Par šaurajām maģistrālajām ielām

Kāpēc Čaka, Valdemāra u.c. maģistrālās 2 joslu ielas nevarētu padarīt par 3 joslu ielām, tādejādi tās padarot drošākas gan riteņbraucējiem, gan pašiem autovadītājiem?
Piemēram, Čaka ielai mierīgi varētu atvēlēt 1 joslu virzienā no centra un 2 joslas uz centru, tad gan trolejbusiem nevajadzētu iebraukt pretējā joslā, gan riteņbraucējiem būtu kāda metra rezerve, lai viņus droši varētu apbraukt. Jo pašreizējais variants, kad Čaka ielā ir neoficiālas 4 joslas ir galīgi garām satiksmes drošības ziņā. Saprotu, ka doma par atsevišķiem veloceliņiem šajās ielās ir tālā nākotnē knapi saskatāma, bet šis ir arī pašu domnieku interesēs.
Vispār jautājums, vai policija drīkst sodīt, ja pa 1 joslu brauc divās rindās automašīnas? Riteņbraucējus dzenā un liek braukt rindiņā, kamēr automašīnām nekas…

fiksi uz autoskolu

Nav vajadzības, tāpēc prasu :D

[quote=KasparsZ]Kāpēc Čaka, Valdemāra u.c. maģistrālās 2 joslu ielas nevarētu padarīt par 3 joslu ielām, tādejādi tās padarot drošākas gan riteņbraucējiem, gan pašiem autovadītājiem?
Piemēram, Čaka ielai mierīgi varētu atvēlēt 1 joslu virzienā no centra un 2 joslas uz centru, tad gan trolejbusiem nevajadzētu iebraukt pretējā joslā, gan riteņbraucējiem būtu kāda metra rezerve, lai viņus droši varētu apbraukt. Jo pašreizējais variants, kad Čaka ielā ir neoficiālas 4 joslas ir galīgi garām satiksmes drošības ziņā. Saprotu, ka doma par atsevišķiem veloceliņiem šajās ielās ir tālā nākotnē knapi saskatāma, bet šis ir arī pašu domnieku interesēs.
Vispār jautājums, vai policija drīkst sodīt, ja pa 1 joslu brauc divās rindās automašīnas? Riteņbraucējus dzenā un liek braukt rindiņā, kamēr automašīnām nekas…[/quote]
“Kāpēc Čaka, Valdemāra u.c. maģistrālās 2 joslu ielas nevarētu padarīt par 3 joslu ielām, tādejādi tās padarot drošākas gan riteņbraucējiem, gan pašiem autovadītājiem?”
Nav vajadzības!

Tu esi pa to ielu braucis? Cik frontālo sadursmju iespējas dienā es neesmu saskaitījis, tikai dēļ ta, ka neietilpst vienā joslā trolejbuss un auto, kā rezultātā bieži tiek pārbraukts pāri centra līnijai… Nemaz nerunājot par to, ka riteņbraucējiem uz šīm ielām nav vietas.

esmu braucis, gan ar auto, gan ar velo, nekādu problēmu. ar velo v ienīgi nepatīk bedres, un sab tr pieturās siles, ko izbraukājis sab tr kad asfalts mīksts.

Tas ir atļauts ar likumu, kā jau vitamiins_xc teica, autoskolā izstāstīs :D un pārtaisīt maģistrālās ielas, tās sašaurinot… uztaisīs vēl lielāku “piltuvi” pēc/pirms Vanšu tilta un korķus pilsētā nekā ir tagad.
Un frontālās sadursmes ir nevis tāpēc, ka nav vietas, bet tāpēc, ka visādi čaiņiki ir tikuši pie tiesībām.

