No cietās dakšas uz mīkstāku dakšu (expert advice needed)

Palīdziet lūdzu ar padomu newbie:
Šobrīd braucu ar cieto dakšu, bet gribētu pamēģināt “kā tas ir” ar amortizatordakšu. Tā kā ričuks nav no šikajiem, nav jēgas investēt 200+ gaiseniecē (cik esmu sapratis, visas dakšas ir eļļenieces, tikai vienām atspiediens ir no atsperes (lasi - lētajām), bet otrām - saspiests gaiss (lasi - šikās dakšas)). Tādēļ skatos u Dart 3 variantu.
Tātad - Jūsu ieteikumi -
1)vai ir vērts iegādāt lētu dakšu, lai saprastu kā tas ir, neieliekot tajā lietā baigo naudu?
2) Protams, labāk uzreiz gaisinieci, bet tomēr, varbūt ir citas līdzīgas alternatīvas dart 3 dakšai (varbūt kaut kas no marz…RST…suntour)?

Paldies par ieteikumiem.
Respect

Iz personīgās pieredzes …

Visu laiku biju braucis ar cieto dakšu un parādījās tieši tāda pati doma kā Tev - jāpamēģina amis.

-Pirmā bija atspere un eļļa no Suntour (ļoti lēta) Secinājums - smaga un neefektīva. kārtīgāk braucot priekšējais ritenis sāka zaudēt saskari ar pamatu.
-Otro es iegādājos jaunu RST arī eļļa un atspere - smaga, strādāja tikai vasarā virs +10 (12) grādiem.
-Pārgāju uz gaisinieci Fox (pilno automātu) - efektīva dakša domāta tikai sacensībām (cena arī liela, bet adekvāta pa saņemto baudu (kontroli pār braucamo) ) (efektīgi strādāja arī -15 grādos)
-Vēl viens ritenis tika uztaisīts ar Fox RLT - labākais, ar ko esmu braucis (nav nelīdzeni ceļi, ir tikai slikta amortizācija)

Ieteikums - dakša ir tā lieta, kas nodrošina braukšanas komfortu, saķeri ar segumu un kontroli pār riteni. Ja piedalies sačos, tad viennozīmīgi ir jēga pakrāt un iegādāties labu dakšu, ja tikai tā vizinies - var mainīt uz lēto ami - būs mazāk bedres un nelīdzenumi uz ceļa.

Dart 3 ir ar atsperi, nevis pneimatiku. http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry/dart/#tab2 Pasmaga un tomēr lētais gals. Turklāt ir jārēķinās, ka uzliekot mīksto dakšu mainīsies arī velosipēda ģeometrija - respektīvi priekša būs vairāk gaisā.

Lai novērtētu sajūtas es ieteiktu veikalā palūgt izbraukt ar riteni, kam ir pniematiskā dakša.

Agrāk uz riteņa lietoju roskshox judy 3 - liekas, ka tā varētu būt dart 3 priekšgājēja. Dakša ok, regulēšanas iespējas arī, taču ne brīdi nenožēloju, ka ieinvestēju Magura Menja ar 100mm gājienu - pavisam cita braukšana.

Iespējams, ka optimālākais būtu sagaidīt atlaižu brīdi rudenī un tad nopirkt jaunu riteni ar pieklājīgu dakšu.

OK, paldie spar domām.

Skatos tagad CRC ir atlaides. Laba cena ir Marzocchi MX Pro ETA 2007 (170gbp). Kādas domas par šo dakšu?

Lielākais atsauksmju apkopojums MTB daļām ir zem www.mtbr.com . Lūk konkrēti par 2007 gada dakšām:

http://www.mtbr.com/cat/suspension/2007-forks/PLS_1550crx.aspx

Atrod tur sev noskatīto dakšu, palasi atsauksmes. Marzocchi MX Pro ETA, kā redzams, ir 5 atsauksmes, reitings 4,60 - visai augsts.

