Daudziem braucējiem ir velodators bez pedalēšanas (cadence) rādījumiem. Pirkt jaunu tā kā negribas, bet it kā bīūtu vajadzīgs… Nu tad taisam paši.
Atrodam pašu vienkāršāko velodatoru. Galvenais, lai rāda ātrumu ar desmitdaļām (viens cipars aiz komata). Šim faktoram vajag pievērst īpašu uzmanību, jo ir modeļi kuriem nerāda pilnas desmitdaļas bet tikai ar 0.5 soli. Stiprinām devēju pie rāmja pret pedāli un magnētu pielīmejam pie klaņa. Vadu iespējams nāksies pagarināt , lai aizsniegtos līdz stūrei. Datorā uzstādam riteņa izmēru 1667. Gatavs! Rādījums 8.5 nozīmē 85 apgriezieni minūtē.
Lai labi ripo!
P.S. nevarēju saprast zem kuras sadaļas īsti šito raxtīt, bet gan jau būs labi
čaklas ta čaklās… a vot neerti - 2 kompjus jātur, vēlāk figu vēl salīmēsi failus kopā, lai smuks grafiks būtu… ;) Tas tā… pārdomas par rezultātu/lietderīgumu
Forša pamācība. Tiešām čaklās rokas ;)
Bet par tiem diviem kompjiem uz stūres. Ja ir atsevišķs trenniņu ritenis, tad tev nevajag zinat, ka atkal pa ierasto taciņu esi nobraucis n kilometrus. Tad tieši lietderīgāk būtu pavērot savas kadencas, kur nu vēl ja ir doma kautko mainīt tajā jomā.
Gandrīz vai visiem velodatoriem ir fīče lietot to uz diviem divriteņiem. Tātad “bike 1” un “bike 2”, un katram tiek ievadīts savs riteņa izmērs. Varētu to “1667” iemānīt kā “bike 2”. Tikai tad vēl vajag uz stūres uzmeistarot pogu (radziņa galā!), kas pārslēdz datoram bike 1/2 un pienākošos vadiņus. Piespied podziņu, redzēsi kadenci!:)
Asprāši :)
jāsaka latviski: wow! čaklas rokas un ass prāts, un naudas ietaupījums, un galvenais - prieks un praktisks labums no padarītā. Bet viens jautājums - tas cadences vadiņš, ir man, par laimi vai nelaimi, tāds aparāts - Trek 9i laikam, viens vadiņš - īsāks, iet uz pedāļiem, otrs vadiņš - garāks, iet uz aizmugurējo riteni ātruma mērījumam (laikam domāts arī braukšanai uz ruļļa/trenažiera, kur griežas tikai aizmugure). Dilemma slēpjas tajā, kā šos vadiņus estētiski un tehniski pareizi piefīčot pie giant composite rāmja - ar plastmasas skavām jebšu vadu savilcējiem negribās, viņi tik un tā mazliet vibrē/maina atrašanās vietu un rāmja lakojums ar to ir norakstīts. ar karstuma pistoli un līmi neesmu mēģinājis, bet tai līmei pēc atdzišanas tendence atlekt no gludām un neporainām virsmām, kāds tieši varētu būt rāmis. Ar epoksida sveķiem, vienu pilīti - pik, un tajā vadiņu? kā epoxy ķīmija reaģēs ar rāmja sastāvu? dažām plastmasām (ķiverēm) ir īpašas norādes, ka uzlīmju līme, piemēram, var negatīvi ietekmēt to izturību. šorriii par romānu, ir kādam kāda pieredze?
tač u rāmja jau ir vispirms krāsa, tad vēl laka… epoksīds labi ja līdz krāsai tiks…
Estētiski piefīčot kadences vadiņu nozīmē rāmī ieurbt divus caurumus. Vienu tai šķērscaurulē, caur kuru iet centra ass, otru kaut kur rāmja diagonālās caurules pašā augšdaļā, vai pat ‘steering tube’. Izvērt cauri vadiņu un tad caurumus aiztaisīt ciet ar piemērotas līmes pili. Vajag tikai elementāru tehnisku sajēgu, kuros punktos mehāniskie spriegumi nav ļoti lieli, un tur var ieurbt.
Var atrast skaistas bildes, kur krāsu joslas norāda mehāniskos spriegumus detaļās - rāmī, dakšā, iznesumā…
Es esmu urbis caurumiņus daudz un dažādos rāmjos, un neviens no urbuma vietas nav plīsis.
aaa neee :) tikai ne to! jā, tas būtu visskaistākais, bet žēl man to šķiedru… ja padalītos ar citu, mazāk varbūt estētisku, bet mazāk (iedomāti) rāmi kompromitējošu ;) risinājumu?
kā saprotat, tad šitas ir tikai tāds izlīdzēšanās variants vispārejas ekonomiskās krīzes apstakļos ;) Tie kas gribes ko nopietnu, paši neko nebūvēs, bet nopirks veikalā gatavu.
Ja velodators atļauj, tad var ievadīt 5x lielāku riteņa apkārtmēru (vismaz Author “dārgais” velokompīts atļāva) un tad mēs skatamies uz ātrumu 40 km/h un domājām 80 rpm. Vismaz es tā uztaisīju.
Un kādas problēmas ir uzlikt 2 kompīšu abpus iznesuma uz stūres??? Jau 2 gadus braucu, nekādu problēmu. Piedevām uz paša iznesuma stāv vēl 3. displejs - pulsiķis :)
Vadiņu problēmu risināju sekojoši - pa slīpās trubas apakšu uz centru ejošo vadiņu brutāli pielīmēju ar caurspīdīgo skoču. Vismaz šosejniekam sezonu mierīgi turās.
Pareizi ir. Tās visas līmēšanas ar sveķiem (+ zīlēšanas vai turēs) vai arī laba rāmja caurubršanas, var aizstāt ar vienkāršāko. Vienalga, vai caurspīdīgs skočs vai melnā izolācijas lente. Ja to vadiņu gareniski (visā vada garumā ko tas stiepjas gar rāmi) skaisti pielīmē, tad ir gan estētiski gan droši. Un ja pēc pus sezonas, un uzbrukumiem ar augstpiediena mazgātāju, kaut kas arī atlīmējas, rad vienmēr var pielīmēt pa jaunam.
Es parastā spidometra vadu tā gar dakšu iekšpusē pims diviem gadiem ar izoleni pielīmēju - un viss štokos…
Pareizi ir. Tās visas līmēšanas ar sveķiem (+ zīlēšanas vai turēs) vai arī laba rāmja caurubršanas, var aizstāt ar vienkāršāko. Vienalga, vai caurspīdīgs skočs vai melnā izolācijas lente. Ja to vadiņu gareniski (visā vada garumā ko tas stiepjas gar rāmi) skaisti pielīmē, tad ir gan estētiski gan droši. Un ja pēc pus sezonas, un uzbrukumiem ar augstpiediena mazgātāju, kaut kas arī atlīmējas, rad vienmēr var pielīmēt pa jaunam.
Es parastā spidometra vadu tā gar dakšu iekšpusē pims diviem gadiem ar izoleni pielīmēju - un viss štokos…[/quote]
Labākais risinājums ir smalks žņaudziņš atkarībā no rāmja krāsas balts vai melns,kalpos mūžam un nekādi augstspiedieni nesačakarēs.