Ir tā, ka nevar dabūt uz XT kasetes pēdējo zobratu, XTR spriegotājs pat bez trosītes tur neaizniedzās… tā jābūt? tad man viens zobrats paliek lieks un vispār nekad netiks izmantots :(
cik jābūt maks. leņķim, kad ir uz max aizm. zobrata? Aizsūtu bildi lai skaidrāka situācija :)
(klikojama uz lielo izmēru)
PS: esmu iesācējs un vēlos iemācīties pareizi salāgot :)
Atskrūvēju uz max. abus galus, bet ir ta, ka trosites regulejumu nevar dabut tadu, ka normali parsledzas gan lielajiem, gan maziem zobratiem.
cik tad jabut garai kedei? ta ka manuali - uzlikta uz lieliem zobratiem + 2 posmi ?
Kas tas tāds XTR 10sp pārslēdzējs ???
Kādi šifteri stāv virsū,vadoties pēc Shimano manuāļa visam jābūt OK. Vēl problēma var būt trosēs,parbaudi vai visur brīvi iet cauri ?
teorētiski tā nav iespējams, ka tad, kad kasete un spriegotājs pareizi uzlikti, spriegotājs nesniedzas līdz kādam (apakšējām vai augšējam) zobratam. Meklē vainu kaut kur. Pašlaik nevaru iedomāties, kas var būt par vainu.
Aaa, fūu - skaidrs, sapratu - trosītes regulējumu nevar dabūt. Ok. Nu tas ir vienkārši.
Uzliec ķēdi tā, kā tai jāiet (pēc bildes viņa jau stāv) un ar pirkstu uzbīdi spriegotāju līdz augšai. Priekšā vari atstāt uz vidējā zobrata. Uzmin pedāļus, ar pirkstu (trosīte šobrīd atskrūvēta/atlaista), tā lai ķēde ideāli grieztos pa augšējo (lielāko) zobratu. Nedrīkst būt nekāda skaņa, šņirkstēšana, lēkāšana. Ķēdei jāgriežas ideāli. Ar pirkstu turi spriegotāju, un šādā stāvoklī uz augšējā zobrata viņu nofiksē ar L skrūvi uz spriegotāja. Tagad jābūt tā, ka, lai cik tu ar pirkstu spiestu spriegotāju uz augšu, tas paliks nemainīgi perfektajā ķēdes rotācijas pozīcijā. Pievelkot L skrūvīti un turot spriegotāju “augšā” turpini mīt pedāļus, lai tūlīt manītu jebkādas izmaiņas (pasauc kādu palīgā, ja gadienā neesi aprīkojies ar 3 rokām).
To pašu ar nepievilktu trosīti izdari ar mazāko zobratu apakšā - pievelc H skrūvi tā, lai, palaižot spriegotāju pilnīgi vaļā, tas perfekti vadītu ķēdi pa mazāko zobratu (šis viss ir ar nereverso spriegotāju, kāds tev arī ir)
Tagad ir noregulēts spriegotāja gājiens uz augšu un uz leju, šeit vairs nekādas korekcijas nebūs vajadzīgas - varbūt minimāli, kādu pusapgriezienu H vai L skrūvei, bet principā nē.
priekšā uzslēdz slēdzi uz 1 zobratu, pašu lielāko, trosīte pilnībā līdz galam ievilkta pārslēdzējā. noregulē pie pārslēdzēja trosītes iznākšanas vietas esošo trosītes regulācijas griežamo apmēram uz vidu.
paņem plaķenes un pie spriegotāja izvelc cik vien vari trosīti laukā (priekšā pārslēdzējs stāv uz 1., lēnāko ātrumu) un pievelc trosīti pie spriegotāja šādā, nospriegotā un novilktā stāvoklī. Ar pirkstiem arī var, bet nespēsi tik stipri novilkt - būs jānoņemās ar trosītes regulāciju pie pārslēdzēja. Labāk izmanto plaķenes un novelc trosīti līdz tā ir kā stīga.
