Kāds var pateikt kur meklēt CrossMax ratu gultņu tūli/atslēgu? Un kā ar pašiem gultņiem, kur meklēt? Ja nu pēkšni konstatējas ka derētu samainīt. Vai šie gultni ir speciāls MAVIC izstrādājums, vai ir pavisam normāli piemeklējamas alternatīvas?
atslēgu veloservisā. gultņus gultņu veikalā. lai gan biju iepircis tādus lētus (dārgākus neatradu), un pēc kandavas gonkas man viņi bija beigti…
atkārtšos vēlreiz: jebkura veida gultņus vari meklēt pie manis, gasha jau ir salasījis pasūtījumu 10 gultņiem, gan rumbām, gan monoblokam, gan rāmim (FS). 6001-2RSH maksā Ls 1,89
FOX: gultņi- tā ir vesela zinātne, lielā mērā pārzinu šo virtuvi no iekšpuses. jau fubaram skaidroju ka viena izmēra gultņi var atķirties pēc sava pielietojuma, atšķirties pēc blīvējuma, u.t.t. Ir gultņi, kuri paredzēti vāptstām ar lielu apgriezienu skaitu paaugstinātā temperatūrā, tapēc gultņu bumbiņas tiek ražotas mazākas, ierēķinot izpešanās koeficientu, lai paaugstinātā temperatūrā gultnis darbotos pareizi. ieliekot šo gultni velo ir iespējams sajust “lufti”. tāpat ir ar blīvējumiem- ir gan gumijas, gan metāla gredzeni, ir atvērtie gultņi.
ja pērk gultņus gultņu veikaliņā, iespējams ka pārdevēja šos knifus nezin, un viena gultņa vietā var notirgot citus, kuri visu prieku var tikai sabojāt.
labi, prieks, ka mūsu vidū ir zinātnieks par gultņiem. Tad ieteiksi kādus priekš ratiem?
pasaki man veco gultņu izmērus (iekšējo un ārējo diametru, biezumu), mēģināšu palīdzēt
neesmu zinātnieks, pārzinu virtuvi :)
P.S. forši ka drīkstu pievienot 1 komentāru 1800 sekunžu laikā, taču žēl ka nezinu kam par to pateikt paldies.
airavs - kur pie Tevis jābrauc ciemos?
ar mani iepriekš vajag sarunāt un tad var braukt ciemos. iespējams ka šis-tas ir pieejams uzreiz, šis tas jāpasūta.
ok, tad tel.numuru
fani, vai izdevās atrisināt CrosMax gultņu problēmu?
Airav - un full ceramic gultnji ari ir? vai kaut vai hybrid? Man vajag loti daudz un dazadus visiem saviem velo/
vai tiešām ir vērts iespringt un pirkt keramiskos gultņus? ja full ceramic gultnis sver 13,1g, un maksā ~60$, tad SKF gultnis svet 18g un ir aptuveni sešas reizes lētāks! uz kopējā velo svara izdotos ietaupīt 19.6 gramus kas izmaksātu ~100Ls. rites pretestības ieguvums manuprāt ir nenozīmīgs.
bet es noteikti apjautāšos vai ir pieejams kaut kas keramisks. ja SKF sortimentā ir, es noteikti dabūšu.
par svara ietaupijumu - viennozimigi ir verts :) jo ja megina ietaupit visur bez iznemuma - tad ir verts un nomainit velos visu gultnus - gribu pilnu full ceramic velo :) un ja jau Tu nemies ar skf… tad man laikam jaklust biku pesimistiskakam, jo cik atceros skf laikam nebija keramiskie… laikam… neatceros…
Kāds varētu izstāstīt, kur tad slēpjas to keramisko gultņu superbonusi? Cita virsma, mazāka rites pretestība? Kur nu vēl mazāka kā apaļām tērauda lodītēm ripojot?
karlux, atsūti gultņu nummurus, paskatīsimies ko SKF var līdzēt, jo šis tas no keramikas viņiem esot.