Neesmu pret papildus veloceliņiem šajās ielās, bet sapņojot vajag aizvērt acis :(

Jo vairaak cilveeku paarkaaps uz velo, jo mazaak auto buus ielaas, un attieciigi mazaak sastreegumu.
Cik vietas uz ielas aiznjem 10 velo? Un cik vietas un ielas aiznjem 10 auto? Tas taa, paardomaam… ;)


Vienaads skaits cilveeku dazjaados transporta liidzekljos. Pa kreisi - ieksh auto. Pa labi - tas pats cilveeku skaits uz velo.

cik tomēr smagi jūs abi maldāties :). uz čaka un Valdemāra ielas tur, kur ir vienkārša sadalošā līnija uz asfalta, ir 2 joslas. Ja ļoti strīdās, tad aiz matiem var pievilkt max 3 joslas, bet nekādā gadījumā ne 4 joslas.

Par kr. valdemāra tā ir… auto brauc 3 joslās, divās, ja no rita, tad uz centru, bet vakara 2vās - no centra.
Ar velo pa Valdemāra ielu braucu jau 3 gadus, ari ziemā nav problēmu, ja vienigi kādam vaditājam savajagā skrāni** pastiept garāku, citadi problemu nav.
Jo auto rinda tā pat kustā slēni uz priekšu ( galveno kart sabiedrisko dēļ, jo pieturas pēc katra krusta), un var iespraukties starp 2 joslas mašinām, lai apbrauktu mani, ja gadijumā netieku līdzi satiksmei.

No CSN:
1.7. braukšanas josla — jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;
96. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.
920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas
921.ceļa apzīmējums - dubulta nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar četrām vai vairāk braukšanas joslām
922.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir trīs reizes mazāks par atstarpēm starp tām, - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar divām vai trim braukšanas joslām

Nu tur visā garumā ir sadalošā līnija.

Čaka ielā nu gan mana ideja neizveidotu lielākus korķus nevienā galā, jo reāli lielākā satiksme ir centra virzienā, uz kuru tad arī izveidotu 2 joslas, kā neoficiāli ir šobrīd, bet virzienā no centra. un, ja būtu iezīmēts veloceliņš, tas arī pārvilinātu daļu autovadītāju, kas brauc tajā maršrutā uz velosipēdiem. Vēl jau ir nopietnāks variants - sašaurināt gājēju ietves, jo gājējiem tik platas ietves nav nepieciešamas, bet tam jau naudas noteikti nebūtu. Kas vispār Rīgā atbild par velosipēdistu infrastruktūras attīstību? :) Jo man ir tāda sajūta, ka tas viss notiek totālā pašplūsmā. :(
Centrā ir tikai viens veloceliņš un tas pats mazāk kā kilometru garš(centrs-jugla veloceliņa skolas ielas posms.)

[quote=triscilveks]No CSN:
1.7. braukšanas josla — jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;
96. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.
920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas
921.ceļa apzīmējums - dubulta nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar četrām vai vairāk braukšanas joslām
922.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir trīs reizes mazāks par atstarpēm starp tām, - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar divām vai trim braukšanas joslām[/quote]

Ja sākam mētāties ar CSN punktiem, tad vajag iepazīt noteikumus līdz galam:

  1. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.

čakenei ir plati trotuāri, domāju, ka pie ielas rekonstrukcijas reāli varētu uz to rēķina 1m brauktuvei pielikt katrā pusē. Un tur kur ļauts stāvēt uz trotuāra, vairs neļaut utt.

auto tāpat būs kings, vajag takā usa 30 feet law un miers, bet nu mums vajag treknu līniju zīmēt priekš autovadītājiem.

Uz brauktuves rēķina Čakeni sašaurināt nevar, jo ja tev pretim brauc blakus trolejbuss + vieglā tad pēdējās riteņi jau būs uz centra līnijas.

Manuprāt, viens no variantiem “tajā galā” būtu veloceliņs no Centrālās stacijas gar dzelzceļu līdz Brīvības ielai. Nu, ne gluži no perona beigām, bet piem. Lāčplēša/Satekles krusta. “Neoficiāls” veloceliņš līdz Matīsa ielas pārbrauktuvei tur jau faktiski ir.

[quote=Chris_B][quote=triscilveks]No CSN:
1.7. braukšanas josla — jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;
96. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.
920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas
921.ceļa apzīmējums - dubulta nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar četrām vai vairāk braukšanas joslām
922.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir trīs reizes mazāks par atstarpēm starp tām, - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar divām vai trim braukšanas joslām[/quote]

Ja sākam mētāties ar CSN punktiem, tad vajag iepazīt noteikumus līdz galam:

  1. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.[/quote]

Bet vai tad es šo punktu nebiju minējis - paskaties vēlreiz manu ierakstu.

