MTB Full Suspension - kas svarīgs?

Gribēju apvaicāties zinošai tautai, kam būtu jāpievērš uzmanība iegādājoties Full Suspension divriteni?
Braukt es taisos SEB tipa sacensības.
Līmenis uz ko skatos LX vai pat XT detaļu grupas (attiecīgi pamatīgi mainās amortizatoru komplektācija).
Šī man ir otra sezona un ir nepieciešamība pēc amortizatora arī aizmugurē.

Jau iepriekš pateicos!

atļaušos apgalvot, ka SEB`ā nevajag FS.

FS vajadzētu krosos, un ja brauc uz Finlandia ;)

[quote=Biker]atļaušos apgalvot, ka SEB`ā nevajag FS.

FS vajadzētu krosos, un ja brauc uz Finlandia ;)[/quote]
Nu, jā. Tā pat kā disku bremzes.

Problēma tāda, ka man mugura traumēta un velobraukšana pa meža takām nav ieteicama. Kas arī pierādījās Tērvetē, 3 apļi bez problēmām, bet 4. sāka mugura sāpēt un atlaida tikai pēc 2 dienām.

Bet no velobraukšanas un sacensībām es neatteikšos! Tāpēc esmu nolēmis pārkāpt no HardTail uz FullSuspension.
Vienīgi tur tie amortiņi aizmugurē un viņu izvietojums man ir tumša bilde, jo pirms tam par tādiem vispār neinteresējos.

A vingrinājumi speciāli mugurai?

Ir arii vingrinaajumi

[quote=Biker]atļaušos apgalvot, ka SEB`ā nevajag FS.

FS vajadzētu krosos, un ja brauc uz Finlandia ;)[/quote]
Jautājums ir dziļi individuāls un nav pareizi izteikt šādus apgalvojumus:a la āmen baznīcā. Arī Rīgā 4x4 auto nav vajadzīgi, bet pilna Rīga. Kapēc tā ???

Vismaz man bija svarīgi, lai pirms pirkšanas varētu to riteni aptaustīt, pabraukāt kaut vai turpat pie veikala. Līdz ar to reāli izvēle Rīgā nemaz nav tik liela.
Par detaļām - parasti jau gatavam ritenim viņas ir apmēram viena līmeņa - ja priekšējā dakša ir normāla, tad arī aizmugurējais amortizators būs ok. Tas tāpat kā netirgo riteņus, kam priekšējais pārslēdzējs Acera, bet aizmugurējais XTR.

Un vispār - dodies uz “Īsto TREK veikalu” Cēsu ielā! :)

[quote=Biker]atļaušos apgalvot, ka SEB`ā nevajag FS.

FS vajadzētu krosos, un ja brauc uz Finlandia ;)[/quote]
Dziļi nepiekrītu, krosos pilnīgi mierīgi var braukt ar HT, turpretī maratonos pat SEBos, FS lieti noder, ja ir kaut mazākās problēmas ar muguru. Uzreiz rodas jautājums, kāpēc tādas pretrunas, taču viss ir pavisam vienkārši, jo krosos braukšanas ilgums ir ~1,5 h turpretī maratonos ~3 h. Parasti mugura sāk sāpēt kad nobrauktas ~2 h. Protams par FS riteni kurš atrisinās muguras problēmu arī nebūtu korekti runāt (kaut arī praksē tas vairumā gad. ir pierādījies). Ja trenetam cilvēkam sāp mugura tad FS nebūs risinājums, taču ja mugura sāp īstam amatierim tad gan FS varētu būt labs risinājums.
Par pašu FS izvēli neko jaunu vai atšķirīgu no HT izvēles būtu grūti izdomāt, tātd jo vieklāks un ar labāku aprīkojumu jo arī pats velo būs labāks. Ja jautājums ir kuru sistēmu aizm.piekarei izvēlēties, tad šeit lieti noder visādu testu papētīšana konsultācijas ar braucējiem kuri jau lieto FS un protams potenciālā braucamā testa brauciens. Bildēs visi FS tiek slavēti un katram ir kāda “odziņa”, taču tikai paša sajūtas braucot var radīt k-kādu skaidrību.

Tuvāko pāris dienu laikā veikalā Pro Active (http://www.prosports.lv), Cēsu ielā tiks atvesti 2 BH fulīši, kurus varēs arī iztestēt, nopētīt un apčamdīt.

Izvēloties riteni galvenai tiešām ir, lai pašam patīk un ir ērti ar to braukt. Protams, jāsaskaņo arī komplektācija ar to kādiem mērķiem tas tiks izmantots…

LOOK

Tieši tā!
Risināt problēmu es varu ar vingrinājumiem.
Ar FS riteni es vēlos panākt to, lai velobraukšana nenodara sliktu.
Manā konkrētā gadījumā regulāri triecieni ar sēdekli ir ļaunākais, ko var iedomāties.
Un trenēti muskuļi pēc 2h vairs nespēs pasargāt.

