Jautājums vairāk no šosejas tematikas, bet arī MTB maratonos noderēs.
Braucam neliela grupiņa, visi strādā, izņemot dažus, un ij nemaz nedomā to darīt. Kādā veidā tādus atkratīt nost no grupas? Galu galā, liekēži, turklāt nekaunīgi, nav vajadzīgi.
Jautājums vairāk no šosejas tematikas, bet arī MTB maratonos noderēs.
Braucam neliela grupiņa, visi strādā, izņemot dažus, un ij nemaz nedomā to darīt. Kādā veidā tādus atkratīt nost no grupas? Galu galā, liekēži, turklāt nekaunīgi, nav vajadzīgi.
piecelties kājās un aizbraukt :D
Un ko tu viens aizbraucis darīsi? Bez tam ir 96.7%, ka nekur aizbraukt neizdosies, aste saglabāsies.
Viens Tu neko neizdarīsi.
Neesmu riteņbraukšanas specs - tikai tik daudz cik skatoties TDF vai citu klasiku.
Pirmā teorija - līdzīga kā ROAD:
Protams taktika attaisnojas tikai pie vienādas fiziskās sagatavotības braucējiem - ja aizmugurē būs kāds SPICAIS, tad taktiku vari aizmirst.
Otrā teorija - MTB atšķirībā no ROAD nav komandas sporta veids. Te svarīgi ir tieši individualitāte un arī trase nav asfalts, bet šauras taciņas - arī tajos pašos maratonos.
Jā, piemēram, spēcīgākā MTB komanda uz doto brīdi pasaulē ir CANNONDALE-VREDESTEIN, kuriem ir virkne spēcīgu braucēju - Fredrik Kessiakoff, Roel Paulissen, Jakob Fuglsang un Kashi Leuchs. Viņi visi var iebraukt desmitniekā, taču šogad tikai viens no viņiem šogad ir uzvarējis pasaules kausā posmā (Fredrik Kessiakoff) - bet uzvaras paņem Ralf Naef, J.A. Hermida (Merida), Julien Absalon (Orbea), Cristopher Sauser (Specialized), kuru komandās vairs nav citu spēcīgu braucēju.
Tas nozīmē, ka jāpaļaujas tika uz saviem spēkiem un pašam jāmūk no sekotājiem.
P.S. Man arī pašam ir tā, ka citreiz ir tik daudz spēka, lai sēdētu astē, bet nav tik daudz spēkā , lai ilgstoši pavilktu grupu cik pārējie. Tad arī sēžu astē - jo speciāli atpalikt un gadīt nākamo grupu pēc, piemēram 20 sekundēm, vai cīnīties individuāli nav jēgas.
Tā kā nebraucu par godalgotām vietām un naudu, tad ievēroju šādu principu - ja lieta nonāk līdz finišam, nekad finišā neapdzenu to džeku, aiz kura esmu sēdējis gonku.
Neko nezinu no riteņbraukšanas, bet kad vilcēji mainas tad lai mainas nevis pirmie 3, bet vilcējs aiziet pašā grupas aizmugurē, tādejādi tie astē sēdētāji arī reiz nokļūs priekšā un būs vien jāpastrādā. Pac esmu pieredzējis, ka pirmie 3x savā starpā mainās un pukst ka viņiem viss jāvelk. A ko viņi iedomājas, ka es tagad no ceturtās vietas lekšu ārā no aizvēja varonīgi visus priekšējos apdzīšu un sākšu vilkt? Pfff… Pienāks mana kārta - vilkšu.
A ja man ir spēks un pārliecība, tad manvienalga, kas aiz manis brauc.
Ja gribas atrauties tad to parasti daru vainu tehniskās vietās vai pēc liela kalna - kad visi pārsvarā atpūšas ;)
[quote=Eduards]Jautājums vairāk no šosejas tematikas, bet arī MTB maratonos noderēs.
Braucam neliela grupiņa, visi strādā, izņemot dažus, un ij nemaz nedomā to darīt. Kādā veidā tādus atkratīt nost no grupas? Galu galā, liekēži, turklāt nekaunīgi, nav vajadzīgi.[/quote]
pateikt daudzus daudz-stāvīgus vārdus un likt noprast kā fiziski, tā mentāli, ka jāstrādā!
var pofigā, arī bremzējot, nostāties aiz viņa,
var uzšaut ar ceļgalu pa stilbu,
var uzšaut pa galvu!
esam jau mēs miermīlīgi ielās, bet ja runa iet par rezultātu, tad draugu nav arī savas komandas ietvaros!
