Sveiki, varbūt kāds šejienietis zina, kur par labu cenu un saprātīgām piegādes izmaksām varētu iegādāties blīvslēgu maiņas komplektiņu FOX aizmugurējam amortizatoram? Varbūt pat kādam tāda manta ir krājumā, tad es ļoti labprāt būtu ar mieru to iegādāties. :)
Starp citu, ebay piedāvājumu jau apmēram apzināju - vidēji tas pasākums maksā aptuveni 15$, bet piegādes izmaksas gala cenu nepadara pārāk pievilcīgu un tīkamu, jo vairumā gadījumu sanāk sūtīt no USA…
Ja nu galīgi nekā ar to blīvslēgu dabūšanu, tad varbūt variet ieteikt, kur par labām naudām veikt amortiņa apkopi? (Variantu par 30Ls X-sportā es jau zinu, bet varbūt ir kāda alternatīva?)
Kaut kur dzirdēju, ka http://trekveikals.lv ņemas ar Foxiem.
[quote=NEspecialists]Sveiki, varbūt kāds šejienietis zina, kur par labu cenu un saprātīgām piegādes izmaksām varētu iegādāties blīvslēgu maiņas komplektiņu FOX aizmugurējam amortizatoram? Varbūt pat kādam tāda manta ir krājumā, tad es ļoti labprāt būtu ar mieru to iegādāties. :)
Starp citu, ebay piedāvājumu jau apmēram apzināju - vidēji tas pasākums maksā aptuveni 15$, bet piegādes izmaksas gala cenu nepadara pārāk pievilcīgu un tīkamu, jo vairumā gadījumu sanāk sūtīt no USA…
Ja nu galīgi nekā ar to blīvslēgu dabūšanu, tad varbūt variet ieteikt, kur par labām naudām veikt amortiņa apkopi? (Variantu par 30Ls X-sportā es jau zinu, bet varbūt ir kāda alternatīva?)[/quote]
Kādreiz lietotājs Fubar,jeb Gints tīri labi aprūpēja dakšas.
aizmugurējos amīšus nes uz xsportu, Džutas ielā!
Ja blīvslēgi nav nodiluši, tad ataisi vaļā, iztīri veco un ielej jaunu eļļu. Eļļu gan jānopērk būtu pareizo.
Jā, Džutas ielas servisu es zinu - pagājušajā gadā taisīju apkopi FOX dakšai - mehāniķis tiešām visu godam izdarīja, tajā ziņā varu teikt tikai atzinīgus vārdus, bet tā cena, tā cena…
Es tieši pirms šī topika veidošanas meklēju forumā vai nav kāda identiska tēma manējai un, saistībā ar Fubar, es uzdūros vienam topikam: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=8692 ,kurā viņš piemin, ka vairumā gadījumu viņš blīvslēgus nemaz nemainot, kas manī neraisa īpašu pārliecību… Bet gan jau, ja sarunātu, viņš samainītu visu, kā pienākas. Tiesa, es pats šeit kādu laiciņu neesmu iegriezies, bet, cik atceros, neesmu manījis viņa darbību šajā forumā… Starp citu, vai viņš joprojām atrodas pie Teātra bāra un viņa nr. vēl ir 26565XXX ?
Es tā pieļauju, ka blīvslēgi varētu būt savu nokalpojuši, jo iepriekšējais īpašnieks ar šo amortizatoru esot nobraucis 4,5k km un vēl mani 2,5k km kopā veido iespaidīgu ciparu. Bez tam, pagājušās sezonas beigu pusē pēc katra brauciena varēja novērot, ka uz štoka ir mazlietiņ eļļas, kas iepriekš nebija novērojams.
brauc ar paris simtu vertu dakshu bet apkopei 30-50LVL gada neziedo…
brauc ar paris simtu vertu dakshu bet apkopei 30-50LVL gada neziedo…[/quote]
kārtējais acīgais, viņš aizmugurējo ami grib apkopt ‘‘shock’’ nevis ‘‘fork’’
Ap Ziemassvētkiem aizvien bija turpat un neizskatījās, ka grasītos pārcelties vai mainīt tel.nr.