TREK veikalā cēsu ielā 31 uz vietas ir top fuel 7 un top fuel 8

Parasti mugura sāk sāpēt kad nobrauktas ~2 h.

interesanti, kāpēc tā…?

[quote=Biker]Parasti mugura sāk sāpēt kad nobrauktas ~2 h.

interesanti, kāpēc tā…?[/quote]
Nezinu kā ir “parasti”.
Varbūt neatbilstošais ramis vai nepareiza pozīcija pie vainas parasti.
Man pašreiz rāmis ir pareizs. Bet viens mugurkaula skrimslis gan par 1,5cm izslīdējis.
Pa veloceliņu jau nav problēmu, vot mežā…

[quote=Grūpijs][quote=Biker]Parasti mugura sāk sāpēt kad nobrauktas ~2 h.

interesanti, kāpēc tā…?[/quote]
Nezinu kā ir “parasti”.
Varbūt neatbilstošais ramis vai nepareiza pozīcija pie vainas parasti.
Man pašreiz rāmis ir pareizs. Bet viens mugurkaula skrimslis gan par 1,5cm izslīdējis.
Pa veloceliņu jau nav problēmu, vot mežā…[/quote]
Manuprāt, efektīvākie risinājumi:

  1. Vairāk jāceļas kājās, jāpierod “kardanēt”…
  2. Jālieto biezākas riepas ar mazāku spiedienu, mīkstāk ripos
  3. Ja var atļauties - labs FS ;)
  4. Masāža mugurai, spec. vingrojumi

un jāpakonsultējas ar spečukiem, vai tiešām pašlaik uzsēde ir pareiza. nu nez, varbūt vēl kāds ko var teikt…

ps. man vienu laiku atpakaļ arī sāpēja muguras lejasdaļa, pie vainas izrādījās nepareiza uzsēde, jo kad šo to pamainīju, kā ar roku pazuda tās sāpes…!

Piekrītu Biker. Pārsvarā mugura sāk sāpēt tad kad kājās vairs naf spēka pacelt to dupsi no beņķa un tu kā aizšauts indiānis uz zirga izbaudi visus trases nelīdzenumus. Risinājums- treniņprocesā iekļaut garākus gabalus(2-5km) stāvus ar max pārnesumu.

Nevajaga aizmirst, ka visas šīs dupša u.t.t. celšanas (amortizatora imitācija) prasa papildu spēku(enerģiju), ko var krietni ietaupīt braucot ar mazliet smagāku FS.

Neesmu veicis k-kādu rūpīgu analīzi, taču nepārprotami pārkāpjot uz krietni smagāku FS (11,9 kg) (mans HT sver ~10,5 kg) mans rezultāts SEBos nav kļuvis sliktāks (varbūt pat uzlabojies). Pletējot pa “veļas dēli” es palieku sēžam un pa saknēm man paliek spēka braukt kājās. Bet es nenoliedzu, ka tas ir spēkā tikai braucējam, kurš principā vispār netrenējas. Iespējams, pat trenētam amatierim, tas viss ir lieki, un viņam pietiek spēka kaut visu maratonu braukt kājās. FS velo pārādīšanās nav saistīta ar k-kādu mārketinga spiedienu uz nīkuļiem, bet gan ar to ka kalnu zemēs maratonos aizvien biežāk trasēs iekļauj garus nobraucienus (līdz pat 15 km) pa izžuvušu upes gultni ar akmeņiem (kādu LV vienk. nav). Tur tad arī PČ priekšgals mauc ar FS. Par TransAlp nerunājot tur jau puse gāž ar FS (vnk. tā ir patīkamāk). Labu FS var nobloķēt abos galos, un tad no HT atšķirība ir tikai svars. Savukārt par svara ietekmi mums jāgaida Anša raksts.

piekriitu Look par FS priekshrociibaam. veel viena piebilde- tas vienkaarshi ir baudaamaak! ;)

par muguras saapeem- man arii bija sachakareeta mugura, un pat tad, kad es drusku trenneejos, un forma bija ok, machos pirmaa “izstaajaas” tieshi mugura. tajaa pashaa Sebaa- otrais aplis bija elle. pabraukt ta var, bet !@#@ saap ta kaa!
nekaada prieka ne no maciem, ne trenninjiem.
situaaciju glaaba laba stute ar iebuuveetu amortizaatoru.
situaaciju pavisam labi atrisinaaja FS.
tagad kad es katru riitu pildu vingrinaajumus mugurai, jau ir daudz labaak, bet neredzu ne pat vismazaako motivaaciju iet atpaklaj uz kaut ko cietaaku.

Tā kā šoziem nometu nost 12kg, tad baika svara pieaugumu par 1,4kg pārdzīvošu.
Tātad skatīšos uz FS ar lokojamajiem abiem amīšiem.

Paldies visiem!

cik esmu redzējis FS, visiem bija aizm.amis ar lockout, vēl krutāk - uz stūres, remote lockout`s