Kurš zin atšķirību, ka tas ietekmē lietotaju dzīvē uutt?
Paldies!
Var pieregulēt pēc sirds patikas, parasti negatīvo dakša pati noregulē, nezinu kādā veidā, bet dual pats var sapūst kā vēlas.
Zinu to, ka ar gaisa palīdzību dual air var saīsināt gājienu (laikam pa priekšu piepūšot apakšu).
Šitas man jautajums uzradās papētot RS 2013 gada piedāvājumu, kur pat SID XX WC ir Solo Air!! Pēc aprakstiem tā arī ir kā Emīls saka ka Dual ir vairka iespēju regulacijai…tad ir incants jautjaums…Kāpēc RS savam topmodelim taisa it kā “sliktaku” sistēmu!?
Sporta modelis (elites līmeņa). Pārlasa pēc katra mača. Gudrās komforta dakšas ir priekš situētiem amatieriem.
Tāda pat sistēma ir autobūvē. Ģimenes auto taču nesēdināsi un neliksi sporta atsperes - drīzāk nospiedīsi pogu komforts :)
Par 2013 gada Solo Air dakšu vēra ņemamas atsauksmes neviens vel sniegt nevarēs, jo cik noprotu no šī video http://www.youtube.com/watch?v=0Gsqjmui-hQ http://www.youtube.com/watch?v=_tUUhHR2FbM 2013 gada Solo Air konstrukcija ir stipri vienkāršāka nekā vecajām Solo Air dakšām .
Izskatās pēc tā, ka RS izveidojis konstruktīvi lētāku produktu, ko tagad mēģinās tirgot kā labāku pamatojot to ar noregulēšanas ērtumu un pāris gramu ekonomiju.
Interesanti cik ilgspēlējoša būs blīvgumija uz gaisa atsperes virzuļa, ja tai vislaik būs jāšķērso spiedienu izlīdzināmā grope.
Konkurentu ražojumiem vispār nav tāda Dual. Vai tapēc tos izmanto/pērk mazāk?
Mazāk kustīgu daļu + vieglāk kopt + mazāk sver , ģeniāli :)
Nu ne vienmēr tā ir.
Kustīgo detaļu salīdzinājumā ar Dual Air mazāk nav, pēc būtibas konstrutivi tāds pats Dual Air, tikai nevajag taisīt gaisa atsperes štoku ar cauru vidu, bet kājas sieniņās jāiefrēzē grope, kas būs vieglāks atkarīgs jau no izpildījuma.
Kas man patīk Dual Air dakšā salīdzinot ar Solo Air (ir abas, SA protams ka vecā), var iepūst nedaudz lielāku negatīvo spiedienu vienlaicīgi nesamazinot pozitīvo spiedienu un nepalienot atsitiena dempfera spēku, tādā veidā var iegūt dakšu kar ir cietāka, bet vienlaicīgi tā neatdurās izstiepšanas “atboiņikā”, kad to atslogo. Tas varētu būt ka nedaudz pasliktina pedalēšanas efektivitāti, bet man ka skumjās renes sļūcejam tas ne visai interesē.
Pieejot pēc būtības vispār to dakšu funkcija ir amortizēt, vai “vienkāršā” valodā kinētisko enerģiju pārvērst citā, parasti siltuma un ar atsperēm tam ir mazs sakars, respektīvi jo vairāk amortizēsi jo vairāk pedāļos ielikto energiju pārvērtīsi siltumā dakšas labajā kājā :)
Abās kājās tas siltums, berze jau ir visur.
Nepatīk ka RS dakšām uz katra mazā sū ir 3 blīvgumijas, ko iesaka katrā apkopē mainīt. FOX dakšām tādu problēmu neredzu, varbūt kāds redz tur atšķirību?
Ja raksta, vēlams saprast - runa ir par siltumu, kas izdalās, saspiežot gāzi (pirmajās sekundēs var pieņemt, ka adiabātiski).
Ja spēlējas ar pumpi, aizspiežot caurumu un spiežot ar spēku virzuli, gaiss virzuļa telpā arī uzsilst. Un ne jau virzuļa berzes dēļ.
