Vai monoblokam ir jāgriežas vienmērīgi un gludi (tā es biju iedomājies)?
Pirms gada darbnīcā nomainīja monobloku (bija noskrējis ~5000km)- sākumā domāju, ka pietiks ar pievilkšanu, taču meistars teica, ka tur esot bijis baigais štrunts, tapēc nomainījis uz labāku. Šogad vajadzēja noņemt klaņus, pamanīju, ka monobloka asi griežot ar pirkstiem tā griežas ļoti nevienmērīgi, ķerdamies - ar klaņiem gan to pamanīt nevar.
Jautājums- vai monobloks ir jāmaina, vai tas ir vēl braucams bet tāpat drīz nobruks (šis būs nobraucis tikai ~4000 km) ? Monobloks kārtridžu tipa, izskatās pēc UN54 vai UN52. Vai var būt, ka tie jāmaina tik bieži?
2.Vēl bija tāds sīkums, ka izskrūvējot no rāmja apakšas skrūvi (ar to pieskrūvē plastmasu- trosīšu fiksēšanai) no rāmja iztecēja ūdens- vai tas var ietekmēt monobloku- vai arī monoblokam jābūt hermētiskam? Ir dzirdēts, ka rāmjiem ,monobloka rajonā, izurbj blakus vēl vienu caurumu, lai sakrājies ūdens iztek no rāmja - ieteicama procedūra?
Es sev nomainīju jau pēc 3000.
Gandra veikalā man nodemonstrēja lētā gala monoblokus-tie ķerās jau jauni būdami.
Teica apmēram šitā ‘‘vot tas pa piecīti baigais mēsls,bet vo tas pa septiņi ,tas gan ir super!’’
Lieki teikt ,ka nenoticēju,bet citas izvēles uz sitienu nebija un nu jau iet kautkur ceturtais tauzends.
Jā, un ar slapumu man ar tas pats kreņķis.
Nekas cits jau man neatliek ,jo citādāk katreiz skrūvēt bloku laukā -baigais čakars,
bet caurumu urbt ar nevar-hromētais bleķa rāmis-pie šitā sālsūdeņa daudzuma
ta būs lupatās ātrāk nēkā pavasaris pienāks.
[quote=wattanens]Nekas cits jau man neatliek ,jo citādāk katreiz skrūvēt bloku laukā -baigais čakars,
bet caurumu urbt ar nevar-hromētais bleķa rāmis-pie šitā sālsūdeņa daudzuma
ta būs lupatās ātrāk nēkā pavasaris pienāks.[/quote]
ar to caurumu, kas redzams izņemot sēdekļa stuti ārā nepietiek? Apgāz riteni otrādi un izlej to ūdeni.
Principā pareizs padoms, bet vajag mācēt riteni apgāzt otrādi, lai iespēju robežās viss ūdens izlītu ārā pa to cauruli, un vēlams necik neaizlītu pa diagonālo cauruli uz stūres gultņiem.
Kas attiecas uz monobloka nojāšanu - praksē ir pierādījies, ka pašas detaļas kvalitāte spēlē tikai pusi lomas. Otru pusi spēlē braucējs - proti, ir tādi braucēji, kuriem viss nojājas un lūst, ir tādi, kuriem viss nolietojas ļoti lēni. Pirms integrēto BB ieviešanas man baikam ir bijis Shimano LX klases monobloks, šosejniekam Ultegras (katrs ap 16-20 Ls cenā), es nobraucu daudzas sezonas, un man nekas tur nenojājās… par lētākiem gan neko nevaru pateikt.
Iesaku pirkt šādas klases BB, jo bez kvalitātes drošības tie ir arī ievērojami vieglāki kā lētie, kas priecē katra sportiskā tipa braucēja sirdi.
Wow. Apgaismo lūdzu, kā ir jādrāž monobloks. lai pie tā nojāšanas būtu vainīgs…braucējs?
[quote]Pirms integrēto BB ieviešanas man baikam ir bijis Shimano LX klases monobloks, šosejniekam Ultegras (katrs ap 16-20 Ls cenā), es nobraucu daudzas sezonas, un man nekas tur nenojājās… par lētākiem gan neko nevaru pateikt.
Iesaku pirkt šādas klases BB, jo bez kvalitātes drošības tie ir arī ievērojami vieglāki kā lētie, kas priecē katra sportiskā tipa braucēja sirdi.[/quote]
Soras grupai Ultegras monobloks- hmm jāpadomā.
Wow. Apgaismo lūdzu, kā ir jādrāž monobloks. lai pie tā nojāšanas būtu vainīgs…braucējs?
Karčers, pirmām kartam lielais ienaidnieks ūdens zem spiediena!
monobloki luuzt un luuziis!!!