[quote=NEspecialists]Jā, Džutas ielas servisu es zinu - pagājušajā gadā taisīju apkopi FOX dakšai - mehāniķis tiešām visu godam izdarīja, tajā ziņā varu teikt tikai atzinīgus vārdus, bet tā cena, tā cena…
Es tieši pirms šī topika veidošanas meklēju forumā vai nav kāda identiska tēma manējai un, saistībā ar Fubar, es uzdūros vienam topikam: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=8692 ,kurā viņš piemin, ka vairumā gadījumu viņš blīvslēgus nemaz nemainot, kas manī neraisa īpašu pārliecību… Bet gan jau, ja sarunātu, viņš samainītu visu, kā pienākas. Tiesa, es pats šeit kādu laiciņu neesmu iegriezies, bet, cik atceros, neesmu manījis viņa darbību šajā forumā… Starp citu, vai viņš joprojām atrodas pie Teātra bāra un viņa nr. vēl ir 26565XXX ?
Es tā pieļauju, ka blīvslēgi varētu būt savu nokalpojuši, jo iepriekšējais īpašnieks ar šo amortizatoru esot nobraucis 4,5k km un vēl mani 2,5k km kopā veido iespaidīgu ciparu. Bez tam, pagājušās sezonas beigu pusē pēc katra brauciena varēja novērot, ka uz štoka ir mazlietiņ eļļas, kas iepriekš nebija novērojams.[/quote]
Uz štoka eļļa, tas ir labi. Ja eļļas nebūtu, tad amis jau būtu sabeigts.
Nu tad ved uz X-sportu! Ko tur daudz gudrot?! Blīvlsēgus tu jau tāpat citur tik viegli neatradīsi. Cilvēkam par labi padarītu darbu arī būs jāsamaksā. Nedomāju, ka būs tik dārgi kā par dakšu.
p.s. ja atrodi apkopes komplektu, tad vari mierīgi arī pats visu nomainīt. FOX mājaslapā bija video kā to darīt http://www.youtube.com/watch?v=vb8BNsFcINQ
[quote=dreicha]Blīvslēgus var pats nomanīt, bet , ja vajag arī eļļu manīt, tad nepieciešams augstspiediena pumpis ar speciālu adatu un spiediena regulatoru. xsportā vēl nesen nebija tāds.
Te var nopirkt blīvslēgu komplektu: http://www.enduroforkseals.com/id152.html[/quote]
Tieši man no sākuma arī bija tā dižā doma, ka darīšu visu pats, jo biju jau paguvis iedvesmoties no youtube video pamācību rullīšiem. Liels paldies par linku, laikam sūtīšu no turienes, jo piegādes izmaksas ir nepilni 10$, kas vēl sanāk ok.
Es tikai īsti nesapratu to vietu par augstspiediena pumpi: Tu ar to domāji taču gaisa pumpīti kā dakšām, vai ne? Vai arī, lai nomainītu eļļu vajag kaut kādu īpašo “eļļas” pumpi?
nē, tas ir parastais dakšu/amīšu pumpis ;)
Ko, tad tas video nav pareizs? Tur “nitrogen chamber” neaiztiek. Nomaina abas lielās blīves un eļļu ielej “main air chamber”, lai eļļojas abi lielie blīvslēgi un tā ārējā slīdvirsma. Es savam amim, piemēram, paklausost citus pēc to pieredzes, pēc 2 gadu lietošanas papildināju tikai eļļas krājumus “main air shamber”, jo darba apstākļi bija labi, blīvslēgi nebija daudz diluši. Nu jau gadu esmu atkal nobraucis. Viss pagaidām OK. Nākošreiz gan gribētu izmantot visu apkopes komplektu. Tādēļ labprāt pievienotos pasūtījumam - arī naudiņu žēl tērēt par lietām par kurām var iztērēt mazāk.
Cik es savu esmu jaucis un man ir stāstījuši, tad gāzes nodalījums nav jāaiztiek, tas šķiet kalpo daudzus, ilgus gadus.
Dakšu gan pats nejaucu, vedu pie meistara!
