pēdējos gados nav izdevies sastapt ķēdi kura spētu noturēties ilgāk par 1000-1200 km.
Par zobratiem runājot, XT ir no laba materiāla (7005 T4), LX un Deore tiešām ir no pārtikas alumīnija.[/quote]