Domāju, ka netaisīšu jaunu rakstu un pajautāšu šeit Šo to par dakšām.

  1. Esmu lasījis, ka neviemēr mīkstā dakša ir labāka par cieto. Piemēram pa asfaltu braucot labāka ir cietā, jo ir vieglāka un braucot ar ieslēgtiem amortizatoriem patērē daudz vairāk enerģijas.
    Kad ir jābrauc ar cieto dakšu un kur ar mīksto dakšu?
    Kā ir pareizi braukt asfaltētā kalnā, piemēram , serpentīns pie Siguldas, ja ir mīkstā dakša? Jābūt ieslēgtiem vai izlēgtiem?
  2. kas ir pneimatiskā dakša?
  3. man, lai ieslēgtu vai izslēgtu amortazāciju, vaig pagriest pie dakšas, bet es esmu redzējis, ka citiem ir pie stūras slēdzis. Es ar tādu varu uzlikt, vai arī man jāmaina ir dakša?
    Paldies!
  1. Taisnība. Bet MTB ir tā disciplīna, kur pa asfaltu vajadzētu braukt pavisam maz. Manā uztverē, ja tas ir MTB, tad priekšā amītis ir vairāk kā vajadzīgs. Par pareizību. Pirms kāpuma dakšu vajag aiztaisīt ciet, lai tā lieki nešūpojas un netērē Tavu enerģiju. Tas pats ir arī, ja min pa plakano (it īpaši, ja kājās).

  2. Dakša, kur par atsperi kalpo gaiss. Tādas dakšas parasti ir visvieglākās un dārgākās.

  3. Kas par dakšu? Šinī gadījumā, neko sīkāk nezinot, visdrīzāk vajadzēs jaunu dakšu.

Lūdzu!

Manas dakšas nosaukums SR SUNTOUR X.C.M. (80 mm travel)

Tepat atradu rakstu http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=4600 bet šāda nav manējā.
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=sidd4e9e2dcc1668c286118622079ead/index.php?screen=sh.product_series&tnid=1183 šeit skatos, ka ir šā gada modeļi, bet mana ir 2007 gada laikam.

Tā kā Suntour dakšām Latvijā rezerves daļas brīvi nav pieejamas, tad lokautu uz stūres uztaisīt nav iespējams. Un šī ir dakša, kuru bez kautrēšanās varētu mainīt uz kaut ko labāku. B’'us reāls ieguvums.

Paldies.
Padomāšu par maiņu :)
Bet pagaidām esmu apmierināts.

Labadiena,
Necepšu jaunu tipiku, tapēc rakstu te. Ta ka neesmu nekāds spečuks par veļukiem, tad jautājums par dakšas štoku. No kuras vietas jamēra lai zinātu cik garu štoku vajag?
Kurš variants pareizs? 1 vai 2?

Variants 2., tev tas lejas gala garums pilnīgi neko nedod.

ok, paldies. sanaca ap 17cm… 20nederēs… :(

ok, paldies. sanaca ap 17cm… 20nederēs… :([/quote]
Garāku štoku vienmēr var apzāģēt, vai ja bail zāģēt, tad speicerus sabāzt virs, vai zem iznesuma (atkarībā no tā, cik augstu vajag iznesumu)

pilnīgi pareizi, vispirms pabrauc ar garāku un pavariē ar speiseriem. Kad zini nu ir garums un stūres augstums kā vajag, tad aiznes pie meistara lai noīsina. Pašam ir dakša ar īsu trubu, bet prasās garāku, un neko vairs nevar izdarīt :(

pilnīgi pareizi, vispirms pabrauc ar garāku un pavariē ar speiseriem. Kad zini nu ir garums un stūres augstums kā vajag, tad aiznes pie meistara lai noīsina. Pašam ir dakša ar īsu trubu, bet prasās garāku, un neko vairs nevar izdarīt :([/quote]
Dakša iepirkta, vel vajag čaškas un stūres iznesumu :)