Paziņo mums arī!
cik pagaidām saprotu, tad keramiskajiem gultņiem ir trīs galvenie bonusi:
-
no Si3N4 veidotie gultņi ir gandīz 2 reiz “cietāki” par tērauda analogu
-
keramiskie gultņi spēj strādāt ļoti augstā temperatūrā, virs 1800F (~100C)
-
Svars. Par piemēru ņemor gultni Nr.6001, [url= http://www.ortechceramics.com/store/prodDetail.asp?recordID=184&orderID=]Si3N4 full ceramic[/url] sver 1 gramu (!!!), tai pat laikā SKF gultnis sver 22g, lai gan nebūtu korekti salīdzināt- keramiskais gultnis ir bez blīvējuma, SKF ir ar gumijas gredzeniem. Bet tā cena…42 Ls/gab pret 2Ls/gab, pārrēķinot cenas par gramu būs attiecīgi 42Ls/g pret 0,09Ls/g
Par rites pretestību pagaidām nevaru iztteikties, bet kautkāds efekts ir. Tiek ražoti full ceramic, hybrid- ar keramiskajām lodītēm, kā arī ar vienu keramisko lodīti.
P.S. karlux, joprojām gaidu tavu keramisko gultņu sarakstu, SKF var palīdzēt!
Es pats arī pameklēju internetā atbildi uz savu jautājumu. Kā galveno bonusu atradu faktu, ka keramiskie ir ap 30% vieglāki, un tikai un vienīgi no no tā seko fakts, ka ir mazāka rites pretestība (mazāka centrbēdzes spēka dēļ?).
Svars. Par piemēru ņemor gultni Nr.6001, Si3N4">http://www.ortechceramics.com/store/pro … rID=]Si3N4 full ceramic sver 1 gramu (!!!), tai pat laikā SKF gultnis sver 22g
Kaut kā negribas ticēt svaram - 1g! Ja parēķina, ka lodītes d=4,8mm un tās ir 10 un Si3N4 ir 3,2 g/cm^3, tad lodītēs vien jau savācas 1,85g. Varbūt svars norādīts mārciņās?
Esmu ielicis Bontrager rumbās (DT 240 analogs) Enduro Hybrid gultņus.
Svarā starpība ar oriģinālajiem NAV!!! (kā viens tā otrs sver 20 gr.).
Rites pretestības izmaiņas sajust nevar, jo arī oriģinālie ripo ļoooti labi.
Iespējams gultņiem būs ilgāks mūžs, taču to varēs pateikt tikai pēc vairākām sezonām.
Keramika nebaidās no ūdens un var darboties bez smērvielas, šie plusi iespējams ir patiesi.
Katrā ziņā, velosipēdam labi gultņi ir būtiska sastāvdaļa, tomēr ar ko braukt katrs var izvēlēties pats.
Mans ieteikums gultņus izvēlēties summā līdz 15 Ls/ gab., dārgākiem gultņiem var nebūt gaidītā ietekme uz rezultātiem.
p.s. pilnie keramiskie gultņi ir par 40 % vieglāki nekā parastie tērauda vai Hybrid (tērauda gredzeni un keramiskās lodītes)
riskēju uz offtopicu, bet palasot kaut vai to pašu Šeldonu Braunu… uz ātru roku neatradu viņa lapā, šķiet tomēr, ka lasīju… ir aizdoma, ka gultņu “keramiskums”, hibrīdiskums, vai tml. lietiņas vairāk attiektos uz emocionālo feinšmekeringu jeb gurmānismu, kā tas ir karluxa (un daļēji mūsu visu, pieņemu) gadījumā… Ar to gribu teikt, ka (šeit varbūt Anša vārdi vairāk iederētos) gultņi nav gluži nozīmīgākais, kas nosaka, cik viegli vai grūti ar velo ir mīties… katrā ziņā, nebūt ne līdz cilvēkam jūtamam līmenim. Gultņa svars, iespējams, ir minimāli (giggle) atšķirīgs, bet rites pretestības atšķirība ir tik nenozīmīga, ka aerodinamiskā pretestība, riepu izvēle un cietība, pat spieķojums, apģērbs, sēdpoza uz velo, sportiskā sagatavotība būtu tās lietas, kas daudz jūtamāk ietekmē kopējo “man labāk ripo”. Interesanti būtu atrast sen lasītus web avotus, bet šķiet, ka gultņu pretestība veido apmēram 0,… procentus no kopējās pretestības, kur aerodinamiskā pretestību veidoja, ja nemaldos, 30-40%. Patiesībā, lai justu gultņu pretestību, tiem jāripo tik slikti, ka pie pacelta velo un iegriezta rata tas no 20km/h apstājas 10 sekundēs, vai kaut kā tā. Neesmu fiziķis, nav ambīcijas uz “precīziem vienādojumiem”, bet pieņemu, ka doma aptuveni skaidra.
P.s. Vienmēr būs arguments - zini, man viss no minētajiem faktoriem ir ideāli, tāpēc atlicis vien uzlabot gultņu 0,… procentus, un būšu Ultramens. Jā, ja nu vienīgi tā. ;)