Ar riteņbraukšanu nenodarbojos tādā līmenī, kā lielākā daļa foruma dalībnieki. Tādēļ arī ir neliels pieredzes trūkums, kā rezultātā rodas, lielākajai daļai, pavisam pašsaprotami jautājumi.
Tātad īsumā par sevi. Sauc mani Arnis, un esmu nodzīvojus jau 19 gadus. Pirmo reizi kāpjot uz velosipēda, kurš nebija aprīkots ar palīgriteņiem es iepēru grāvī. Kopš tā laika arī ir tieksme pavizināties.
Esmu “Aizbrauc uz jūrmalu 1x nedēļā” tips. Pārvietojos ar http://www.bikezona.com/bicicletas/todobici-ficha.asp?id=5093 kaut ko šim līdzīgu, tikai krāsas atšķiras.
Braucamo iegādājās māsas vīrs, bet laika trūkuma dēļ viņam tā arī nesanāca izkustēt. Tā arī es braucamo pārpirku pagājušā gada vasarā par nieka 50ls, kas man šķiet visai piedienīga summa.
Laika gaitā ir radušies šādi tādi defekti.
Kreisais klanis/pedālis/monobloks “krakšķ”
Ar visādiem draņķiem piegānīta ķēde
Bremzes vairs nešancē kā agrāk.
Vietām uzmeties “vēzis” (rūsa)
Tie pāris jautājumi ko minēju agrāk ir sekojoši:
Vai īpaši nejēdzot par visu to padarīšanu ir vērts skrūvēt vaļā monobloku ?
Vai klaņa krakšķēšanu var novērst vēl kādā veidā, izņemot maiņu ?
Kādu eļļu lietot ķēdei ? Aptuvenās izmaksas ? Varbūt der Mobile1 5w40 sintētiskā motoreļļa ? :D
Kā ķēdi nomaukt no rāmja ?
Ķēdi dabū pušu un tad noņem. Tāpat to, liekot virsū, beigās savieno. Nekas nav jāmauc. :)
Ja Tev tā vairs nebūs vajadzīga (pārāk sarūsējusi un tā), tad to var brutāli pārkniebt ar knaiblēm vai pārzāģēt, piemēram, bet vispār ir tāds mazs instrumentiņš, ar kuru vienu ķēdes “puļķīti” izspiež ārā.
Var noņemt - ar naglu un āmuru… tik rēķini, ka visticamāk sačakarēsi visu ķēdi. (vislētākā atslēga maksā ~7Ls ar visiem pārējiem mazajiem ikdienā nepieciešamajiem)
Vispār remontēt ar “zem rokas pieejamiem štrumentiem” ir neprāts - nu neturēsies tev tur nekas ilgi.
Atdod velo-mehiem lai čiņī, ja tiešām tas velo ir tā vērts un nav galīgi sarūsējis.
Krakšķis monoblokā jau var arī liecināt, ka monobloks ir nobeidzies … šeit gan bez meistara neiztikt - tiksi cauri sākot ar Ls 20 (vislētākajā gadījumā). Ja tomēr nebūs monobloks vainīgs, bet gan teiksim smiltis iekļvušas gultņos utt., tad vēl lētāk ;-)
[quote=Delfins]…
Vispār remontēt ar “zem rokas pieejamiem štrumentiem” ir neprāts - nu neturēsies tev tur nekas ilgi…[/quote]
Nebūt nē. Galvenais to darīt ar mīlestību. Un saprast ko dara.
Nu paga, tas klanis nav “uzsprūdis”, tam tā arī jābūt - atskrūvējot tikai to skrūvi, klanis nenāk vis nost. Lai to dabūtu nost, ir vajadzīgs speciāls instruments. Nedaudzi ar āmuru, tas tavu monobloku (gultņus) var sajāt vēl vairāk.
Ja tu pats grasies mainīt monobloku, tad arī būs vajadzīgs speciāls instruments, piemēram, šāds: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17704 . (Tas ir visizplatītākais, bet Tieši Tavam monoblokam varētu būt arī, piemēram, ārējas šlices vai vēl kāds cits variants, tas tev pašam jānovērtē.)
Neaizmirsti, ka MTB monoblokam parasti kreisajā pusē ir labā vītne, labajā - kreisā. Demontāža jāsāk ar kreiso pusi.
Es Tavā vieta nemeklētu spec.atslēgas, kuras Tev varbūt 1x mūžā būs noderīgas, un pie Tavas braukšanas intensitātes “atmaksāsies” 25 gados; aizved pie velomeistara un nebūs jālauza galva, kāda veida monobloks ir iekšā un ko ar to darīt…