Daudz kas ir atkarīgs no tā, cik ļoti svarīgs Tev ir Tavs gala rezultāts, un vai Tu esi gatavs ņemties šādu pārestību darīt!
Viss augstāk minētais ir balstīts un izjusts/pārbaudīts uz daudziem gadiem šosejā un mtb kā LV tā arī ārpus
Neuztveru tos par liekēžiem. Vajag izmantot citus arī par vilcējiem. Galvenais, lai finišā viss pareizi sakārtotos. Un ja tie spēki būs tik nevienlīdzīgi, tad jau neliels atrāviens un tas astē sēdētājs vairs klāt nepievilks. Tur jābūt pareizai stratēģijai, lai finišā būtu maksimāli labs rezultāts.
Neesmu nekāds profs, bet tas mans viedoklis par šo tēmu.
Jaaa…Interesantas domas…:-)Uzšaut pa galvu?!Hmmm…Var dabut arī pretīm!!!
Bet aizdomājaties kartiģi,kādeļ citi nestrādā?!Mačus brauc ļoti daudz tādu cilvēku,kuri tikai nesen pievērsušies riteņbraukšanas aktivitātem un daudz ko nesaprot no braukšanas stratēģijas(savu mužu nav nodarbojušies ar šo sporta veidu).Cits tikai nesen sācis trenenēties un tā spēciņa lai uzturētu(pašam)citu tempu nepietiek…Ir arī protams viltnieki,kuri taupas finišam…Bet tādi parasti nevar nofinišēt…
Un vēl,ja jau jūties tik spēcīgs,kādeļ tad neesi aizbraucis ar vadošo grupu???Taja parasti visi strādā,bet ja ari kāds sēž…tad finišu atdod vilcējiem…Diemžēl tāds šis sporta veids ir,nepietiek vien ar to kad esi spēcīgs…jābūt arī galvai uz pleciem!
Vispar jau šis jautājums ir plaši diskutējams!!!
Esmu par kāpumu dzīšanu … no personīgās pieredzes - kāpumi ir vieni no svarīgākajiem elementiem, lai uzvarētu taktiskajā cīņā.
Tieši šosejā ļoti viegli ir izmantot sānvēju šādās situācijās. Sānvējā grupa izstiepsies un visi brauks pa vienam. Lai atkratītos no tādiem, kas nestrādā vajag vilkt pa pretējo malu no kuras pūš vējš, lai viņiem nav kur sēdēt. Tā, piemēram, ja vējš pūš no kreisās puses, tad vajag braukt pa ceļa pašu labo maliņu, bet ja no labās, tad pa kreiso.
Bieži nelīdz arī tas, ka pirmie ~3 vilcēji iekļauj vilcēju barā astē sēdētājus, jo kad viņi nonāk priekšā tad pirmkārt ne vela nevek, krītās ātrums, vilšanās laiks ļoti īss un veidojas lieka mainīšanās, kopējais grupas ātrums stipri krītās :(, līdz ar to par priekšā braucošās grupas noķeršanu nevar būt ne runas un pastāv risks ka grupu noķers vēl pāris braucēji no aizmugures! Par atkratīšanu - Fizisku izrēķināšanos neatbalstu, jo tas var beigties bēdīgi ne tikai abiem, bet arī aizmugurē braucošajiem… Domāju, ka ~80% gadīgumos palīdz verbāli uzbraucieni :D
p.s.
Pārbaudīts LV un EE
Kādam deģenerātam ir jābūt lai LV SEB vai citos maratonos (kur tas ir aktuāli), ar mūsu balvu fondiem un līmeni sportā, sistu otram par “astē sēdēšanu” un “nevilkšanu”?
Ir zināmi dažādi “atkabināšanas” paņēmieni, bet visi tie pamatā paveicami uz šosejas un vējā, vai ar komandas biedru, vai “par to pašu’ domājošu, un tīrā veidā baikos nav izmantojami. Ja tas Tev ir svarīgi tad var mēģināt, mukt uz malu, ‘‘ģorgāt’’, ja ir spēks, sarunāt kaut vai vēl 1-2 ''strādājošos” braukt prom, un ja tiešām būsiet spēcīgāki tad pret kalnu, sānvējā vai pretvējā tas arī izdosies.