“inženieri ir izdomājuši, ka eļļa tagad būs jāmaina ~3x biežāk” - man gan aizdomas, ka to ir izdomājuši pārdošanas nodaļas darbinieki nevis inženieri. ;)
To pašu eļļu, ko velodakšām, lieto arī motocikliem (precīzāk sakot, velodakšās lieto motociklu dakšu eļļu). Močos noteikti nevienam ražotājam nav ienācis prātā mainīt eļļu ik pēc (10, 20, 30) stundām, ja nu tikai regulējot dakšas parametrus konkrētam uzdevumam. Ko, protams, var darīt arī velo dakšām (resp, ziemā liet šķidrāku eļļu)
Tās apkopes ar eļļas maiņu ir lietderīgas no pārbaudes viedokļa. Kāds varbūt atceras vecas FOX dakšas, kam saļņiki eļļu neturēja, tām dakšām noteikti vajadzēja ik pēc 50 stundām eļļu mainīt, jo pēc 100 stundām tā jau būtu beigusies.
No manas ņemšanās pieredzes ar dakšām, vidēji pietiek mainīt eļļu vienreiz sezonā (pirms sezonas sākšanas) tiem, kas nebrauc ziemā, un divreiz (rudenī un pavasarī) tiem, kam aukstais laiks netraucē braukāt cauru ziemu. Rudenī der ieliet šķidrāku, nekā oriģinālā.
Un tālāk atkarībā no konstrukcijas jāseko dakšas īpašajām vietām. Teiksim, RS dakšās biksēs ir neliels eļļas daudzums, kas eļļo kājas. Ja tur eļļa izbeidzas, tad dakša ir praktiski ārā metama, jo kājām ļoti ātri iestājas beigas un bašingiem arī. Pie tam saļņiki arī nav tie labākie, un putekļi lēnām tiek iekšā. Tāpēc RS dakšām es bikses vilktu nost reizi 4-5 tkm, bet dempferi var droši aiztikt ne biežāk ka reizi gadā. Dakšām ar eļļas vannu (kā FOXi, izņemot FIT modeļus), MZ, iekšā lūrēt var retāk, nekā interesanta tur noteikti nebūs. Galvenais, lai nav eļļas sūces. Vienreiz gadā būs ļoti ok.
P.S. par to cenu politiku katrs var spriest, paskatoties, cik maksā o-ringu komplekts RS dakšām. ~10 gumijas gredzeni par ~15 latiem.
Specializētā bodē tie maksā no 1 līdz 15 sant. gabalā. Sorry.
[quote=dreicha]Eļļa izstrādājas un paliek škidra, līdz ar to nestrādā amim komprsija un atsitiens tā kā paredzējis inženieris. Ik pa 100 stundām vai ikgadēji būtu jāmainā tā eļļa. Protams, ja nejūt to atšķrību pēc nokalpošanas perioda, tad jājautā vai vajag tik labu/dārgu ami?
Interesanti, ka vēl 2007 gadā dakšam ēļļu bija jamaina ik pa 200 stundām, un jau 2011 ir pa 30h; un, lai gan tehnoloģiski FIT neatškiras '10 no '11 gada. inženieri ir izdomājuši, ka eļļa tagad būs jāmaina ~3x biežak - 100 stundu vietā 30h. No kā secinam, ka eļļas maiņas biežumam varētu būt kadā cieša saistība ar ražību :)[/quote]
Nu izklausās pārāk sarežģīti :) Es atšķirību pagaidām nejūtu. Var jau būt ka nākamreiz ir vērts nomainīt arī to eļļu orandžajā kambarī. Bet nu pārāk labi tas amis strādā, lai gribētos kautko mainīt.
Nu pagaidām man sanāk: pēc 200h…250h papildināt eļļu pozitīvā gaisa kambarī; vēl pēc 200h …250h mainīt blīvslēgus un eļļu eļļas kambarī (tur jau gan būs jāved uz servisu, ja kāds nebūs sadabūjis adatu:) )
Pa šoseju ar MTB nebraucu, tādēļ gadā sanāk 100 … 150h.