Tad saki, ka berze rada 0 siltumu? Gāzes saspiešana rada 100% siltumu?
Piekrītu, ka lielākā karšana notiek gaisa štokā, bet nepiekrītu par to, ka otrs štoks saglabājas auksts.
[quote=emils]Tad saki, ka berze rada 0 siltumu? Gāzes saspiešana rada 100% siltumu?
Piekrītu, ka lielākā karšana notiek gaisa štokā, bet nepiekrītu par to, ka otrs štoks saglabājas auksts.[/quote]
Pēc šī te “Abās kājās tas siltums, berze jau ir visur” neizskatās, ka tu domāji, ka lielākā karšana notiek gaisa štokā.
Paņem velo pumpi, ar caurumu vaļā pabraukā ar virzuli, paskaties, cik maz uzsils pumpja sienas. Tad ar aizspiestu caurumu paspied virzuli, paskaties, ka karst daudz vairāk. Pakoriģē pats atbildi uz savu demagoģiski uzstādīto jautājumu, vai 0/100?
Par gāzes saspiešānu un tādā veidā radīto siltumu pat tā īsti nebiju aizdomājies, bet tas visdrīzāk ir sīkums salīdzinot ar to kas noteik amortizātorā (demferī) ar eļļu labajā dakšas kājā, gaisa atspere RS dakšām ir kreisajā.
Ja gāzes salilšana radītu lielu amortizējošo efektu, tad mēs varētu laimīgi braut ar auto, kam ir nopuņķojošies/iztecējuši amortizātori ;)
Vispar jau tautā klīst daudz iesakņojošos un aplamu priekštatu, kā viens no tiem ir astperējuma/amortizēju funkciju un darbības principu jaukšana.
[quote=Busmaster]Ja gāzes salilšana radītu lielu amortizējošo efektu, tad mēs varētu laimīgi braut ar auto, kam ir nopuņķojošies/iztecējuši amortizātori ;)
Vispar jau tautā klīst daudz iesakņojošos un aplamu priekštatu, kā viens no tiem ir astperējuma/amortizēju funkciju un darbības principu jaukšana.[/quote]
Visvienkāršākais gaisa amortizators pēc uzbraukšanas uz pampaka nostrādā tā:
- Cilindra virzulis iet uz iekšu. Gāzei paceļas temperatūra.
- Gāze sāk sildīt virzuļa telpas sienas - notiek neatgriezeniska siltuma (enerģijas) zaudēšana.
- Kad virzulis ir max iespiedies iekšā, notiek mehāniskā pretkustība - tas spiežas atpakaļ. Jo augstāks sākuma spiediens, un jo gāzei atņemts mazāk siltuma, jo šī pretreakcija notiek straujāk.
Pareizi saregulēts dakšas spiediens ir labākais balanss starp “2” un “3”. Citiem vārdiem sakot, enerģijas zaudējums “2” līdz zināmai robežai ir izdevīgs, lai mazinātu “3” asumu.
Es nesaku, ka berze rada lielāko siltumu, es nerakstu pašaprotamas lietas, bet piebildi, ka berze arī rada siltumu, ko jūs visi mēģinat noliegt.
Par piemēru var ņemt DH, kur visi brauc ar atsperes amortizāciju (aizmugurē), jo gaisa amīši pārkarst un nespēj pildīt savas funkcijas, bet atsperes amīši slodzi spēj panest ilgāk.
Funktierējot par un meklējot jaunajam frankenbild’am dakšas variantus Rockshox 2014.gada rezerves daļu katalogā pie SID A (80/100mm) dakšas piezīmēm uzdūros šādam tekstam:
“6. 2013-2014 SID WC and XXWC 1 1/8” feature Dual Air and are not compatible with Solo Air.”
Sanāk kā “īstajiem džekiem” vēl joprojām ražo Dual Air dakšas.
P.S. “Neīstie džeki” šo neņem ļaunā, nav doma kādu apbižot, vairāk FYI kas ir kas.