Potencialas tehniskas kibeles 280 km distance.

Sveicinati.

Atvainojos, ka nerakstu latviesu valoda - nav diemzel tehnisku iespeju.

Ir planota velo ‘‘ekskursija’’. Garums +/- 280 kilometri. Celi ir neasfalteti (grants, zeme, meza takas). Reljefs var teikt, ka horizontali lidzens.
Velo ir leta gala mtb tipa (ja kadam tas ko izsaka: 500 Ls, disku hidrauliskas bremzes, amartizatoru daksa).

Jautajums sekojoss -

  • nemot vera cela garumu, cela segumu, reljefu un velo, kadas varetu but potencialas ‘‘traumas’’ pasam velo?
    Kadas detalas vai detalu kopumi varetu izbeigties cela vidu? - Pasam nak prata kameras un riepu sadursana.

Vajadzetu apzinat, lai varetu sagatavoties (gan instrumentu zina, gan speju zina).

Paldies!

Ķēdes pārraušana tūrisma režīmā ir mazāk ticama, bet drošības pēc multitool ar ķēdes izspiedēju (un noskatīts Youtube pamačības video) noderēs. Ja tiek saīsināta ķēde, var rasties problēmas ar slēgšanos, tāpēc labāk ir paņemt arī savienotājposmu (SRAM PowerLink, atšķirās modeļi 9 un 10 ātrumu ķēdēm).

“lētā gala 500LVL” :D
ķibeles jau var visādas gadīties, cik daudz nobraucis un kādā stāvoklī skatoties…

Pasties vai bremžu kluči nav gandrīz nobraukušies, tas var būt nepatīkams pārsteigums. Lampiņām ielikt jaunas baterijas, kādu papildus atstarotāju uzlikt.
Pārliecinies par savienojumiem vai labi pievilkti, tipa- krēsls, stute, iznesums uz grantenes ātri atrodas vārgie posmi:)

Ja ir lielāks svars un švaks stutes un krēsla stiprinājums+ ilgstoša grantene, ar nav labs rezultāts.

Varbūt pat kāda rezerves skrūve, rezerves gailīts.

Attālums, protams, nav nekāds nereālais.

Bez seškanšiem jau vispār nekur nevar braukt

P.s.
ir arī 8-ātrumu ķēdes PLinki.

paņem kādu lupatas gabalu un jaunu ķēdes eļļas iepakojumu
katru rītu smuki ar lupatu nopucē ķēdi un uzliec kādu pili eļļas, ko pēc brītiņa ar noslauki, lai mazāk su līp klāt.

“lētā gala 500LVL” :D

vienīgais, kas nepieciešams ir pumpis un rezerves kamera, varbūt multitūlis vēl … rezerves gailītis? tad jau dikti neuzmanīgi jābrauc lai to nobeigtu

Visu tāpat nevar paredzēt. Tūrisma braucienos no neparedzētām lietām ir gan ķēdes plīsušas, gan spieķi lidojuši, locīti rati, nelabojami iznīcinātas riepas. Bet 280km ir ļoti mazs attālums, lai būtu jēga par to visu iespringt.
No lielas daļas problēmu var izvairīties vienkārši braucot ar galvu.

Līdzņemamajiem sīkumiem var piemest “makgaiver” līmlentu un sauju savilcēju, bet tas jau tādiem extrēmiem risinājumiem.

Lai labi ripo!:)

280 km var nobraukt vienā dienā

Tehniskā apskate pirms izbraukšanas - luftes rumbās un monoblokā. Ja līdz multiatslēga, stiprinājumus var arī nepārbaudīt. Man bija līdz 1m gara 4mm2 monolītais elektrovads, adata, diegs, gabals platās līmlentas, ķēdes eļļa, piparu gāze, marle, sērkociņi …
Izmantoju vadu, jo oriģinālais stiprinājums uz trakajām grants trepēm ļāva somai braukāt pa bagāžnieku, kā arī eļļu katru dienu lietoju. Pietrūka pretapdegumu krēms, atcerējos gan, bet nevarēju izdomāt kā lai paņem mazu devu līdz.

Velo pirkšanas brīdī maksāja 150 Ls. Tagad laikam dārgākais ir sēdeklis pa 50Ls - viennozīmīgi svarīgs elements daudzdienām.

“lētā gala 500LVL” :D

lētā gala būtu 80LVL Maximā pirkts

Neesmu nekāds grants un meža ceļu gargabalu minējs, bet ieteiktu paņemt 1 rez. kameru un kaudzīti ar ielāpiem un līmīti. Tā ietaupīsi gan vietu, gan svaru. Ja nu tomēr nobeigsies kamera, Tev būs 1 rezerve. Nu un, ja tā vēl nobeigsies (tjipa neizņemsi to dūrēju, kurš ieķēries pašā riepā un tas durs arī 2. kameru), tad varēsi līdzēties ar ielāpiem. Trekveikalā (pie Baltā) varēja dabūt bezlīmes ielāpus. Pavisam ekskluzīva štelle, ja negribi pat līmes tūbiņu ņemt. Pašam par laimi vēl nav nācies notestēt. Īsāk sakot, nemēģini paņemt vairākas rezerves kameras, alternatīvas ir!
Ak jā, un vēl multitūlis (vēlams ar mazu ķēdes izspiedēju). Kā jau te minēja, tehniskā apskate pirms ceļojuma un, ja kādas štelles nav skaidras, apskaties YouTubē, tak jau labāk, nekā nekurienes vidū pašmācības ceļā apgūt kādas jaunas prasmes.
UN SALVETES/LUPATIŅU! Ja sāksi labot velo, rokas būs netīrās (visticamāk), tad ir forši ja var noslaucīt.

