Paareja uz cieto dakshu

Ir veelme paariet uz cieto dakssu, shajaa sakariibaa radaas daži jautaajumi!
Uzliekot cieto dakshu miikstas vietaa noteikti mainiisies ggeometrija, kaa tas iespaido braukshanu un velo uzvediibi? Ripo labaak/sliktaak?
Varbuut kaads var padaliities pieredzee…

pret kalnu ir labak braukt, grutak nobraucietos kur ir ciets un akmenais segums. Vel pie minusiem pedali zemak zemei, likumos var skarties pie zemes, nevar uzlikt disku bremzes (ja nu vienigi nenem PACE daksu)Plusi aptuveni 800gr vieglaks velo, ja nem aluminija cieto daksu. Man pasam liekas ka pa taisnem var uznemt labak atrumu un airodinamiska pozicija ari ir labaka.

Kamēr man laboja Skarebu iegādājos ļoti vieglu Al cieto dakšu. Varu teikt, ka braukšanas sajūtas uz asfalta neizmainījās, ja nu par 1 kg vieglāka pilna masa. Toties nobraucot no asfalta (saknes, lauki, nelīdzeni ceļi, nobraucieni utt) uzreiz sapratu, ka tas nav priekš manis. Personīgi es nespēju izturēt to kratīšanos un vibrāciju un viennozīmīgi izvēlos amīti, ja runa ir par XC, XC maratoniem (gadās jau arī līdzeni posmi, bet ne jau tāpēc mainīt dakšu uz cieto) un noteikti dodu priekšroku komfortablākai braukšanai vs mazākam svaram. Bet pa taisnēm un līdzeniem posmiem jāizmanto Lockout, tad viss tāpat kā ar cieto dakšu. Tā kā neredzu nevienu plusu cietajai dakšai priekš MTB divriteņa, ja to izmanto daudz maz atbilstoši paredzētam mērķim.

Man liekas, lielākajai daļai rāmju, uzliekot cieto dakšu, pedāļi faktiski ir pārāk tuvu zemei. Uz asfalta to nejūt, bet tādās trasēs kā Kandava, piemēram, pa tiem pampakiem braucot pedāļi ķeras aiz zemes. Pagājšgad 3 reizes tā reāli uzsēdos ar pedāli uz pampaka, - aste momentāni iet šķērsām. Šogad droši vien būtu bijis tas pats, žēl, tik tālu netiku. Kratīšanās man traucē ne diskomforta nozīmē, bet tajā, ka kamēr tevi reāli krata tu normāli nevari pamīties un saglabāt tempu. Tiek zaudēts laiks.

Paldies par info! Ir viela ko aizlikt aiz auss. Tātad, ja ir vēlme pārvietoties pa cietāku segumu tad cietā dakša ir OK