Arii lx, xt BB. Gultnji vinjiem tagad juuk nost daudz aatraak kaa pirmajiem kas paraadiijaas. Ir bijushi taadi xt monobloki, kas pat liidz 2000km neizvelk. Protams, pie vainas dublji un uudens raamii+ iknedeeljas dusha ar Karcher.
Klasiskā zinātne uz to atbildi nedod:)
Bet tā tas ir - brauc visi pa vienādām trasītēm apm. vienādi ātri, vienam nekas nebojājas, otram jau pēc pussezonas aplokos iemetušies neizvelkami astotnieki, rumbās brīvgājiens, monobloks krakšķ…
Man arī škiet ka brauc tik līdz galam. Ja Tu zini, ka tas monobloks kaut ko čakarējas 9tobiš ir riska detaļa), tad vienkārši pa laikam pārbaudi vai nepaliek sliktāk… Bet tā manuprāt vienkārši brauc, kamēr griežas:)
Es varbūt momentā nemainītu, bet nopirktu un turētu rezervē jaunu.
Par ūdeni. Tā ir vieta, kur, diemžēl, ūdens ir bieži. Caurumu rāmim urbt nevajag (galu galā, paši rāmju ražotāji taču to neuzskata par vajadzīgu), taču, montējot monobloku, nevajag žēlot smērvielu - gan rāmim tai vietā, kur krājas ūdens (ar domu, lai ūdens nestāv uz plika metāla), gan arī paša monobloka korpusam. Vismaz reizi sezonā izjaukt, labi izslaucīt un izžāvēt, un atkal labi sasmērēt - ar to jau pietiks.
[quote=IrenaB]Es varbūt momentā nemainītu, bet nopirktu un turētu rezervē jaunu.
Par ūdeni. Tā ir vieta, kur, diemžēl, ūdens ir bieži. Caurumu rāmim urbt nevajag (galu galā, paši rāmju ražotāji taču to neuzskata par vajadzīgu), taču, montējot monobloku, nevajag žēlot smērvielu - gan rāmim tai vietā, kur krājas ūdens (ar domu, lai ūdens nestāv uz plika metāla), gan arī paša monobloka korpusam. Vismaz reizi sezonā izjaukt, labi izslaucīt un izžāvēt, un atkal labi sasmērēt - ar to jau pietiks.[/quote]
tā arī darīšu (nopirkšu monobloku, kad nobruks nomainīšu. Bet caurumu gan laikam izurbšu. Domāju, ka rāmju ražotāji par to īpaši neaizomājas (nez kēpēc). Skatos, ka nebūšu jaunu ameriku atklājis http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-winterproof-your-road-bike-19872 . Būs mierīgāka sirds- nebūs jādomā, vai monobloks mirkst ūdenī vai nē
Nu nevajag ākstīties, vai nu zināsi labāk par ražotāju kur jābūt caurumiem, ar iepriekšējo riteni nobraucu 3 gadus, monobloks nekrakšķēja un bija labā kondīcijā, tā ka.
Monobloku maini tad kad tas jau luftejas, vai sakjeras taa ka nevar vairs izkustinat.
Citadi tie iet diezgan ilgi. Ja nenokauj :)
Mazliet statistikas:
velo man ir jau 7 gadi (nu jau driz 8)
nupat pirms pusgada tika iznemts otrais (2) monobloks un uzlikti arejie gultni.
videji monobloks iet 3.5 gadi
un negribas apgalvot ka esmu svetienas braucejs - videji 4000-5000km gada, ieskaitot ari visas ziemas.
ar pedejo monobloku nobraucu kadus 15000km.
domaju apkope ir pie vainas.
es velo neturu garaza, bet dzivokli. udens rami nekrajas jo tam ir iespeja iztvaikot.
karcheru lietojis esmu 2x, bet gultnju tuvuma to nelaidu.
iepriekshejo monobloku ta ari nokavu, ka velo iemercu dikji nomazgat.
sacensibas ari braucu samera reti, un tikai piedzivojumu sachos.
tomer sacensibas, kur tiek ar speku mits kalna, slodze ir lielaka uz gultniem.
ja tomer gribas retak tos mainit, tad varetu noderet tas ieteikums laiku pa laikam izjaukt un izzhavet un sasmeret.
Sanāk ka zināšu :) (tā kā neviens nemin argumentu kapēc nevajadzētu urbt). Pagoogloju- izrādās ārzemēs cilvēki ir drosmīgāki- diezgan daudzi izmanto tieši šādu ūdens izvadīšanas metodi un iesaka citiem. Pamēģināsim.
ja raamim vairs nav garantijas tad urb, ja ir tad varbuut labaak pagaidi!
nezinu tik vai tas baigi ko dos. varbuut labaak ik pa laikam iznjem stuti un apgaaz richuku otraadi.