Savilcēji…šogad tika salabots aizmugurējais pārslēdzējs, kuram saplīsa atspere…pat ātrumus varēja pārslēgt!

man draudzene, ar 10 gadu vecu rock machine manhattan, tā, kam dzels rāmis(šopavasar pārdevām pa 50Ls) nomina 400km velomaratonā un tikai pārdūra priekšējo riepu…bet ja cilvēks ir daunis, viņš sajās ričuku arī pa 1000Ls!

lētais gals…500Ls

šitie cilvēki man patīk!
ienāk tādi veikalā un prasa riteni…labu riteni. kad pārdevējs piedāvā riteni pa 350…450Ls, tad ģīmis tiek švaipīts visos virzienos: “Nu nezinu gan, man paziņām ir ritenis pa 550Ls, jums kas līdzīgs ir?” un kad tiek piedāvāts ričuks pa 600Ls, pirmais jautājums ir: “Un cik liela būs atlaidīte?!”
uz jautājumu: “jums tas ritens sportošanai vai ikdienas brutālai braukšanai?” laba atbilde bija: “nu ko jūs…man jau tikai kādu brīvdienu pa Jūrmalas veloceliņu ko pavizināties!”
…ar riteni pa 600Ls

[quote=emils]paņem kādu lupatas gabalu un jaunu ķēdes eļļas iepakojumu
katru rītu smuki ar lupatu nopucē ķēdi un uzliec kādu pili eļļas, ko pēc brītiņa ar noslauki, lai mazāk su līp klāt.[/quote]

Viņš nebrauc, gadījumā, vienā rāvienā?!

Trīs nedēļas atpakaļ tika braukti 1300+ km. 7 dienās.

  1. diena - Caura kamera
  2. diena - Izlauzts spieķis
  3. diena - Pārrauta ķēde
  4. diena - Izjuka pedāļi (crankbrothers) tur jāskatās nobraukums (ar PD520 protams nekas tāds nenotiks)
  5. diena - Nekas.
  6. diena - Caura kamera
  7. diena - Nekas.

Grūti būs uzminēt kas var notikt. Tāpēc pēc manām domām, jāņem nepieciešamākās standartlietas - kamera, seškantes, ķēdes izspiedējs, savienotājposms. Bet ja notiek kaut kas vairāk, protams, neveiksme :D Tad jāmeklē citi risinājumi :) Es atradu, kad izlūza spieķis (nebij līdzi rezerves spieķu un attiecīgo instrumentu), kad pārrāvu ķēdi (nebija līdzi izspiedējs un nebija savienotājs) un kad izjuka pedāļi arī atradu risinājumu (līdzi arī nebija rezerves pedāļu :D)

Lai izdodas brauciens!

[quote=gaga]

vienīgais, kas nepieciešams ir pumpis un rezerves kamera, varbūt multitūlis vēl … rezerves gailītis? tad jau dikti neuzmanīgi jābrauc lai to nobeigtu[/quote]

280 neizklausās pēc daudzdienas, bet cilvēks prasa tā itkā tā būtu nedēļnieks, jo garāks laiks, jo vairāk velo normāli nokrauj, ja baigi nokrauts, tad pie apgāzšanās nolauzt, aizlauzt/saliket gailīti šķiet diezgan viegli…

Ja tehniski velo ideāls, ielāpi un seškanšu komplekts ar izspiedēju, powerlinks, pumpis, ja gadās lietus šalts, tad ķēdes-eļļa tiešām var noderēt.

Es domāju, ka ekskursija ir ekskursija, nevis viens liels pārbrauciens :D

galvenais, lai ir nepieciešmais obligātais teh.palīdzības minimums un galvā labas domas, jo ja domās ko nelabu, tas, visticamāk arī notiks… ;)

Lai labi noritētu pārbrauciens svarīga ir sagatavot tehniku. Aizved ričuku uz servisu , lai meistars visu pārbauda un apskata pieregulē un kas nodilis to nomaina un tad jau būs ok.

Pagājušogad izbraucu Rīga - Tallina - Helsinki - Rovaniemi. 1270 km 9 dienās. Viena caura riepa un tas arī viss.
Līdzi multitūlis, pumpis, kamera, ielāpi, aptieciņa. Neko vairāk, manuprāt, nevajag.

Sāku lasīties visādu informāciju šajā forumā, bet tā arī neesmu sapratis kas tas pa ‘gailīti’ par kuru jūs runājat.