Šis 96. punkts tieši pasaka, ka joslu skaitu norāda ceļa apzīmējumi. Pēc Valdemāra un čakenes ceļa apzīmējumiem ir max 3 kopējas joslas, jo automašīnu gabarīti (īpaši jau busiņu, trolejbusu un autobusu) pārsvarā neļauj ar drošiem intervāliem izveidot 2 joslas katrā braukšanas virzienā.

[quote=triscilveks][quote=Chris_B][quote=triscilveks]No CSN:
1.7. braukšanas josla — jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;
96. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.
920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas
921.ceļa apzīmējums - dubulta nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar četrām vai vairāk braukšanas joslām
922.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir trīs reizes mazāks par atstarpēm starp tām, - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar divām vai trim braukšanas joslām[/quote]

Ja sākam mētāties ar CSN punktiem, tad vajag iepazīt noteikumus līdz galam:

  1. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.[/quote]

Bet vai tad es šo punktu nebiju minējis - paskaties vēlreiz manu ierakstu.

Šis 96. punkts tieši pasaka, ka joslu skaitu norāda ceļa apzīmējumi. Pēc Valdemāra un čakenes ceļa apzīmējumiem ir max 3 kopējas joslas, jo automašīnu gabarīti (īpaši jau busiņu, trolejbusu un autobusu) pārsvarā neļauj ar drošiem intervāliem izveidot 2 joslas katrā braukšanas virzienā.[/quote]

Domāju, ka tad CP jau sen būtu izmantojis šo, lai iekasētu $. Un primāri ir ceļa zīme, tad ceļa apzīmējums - zīmes nav, ceļa apzīmējums ir kā jau ceļa apzīmējums Latvijā - tāda parasti vairs nav :D Tas pats ar Vanšu tiltu, tur tieši tiek izmantota 96. punkta atruna, pēc ceļa apzīmējumiem divas joslas, bet tas neaizliedz autovadītājiem taisīt trešo.

[quote=triscilveks][quote=Chris_B][quote=triscilveks]No CSN:
1.7. braukšanas josla — jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;
96. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.
920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas
921.ceļa apzīmējums - dubulta nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar četrām vai vairāk braukšanas joslām
922.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir trīs reizes mazāks par atstarpēm starp tām, - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas uz ceļiem ar divām vai trim braukšanas joslām[/quote]

Ja sākam mētāties ar CSN punktiem, tad vajag iepazīt noteikumus līdz galam:

  1. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.[/quote]

Bet vai tad es šo punktu nebiju minējis - paskaties vēlreiz manu ierakstu.

Šis 96. punkts tieši pasaka, ka joslu skaitu norāda ceļa apzīmējumi. Pēc Valdemāra un čakenes ceļa apzīmējumiem ir max 3 kopējas joslas, jo automašīnu gabarīti (īpaši jau busiņu, trolejbusu un autobusu) pārsvarā neļauj ar drošiem intervāliem izveidot 2 joslas katrā braukšanas virzienā.[/quote]
Esi kādreiz braucis pa to ielu? Tad paskaiti cik tur joslās brauc. Man šķiet, ka katrā virzienā divās!

Nu uz Valdemāra ielas iekārtošanu velosipēdiem var necerēt un manā skatījumā nav ari spiedošas vajadzības - turpat blakus ir Skolas ielas veloceliņš. Kas attiecas uz Valdemāra ielas brauktuves platumu un autovadīšanu, vajag braukt ar prātu, nevis histēriski kkur līst un spraukties un viss ir čikiniekā.

Čaka iela ir platāka par Valdemāra, tur vispār nekādu problēmu un man liekas, ka čakene bija viena no tām ielām, kur veloceliņa strīpa tika uz trotuāra uzvilkta - ķeksis izpildīts, diez vai kko labāku sagaidīsiet.