uzmin pedāļus - ķēdei teorētiski vajadzētu ideāli griezties uz augšējā zobrata, pārslēdzējs pirmajā (lēnākajā) pozīcijā. Ja negriežas ideāli, varbūt neesi ideāli stingri novilcis trosi, tad, minot pedāļus pie pārslēdzēja esošo trosītes regulācijas skrūvi paskrūvē pret pulksteņrādītāja virzieinā, vēl mazliet nospriegojot trosīti un “pavelkot” spriegotāju čuķ augstāk uz augšējā zobrata paša vidus.
pa vienam ātrumam klikšķini uz leju, vajadzētu ideāli slēgties. Ja neslēdzas, mēģini pa pus vai 1/4 apgriezienam variēt ar pie pārslēdzēja esošo trosītes regulācijas grozāmo.
Oala!
ŠIS TOPIKS IR TIKAI UN VIENĪGI PIE PILNĪGIEM IESĀCĒJIEM :D
nu, uz ragiem apmest labi - ar statīvu vēl labāk. Protams, ja to dari otrādāk, pēc velo nolikšanas atpakaļ uz ķepām izmauksi pāris likumus un jutīsi, kas un kā, un pieregulēsi pie stūres pārslēdzēja troses nospriegojuma grozāmo, ja būs vajadzīgs. Ļoti svarīgi, lai trosīte un apvalki būtu jauni, un lai trosīte slīdētu ideāli - to vari nočekot pirms troses pievilkšanas. Ar vienu roku to vāji velc laukā no apvalka pašā galā, kur klāt karināsies spriegotājs, ar otru roku slēdzelē priekšā pie stūres, troses kustībai jābūt gludai, līdzenai un vieglai.
P.s. tikai nevajag visu sarežģīt - ja nav statīvs un trešās (un ceturtās) rokas, met uz ragiem un regulējies! Protams, pie sienas pieslietam ričukam ātrumus nenoregulēsi!
izlaidu pārs līkumus, pa piketu un tā - ir tā, ka šat tad pārlec, šat tad ok… bet tomēr pašas lielāko/mazāko zobratu neizdevās normāli dabūt… bet cik sapratu tagad braukājot - tie nemaz nebūs arī vajadzīgi - žēl ka liekais svars.
principā nav skaidrs, kur problēma… un bez trosītes spriegotājs tiek līdz apakšējam un augšējam zobratam? Tas viss izklausās pārāk ne-ejoši, lai būtu pēc mana romāna taisīts :D :D
principā visam jābūt skaidram no tā manuāļa, kas šimano lapā. burkanbeins pat pacentās izskaidrot to latviski.
redzu, ka tev ir superior rāmis, ja ņēmi veloprofā, tad aizmin tur un paprasi, lai palīdz pieregulēt ;)
Eiteiktu-1 reizei ,aizbraukt uz šmerlīti -nokonsultēties pie Arkādija-citādi var beigties-ar slēdža aptīšanu riņķī.
Gan jau kalniņus ņemot būs noderīgi visi minētie zobratiņi…
līdz pašam mazākajam jau arī tagad nesniedzās. Hi-skrūve līdz galam “vaļā” un pat ar roku nevar tā salocīt, lai spriegotāja zobratiņš būtu iepretīm pēdējam kasetes zobratam. vismaz tā kā ir parādīts bildē man nesanāk.
līdz lielajam it kā ir, bet ir tā, ka ķēde skrāpējās gar priekšējo pārslēdzēja “ķepu”. to biš tur es varēšu tikai izmantot 22-32 pārnesumu (kad ķēdes leņķis ir pieņemams, t.i. “pieļauto ātrumu” kombinācijā). Bet 22 priekšējo es vēl nekad neesmu izmantojis. pa pilsētu viņš ir pilnīgi lieks. pagaidām.
principā, ja vidus zobrati ir - esmu laimīgs, bet… katrā saimniecībā visam jābūt savā vietā.
kaut kas interesants… ja nokļūsti līdz kādam meham, padod pēc tam ziņu… šeit minēt laikam nereāli. Visiem ričukiem, ko esmu licis, spriegotājs ar abām skrūvēm “vaļā” sniedzas krietni pāri gan augšējam, gan apakšējam zobratam… Kaut kas tur nav īsti…