Man domāt ka no rezultāta veidokļa labāk būs saspringt un sākumā ieķerties spēcīgākiem un tad, iespējams, pašam “pa beigām skalojoties” atbraukt pirms tiem ar ko esi vienos spēkos, bet ja “atnāk vaļā” tad noteikti iet maiņās un palīdzēt, vairāk trenēties un būt spēcīgākam. Es vairs neesmu tik jauns, lai “piedzītu sev galvu” un pārdzīvot par līdz finišam “aizvilktu” zaķi, ilūzuju par ētiskumu trasē un finišā, no citu puses, arī vairs nav.
Lielos vilcienos šogad vairs nē, bet 05 un 06 gadā LV seb maratoni bija izteikti “grupas braucieni apvidū” un vispār jau šī ir tāda kā šosejas tēma, mtb citur pasaulē nav aktuāla, jo kad sākas kalns, viss, PILNĪGI VISS, nostājas savās vietās, un uzreiz redz ko kas ēdis un ko elpo, un kaut vai pie stutes ķeries priekšā braucošam.
Baigi grūti kauko uzrakstīt bez šiem žargona irteicieniem. sorry!
[quote=Agnis][quote=Eduards]Jautājums vairāk no šosejas tematikas, bet arī MTB maratonos noderēs.
Braucam neliela grupiņa, visi strādā, izņemot dažus, un ij nemaz nedomā to darīt. Kādā veidā tādus atkratīt nost no grupas? Galu galā, liekēži, turklāt nekaunīgi, nav vajadzīgi.[/quote]
pateikt daudzus daudz-stāvīgus vārdus un likt noprast kā fiziski, tā mentāli, ka jāstrādā!
var pofigā, arī bremzējot, nostāties aiz viņa,
var uzšaut ar ceļgalu pa stilbu,
var uzšaut pa galvu!
esam jau mēs miermīlīgi ielās, bet ja runa iet par rezultātu, tad draugu nav arī savas komandas ietvaros!
Daudz kas ir atkarīgs no tā, cik ļoti svarīgs Tev ir Tavs gala rezultāts, un vai Tu esi gatavs ņemties šādu pārestību darīt!
Viss augstāk minētais ir balstīts un izjusts/pārbaudīts uz daudziem gadiem šosejā un mtb kā LV tā arī ārpus[/quote]
esmu ļoti nepatīkami pārsteigts tādas lietas te dzirdot. rezultāts, nav draugu- kas ar jums cilvēkiem notiek?
esmu kaut ko palaidis garām, ir sākuši maksāt miljonus prēmijās par godalgotajām vietām, vai kas?
izklausās pēc tiem Z klases šosejas lūzeriem, kas braucot grupā rej cits uz citu kā suņi, un dauza ar pumpjiem cits citu 8)
nevis tādēļ, ka runa iet par lielām algām/prēmijām. nē- algas entuziasti nesaņem, un rabobank krekliņš ir pirkts humpalās.
nē patiešām, Agni, tu esi sakarīgs čalis, tu tiešām to domāji nopietni- kādam par sēdēšanu vajadzētu “uzšaut”?
(nemaz nerunāsim par to, ka ja piemēram man kāds pat tikai provētu uzšaut, tam cilvēkam krasi pasliktinātos veselība vai nu uzreiz trasē, vai pēc finiša)
Eduard, ar ko tevi tieši šie “liekēži” traucē? turbulenci rada, un samazina tavu ātrumu? vai tikai pašapziņai kantes rīvē?
baigi latviski kaut kā tas viss ir- pat ja tev tas neko nemaksā/ nesagādā nekādas rūpes- vienalga nav pieņemami, ja cits no tā gūst kādu labumu.
