Nolēmu nomainīt priekšējo pārslēdzēju, kurš jau bija izļurkājies un nespēja uzslēgt uz mazo zobratu. Diemžēl ieviesās vecā problēma – samērā grūši uzslēdzas mazais zobrats. Tai pašā laikā pārslēdzēja kustības diapazons atļauj labi slēgt uz lielo un vēl pāri pārmest ķēdi. Ierobežojošā skrūve atļauj pāri pārmešanu novērst, bet gribētos šo fišku konvertēt iekš labākas uzlēgšanās uz mazo zobratu.
Diemžēl pārslēdzējs nav noregulējams vēl zemāk. Radās doma skrūvēt monobloku ārā un skrūvēt iekšā par jaunu tā lai tas būtu nedaudz uz labo pusi.
Jautājums. Vai tā mēdz darīt un ja nē, tad kā rīkoties?
Parasti jau monobloku skrūvē līdz galam, līdz ar to variants ir skrūvēt garāku monobloku, vai likt, iespējams, cita tipa pārslēdzēju. Varbūt vēl kko var panākt ar slŗdža regulāciju…
Visādi iemesli var būt. Pārslēdzējs var būt uzmontēts par augstu. Var būt, ka tā aizmugure ir izvērsta pārāk uz āru (pareizi ir, ja plāksnītes ir paralēli ķēdei, kad tā atrodas uz lielākā priekšējā un mazākā aizmugurējā zobrata). Ja tas viss ir novērsts (un arī L skrūve un trose nav par ciešu), tad vēl atliek iespēja attālināt zobratus vairāk uz āru (ar garāku monobloka asi vai dažiem monoblokiem ar speiseri). Protams, tad jāskatās, lai ķēdei pārāk liels lauziens nesanāk (MTB orientējoši vidējam zobratam jāatrodas apmēram 50mm attālumā no iedomātās rāmja viduslīnijas (kas nodrošina apmēram taisnu līniju ar vidējiem aizmugurējiem zobratiem), taču, atkarībā no braukšanas stila un biežāk izmantotajiem pārnesumiem, tas var arī nedaudz atšķirties).
Gunār, Tu droši zini, ka monobloka ass garums ir tāds, kāds paredzēts esošajam klanim ar esošo zobratu skaitu? Svarīgi ir pārliecināties, ka monobloka modelis nebeidzas ar “-E”.
“-E” nozīmē, ka ap monobloku stiprinās pr. pārslēdzēja tureklis (tas ir aktuāli full suspension baikiem), tāpēc labajam monobloka vītnes gredzenam ir vēl ierēķināts tā turekļa skavas biezums, pāris mm. Ja pr. pārslēdzēju, kā parasti, stiprina ap rāmja cauruli, un “-E” centra monobloku labajā pusē ieskrūvē rāmī līdz galam, tad kā viegli saprast, klaņi un zobrati nobīdās par šiem dažiem mm uz kreiso pusi - kas ir pavisam tizli:(
Pēc Gunāra stāstījuma izklausās, ka diezin vai būs “-E” monobloks, bet pārbaudīt to vajag. Viens izslavēts meistars man reiz ieskrūvēja “-E” monobloku šosejniekam…
norāvu klaņus, izskrūvēju monobloku, nosaukums nav izlasāms, izskatās, ka caur sēdekļa trubu tekošais ūdens ir noēdis nosaukumu nost no monobloka, bet izmērīju monobloka garumu = 110mm, aizgāju uz veikalu un pieprasīju 113mm monobloku, salīdzināju un sapratu, ka tie daži mm ir tieši tas kas man ir vajadzīgs.
Tagad man ir viss samontēts, izskatās ļoti labi, var noregulēt visu kā vajag, tūlīt aizbraukšu uz Mežoņparku un visu pārbaudīšu.