“for fun” līmenī:
ja kāds ir pietiekoši noguris, lai negribētu vairs vilkt, vai arī nav motivācijas baigi rukāt
(khem, nežēlīga cīņa par 100to vietu? vēlies par to parunāt? :D ),
tad kāpēc to cilvēku nepavilkt un nepārmīt pāris draudzīgas frāzes? izskaidrojiet man šīs skarbās dzīves reālijas, atveriet man acis :)
“augstā sporta” līmenī:
(tātad par 99.9% šī foruma apmeklētājiem 8) )
ja tev nepatīk, ka tavs konkurents gūst taktisku labumu sēžot aiz tevis, tad met viņu nost! kā- tas ir tavā ziņā. paņēmieni jau tika minēti, un ir vēl vieta jaunradei. jā, man ir bijis tā, ka pirmo vietu nocēla finiša taisnē, čalis kas visu laiku brauca aizmugurē un taupījās finiša sprintam. vairākas reizes nometu- viņš pievilka atkal klāt. viss godīgi un interesanti, nekādu iebildumu. par tādu cīņu ir divtik patīkami spiest sāncenša roku.
edit: kamēr es drukāju savu palagu, Kārlis dažas lietas pateica īsāk un kodolīgāk.
Savādi, bet vienīgās rupjības trasē ar vilkšanu un nevilkšanu piedzīvoju šogad vienā Elion posmā, kad braucot pa grantesni ~40km/h divi naži gāja garām grupai un centās atrauties, viss jau būtu labi, ja viņi to darītu civilizēti, bet viens no viņiem man uzgrūdās ar plecu un vēl nodeva matam " * kāpēc * nedod * ceļu * kad es * prasu *" (piebildīšu, ka vietas visiem bija pietiekami)
Netabildēju ar to pašu, jo biju tiešām negatīvi pārsteigts, ka kautkas tāds var notik sacencībās, kā arī drošības apsvērumu dēļ…
Cīna bija par ~100.vietu, un jaunie čempioni bija no LV :(, ja nemaldos beigās finišēju pirms viņiem… (naudas prēmijas neviens neieguva, bet nelabu reputāciju gan)
[quote=fubar]Eduard, ar ko tevi tieši šie “liekēži” traucē? turbulenci rada, un samazina tavu ātrumu? vai tikai pašapziņai kantes rīvē?
baigi latviski kaut kā tas viss ir- pat ja tev tas neko nemaksā/ nesagādā nekādas rūpes- vienalga nav pieņemami, ja cits no tā gūst kādu labumu.[/quote]
Mani netraucē, ka kāds cits no tā gūst labumu. Problēma sākas brīdī, kad rotācijas rezultātā vilkt negribētājs nokļūst priekšā, un nespēj/nevēlas noturēt uzņemto tempu, kā rezultātā tiek raustīts ātrums. Ja mierīgi brauc aizmugurē un netraucē, lai jau brauc. Bieži vien ir tā, ka vilkt negribētāji grib sekot tam, kurš tad nu bēgs prom, un turās pa 2-3 pozīciju, tā patstāvīgi ik pa brīdim nokļūdami priekšā. Tā ka nav gluži tā, ka tas neko nemaksā un nesagādā rūpes.
Ar finišam sevi taupītājiem man problēmu nav, un ja kāds tur arī apspēlēs, tad tikai priecāšos par saspringtu cīņu. Jāpiebilst, ka šogad uzvarēju pilnīgi visus finišus kas sanāca bariņā.
“Jāpiebilst, ka šogad uzvarēju pilnīgi visus finišus kas sanāca bariņā.”
Kurās sacensībās, un par apm. kuru vietu tur notika cīņa?
Skaidrs - jānopērk garāks pumpis :DDDD
[quote=Ansis]“Jāpiebilst, ka šogad uzvarēju pilnīgi visus finišus kas sanāca bariņā.”
Kurās sacensībās, un par apm. kuru vietu tur notika cīņa?[/quote]
Par uzvaru tas nebija, tā ap simtu, neesmu vēl tik varens :) Bija SEB posmi, bija MTB Trophy Polijā.
un jāpielej ar svinu… un pa kūkumu tiem ļaunajiem līdējiem…
vai arī Bluetooth un čomu ar gaiseni…
Nu moins cik agresīvi jūs visi esat noskaņoti, tik tiešām liekas ka šeit notiek cīņa par Olimpisko zeltu!
Ja nepatīk astē sēdētāji tad iesaku pamēģināt nostartēt kādā ITT jo tur Tu esi viens trasē un nedrīkst nevienam sēsties uz astes un tikšķošs pulkstenis finišā!